PAIN OF SALVATION - NEED - MOTHER OF MILLIONS @ Piraeus 117 Academy, 20/10/2018

21 Οκτωβρίου, 2018 - 23:45

Το διαισθανόμασταν πως οι PAIN OF SALVATION βρίσκονταν σε δημιουργική περίοδο και με το τελευταίο τους άλμπουμ “The passing light of day” οι προσδοκίες μας ικανοποιήθηκαν στο μέγιστο βαθμό. Όπως επίσης πως θα γινόμασταν θεατές μιας επιβλητικής εμφάνισης όπως η αποψινή ήταν κάτι αποζητούσαμε. Δεν είναι και λίγες φορές που οι ιδιαιτέρως αγαπητοί στο ελληνικό κοινό Σουηδοί progsters έχουν επισκεφθεί τη χώρα μας τα τελευταία 15 χρόνια και λίγο-πολύ θα λέγαμε πως έχουμε ιδίοις όμμασι αντιληφθεί την εξέλιξη τους. Χρονικό διάστημα όπου αντίστοιχη εξέλιξη έχει δείξει και η ελληνική progressive metal σκηνή και η εμφανίσεις των MOTHER OF MILLIONS και NEED που προηγήθηκαν το αποδεικνύουν περίτρανα.

Λίγο μετά τις 18.40, οι MOTHER OF MILLIONS βρίσκονται στη σκηνή με τον κόσμο να έχει μόλις αρχίσει να εισέρχεται στο χώρο και οι πρώτες νότες του “Emerge” αρχίζουν να μας βάζουν στο κλίμα. Με το εξαιρετικό πρόσφατο άλμπουμ τους “Sigma” και την φωνή του Γιώργου Προκοπίου ως οδηγό, οι MOTHER OF MILLIONS αποτελούν ένα σχήμα που πατάει γερά πάνω στις νέες φόρμες που έχει πάρει τα τελευταία χρόνια o progressive rock/metal ήχος και ήδη από τη δεύτερή τους δισκογραφική δουλειά δείχνουν πως έχουν ευρύ προσανατολισμό. Βασίζοντας το set τους στο “Sigma” αποδίδοντάς το σχεδόν ολόκληρο με την προσθήκη μιας όμορφης διασκευής στο “Uninvited” της Alanis Morissette και κλείσιμο με το “Human” από το ντεμπούτο τους, οι MOTHER OF MILLION ήταν ικανοποιητικοί και έδωσαν την σκυτάλη με τον καλύτερο τρόπο στους NEED.

Οι NEED, οι οποίοι θα έλεγα πως άτυπα ηγούνται της προαναφερθείσας εγχώριας progressive metal σκηνής με τέσσερις κυκλοφορίες η μια καλύτερη από την άλλη με σταθερή αδιάκοπη πορεία όλα αυτά τα χρόνια. Ανοίγοντας με τα “Rememory” και “Alltribe” όπως ακριβώς ακούμε και στο τελευταίο τους άλμπουμ “Hegaiamas: A song for freedom” οι NEED κερδίζουν αμέσως με το κοινό, το οποίο φοράει t-shirt τους και τραγουδάει τους στίχους τους και νιώθεις στον αέρα πως ο περισσότερος κόσμος ήταν εξοικειωμένος με το υλικό τους. Το set τους μοιράστηκε στα δύο τελευταία τους άλμπουμ με μία σφήνα από το ντεμπούτο τους, το “Stroll of choice”, και είναι αξιοθαύμαστο πως κατάφεραν και χώρεσαν δύο μακροσκελέστατες συνθέσεις όπως είναι τα “Hegaimas” και “Orvam” κρατώντας μας συνεχώς σε εγρήγορση. Παρά το τεχνικό πρόβλημα με τα πλήκτρα, οι NEED έκλεισαν με τον καλύτερο τρόπο τον κύκλο συναυλιών για την προώθηση του “Hegaimas” και αναμένουμε την επόμενή τους δουλειά.

