Αφιέρωμα: MARDUK

1 Σεπτεμβρίου, 2012 - 07:45

 

 

marduk afieroma front2   Οι MARDUK είναι από τα ελάχιστα σχήματα, του οποίου το όνομα είναι πλήρως συνυφασμένο με το ιδίωμα του black metal. Τυχαία ισχύει κάτι τέτοιο; Που οφείλεται αυτό το γεγονός 22 χρόνια μετά τη δραστηριοποίηση τους; Με αφορμή την εμφάνιση τους στο club Κύτταρο το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, θα προσπαθήσουμε να ανιχνεύσουμε τα πως και τα γιατί της επιτυχίας των Σουηδών.

   Τα αντικειμενικά στοιχεία μιλάνε από μόνα τους. Είναι η μόνη μπάντα της πρώτης γενιάς του black metal που συνέχισε αδιάλειπτα τη δραστηριότητά της στην πορεία του χρόνου, χωρίς να ξεφύγει από τα όρια του. Φέτος κυκλοφόρησαν το 12ο full length album τους και τέταρτο με τον Mortuus πίσω από τα φωνητικά. Ο frontman των FUNERAL MIST είναι και η αιτία της πλήρους εδραίωσης του ονόματος της αρμάδας του Morgan Hakkanson στο black metal στερέωμα σήμερα. Καμμία άλλη μπάντα από τα «παλιά» δεν μπορεί να τους συναγωνιστεί, κάτι που εξηγείται με πολύ απλοϊκό τρόπο: πολύ δουλειά!

 marduk afieroma 14  Σκοπός του κιθαρίστα και ηγέτη της μπάντας το 1990 ήταν να φτιάξει το πιο ακραίο και βλάσφημο σχήμα. Το αν το πέτυχε ο καθένας έχει τη δική του άποψη και μικρή σημασία έχει πλέον. Πέτυχε το πιο ουσιαστικό και το πιο δύσκολο: Να απασχολεί με το έργο του, το οποίο προέκυπτε μετά από συνεχή και επίπονη δουλειά.

   Σε όλα τα σχήματα που έχουν έναν ηγέτη που κατευθύνει την μπάντα, προκύπτουν πολλές αλλαγές στο line up. Οι MARDUK δε θα μπορούσαν να είναι εξαίρεση σε αυτό τον κανόνα, κάτι που μάλλον σαγήνευε παρά φόβιζε σαν πρόκληση τον 17χρονο μουσικό. Αποτέλεσμα; Πολλά παράδοξα μέχρι την σταθεροποίηση του line up των mid/late 90s, με το οποίο έγιναν πασίγνωστοι στο extreme metal. Μέχρι το ’94 θα έμπαιναν στο χάρτη του ιδιώματος, που θα γινόταν από τα mid 90s το επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τον ακραίο ήχο. Με τα τρία πρώτα τους albums διαμορφώθηκε το πλαίσιο, πάνω στο οποίο θα γίνονταν το φημισμένο σχήμα που όλοι γνωρίζετε.

   marduk afieroma 3Τo ντεμπούτο τους, “Dark endless”, κυκλοφόρησε από τη No Fashion records το 1992, ένα χρόνο μετά το “Fuck me jesus” demo – όλοι θα έχετε δει το προκλητικό εξώφυλλο της επανακυκλοφορίας του! Δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν θόρυβο γύρω από το όνομα τους με το mid tempo μουντό ήχο τους, αλλά κέρδισαν το σεβασμό της σκηνής. Και μόνο για το γεγονός ότι ο Morgan έλαβε κομμάτια από το κρανίο του Dead, καταλαβαίνετε ότι και ως ηγέτης των ABRUPTUM ήταν αξιοσέβαστος – μην ξεχνάμε ότι το πρώτο τους album είχε κυκλοφορήσει από την εταιρία του Euronymous! Όπως και στο project αυτό, έτσι και στους MARDUK ο Morgan υπογράφει ως Evil σε κάθε κυκλοφορία.

