ARRAYAN PATH – “Dawn Of Aquarius” (Pitch Black Records)

9 Ιανουαρίου, 2018 - 16:30

Οι Κύπριοι ARRAYAN PATH είναι σίγουρα μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις στο χώρο του power metal ιδιώματος. Σιγά σιγά έχουν «κτίσει» σε γερά θεμέλια το όνομα τους, σαφώς έχοντας και το υλικό που υποστηρίζει την όλη άνοδο. Το 2011 το τρίτο album τους “Ira Imperium” ήταν ένα από τα καλύτερα που έχει η δεκαετία που διανύουμε, μια δουλειά που έστρεψε πάνω τους όλα τα βλέμματα όσων ασχολούνται με το συγκεκριμένο μουσικό ύφος. Τα δυο επόμενα albums τους “IV:Stigmata” το 2013 και “Chronicles Of Light” το 2016, ήταν στο ίδιο στυλ αλλά ένα κλικ πιο κάτω συνθετικά. Όταν πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε η νέα τους δουλειά, “Dawn Of Aquarius”, σκεπτόμενος το ποιοτικό επίπεδο των δυο προηγούμενων, περίμενα κάτι καλό αλλά όχι κάτι που να με εντυπωσιάσει τόσο. Ακούγοντας το δίσκο, απλά άλλαξα γνώμη άμεσα.
    
Οι ARRAYAN PATH, από το “Ira Imperium” κυρίως και μετά, αρέσκονται να παίζουν ένα μίγμα από Αμερικάνικο και Ευρωπαϊκό power metal συνδυασμένο με πιο παραδοσιακά κλασικά, και επικά metal στοιχεία. Οι συνθέσεις τους είναι εναλλασσόμενα πομπώδεις με mid tempo και πιο γρήγορα μέρη, με μερικές από αυτές να έχουν και έντονα Ανατολίτικα μουσικά μέρη. Σε όλες, τα έξυπνα τοποθετημένα riff, οι εξαιρετικές μελωδίες και στην σύνθεση και στο ρεφρέν, οι «καλπάζουσες» νότες μέσα από τον δυναμισμό που θέλουν να δώσουν τα όργανα των δημιουργών και η άκρως υποβόσκουσα μυστικιστική ατμόσφαιρα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Κάθε τραγούδι διαθέτει «χαρακτήρα» και έχει το ρόλο του μέσα στο σύνολο, ενώ οι τεχνικές ικανότητες των μελών, η έξυπνη χρήση παραδοσιακών εγχόρδων και χορωδιακών μερών, αλλά και η δυναμική παραγωγή και ενορχήστρωση που «παντρεύουν» όλα αυτά τα στοιχεία αρμονικά, συνθέτουν ένα κολάζ συνθέσεων που δεν μπορούν να σε αφήσουν αδιάφορο. Πατώντας το play νομίζεις ότι είσαι σε ένα θέατρο και παρακολουθείς μια μουσική παράσταση επικής θεματολογίας με πολλά λυρικά στοιχεία και μέρη. Αν δεν τους έχετε ακούσει καθόλου θα σας φέρουν στο μυαλό πολύ άμεσα τους KAMELOT ή και παρεμφερή σχήματα αρχικά.  

Την συνταγή επιτυχίας την διατηρούν και στην νέα τους δουλειά, διατηρώντας όλα τα παραπάνω στοιχεία αλλά χωρίς σε καμία στιγμή να φαίνεται ότι θέλουν να κοπιάρουν τους εαυτούς τους, απλά για να κυκλοφορήσουν κάτι παρόμοιο. Στο “Dawn Of Aquarius” δεν γίνεται επιτηδευμένη προσπάθεια έτσι ώστε το αποτέλεσμα να ακούγεται «στημένο» βάση των προηγούμενων δουλειών τους θέλοντας απλά να υπάρχει το ίδιο μοτίβο. Τουναντίον. Τα “Equilibrium”, “The Flower Born Of Itself”, “Dark Daughter Of The Snake”, “The Hundred Names Of Kali Ma”, “So It Shall Be Written”, “Dawn Of Aquarius”, “Empress (Reality Of All The Threes)”, “The Eleventh Mantra” και “Garland Of Skulls” (θεωρώ ότι πολύ θα ήθελε ο Jon Schaffer των ICED EARTH να το είχε γράψει), θα μνημονεύονται για χρόνια από τους οπαδούς. Όλο το album αποτελείται από σοβαρά δομημένες συνθέσεις που σφύζουν από ενέργεια και ηχητικό τσαμπουκά. Τραγούδια που θα θέλεις να τραγουδάς συνέχεια. Πραγματικά θεωρώ ότι το σχήμα θα έχει πρόβλημα ποια σύνθεση να μην παίξει ζωντανά στις όποιες επερχόμενες εμφανίσεις τους. Όλο το album στέκει επάξια δίπλα στο “Ira Imperium” και για κάποιους ίσως να είναι και ανώτερο. Μεταξύ τους υπάρχουν πια, μικρές λεπτομέρειες στο ποιο υπερτερεί τελικά περισσότερο στα γούστα των οπαδών.      

