DREGEN - "Dregen" (Universal/Spinefarm)

22 Νοεμβρίου, 2013 - 14:30

Μικρός νόμιζα ότι στην Σουηδία έχει εντυπωσιακές ξανθιές και κρύο. Μεγαλώνοντας ανακάλυψα ότι οι καλύτερες ξανθιές είναι στην Ολλανδία και στη Νότιο Αφρική κι ότι στη Σουηδία έχει κάτι πολύ καλύτερο από τις ξανθιές (δεν εννοώ τις μελαχρινές που είναι οι κορυφαίες των γυναικών) εννοώ τους τελευταίος πραγματικούς rockers… HELLACOPTERS, BACKYARD BABIES, IMPERIAL STATE ELECTRIC, CRASHDIET και πολλούς ακόμα που απλά παίρνουν το 70’s Hard rock, 70’s punk, 80’s sleaze metal, 60’s surf, 50’s  rockabilly και δημιουργούν ένα υβρίδιο για γερά νεύρα και ακόμη πιο γερούς σβέρκους.

Με κιθάρες-ξυράφια, φωνητικά, που το μέλι στάζει πάνω στις πληγές από τα ξυράφια, ενώ ο ντράμερ και ο μπασίστας, (που είναι μόνιμα υπό την επήρεια ελαφρών ναρκωτικών, μέχρι μεγάλων δόσεων αλκοόλ, ενώ διαβάζουν Μπουκόφσκι και Μπάρουοζ), δημιουργούν ρέγκε ρυθμούς, με rockabilly παίξιμο και punk απόδοση. Όλο αυτό το χαρμάνι, μπαίνει στο μπλέντερ, της Σουηδικής garage/hard rock σκηνής και δημιουργεί καλλιτέχνες που απλά γεμίζουν μικρά κλαμπ, με κακό εξαερισμό και θυμίζουν σε όλους εμάς, γιατί το rock n’ roll δεν χρειάζεται, στενά τζην, άσπρα μποτάκια, corpse paint και «διαβολικές’ αναφορές» για να είναι πραγματικά κακό.

Ο Dregen έχει χρηματίσει βασικό μέλος των BACKYARD BABIES και πρόσφατα ήταν στο σχήμα του θρυλικού, θεϊκού και ότι άλλο θέλετε Michael Monroe, του Axl της Σκανδιναβίας. Στην προσωπική του δουλειά, παραδίδει μαθήματα, rock n’ roll ήθους, τσαμπουκά, μουσικής αλητείας και αμεσότητας. Κιθάρες από τα δύο πρώτα άλμπουμ των CLASH, Alice Cooper μελωδίες, στίχοι από τα κιτάπια των MOTLEY CRUE, KISS, GUNS N’ ROSES, δεύτερα φωνητικά, με επιρροές από bubble gum pop/60’a στο “Just like that”, αλλά πριν και πάνω από όλα, χαρακτήρα. Η κιθάρα κρεμασμένη χαμηλά, τα φωνητικά, με το γρέζι το αναγκαίο, ολίγο από Monroe, Warwick, Rotten, οι μελωδίες ικανές να κάνουν τους Γιαπωνέζους να το ανακηρύξουν άλμπουμ της χρονιάς και τον κλασικό μεταλλά, να βγάλει σπυράκια, γιατί ακούει εκεί όλο το μισητό punk/pop ιδίωμα.