   Η γαλλική Osmose την περίοδο εκείνη είχε ξεκινήσει να μαζεύει ό,τι σχήμα δημιουργούσε θόρυβο στο underground. Η υπογραφή ενός μακροχρόνιου συμβολαίου μαζί τους ήταν ό,τι καλύτερο για τους MARDUK του 1993, που θα κυκλοφορούσαν το “Those of the unlight”. Ηχογραφημένο στα ίδια studio με το ντεμπούτο, οι διαφοροποιήσεις είναι εμφανείς με τις ταχύτητες να ανεβαίνουν ολοένα – ήταν η εποχή που μετρούσαν την ακρότητα στο black metal με τα πόσα χλμ/ώρα πάνε οι συνθέσεις! Αλήθεια πόσες μπάντες ξέρετε να έχουν βάλει τον drummer τους να αναλάβουν και τα φωνητικά; Ε, ο Joakim Göthberg  το έκανε και με μεγάλη επιτυχία μάλιστα σε αυτό το δίσκο, δημιουργώντας μια άρρηκτη σύνδεση φωνητικών γραμμών και ρυθμών από τα τύμπανα. Το γεγονός ότι οδηγούν τη σύνθεση – ειδικά στις υψηλές ταχύτητες - οι φωνητικές γραμμές σε κοινό ρυθμό με τα τύμπανα, θα είναι και το σήμα κατατεθέν τους. Ο Mortuus μετά από 10 χρόνια θα το άλλαζε πλήρως, επαναπροσδιορίζοντας πλήρως αυτή τη σχέση και καταληκτικά τη νομοτέλειες των συνθέσεων τους! Όμως το γεγονός ότι ο drummer τους είχε αναλάβει και τα φωνητικά ήταν και αποτρεπτικό για τις ζωντανές εμφανίσεις τους. Έπρεπε να βρεθεί ένας ικανός drummer, που να δώσει το δικαίωμα στον Joakim Göthberg  να γίνει ο frontman τους. Η έλευση του θηριώδη Fredrik Andersson θα ήταν καταλυτική και έναυσμα για τη δημιουργία του σταθερού line up, που είχαν ανάγκη για να προχωρήσουν.

  marduk afieroma 11 Τρίτη συνεχόμενη φορά στα Hellspawn studios και το “Opus nocturne” του 1994 οριοθετεί πλήρως τον ήχο της πρώτης περιόδου των MARDUK. Mid tempo ρυθμοί, μουντός ήχος με απόκοσμα φωνητικά που κολλάνε άψογα σαν όργανο πάνω στη μουσική τους και θεματολογία γοητευμένη από όλα τα στερεότυπα της εποχής εκείνης. Η επιτυχία της “Fuck Christ Tour”, θα έδινε το έναυσμα στην εταιρία τους να στήσει τη συνέχεια της κρατώντας μόνο τους IMMORTAL στο line up. Η περιοδεία “Sons of Northern darkness” ήταν η απαρχή της εδραίωσης του ονόματός τους ως μια από τις μεγαλύτερες δυνάμεις του ακραίου ήχου. Ο Morgan πλέον πόνταρε πάρα πολλά και στη συναυλιακή παρουσία του group και θα χρειαζόταν δύο πράγματα: έναν ικανό frontman και όχι απλά έναν καλό τραγουδιστή και πολύ πιο δυνατό ήχο από εκείνον που είχαν ηχογραφώντας στα Hellspawn studios. Οι κινήσεις που έκανε τον δικαίωσαν…

marduk afieroma 1

   Ο Tony Särkkä, έταιρος του Morgan στους ABRUPTUM με το προσωνύμιο IT, είχε επίσης και το εντυπωσιακό side project των OPTHALAMIA. Στο ντεμπούτο τους φωνητικά έκανε ο ηγέτης των DISSECTION, αλλά το “Via dolorosa” στοιχειώθηκε από τον νεαρό Erik Hagstedt. Στο πρόσωπο του οι MARDUK θα έβρισκαν τον frontman που έψαχναν, για να ξεκινήσουν τη νέα τους εποχή. Η επιλογή των Abyss studios ήταν η αναγκαία προϋπόθεση για να αποκτήσουν τον όγκο στον ήχο τους, ο οποίος είχε αποκτήσει πρωτοφανή ένταση με τον Legion πισω από το μικρόφωνο. Ο Peter Targtren θα είναι τόσο ενεργός στις ηχογραφήσεις, που θα παραδεχόντουσαν ότι έβαζε το χεράκι του ακόμα και στην τελική παρουσίαση των συνθέσεων!