O κόσμος έχει ήδη γεμίσει το μεγαλύτερο μέρος του Piraeus Academy, τα φώτα σβήνουν και οι PAIN OF SALVATION μας μπάζουν στον κόσμο του “The passing light of day” με το “On a Tuesday” και της προσωπικής περιπέτειας με την υγεία του Daniel Gildenlöw. Από την πρώτη στιγμή συνειδητοποιούμε το πως έχουν μοιραστεί οι ρόλοι μεταξύ των μελών ιδιαιτέρως στον τομέα των φωνητικών, στοιχείο που κορυφώθηκε στα “Reasons” και “Meaningless”. Ομολογώ πως η αποχώρηση του Ισλανδού κιθαρίστα Ragnar Zolberg με την σχεδόν γυναικεία χροιά του, με είχε προβληματίσει ειδικά από την στιγμή που η επιρροή του στο τελευταίο πόνημα των PAIN OF SALVATION ήταν ολοφάνερη, αλλά με την επιστροφή του «σφίχτη» Johan Hallgren και την ενεργή συμμετοχή των υπολοίπων μελών το κενό καλύφθηκε και με το παραπάνω. Χαρά μου επίσης να βλέπω τον Gustaf Hielm των πολυαγαπημένων μου MESHUGGAH να απολαμβάνει τον νέο του ρόλο. 

Μεταφερόμαστε 18 χρόνια πίσω στο “Perfect element I” και το “Falling” διαδέχεται το ομότιτλο τραγούδι και ο κόσμος αντιδρά με θέρμη ενώ εντύπωση προκαλούν και τα επιβλητικά φώτα. Ο ήχος είναι ικανοποιητικός αν και προσωπικά θα ήθελα λιγάκι πιο δυνατά τις κιθάρες και παίξιμο με περισσότερο νεύρο αλλά τουλάχιστον έρχεται γλυκός στα αυτιά μας. Το “Disco queen” μου ακούστηκε ως η μοναδική παραφωνία στο set όχι επειδή είναι κακό τραγούδι αλλά επειδή πολύ απλά ήταν εκτός κλίματος και έπρεπε να έρθει το “Kingdom of loss” ώστε να μας ξαναβάλει ομαλά στο κατάλληλο mood όπως ακριβώς συμβαίνει και στο “Scarsick” οπότε μικρό το κακό. Στα πλαίσια επετειακού χαρακτήρα μιας και φέτος κλείνουν 20 χρόνια από την κυκλοφορία του “One hour by the concrete lake” είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τα “Handful of nothing”, “Pilgrim” και “Inside out” με την εισαγωγή του πρώτου να ξαναπαίζεται μιας και ο Gildenlöw είχε ένα μικρό ατύχημα με την πεταλιέρα του αλλά με χιούμορ και χωρίς καθόλου αμηχανία το πρόβλημα όχι μόνο ξεπεράστηκε, αλλά προκάλεσε και την ενστικτώδη αντίδραση του κόσμου όταν ο Gildenlöw έπρεπε να επαναλάβει την εντυπωσιακή του είσοδο στη σκηνή. Το hit “Ashes” έτυχε -όπως αναμενόταν- θερμής ανταπόκρισης και με το “Full throttle tribe” κλείνει το βασικό σετ. Με το κοινό να απαιτεί εν χορώ encore, οι PAIN OF SALVATION τους επιβραβεύει με το φοβερό “Used” και το “Beyond the pale” από το “Remedy lane” το οποίο ήταν και το μοναδικό που ακούσαμε από το εκπληκτικό αυτό άλμπουμ. 

