DRACONIAN – “Sovran” (Napalm)

3 Νοεμβρίου, 2015 - 17:45

Η είδηση της απομάκρυνσης της Lisa Johansson από τις τάξεις του συγκροτήματος ένα χρόνο μετά την μνημειώδη επίσκεψή τους στο κατάμεστο An Club προκάλεσε ένα κύμα απογοήτευσης μεταξύ των εν Ελλάδι οπαδών. Δεν είναι μυστικό άλλωστε, ότι οι DRACONIAN είναι ένα από τα πλέον αγαπημένα συγκροτήματα του ελληνικού κοινού (φθάνοντας μάλιστα και σε άτομα πέρα από τον gothic/doom χώρο). Φταίει ίσως που θυμίζουν τόσο του παλιούς THEATRE OF TRAGEDY, ή που ο Johan Ericson είναι ένας από τους καλύτερους συνθέτες εκεί έξω. Όπως και να 'χει, ένα από τα πιο αδύναμα album της δισκογραφικής τους πορείας (και παρόλα αυτά εξαιρετικά δυνατό) έμελλε να ήταν και το τελευταίο της Johansson, προ-οικονομώντας έτσι  την αναπόφευκτη αλλαγή σελίδας.

H Heike Langhans διέσχισε σχεδόν όλη την υφήλιο (γεννήθηκε στο Cape Town της Ν. Αφρικής) για να φθάσει στην μπάντα που θαύμαζε και πίστευε ότι μπορούσε να αποτελέσει μέρος της. Μετά από τέσσερα χρόνια γεμάτα με οντισιόν, πολλές πρόβες, κάποια προβλήματα με την έκδοση βίζας και φυσικά αρκετές ζωντανές εμφανίσεις, η Langhans είναι αυτή που θα εμψυχώσει το Γιανγκ στην σκοτεινή μουσική του Johan Ericson. Στην αναμενόμενη σύγκριση με την Johansson, δεν βγαίνει ούτε νικήτρια, ούτε ηττημένη. Αν και το ηχόχρωμα των φωνών τους ομοιάζουν, γίνεται σαφές ότι η Langhans κοιτάζει προς μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση απ' ότι η προκάτοχός της. Έτσι λοιπόν αντί να θρώσκει προς τα άνω, προσφέροντας μας την λύτρωση μετά από κάθε ψυχολογική κατάπτωση (υπαίτιος της οποίας είναι όπως πάντα ο Ericson), προσανατολίζεται ως επί το πλείστον προς τα κάτω και έσω. Αντισταθμίζοντας πλήρως την αβυσσαλέα παρουσία του Anders Jacobsson, προσθέτει έναν καθάριο μεν, πιο μελαγχολικό δε, τόνο στην μουσική των DRACONIAN.

Σίγουρα είναι ακόμα νωρίς ώστε να δούμε μια εντελώς ανανεωμένη εικόνα του συγκροτήματος. Τα τέσσερα χρόνια που μεσολάβησαν από το "A Rose for the Apocalypse" (2011) μπορεί να φαντάζουν αρκετά (κι ίσως να είναι ώστε να δέσει η Langhans με την υπόλοιπη ομάδα) ωστόσο ας μη ξεχνάμε ότι η μπάντα βρίσκεται σε μια γενικότερη μεταβατική περίοδο, ενώ στο ενδιάμεσο είχαμε και την κυκλοφορία του "Earthless" (2014) από το side-project του Ericson. Σίγουρα δεν περιμέναμε να ακούσουμε μια συνθετική προσέγγιση πλήρως απαγκιστρωμένη από το γνώριμο διπολικό μοτίβο, δεν θα το θέλαμε άλλωστε. Αλλά σίγουρα περιμέναμε να ακούσουμε μια πιο δυναμική ανανέωση στη μουσική. Οι MY DYING BRIDE κιθάρες, ο πιο αργός ρυθμός και οι συχνές επαναλήψεις πολλών (ωραίων σίγουρα) ιδεών, μπορεί να μην κουράζουν τον ακροατή, αλλά του δημιουργούν την αίσθηση της ανακύκλωσης.