marduk afieroma 7   Το τέταρτο album τους ήταν ο ορισμός του perfect timing! Ακριβώς τη χρονιά που το death metal έδινε τη σκυτάλη στο black metal και πριν επιβληθεί η εικόνα των CRADLE OF FILTH ως αντιπροσωπευτική του τι είναι black metal, το “Heaven shall burn…when we are gathered” (1996) τους εκτίναξε στα ουράνια! Η Osmose είχε πλέον στο ρόστερ της μια μπάντα που κοιτούσε στα ίσια τα μεγαθήρια του ακραίου ήχου και θα εκμεταλλευόταν κάθε κίνηση της, για να τους γιγαντώσει. Για να επιβεβαιώσει τη δυναμική τους, έβγαλε διπλό live album πριν την κυκλοφορία του εντελώς διαφορετικού “Nightwing” album την ίδια χρονιά. Αυτή η κίνηση ήταν ασφαλής και εξηγεί γιατί δεν είχε κάνει για καμμία άλλη μπάντα μέχρι εκείνη τη στιγμή...

   Όποιος έχει αντιμετωπίσει με ψυχραιμία το πρώτο επίσημο live album του black metal, μάλλον ηττήθηκε κατά κράτος. Στο “Germania” οι MARDUK είναι λυσσασμένοι, επιταχύνοντας κομμάτια σαν το “Darkness it shall be” με έναν τρόπο που σοκάρει! Στη δεύτερη κιθάρα δε θα ήταν άλλος από τον Peter Targtren, που άφησε προς στιγμήν τους HYPOCRISY και τα Abyss studios για να τους βοηθήσει – τόσο πολύ τους υπολόγιζε και τους πίστευε και στην πράξη! Αυτή η κυκλοφορία ήταν το διαβατήριο τους για μια μόνιμη θέση σε κάθε festival που ήθελε και ένα αξιόμαχο black metal σχήμα στο line up του – μην ξεχνάμε την παρουσία τους στα No Mercy Festivals του 1998! Η φήμη τους ως τρομερή live μπάντα επιβεβαιώνεται με αυτή την ηχογράφηση, που τρόμαξε όλους όσους σκεφτόντουσαν να κάνουν κάτι αντίστοιχο. Γιατί; Πολύ απλά η πλειονότητα των μουσικών που την απαρτίζουν δεν είναι τόσο καλοί και σαν σύνολο και σαν μονάδες, για να μπορέσουν να παρουσιαστούν τόσο δεμένοι όσο εκείνοι! Πώς το πέτυχαν; Όπως όλοι! Με πολλές πρόβες, αφοσίωση στο στόχο και συνεχή προετοιμασία νέου υλικού! Αυτό ήταν και οι λόγοι επιτυχίας τους, αλλά και απορρύθμισης της λειτουργίας τους με αυτό το line up…

  marduk afieroma 9 Θέλοντας να τρομοκρατήσουν τους πάντες όσον αφορά το θέμα ακρότητα, επανέφεραν το θέμα της ταχύτητας ως μέτρο ακρότητας σε μια εποχή που κανείς δεν ασχολιόταν μαζί της. Το “Panzer division marduk” ήταν το album για το οποίο θα ήταν φημισμένο αυτό το line up, μιας και πριν την ηχογράφηση του προέβαιναν σε εμπρηστικές δηλώσεις του τύπου «θα ηχογραφήσουμε το album που θα είναι η απόλυτη ταχύτητα και κανένα δε θα είναι πιο γρήγορο από αυτό. Θα είναι γεμάτο blastbeats και ακρότητα σε όλα τα επίπεδα». Spokesman εκείνη την περίοδο ήταν ο Legion, ο οποίος όσο αεικίνητος ήταν στη σκηνή, άλλο τόσο λαλίστατος ήταν και στην επαφή του με τον κόσμο μέσω των συνεντεύξεων. Αυτό το γεγονός λειτουργούσε ευεργετικά για το group, μιας και πολλές πλευρές των δραστηριοτήτων τους βγήκαν στο φως με πολλές λεπτομέρειες.

