DRACONIAN – “Sovran” (Napalm)

3 Νοεμβρίου, 2015 - 17:45

Η είδηση της απομάκρυνσης της Lisa Johansson από τις τάξεις του συγκροτήματος ένα χρόνο μετά την μνημειώδη επίσκεψή τους στο κατάμεστο An Club προκάλεσε ένα κύμα απογοήτευσης μεταξύ των εν Ελλάδι οπαδών. Δεν είναι μυστικό άλλωστε, ότι οι DRACONIAN είναι ένα από τα πλέον αγαπημένα συγκροτήματα του ελληνικού κοινού (φθάνοντας μάλιστα και σε άτομα πέρα από τον gothic/doom χώρο). Φταίει ίσως που θυμίζουν τόσο του παλιούς THEATRE OF TRAGEDY, ή που ο Johan Ericson είναι ένας από τους καλύτερους συνθέτες εκεί έξω. Όπως και να 'χει, ένα από τα πιο αδύναμα album της δισκογραφικής τους πορείας (και παρόλα αυτά εξαιρετικά δυνατό) έμελλε να ήταν και το τελευταίο της Johansson, προ-οικονομώντας έτσι  την αναπόφευκτη αλλαγή σελίδας.

H Heike Langhans διέσχισε σχεδόν όλη την υφήλιο (γεννήθηκε στο Cape Town της Ν. Αφρικής) για να φθάσει στην μπάντα που θαύμαζε και πίστευε ότι μπορούσε να αποτελέσει μέρος της. Μετά από τέσσερα χρόνια γεμάτα με οντισιόν, πολλές πρόβες, κάποια προβλήματα με την έκδοση βίζας και φυσικά αρκετές ζωντανές εμφανίσεις, η Langhans είναι αυτή που θα εμψυχώσει το Γιανγκ στην σκοτεινή μουσική του Johan Ericson. Στην αναμενόμενη σύγκριση με την Johansson, δεν βγαίνει ούτε νικήτρια, ούτε ηττημένη. Αν και το ηχόχρωμα των φωνών τους ομοιάζουν, γίνεται σαφές ότι η Langhans κοιτάζει προς μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση απ' ότι η προκάτοχός της. Έτσι λοιπόν αντί να θρώσκει προς τα άνω, προσφέροντας μας την λύτρωση μετά από κάθε ψυχολογική κατάπτωση (υπαίτιος της οποίας είναι όπως πάντα ο Ericson), προσανατολίζεται ως επί το πλείστον προς τα κάτω και έσω. Αντισταθμίζοντας πλήρως την αβυσσαλέα παρουσία του Anders Jacobsson, προσθέτει έναν καθάριο μεν, πιο μελαγχολικό δε, τόνο στην μουσική των DRACONIAN.

Σίγουρα είναι ακόμα νωρίς ώστε να δούμε μια εντελώς ανανεωμένη εικόνα του συγκροτήματος. Τα τέσσερα χρόνια που μεσολάβησαν από το "A Rose for the Apocalypse" (2011) μπορεί να φαντάζουν αρκετά (κι ίσως να είναι ώστε να δέσει η Langhans με την υπόλοιπη ομάδα) ωστόσο ας μη ξεχνάμε ότι η μπάντα βρίσκεται σε μια γενικότερη μεταβατική περίοδο, ενώ στο ενδιάμεσο είχαμε και την κυκλοφορία του "Earthless" (2014) από το side-project του Ericson. Σίγουρα δεν περιμέναμε να ακούσουμε μια συνθετική προσέγγιση πλήρως απαγκιστρωμένη από το γνώριμο διπολικό μοτίβο, δεν θα το θέλαμε άλλωστε. Αλλά σίγουρα περιμέναμε να ακούσουμε μια πιο δυναμική ανανέωση στη μουσική. Οι MY DYING BRIDE κιθάρες, ο πιο αργός ρυθμός και οι συχνές επαναλήψεις πολλών (ωραίων σίγουρα) ιδεών, μπορεί να μην κουράζουν τον ακροατή, αλλά του δημιουργούν την αίσθηση της ανακύκλωσης.

