ARMAGEDDON – "Captivity & Devourment" (Listenable Records)

26 Ιανουαρίου, 2015 - 07:45

O Chris Amott, είναι αυτό που λέμε ο «φτωχός συγγενής», καθώς όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται στη σκιά του μεγάλου αδερφού του, Michael Amott (ARCH ENEMY, SPIRITUAL BEGGARD).

Ξεκινώντας να παίζει κιθάρα εμπνευσμένος από την τότε μπάντα του αδερφού τους, τους CARCASS, το 1995 ιδρύει τους ARCH ENEMY μαζί με τον αδερφό του, αλλά και πάλι αυτό δεν του ήταν αρκετό. Έτσι, το 1997 ξεκινάει ένα side project, τους ARMAGEDDON (πρέπει να είναι το πλέον χρησιμοποιημένο όνομα για συγκρότημα), με τους οποίους κυκλοφορεί 3 δίσκους, με τον καθένα να είναι τελείως διαφορετικός από τον άλλο μουσικά, είτε παίζοντας melodic death metal, είτε power, είτε heavy rock. Το 2002 τους διαλύει, για να φύγει και από τους ARCH ENEMY το 2005, αφού δεν “ένιωθε τη μπάντα” όπως είχε δηλώσει. Ξαναγυρνάει το 2007, αλλά το 2012 φεύγει για δεύτερη φορά και ξαναδημιουργεί τους ARMAGEDDON.

13 χρόνια μετά το πάρα πολύ καλό τελευταίο τους άλμπουμ, “Three” (ακούστε το), οι ARMAGEDDON, κυκλοφορούν το τέταρτο κατά σειρά άλμπουμ τους, με τίτλο “Captivity & devourment και για ακόμη μία φορά με τελείως νέο lineup, κάτι που δεν είναι περίεργο, αφού κάθε δίσκος τους είχε και διαφορετικό lineup.

Εδώ, ο Amott μάλλον προσπαθεί να παίξει αυτό που έχουν ξεχάσει ή απλά δε θέλουν να παίζουν οι ARCH ENEMY τα τελευταία πολλά χρόνια. Ο ήχος θυμίζει έντονα τη μεσαία περίοδο των ARCH ENEMY, αλλά έχοντας και κάποιες μικρότερες επιρροές από συγκροτήματα όπως οι HYPOCRISY και οι (παλιοί) CHILDREN OF BODOM. Με έντονο «αέρα» από τέλη 90s με αρχές 00s, το άλμπουμ δεν πιάνει ιδιαίτερες ταχύτητες, groove-άρει πολύ, έχει λυρισμό και μελωδία, αλλά και μία πιο progressive αισθητική σε κάποια κομμάτια. Η μελωδία δεν είναι όπως στους ARCH ENEMY του σήμερα, που είναι το πρωταρχικό μέλημα της μπάντας και βγαίνει «μπροστά», αλλά υπάρχει, στηρίζει τα κομμάτια και «ανοίγει» σημεία σε πολλές στιγμές. Mid tempo κυρίως, σκοτεινή ατμόσφαιρα χωρίς πλήκτρα όμως και ένας Chris Amott που αποδεικνύει και πάλι πως πρόκεται για έναν εξαιρετικό κιθαρίστα, γράφοντας εκτός των riffs και κάποια υπέροχα solos. Τα φωνητικά είναι κυρίως brutal και μάλιστα πολύ καλά, δουλειά του Matt Hallquist (UNDER A SERPENT SUN), ο οποίος παρεπιπτόντως, έγραψε στο δίσκο και στα τέλη του 2014 αποτέλεσε (τι πρωτότυπο) παρελθόν από το συγκρότημα. Υπάρχουν και 3 κομμάτια στα οποία ο Amott κάνει καθαρά φωνητικά, δείχνοντας πως το έχει ακόμα εξαιρετικά (άλλωστε στο “Three” είχε καθαρά μόνο και τα είχε κάνει αυτός), μπορώντας ίσως να τα χρησιμοποιήσει περισσότερο στο δίσκο.