 marduk afieroma 8  Η περιοδεία για το δίσκο αυτό ήταν τόσο εξοντωτική και μακροσκελής, που έφερε και την πλήρη απορρύθμιση του group μετά από 5 χρόνια αδιάλλειπτης λειτουργίας. Ήταν περίοδος πολύ κρίσιμη για τον ηγέτη τους, μιας και τελείωναν οι υποχρεώσεις τους με την Osmose. Η επιλογή εταιρίας θα ήταν κρίσιμη για το μέλλον τους, κάτι που το ήξερε πολύ καλά! Απορρίπτοντας όλες τις προτάσεις από μεγάλες εταιρίες, μπήκε στη «μόδα» της εποχής, που ήθελε τους μουσικούς να αυτοχρηματοδοτούν και να κυκλοφορούν μόνοι τους το υλικό τους! Η Blooddawn Productions δε θα ήταν μια ακόμα εταιρία ενός σχήματος, αλλά το υπόδειγμα λειτουργίας μιας ανεξάρτητης εταιρίας, που επικεντρωνόταν στην κυκλοφορία υλικού των ιδιοκτητών της. Δίνοντας τη διανομή στη σουηδική Regain και κρατώντας τα πνευματικά δικαιώματα στα χέρια της μπάντας, ο Morgan ήξερε πως είχε πλέον όλο το μέλλον της μπάντας στα χέρια του. Αυτό το γεγονός θαρρώ πως ήταν και το αίτιο των αποχωρήσεων πρώτα του Fredrik Andersson το 2002 και ένα χρόνο μετά του Legion και του, επί δεκαετία, μπασίστα τους, B.War!

  marduk afieroma 13 Και ο πιο ανυποψίαστος είχε καταλάβει στο “La Grande Danse Macabre”(2002) ότι η χημεία είχε διαταραχθεί σε τέτοιο βαθμό, που τα κύρια στοιχεία του group είχαν σχεδόν εξαφανιστεί! Ο Legion είχε πει ότι μπήκανε φουριόζοι στο studio μετά την εξαντλητική περιοδεία για το “Panzer division marduk” χωρίς να έχουν έτοιμο ούτε ένα τραγούδι! Οι MARDUK ήταν έτοιμοι να γυρίσουν σελίδα, αφήνοντας για πάντα πίσω τους την εικόνα όπως διαμορφώθηκε από τις εξελίξεις 14 χρόνων και ολοκληρώθηκε με το “World funeral” album. Ειχε ήδη φύγει ο Fredrik Andersson και τη θέση του πίσω από τα τύμπανα πήρε ο Emil Dragutinovic, γεγονός που προς στιγμήν επανέφερε τη ζωντάνια στις τάξεις τους. Στο αποτέλεσμα, όμως, ήταν πλέον εμφανή τα σημάδια κορεσμού και ανύπαρκτης ηχητικής εξέλιξης με την παρουσία των Legion και B.War στο line up. Ο μεν Morgan θα τους κατηγορούσε ότι είχαν χάσει την αφοσίωση τους και θα επιβεβαιωνόταν από τον Legion που θα έλεγε ότι δεν είχε ζωή πέρα από τους MARDUK! Ξανασχολήθηκε με την καθημερινότητα μόνο όταν έφυγε από το σχήμα! Η άλλη πλευρά με μπροστάρη τον Legion θα κατηγορούσε τον Morgan ότι διαχειριζόταν σαν δικτάτορας τα πάντα στο σχήμα, φτάνοντας στο σημείο να μειώνει το ποσοστό των κερδών των υπόλοιπων μελών τους! Αναπόφευκτα η ρήξη ήταν τόσο μεγάλη, που και οι δύο πλευρές παραδέχτηκαν ποικιλοτρόπως ότι από κολλητοί φίλοι στα mid 90s κατέληξαν στο τέλος να μη μιλιούνται επί σκηνής…

