CRYPT SERMON - “The Ruins of Fading Light” (Dark Descent Records)

16 Σεπτεμβρίου, 2019 - 17:00

Όταν κυκλοφόρησε το “Out of the Garden” ο κόσμος του επικού doom metal υπέστη ένα ακόμη shock, ένα από τα πολλά που έχει γνωρίσει στην παραπάνω από τριακονταετή ιστορία του. Το ντεμπούτο της μπάντας από την Πενσυλβάνια ήταν ένα άλμπουμ που «βάδιζε» γεμάτο συστολή και σεβασμό με «σκυμμένο το κεφάλι» στα μονοπάτια που άνοιξαν οι πραγματικά μεγάλοι του είδους, αλλά που παράλληλα μαρτυρούσε πως άλλο ένα μεγάλο σχήμα «γεννήθηκε» για να κοσμήσει ένα «σύμπαν» έτσι κι αλλιώς ολόλαμπρο. Και να μην έχετε καμία αμφιβολία ως προς το τελευταίο. Το «σύμπαν» του επικού doom metal είναι από τα πλέον λαμπρά στον ευρύτερο «σκληρό ήχο». Αρκεί να φέρει κανείς στο νου του συγκροτήματα και δίσκους που το απαρτίζουν, και το διαπιστώνει εύκολα.

Τέσσερα χρόνια λοιπόν μετά από εκείνο το εξαιρετικό άλμπουμ, οι Αμερικανοί επανέρχονται με το “The ruins of fading light”…και το shock είναι ακόμη μεγαλύτερο! Μεγαλύτερο γιατί ακόμη και ένας αισιόδοξος οπαδός τους, θα περίμενε απλά να συνεχίσουν με την κεκτημένη ταχύτητα του ντεμπούτου και να δημιουργήσουν ένα “Out of the Garden” pt. 2. Πράγμα που και να γινόταν, θα ήταν αρκετό ώστε να μας κάνει να βγάζουμε καπνούς από τα αυτιά. Και όμως… η πεντάδα δεν επαναπαύθηκε στις δάφνες της. Προς τιμήν της, τις χρησιμοποίησε ως μια νέα αφετηρία με σκοπό να φτάσει ακόμη ψηλότερα. Όπως πρέπει να κάνουν όλοι οι καλλιτέχνες που επιζητούν πρωτίστως μεγάλο «προσδόκιμο ζωής». 

Με νέο μέλος στο μπάσο τον Frank Chin των θεών του τεχνικού thrash VEKTOR, οι CRYPT SERMON δημιουργούν έναν ΘΗΡΙΩΔΗ δίσκο. Ένα τεραστίων διαστάσεων epic doom μανιφέστο. Ακόμη πιο επικοί από το “Out of the Garden” (ναι, γίνεται) και με μια απίστευτα «σκοτεινή» αισθητική να περιβάλει την μουσική τους. Ίσως να τους άνοιξε την όρεξη η διασκευή που έκαναν στο “De mysteriis do(ο)m Sathanas” των MAYHEM, στο οποίο εκτός από ένα επιπλέον γράμμα, έβαλαν την ολόδική τους σφραγίδα και δημιούργησαν ένα μεγάλο έπος. Ίσως αυτό να είναι το πρώτο βήμα μιας αλλαγής, το πρώτο δείγμα μιας νέας ταυτότητας, ένας «οδηγός» προς έναν επιπρόσθετο πειραματισμό και προς ακόμη πιο «σκοτεινές φόρμες». Ένα «εκπαιδευμένο» αυτί θα ακούσει μέχρι και κάποια black metal στοιχεία στον καινούργιο ήχο των CRYPT SERMON. Ίσως πάλι τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα να ήταν αναμενόμενο και απλά να άργησε κατά έναν δίσκο, αφού μέλη του group είχαν και έχουν μια παράλληλη “black metal ζωή”. Τα όποια neoclassical στοιχεία υπήρχαν στο ντεμπούτο έχουν στην καλύτερη μειωθεί αισθητά, μην πω στην ουσία εξαφανιστεί, και το λυτρωτικό doom των CANDLEMASS και SOLITUDE AETURNUS συνοδεύει πια από θέση ισχύος ο γνώριμος ήχος των BATHORY. Ακούστε το “Christ is dead” και προσπαθήστε να το φέρετε στο μυαλό σας με ακραία metal φωνητικά. Μήπως θα μπορούσε εύκολα να είναι κομμάτι για παράδειγμα των… BEHEMOTH;

