O συνεργάτης manager των METALLICA, Cliff Burnstein, μιλάει για το streaming

0
69

Ο Cliff Burnstein είναι ένας από τους ιδιοκτήτες της Q Prime, της εταιρείας management που χειρίζεται τις καριέρες σημαντικών σχημάτων όπως οι METALLICA (από το 1984). Σε πρόσφατη συνέντευξή του σχετικά με την επιρροή του streaming στην δουλειά του, ο ίδιος δήλωσε τα παρακάτω:
«Προφανώς, ασχολούμαστε πολύ με τα στατιστικά δεδομένα και είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί. Όπως θέλουμε να έχουμε το Νο1 στις κυκλοφορίες, περισσότερες ευκαιρίες στο ραδιόφωνο και το μεγαλύτερο δυνατό κοινό, έτσι δουλεύουμε για να παράγουμε όσο το δυνατόν περισσότερα streams και να μπούμε στις περισσότερες playlists. Δουλέψαμε με την iTunes κατά την ακμή των πωλήσεων download και τώρα κάνουμε το ίδιο με Apple Music και Spotify όσον αφορά το streaming».
«Είμαι αρκετά μεγάλος ώστε να έχω περάσει απο διάφορες μορφές- βινύλιο, eight-track, κασέτες, CD, downloads και τώρα streaming και ακόμα κάνουμε το ίδιο με πριν:  βρίσκουμε ποιοτικά ταλέντα, μια εταιρεία να δουλέψει μαζί τους, τους βάζουμε να κάνουν πολλές περιοδείες και τους ενθαρρύνουμε να γράψουν τους καλύτερους δίσκους που μπορούν. Το κάναμε αυτό για 35 χρόνια και θα συνεχίσουμε, ανεξαρτήτως του είδους που θα παραδοθεί».
«Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στη Λατινική Αμερική που κάνουν stream δίσκους αλλά ποτέ τους δεν αγόρασαν έναν».
Σχετικά με την άποψή του περί δικαίου μεριδίου των εσόδων από το streaming στους καλλιτέχνες, ο Burnstein είπε ότι « το “δίκαιο” για κάποιον δεν είναι δίκαιο για κάποιον άλλον. Θα έλεγα ότι πολλοί καλλιτέχνες που υπέγραψαν συμβόλαια με μεγάλες εταιρείες  δεν λαμβάνουν δίκαιο μερίδιο, επειδή το streaming αντιμετωπίζεται το ίδιο με τις πωλήσεις των singles σε πολλά συμβόλαια».
«Αν οι καλλιτέχνες παίρνουν μόνο ένα 15% από αυτά που έρχονται στην εταιρεία από το Spotify, δε μου φαίνεται δίκαιο. Δεν ξέρω ποιο θα έπρεπε να είναι το ακριβές ποσοστό. Εξαρτάται. Κάποιες εταιρείες έχουν κάνει σχεδόν τα πάντα για έναν καλλιτέχνη, ενώ σχεδόν τίποτα για άλλους.Το θέμα είναι οτι αν η μουσική στον κόσμο βασιστεί αποκλειστικά στο streaming, τότε οι εταιρείες θα έχουν ελάχιστο ή και καθόλου κόστος για την διοίκηση και τη διανομή, θα λαμβάνουν το 85% ενώ οι καλλιτέχνες το 15%. Αυτό δε θα μου έμοιαζε σωστό».

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here