marduk afieroma big

marduk afieroma 6   Χωρίς να χάσει καθόλου χρόνο, ο Morgan θα ηχογραφήσει ολομόναχος ένα demo με δικά του φωνητικά και drum machine, πάνω στο οποίο το όραμα της συνέχειας του group είχε διαμορφωθεί. Ο drummer Emil Dragutinovic θα συνεισφέρει και συνθετικά στη νέα προσπάθεια, δίνοντας στον Morgan περισσότερο αέρα για να ξεδιπλώσει τη νέα ηχητική ταυτότητα των MARDUK. Δε θα μπορούσε να πετύχει κάτι τέτοιο αν συνέχιζε να ηχογραφεί στα Abyss, κάτι που είχε ξαναζήσει με τα Hellspawn studios πριν 8 χρόνια! Η αλλαγή studio ήταν επιβεβλημένη και η επιλογή των Endarker studios καθόλου τυχαία! Ιδιοκτήτης τους είναι ο Magnus Andersson, δεύτερος κιθαρίστας των MARDUK την περίοδο 1992-94! Με αυτόν στο μπάσο και πίσω από την κονσόλα υπό το όνομα Devo, οι Σουηδοί θα είχαν τον τραχύ και σκοτεινό ήχο που έψαχναν για να πλαισιώσουν τη φωνή των FUNERAL MIST…

   Χωρίς υπερβολή ο Mortuus ανέστησε τους MARDUK μέσα σε μόλις ένα χρόνο και με μόλις δύο βδομάδες συμμετοχής στις νέες σύνθεσεις με φωνητικές γραμμές και στίχους! Τους έδωσε μια εικόνα και έναν αέρα, που δεν είχαν ποτέ έως τότε. Κάθε κυκλοφορία τους έκτοτε αποτελεί γεγονός για όλη τη σκηνή, που περιμένει να δει την κατεύθυνση που έχουν πάρει. Το μείζον πρόβλημα με το line up του 1995-2002 δεν ήταν η επιτυχία, αλλά η εξελικτική του πορεία. Δεν κατάφεραν να διαχειριστούν τα χαρακτηριστικά του ήχου τους, ώστε να αποπνέει κάθε τους κυκλοφορία και έναν νέο αέρα, κρατώντας τα κύρια χαρακτηριστικά τους ανέπαφα. Ως ένα βαθμό το κατάφεραν, αλλά με το "Panzer Division Marduk" όσα κέρδισαν εμπορικά, αλλα τόσα έχασαν ως φήμη. Στη συνείδηση πολλών - βάλτε κι εμένα μέσα - έγιναν μονοδιάστατοι και μονομανείς με την ταχύτητα και την επιτηδευμένη ακρότητα. Είναι ισχυρισμός που ακυρώνεται απο κυκλοφορίες σαν το "Nightwing" με τη β' πλευρά του να έχει όλες τις συνθέσεις σε χαμηλές ταχύτητες! Μήπως, όμως, αυτό επικράτησε και το πλήρωσαν στην αρχή της δεκαετίας κυκλοφορώντας τα πιο αδύναμα album της καριέρας τους;

    Ολο αυτό το κλίμα θα άλλαζε πλήρως με τον ηγέτη των FUNERAL MIST! Αποκόλλησε τις φωνητικές γραμμές από τους ρυθμούς και πλέον μουσικά οι  MARDUK θα είχαν πιο ενδιαφέρουσες συνθέσεις. Ετσι δόθηκαν πολλά περιθώρια συνθετικής εξέλιξης για το σουηδικό supergroup των Dragutinovic/Mortuus/Evil/Devo και Το “Plague Angel” (2004) αποστόμωσε τους πάντες! Ακόμα και οι φανατικοί που επέκριναν τον Morgan για τους χειρισμούς του, μέσω των οποίων διαλύθηκε το προηγούμενο line up, απλά υποκλίθηκαν στο μεγαλείο του Arioch – προσωνύμιο του στους FUNERAL MIST! Το όνομα τους θα αποκτούσε μαζί τους άλλη βαρύτητα και θα αφαιρούσε πλήρως από το Morgan το κυνήγι της επιτυχίας.