Παρόλα αυτά το "Sovran" είναι ένας δυνατός δίσκος, με τις αντίστοιχες δυνατές του στιγμές. Το εναρκτήριο "Heavy Lies the crown", το σκοτεινό "No loneliar star", καθώς και το έντονα συναισθηματικά φορτισμένο "Rivers between us", είναι τα κομμάτια που ανακαλούν μνήμες από την εποχή του "Turning Season Within" (2008). Τα υπόλοιπα κομμάτια βρίσκονται σε ένα μέτριο επίπεδο, σε σύγκριση με ότι μας έχει δώσει η μπάντα παλιότερα. Για την ακρίβεια νιώθουμε ότι ο Ericson προσέγγισε με περισσότερη ασφάλεια την συνθετική πορεία του δίσκου. Αλλά όπως είπαμε, αυτό δεν είναι αναγκαία κακό. Και οι πιο μέτριες στιγμές των DRACONIAN βρίσκονται πολύ πιο ψηλά από πολλές μπάντες του gothic/doom χώρου. Και μπορεί το "Sovran" να μην γυρίζει τον χρόνο πίσω όπου μας καθήλωνε με τις μελωδίες και την απύθμενη μελαγχολία, ωστόσο καταφέρνει να θέσει τα θεμέλια για την νέα εποχή του συγκροτήματος.

7,5 / 10

Νίκος Ζέρης

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

SATAN’S HOST - “Metal From Hell/Midnight Wind” (Moribund Records)

9 Ιανουαρίου, 2019 - 12:00 Δημήτρης Τσέλλος

Παύση. Ανάσα. Ξανά παύση. Ξανά ανάσα… άντε, πάμε. SATAN’S HOST. “Metal From Hell”. Τόσο underground, που συναντά μόνο τον μετροπόντικα την ώρα που εργάζεται. Τόσο τραχύ και βίαιο, που μόνο ένα “...

[περισσότερα]

CORNERS OF SANCTUARY – “The Galloping Hordes” (Killer Metal Records)

9 Ιανουαρίου, 2019 - 12:00 Ντίνος Γανίτης

Η νοσταλγία είναι ένα φαινόμενο που επικρατεί στην μουσική που ακούμε τα τελευταία χρόνια. Πολλές μπάντες προσπαθούν να επαναφέρουν στο προσκήνιο μουσικές άλλων δεκαετιών, άλλες καλύτερα, άλλες όχι...

[περισσότερα]

AFTERIMAGE - “Traveler in Crystal Visions” (Steel Gallery)

9 Ιανουαρίου, 2019 - 12:00 Δημήτρης Τσέλλος

Ντεμπούτο για τους AFTERIMAGE από τη Σύρο. Ναι, τη Σύρο. Να λοιπόν που και η νησιωτική Ελλάδα δηλώνει «παρούσα» στα εγχώρια metal δρώμενα, προς απάντηση στις διαρκείς κυκλοφορίες από πλευράς της...

[περισσότερα]

MURDER ANGELS - “Beyond the Dark” (Self - Financed)

8 Ιανουαρίου, 2019 - 15:45 Δημήτρης Τσέλλος

Οι MURDER ANGELS κυκλοφορούν το τρίτο τους πόνημα αυτόν τον καιρό, και δεύτερο full LP, μετά από το δυνατό ομότιτλο ντεμπούτο τους και το καταπληκτικό “The spell” EP. Οι Θεσσαλοί θεωρητικά, αλλά και...

[περισσότερα]

STELIOS GATZIOLIS – “Sphere of Resonance” (self-financed)

8 Ιανουαρίου, 2019 - 12:00 Φίλιππος Φίλης

Στο νέο του EP “Sphere of resonance”, ο Στέλιος Γκατζιόλης προσφέρει ένα μικρό αν και πλήρες δείγμα της δουλειάς του ως κιθαρίστας και συνθέτης. Πρόκειται για τέσσερα κομμάτια μεσαίας διάρκειας που...

[περισσότερα]