Έχοντας δει το γκρουπ αρκετές φορές, είναι αξιοθαύμαστο πόσο δραστικό ρόλο παίζει η επιλογή των τραγουδιών και πόσο επηρεάζουν στη ψυχοσύνθεση κάθε τους εμφάνισης, καταλήγοντας να βγάζουν ένα διαφορετικό πρόσωπο κάθε φορά κι απόψε εκλάβαμε την πιο γλυκόπικρη και εύθραυστη πλευρά τους κι αυτό δεν το λέω καθόλου με αρνητική έννοια μιας και θεωρώ πως ήταν μία από τις καλύτερές τους εμφανίσεις. Ίσως έχει να κάνει με την επίδραση που είχε το τελευταίο τους άλμπουμ και πως εναρμονίστηκαν τα παλαιότερα τραγούδια με τα καινούρια αφήνοντάς μας ένα μούδιασμα το οποίο κορυφώθηκε στο ομότιτλο τραγούδι από το “The passing light of day” με τον Gildenlöw να το αφιερώνει στη σύντροφό του. Για παραπάνω από δύο ώρες οι PAIN OF SALVATION κατάθεσαν τη ψυχή τους και όλοι μας πάνω και κάτω από την σκηνή αποχαιρετιστήκαμε όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται με ένα τεράστιο χαμόγελο και αυτό αποτελεί τόσο επιτυχία των PAIN OF SALVATION όσο και της ιδιαίτερης σχέσης που έχουν αποκτήσει με τους οπαδούς τους. 

 

Κώστας Αλατάς

Φωτογραφίες: Διονύσης Τσέπας

Set-list:

1. “On a Tuesday”

2. “Reasons”

3. “Meaningless” 

4. “Falling” 

5. “The perfect element” 

6. “Disco Queen” 

7. “Kingdom of loss” 

8. “Handful of nothing” 

9. “Pilgrim” 

10. “Inside out” 

11. “Ashes” 

12. “Full throttle tribe” 

13. “Used” 

14. “Beyond the pale” 

15. “The passing light of day”

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Sweden Rock Festival (5-8/6/2019, Solvesborg, Sweden) Part II

18 Ιουλίου, 2019 - 15:45 Γιώργος Καραγιάννης

(εδώ το πρώτο μέρος της ανταπόκρισης του τετραήμερου φεστιβάλ) Sweden Rock Festival 2019 from Christos Doulgerakis on Vimeo.   SWEDEN ROCK FESTIVAL DAY 3 – Παρασκευή 07 Ιουνίου...

[περισσότερα]

SKID ROW @Κύτταρο, 15/7/2019

16 Ιουλίου, 2019 - 15:00 Ντίνος Γανίτης

Κάποιες ώρες έχουν περάσει από το τέλος της συναυλίας των SKID ROW στη χώρας μας και προσπαθώ να μαζέψω τις σκέψεις για μπορέσω να γράψω δύο κουβέντες. Αλήθεια, μπορούν να γίνουν τα συναισθήματα...

[περισσότερα]

AthensRocks: SLAYER / ROTTING CHRIST / LEPROUS / SUICIDAL ANGELS @Κλειστό «Νίκος Γκάλης» (13/07/2019)

15 Ιουλίου, 2019 - 01:15 Λευτέρης Τσουρέας

Θα αρχίσω το κείμενο με μία ειλικρινή ΣΥΓΝΩΜΗ προς τη διοργάνωση, εκ μέρους μου και εκ μέρους όποιου είπε το οτιδήποτε για την αλλαγή χώρου. ΟΚ φάγαμε ξενέρα με τον κλειστό χώρο ο οποίος όμως εκ του...

[περισσότερα]

CHANIA ROCK FESTIVAL DAY 2 @ Προμαχώνας San Salvatore, ΧΑΝΙΑ 6-7-2019

10 Ιουλίου, 2019 - 19:00 Φίλιππος Φίλης

Τη δεύτερη μέρα του Chania rock festival άνοιξαν στις 17:30 η τετράδα των DIAMOND SIGNS, μια ανερχόμενη all female cover μπάντα. Αν και είχαν το δύσκολο εγχείρημα να ανοίξουν το φεστιβάλ σε μια ώρα...

[περισσότερα]

CHANIA ROCK FESTIVAL DAY 2 - PHOTO REPORT @ Προμαχώνας San Salvatore, ΧΑΝΙΑ 6-7-2019

10 Ιουλίου, 2019 - 06:45 Λευτέρης Τσουρέας

Φωτογραφίες: Λευτέρης Τσουρέας DEMONS AND WIZARDS ROTTING CHRIST...

[περισσότερα]