 marduk afieroma 5  Πλέον δε θα έκαναν εντατικές πρόβες και εξοντωτικές περιοδείες όπως στο παρελθόν. Η απόσταση των μελών παίζει ευεργετικό ρόλο σε αυτό το γεγονός και με τη στάση του ο Morgan εμμέσως παραδέχτηκε πως είναι λάθος του να απαιτεί πλήρη αφοσίωση από τα μέλη του group. Βρίσκοντας τους ρυθμούς τους και εκτός σχήματος, παραχωρώντας εργασίες της εταιρίας σε έμπιστους ανθρώπους του, ο αρχηγός του group έχει πλέον πιο καθαρό μυαλό για να σχεδιάσει στρατηγικές κινήσεις. Πολλά EPs, οπτικοακουστικό υλικό και επανακυκλοφορίες όλων των δίσκων τους είναι λίγα από εκείνα που συνθέτουν δραστηριότητες που δε θα γίνονταν αλλιώς. Στα “Rom 5:12” και “Wormwood” albums με τον Lars Broddesson στα τύμπανα, μπορούν να παινεύονται ότι δεν στηρίζονται στο παρελθόν τους για όποιον ισχυριστεί ότι είναι η πιο πετυχημένη black metal μπάντα της εποχής μας! Με τη, ριζοσπαστική για τη σκηνη, θεματολογία αυτών των δίσκων έθεσαν ένα επιπλέον standard στις κυκλοφορίες τους, κάτι που σίγουρα δεν είχαν μέχρι και το 2004.

   Η μπάντα διαχειρίζεται πλήρως κάθε πτυχή της λειτουργίας της, καταφέρνει να απασχολεί τους πάντες με τα album της και έχει την καλύτερη παρουσία στις συναυλίες από ποτέ! Είναι η μόνη μπάντα που έχει καταφέρει να αποσπάσει από την Osmose τα πνευματικά δικαιώματα των album της και να τα επανακυκλοφορήσει σε δική της εταιρία! Μπόρεσαν το 2011 να σταματήσουν χωρίς απώλειες και προβλήματα την 11ετή συνεργασία τους με τη σουηδική Regain, που είχε αναλάβει τη διανομή της Blooddawn Productions! Ο 39χρονος πλέον Morgan Hakanson, έχει ένα στρατό ανθρώπων που διαχειρίζονται όλες τις πηγές πόρων για τις δραστηριότητες των MARDUK, έχοντας στη διάθεση των οπαδών τους ένα merchandise που παραβγαίνει στο σύνολο του ακόμα και mainstream γίγαντες σαν τους IRON MAIDEN και τους METALLICA.

   Μιλώντας μαζί του στα παρασκήνια της εμφάνισης τους στην Αθήνα με τους VADER, όλα αυτά επιβεβαιώθηκαν και ενισχύθηκαν στο έπακρο! Η αυτοπεποίθηση του ξεχειλίζει σε τέτοιο βαθμό, που μιλάει τόσο γρηγορα και συγκεκριμένα που κάποιος ανυποψίαστος σοκάρεται! Και - προς τιμήν του - απαντάει ακόμα και σε αιχμηρά κακοπροαίρετα σχόλια πολλών, που θεωρούν ότι με τον Mortuus έγιναν σαν project των FUNERAL MIST! Γι'αυτό και πλέον νιώθει ότι δεν έχει να αποδείξει σε κανέναν τίποτα και κάνει ό,τι πραγματικά του βγαίνει σε κάθε album - το σημείο κλειδί γιατί πλέον κάθε album τους έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά! Πραγματικά εκείνη η συνάντηση με έκανε να καταλάβω γιατί τους ένιωθα ψυχρους επαγγελματίες την πρώτη φορά που έπαιξαν στη χώρα μας το 1999 στο Woodstock - ο Legion και ο Fredrik Andersson μιλούσαν κυριολεκτικά σαν robot και ο Morgan από αμυντική στάση! Η αλλαγή είναι πλέον τρομακτική και αντικατοπτρίζει την κατάσταση τους σήμερα!