Αν ακούτε WILDHEARTS, HANOI ROCKS, SEX PISTΟLS, CLASH, HAPPY MONDAYS, OASIS, Alice Cooper, HELLACOPTERS, BACKYARD BABIES, FUZZTONES, KISS, GUNS N’ ROSES, όλα είναι εδώ, πιο δεμένα, πιο μουσικά, πιο αυθεντικά, πιο γνήσια. Ακούστε την εισαγωγή στο “Flat Tyre On A Muddy Road” και το πώς διεκδικεί τον τίτλο του μοντέρνου μπλουζ, αλλά και τα πιο χύμα και δομημένα στην κλασική «καταπρόσωπο» Σουηδική ροκ συμπεριφορά  στα “Division Of Me” και  “Just Like That”. Heavy κιθάρες, χορευτικοί ρυθμοί, ποπ αισθητική και punk νοοτροπία, σας μπέρδεψα; Αν όχι, τότε ξέρετε τι να περιμένετε. Αν ναι, τότε προχωρήστε στην ακρόαση ενός άλμπουμ, που έχει πολλά να πει, αν πίνετε το ουίσκι σας, σκέτο ή με λίγο νερό, προτιμάτε την μαύρη μπίρα και θεωρείτε το τατουάζ, στολίδι και όχι μόδα… Μια ακόμα rock n’ roll  πανδαισία από τη Σουηδία, ανατρέπει τα δεδομένα και βάζει γκολ στο τέλος της χρονιάς.

Όταν οι άλλοι θα τρέχουν στην Βραζιλία των φτωχών, για το Μουντιάλ των πλουσίων, εγώ θα αράζω στα κλαμπάκια του Orebro για να ακούω την τελευταία χώρα, που τολμά να παράγει rock n’ roll, δίχως στολίδια, αλλά με ψυχή και θράσος… Από το power και το Death έως το βρώμικο, μελωδικό rock n’ roll, η χώρα έχει όνομα -Σουηδία- και άξιους πρεσβευτές σαν τον Dregen.

8,5 / 10

Στέλιος Μπασμπαγιάννης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

SLAYER – “The repentless killogy” (Nuclear Blast)

6 Δεκεμβρίου, 2019 - 09:45 Γιάννης Σαββίδης

Μετά από το κείμενο που εστιάσαμε στο παρελθόν και στο “World painted blood” (2009), μεταφερόμαστε στο παρόν, το 2019, όπου οι SLAYER, αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, έδωσαν την τελευταία τους συναυλία...

[περισσότερα]

SODOM – “Out of the frontline trench” (SPV/Steamhammer)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 14:00 Σάκης Νίκας

Δεν σας κρύβω, ότι είχα τις επιφυλάξεις μου όταν ο Angelripper πήρε την απόφαση να αλλάξει ριζικά τη σύνθεση των SODOM και να προσθέσει έναν επιπλέον κιθαρίστα, προκειμένου να δώσει μεγαλύτερο όγκο...

[περισσότερα]

BOMBUS - “Vulture culture” (Century Media)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 14:00 Κώστας Αλατάς

Με τους Σουηδούς BOMBUS, είχα έρθει σε επαφή, λόγω του κιθαρίστα των BURST, Jonas Rydberg, ο οποίος και είχε αποτελέσει μέλος τους στο “The poet and the parrot”, το δεύτερο full-length άλμπουμ τους...

[περισσότερα]

STEEL PANTHER - “Heavy metal rules” (Steel Panther Inc)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 13:45 Δημήτρης Σειρηνάκης

Θα προσπαθήσω να είμαι άμεσος και απλά κατανοητός. Δεν ξέρω αν φταίει η ηλικία μου, θεωρώ πως όχι, αλλά έφτασα να θεωρώ τους STEEL PANTHER σαν ένα κακόγουστο αστείο. ΟΚ, μου άρεσαν όταν...

[περισσότερα]

LINDEMANN – “F & M” (Universal/Vertigo)

2 Δεκεμβρίου, 2019 - 11:45 Γιώργος Δρογγίτης

Μετά τη δισκάρα (ύστερα από πολλά χρόνια), που έβγαλαν φέτος οι RAMMSTEIN, ήρθε η ώρα για τη δεύτερη δισκογραφική δουλειά του ιδιόρρυθμου frontman της γερμανικής μεγαμπάντας, Till Lindemann, με τίτλο...

[περισσότερα]