Η μαυρίλα του “The ninth Templar (Black candle flame)”, η epic doom αποθέωση στο “The snake handler” (το “Children of the grave” αν το είχε συνθέσει ο Leif Endling με την βοήθεια του Quorthon), το επιβλητικό από όλες τις απόψεις “Beneath the torchfire glare” και το ομώνυμο magnum opus, οδηγούν την μπάντα προς την απόλυτη κορυφή. Προς την καταξίωση και την κυριαρχία. Όλα σε τούτο το αραβούργημα «ζωγραφίζουν» την τέλεια εικόνα. Η κληρονομιά των CANDLEMASS που μεταβιβάστηκε αυτούσια, η ευλογία του Quorthon και το μαγικό ραβδί του John Perez. Τα φωνητικά του Brooks Wilson (ο οποίος σχεδίασε και το εξώφυλλο) τα οποία έχουν αρχίσει να «φέρνουν» προς αυτά του Charles Rytkönen των MORGANA LEFAY, η ambient ατμόσφαιρα που είναι σωστά αποτυπωμένη, όχι σαν να ακούγεται ως μουσική από παιχνίδι της Amiga. Οι μεσαιωνικές αναφορές, τα samples σαν από ταινία και τέλος η τελευταία πινελιά από τον Arthur Rizk, ο οποίος εκτός από μέλος των ETERNAL CHAMPION, SUMERLANDS, CAVALERA CONSPIRACY, POWER TRIP είναι και νέο μεγάλο όνομα στον χώρο της παραγωγής, αφού έχει δώσει τα «φώτα» του από NIGHT DEMON μέχρι SACRED REICH. Το “The ruins of fading light” είναι ένας άριστος δίσκος που δεν παίρνει το απόλυτο δεκάρι, γιατί αυτό θα το δώσει πολύ σύντομα η ίδια η ιστορία. The bell of doom tolls once again… pray and suffer…

9 / 10

Δημήτρης Τσέλλος

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

SLAYER – “The repentless killogy” (Nuclear Blast)

6 Δεκεμβρίου, 2019 - 09:45 Γιάννης Σαββίδης

Μετά από το κείμενο που εστιάσαμε στο παρελθόν και στο “World painted blood” (2009), μεταφερόμαστε στο παρόν, το 2019, όπου οι SLAYER, αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, έδωσαν την τελευταία τους συναυλία...

[περισσότερα]

SODOM – “Out of the frontline trench” (SPV/Steamhammer)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 14:00 Σάκης Νίκας

Δεν σας κρύβω, ότι είχα τις επιφυλάξεις μου όταν ο Angelripper πήρε την απόφαση να αλλάξει ριζικά τη σύνθεση των SODOM και να προσθέσει έναν επιπλέον κιθαρίστα, προκειμένου να δώσει μεγαλύτερο όγκο...

[περισσότερα]

BOMBUS - “Vulture culture” (Century Media)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 14:00 Κώστας Αλατάς

Με τους Σουηδούς BOMBUS, είχα έρθει σε επαφή, λόγω του κιθαρίστα των BURST, Jonas Rydberg, ο οποίος και είχε αποτελέσει μέλος τους στο “The poet and the parrot”, το δεύτερο full-length άλμπουμ τους...

[περισσότερα]

STEEL PANTHER - “Heavy metal rules” (Steel Panther Inc)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 13:45 Δημήτρης Σειρηνάκης

Θα προσπαθήσω να είμαι άμεσος και απλά κατανοητός. Δεν ξέρω αν φταίει η ηλικία μου, θεωρώ πως όχι, αλλά έφτασα να θεωρώ τους STEEL PANTHER σαν ένα κακόγουστο αστείο. ΟΚ, μου άρεσαν όταν...

[περισσότερα]

LINDEMANN – “F & M” (Universal/Vertigo)

2 Δεκεμβρίου, 2019 - 11:45 Γιώργος Δρογγίτης

Μετά τη δισκάρα (ύστερα από πολλά χρόνια), που έβγαλαν φέτος οι RAMMSTEIN, ήρθε η ώρα για τη δεύτερη δισκογραφική δουλειά του ιδιόρρυθμου frontman της γερμανικής μεγαμπάντας, Till Lindemann, με τίτλο...

[περισσότερα]