 marduk afieroma front  To “Serpent sermon” είναι το τέταρτο album τους με τον Mortuus και αυτό θα παρουσιάσουν εκτενώς στην εμφάνιση τους το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου στο Κύτταρο club της Αθήνας μαζί με τους Αμερικανούς θρύλους του death metal IMMOLATION, τους Ισπανούς NOCTEM , τους Γάλλους FORSAKEN WORLD και τους Τσέχους HEAVING EARTH. Όσοι τους έχετε δει ξέρετε τι σας περιμένει εκείνο το βράδυ. Όσοι δεν τους έχετε δει, όμως, θα έχετε μια ευκαιρία να ταξιδέψετε στο χρόνο, μιας η συνολική παρουσία τους χρωστά τα πάντα στην πρωτόγονη μορφή του black metal. Και είναι οι μόνοι σε αυτό το επίπεδο που μπορούν να σας το αποκαλύψουν, χωρίς να επιστρατεύουν effects και επιτηδευμένα σκηνικά! Ακόμα με στοιχειώνει η εικόνα τους στο Inferno festival το 2006...δεν περίμενα ποτέ ότι θα με σόκαραν οι MARDUK, μια μπάντα που στη συνείδηση μου ειχε καταγραφεί ως προβλέψιμη ηχητικά και συναυλιακά!

   Μην τους χάσετε!

Λευτέρης Τσουρέας

marduk afieroma 12

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Rockwave Festival: Το απόλυτο spoiler!!!

16 Ιουλίου, 2018 - 01:15 Γιώργος Κόης

Είναι γνωστό ότι τα μεγάλα συγκροτήματα, λόγω εκτεταμένων περιοδειών, αλλά και λόγω συγκεκριμένου stage show και καναλιών, σπάνια κάνουν αλλαγές στο setlist τους. Παρ’ όλα αυτά και επειδή η...

[περισσότερα]

SCORPIONS: Απαριθμώντας τις σημαδιακές συναυλίες τους...

6 Ιουλίου, 2018 - 00:00 Σάκης Φράγκος

Όποιος μπορεί να καταλάβει τη σημασία της συναυλίας των θρυλικών SCORPIONS στο Καλλιμάρμαρο, τη Δευτέρα 16 Ιουλίου, πέρα από τη γραφικότητα του «πάλι οι SCORPIONS παίζουν στην Ελλάδα;», θα δώσει το...

[περισσότερα]

SCORPIONS – “90 Minutes of…hurricane”

5 Ιουλίου, 2018 - 13:15 Σάκης Νίκας

Θυμάστε τις εποχές που γράφαμε σε κασέτα τα αγαπημένα μας τραγούδια και στη συνέχεια τη «λιώναμε» (κυριολεκτικά) μετά από άπειρες ακροάσεις; Αν ναι, τότε σίγουρα είσαστε πάνω από 40 (ή κάπου εκεί...

[περισσότερα]

RICHIE KOTZEN – Soul funk mother…fu**er

28 Ιουνίου, 2018 - 12:00 Στέλιος Μπασμπαγιάννης

Στις 6 Ιουλίου επί Ελληνικού εδάφους θα συντελεστεί ένα μικρό θαύμα. Στη σκηνή του Κυττάρου θα ανέβει ο κιθαρίστας Richie Kotzen με το προσωπικό σχήμα του. Για πολλούς είναι ο κιθαρίστας των THE...

[περισσότερα]

HEAVY METAL WORLD CUP 2018 - Οι «μεταλλικές» ομάδες του φετινού Μουντιάλ

19 Ιουνίου, 2018 - 02:00 Rockhard

Τις μέρες αυτές, διεξάγεται στα γήπεδα της Ρωσίας το Μουντιάλ 2018 και αφού όλοι μας στο Rock Hard ασχολούμαστε λίγο-πολύ με αυτήν τη διοργάνωση, είπαμε να φτιάξουμε τις δικές μας ομάδες, με metal...

[περισσότερα]