Όλα τα κομμάτια του δίσκου έχουν λόγω ύπαρξης σε αυτόν, χωρίς κάποιο να υστερεί ιδιαίτερα έναντι σε άλλο, με προεξέχοντα το up tempo κυρίως και με λυρικό ρεφρέν “Locked in”, το up tempo groove-άτο και με το ρεφραίν με καθαρά φωνητικά “Rendition”, το “Thanatron” με την υπέροχη εισαγωγή με ακουστικές κιθάρες και το mid και σκοτεινό groove του, το up tempo “The watcher” (επίσης με διπλά φωνητικά), το “Equalizer” (πάλι με διπλά φωνητικά) με την ποικιλομορφία του και τις έξυπνες ακουστικές κιθάρες μέσα στο riffing. Ειδική μνεία στο “Fugitive dust”, που συνδυάζει τους GOTTHARD (!!!) του “Anytime, anywhere”, με τους CHILDREN OF BODOM του “Everytime I die” ή τους HYPOCRISY του “Eraser” σε ύφος.

Χωρίς να κυκλοφορεί κάποια δισκάρα, αλλά ένα μεστό άλμπουμ με ωραία παιξίματα και τραγούδια, χωρίς fillers, ο Chris Amott αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι είναι ένας εξαιρετικά ταλαντούχος μουσικός, ο οποίος όμως, μάλλον αδικεί τον εαυτό του όλα αυτά τα χρόνια. Οι απογοητευμένοι οπαδοί των ARCH ENEMY, πρέπει να το ακούσουν πάντως! Είναι επίσης, μία ευκαιρία να γνωρίσει κάποιος μία μπάντα που κάθε άλμπουμ της αξίζει και ας είναι τελείως διαφορετικό.

7.5/10

Φραγκίσκος Σαμοΐλης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

FOREVER – “Forever” (Evil Confrontation Records)

15 Μαίου, 2019 - 13:15 Ντίνος Γανίτης

Jonas Wikstrand. ENFORCER! FRANK MARINO αλλά και FRANK STALLONE, KISS, RUSS BALLARD, DESMOND CHILD. Classic rock, Hard rock (ή ROCK HARD;), Disco, AOR. Ημερολόγιο και σωτήριο έτος 2019. Ναι; Χλωμό...

[περισσότερα]

BLACK OAK COUNTY - “Theatre of the Mind” (Mighty Music)

15 Μαίου, 2019 - 13:00 Δημήτρης Τσέλλος

Οι Jack Svendsen (κιθάρα), René Hjelm (μπάσο, φωνή) και Mike Svendsen (τύμπανα) είναι οι BOC, μας έρχονται από την Δανία και ευελπιστούν με το δεύτερο άλμπουμ τους να κάνουν το μεγάλο «μπαμ» και να...

[περισσότερα]

AFTERMATH – “There is Something Wrong” (Sleaszy Rider)

14 Μαίου, 2019 - 12:45 Άγγελος Κατσούρας

Άντε να δούμε τι άλλο θα γίνει φέτος και ποιος άλλος νεκρός θα αναστηθεί εν έτει 2019… Νέο άλμπουμ λέει από τους AFTERMATH. Αν πρόλαβες το μοναδικό τους και απίστευτα σούπερ άλμπουμ “Eyes of tomorrow...

[περισσότερα]

ARCH/MATHEOS – “Winter Ethereal” (Metal Blade Records)

14 Μαίου, 2019 - 12:30 Δημήτρης Τσέλλος

John Arch. Προικισμένος από την Φύση με μια φωνή που όσες δυνατότητες έχει, άλλο τόσο ιδιαίτερη είναι. Φωνή που την λατρεύεις, ή την μισείς. Δεν μπορώ να θυμηθώ να έχω συναντήσει κάπου μια πιο...

[περισσότερα]

FLOATING WORLDS – “Battleship Oceania” (Pride And Joy Music)

14 Μαίου, 2019 - 12:30 Φίλιππος Φίλης

Οι Αθηναίοι soundtrack metallers FLOATING WORLDS μας παρουσιάζονται εδώ με το τρίτο τους κατά σειρά άλμπουμ και πρώτο concept δίσκο. Μετά από πολλές ανακατατάξεις στο line-up και με τη διασφάλιση της...

[περισσότερα]