Πέρα όμως των συνθέσεων, για όσους δεν το γνωρίζουν, το σχήμα έχει μια από τις κορυφαίες φωνές στο power metal, τον τραγουδιστή Νικόλα Λεπτό. Εκτός του ότι είναι ένα από ιδρυτικά μέλη, αποτελεί βασικό συντελεστή στην μουσική ανάπτυξη και εξέλιξη του album. Για ακόμα μια δισκογραφική δουλειά, δεν υπάρχει δευτερόλεπτο σε όλον τον δίσκο που η απόδοση του να είναι κάτω του τέλειου. Είναι από τους λίγους που εναλλάσσει με τέτοιο τρόπο την φωνή του «μαγνητίζοντας» σε να τον ακούσεις, αφού ο ηχητικός λυρισμός που εκπέμπει αλλά και το μπρίο της φωνής του είναι αξιοθαύμαστα. Το group ίσως είχε άλλη πορεία χωρίς αυτόν να ερμηνεύει τις συνθέσεις, αφού σε συνδυασμό με το ταλέντο των υπολοίπων μουσικών, ο Λεπτός είναι η αρχή κάθε επιτυχημένης σύνθεσης από ένα πολύ στιβαρό line up που έχει τον τρόπο να προσφέρει στον οπαδό πολύ ωραία τραγούδια.  

Οι ARRAYAN PATH δημιούργησαν ένα δίσκο που είναι δημιουργικά και εκτελεστικά σχεδόν τέλειος και αξίζει να ακουστεί πολύ. Σίγουρα είναι μια δουλειά που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για τις μελλοντικές τους δισκογραφικές προσπάθειες και επιβάλλεται να αγοραστεί αν είστε φαν του είδους. Μακάρι να βρεθεί μια εταιρία και να το κυκλοφορήσει και σε βινύλιο για να χαρούν και οι πιο ρομαντικοί!

8.5 / 10

Θοδωρής Μηνιάτης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

BLOOD OF ANGELS – “Rise of the Fallen Gods” (Hollywood Collective)

18 Ιανουαρίου, 2018 - 02:45 Σάκης Φράγκος

Ένα EP τριών κομματιών κυκλοφορούν οι Αμερικάνοι deathsters από τη Florida, BLOOD OF ANGELS, οι οποίοι όμως, μου κίνησαν την προσοχή, γιατί δεν αντλούν τις κύριες επιρροές τους από τα death metal...

[περισσότερα]

LEAVES’ EYES - “Sign of the Dragonhead” (AFM Records)

17 Ιανουαρίου, 2018 - 10:30 Δημήτρης Μπούκης

Τα πράγματα στο στρατόπεδο των LEAVES’ EYES, έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά σε σχέση με το πως ήταν στην τελευταία τους κυκλοφορία, “King of Κings”. Ο χωρισμός της Liv Kristine με τον Alexander Krull...

[περισσότερα]

TRESPASS – “Footprints in the Rock” (Mighty Music)

17 Ιανουαρίου, 2018 - 10:15 Ντίνος Γανίτης

Τα λεβεντόπαιδα από την Αγγλία έχουν βαλθεί σώνει και καλά να αναστήσουν το κίνημα που τους ανέδειξε (τι εννοείς ποιο κίνημα;) μετά από 38 χρόνια. Πρώτα ήταν οι TYGERS OF PAN TANG πριν από δύο χρόνια...

[περισσότερα]

MACHINE HEAD - “Catharsis” (Nuclear Blast)

16 Ιανουαρίου, 2018 - 02:45 Κώστας Αλατάς

Ας ξηγηθούμε για να μην παρεξηγηθούμε… Η σχέση μου με τους MACHINE HEAD ενώ ξεκίνησε εξαιρετικά με τις δύο πρώτες τους δουλειές τους, στην πορεία άρχισε να φθίνει, παρόλο που την τελευταία δεκαετία...

[περισσότερα]

ANVIL - "Pounding the pavement" (SPV/Steamhammer)

16 Ιανουαρίου, 2018 - 02:00 Δημήτρης Τσέλλος

Καναδικό speed metal. Εγγύηση ποιότητας. ANNIHILATOR, EXCITER, RAZOR, και φυσικά ANVIL. Όλοι τους με πολλά χρόνια στη πλάτη και σχεδόν συνεχή δισκογραφική παρουσία. Το 2016 οι τελευταίοι μας...

[περισσότερα]