Παρόλα αυτά το "Sovran" είναι ένας δυνατός δίσκος, με τις αντίστοιχες δυνατές του στιγμές. Το εναρκτήριο "Heavy Lies the crown", το σκοτεινό "No loneliar star", καθώς και το έντονα συναισθηματικά φορτισμένο "Rivers between us", είναι τα κομμάτια που ανακαλούν μνήμες από την εποχή του "Turning Season Within" (2008). Τα υπόλοιπα κομμάτια βρίσκονται σε ένα μέτριο επίπεδο, σε σύγκριση με ότι μας έχει δώσει η μπάντα παλιότερα. Για την ακρίβεια νιώθουμε ότι ο Ericson προσέγγισε με περισσότερη ασφάλεια την συνθετική πορεία του δίσκου. Αλλά όπως είπαμε, αυτό δεν είναι αναγκαία κακό. Και οι πιο μέτριες στιγμές των DRACONIAN βρίσκονται πολύ πιο ψηλά από πολλές μπάντες του gothic/doom χώρου. Και μπορεί το "Sovran" να μην γυρίζει τον χρόνο πίσω όπου μας καθήλωνε με τις μελωδίες και την απύθμενη μελαγχολία, ωστόσο καταφέρνει να θέσει τα θεμέλια για την νέα εποχή του συγκροτήματος.

7,5 / 10

Νίκος Ζέρης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

BLOOD OF ANGELS – “Rise of the Fallen Gods” (Hollywood Collective)

18 Ιανουαρίου, 2018 - 02:45 Σάκης Φράγκος

Ένα EP τριών κομματιών κυκλοφορούν οι Αμερικάνοι deathsters από τη Florida, BLOOD OF ANGELS, οι οποίοι όμως, μου κίνησαν την προσοχή, γιατί δεν αντλούν τις κύριες επιρροές τους από τα death metal...

[περισσότερα]

LEAVES’ EYES - “Sign of the Dragonhead” (AFM Records)

17 Ιανουαρίου, 2018 - 10:30 Δημήτρης Μπούκης

Τα πράγματα στο στρατόπεδο των LEAVES’ EYES, έχουν διαφοροποιηθεί αρκετά σε σχέση με το πως ήταν στην τελευταία τους κυκλοφορία, “King of Κings”. Ο χωρισμός της Liv Kristine με τον Alexander Krull...

[περισσότερα]

TRESPASS – “Footprints in the Rock” (Mighty Music)

17 Ιανουαρίου, 2018 - 10:15 Ντίνος Γανίτης

Τα λεβεντόπαιδα από την Αγγλία έχουν βαλθεί σώνει και καλά να αναστήσουν το κίνημα που τους ανέδειξε (τι εννοείς ποιο κίνημα;) μετά από 38 χρόνια. Πρώτα ήταν οι TYGERS OF PAN TANG πριν από δύο χρόνια...

[περισσότερα]

MACHINE HEAD - “Catharsis” (Nuclear Blast)

16 Ιανουαρίου, 2018 - 02:45 Κώστας Αλατάς

Ας ξηγηθούμε για να μην παρεξηγηθούμε… Η σχέση μου με τους MACHINE HEAD ενώ ξεκίνησε εξαιρετικά με τις δύο πρώτες τους δουλειές τους, στην πορεία άρχισε να φθίνει, παρόλο που την τελευταία δεκαετία...

[περισσότερα]

AVATAR – “Avatar country” (Century Media)

16 Ιανουαρίου, 2018 - 02:00 Γιώργος Κουκουλάκης

Όσο τετριμένα κι αν ξεκίνησαν το μουσικό τους ταξίδι οι Σουηδοί, τόσο αλλόκοτη, δημιουργική και πολυποίκιλη έχει αποδειχθεί η συνέχειά τους. Η θεατρικότητα και η διάθεσή τους, μας αποφέρει ατελείωτες...

[περισσότερα]