Jim Peterik’s WORLD STAGE – “Winds of change” (Frontiers)

26 Ιουλίου, 2019 - 17:45

Υπάρχουν πραγματικά ελάχιστοι μουσικοί που έχουν σημαδέψει ανεξίτηλα με τις μελωδίες τους ένα ολόκληρο ιδίωμα και έχουν αφήσει το στίγμα τους για όλες τις επόμενες γενιές καλλιτεχνών εκεί έξω. Ο Jim Peterik είναι ένας από αυτούς αφού η πορεία του με τους IDES OF MARCH, τους SURVIVOR και γιατί όχι τους PRIDE OF LIONS μας έχει δώσει μερικές από τις πιο κλασικές συνθέσεις στην ιστορία του AOR. Και μη γελιέστε. Τα πράγματα θα ήταν σαφώς διαφορετικά και καλύτερα αν ο Frankie Sullivan δεν ήταν τόσο ξεροκέφαλος και ο τεράστιος Jimi Jamison δεν μας είχε «αφήσει» τόσο πρόωρα. Ας είναι έτσι και έτσι όμως. Ο Peterik επαναδραστηριοποιεί τους WORLD STAGE, το project δηλαδή που μας είχε δώσει ένα εξαιρετικό άλμπουμ το 2001 και φέρνει μαζί πολλά από τα φιλαράκια του που αποτελούν –δίχως ίχνος υπερβολής- την αφρόκρεμα του πραγματικού AOR ήχου.

Σημειώστε: Kevin Chalfant (THE STORM), Kelly Keagy (NIGHT RANGER), Dennis DeYoung (STYX) τα αδέλφια NELSON, Mike Reno (LOVERBOY), Kevin Cronin (REO SPEEDWAGON), Jason Scheff (CHICAGO), Danny Vaughn (TYKETTO), Toby Hitchcock (PRIDE OF LIONS) και...Jimi Jamison (SURVIVOR). Ναι, σωστά διαβάσατε. Εδώ υπάρχει ένα ακυκλοφόρητο τραγούδι με τον μακαρίτη τραγουδιστή. Τι άλλο να ζητήσουμε από ένα άλμπουμ δηλαδή; Όλα τα κομμάτια διαπνέονται από την κλασική ποιότητα των συνθέσεων του Peterik. Οι μελωδίες και οι στίχοι παραπέμπουν στο κλασικό ύφος των SURVIVOR αλλά και του πρώτου δίσκου των PRIDE OF LIONS, οι στίχοι είναι όπως πάντα άριστοι και «δένεσαι» αμέσως μαζί τους ενώ εκεί που συμμετέχει ο εκάστοτε καλεσμένος, το κομμάτι αποκτά μία νότα από το αντίστοιχο συγκρότημα. Για παράδειγμα το “Without a bullet being fired” παίρνει μία...LOVERBOY αισθητική λόγω της παρουσίας του Reno. Το ίδιο ισχύει π.χ. και στο “Proof of heaven” όπου ο Dennis DeYoung μας υπενθυμίζει πόσο λείπει από τους STYX. 

Ακούστε... Καλή και τίμια η σύγχρονη εκδοχή του μελωδικού ήχου από τη Σκανδιναβία. Μας αρέσει και τη στηρίζουμε. Η ουσία είναι όμως ότι η πραγματική ανάδειξη του AOR αλλά και του melodic rock γενικότερα εντοπίζεται στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Όταν, μάλιστα, αυτή φέρει τη σφραγίδα του Jim Peterik, δηλαδή ενός εκ των τριών θεμελιωτών του ιδιώματος (προσωπική άποψη), τότε καταλαβαίνετε ότι η αγορά της νέας δουλειάς του WORLD STAGE project είναι όχι μόνο σημαντική αλλά και επιβεβλημένη!

8,5 / 10

Σάκης Νίκας

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

PSYCHOTIC WALTZ – “The God-shaped void” (Inside Out) (ομαδική κριτική)

10 Φεβρουαρίου, 2020 - 18:30 Rockhard

Η δισκογραφική επιστροφή των PSYCHOTIC WALTZ, 24 (!!!) ολόκληρα χρόνια μετά το “Bleeding”, είναι γεγονός!!! Το “The God-shaped void”, χρειάστηκε πάνω από 7 χρόνια για να γραφτεί και να ηχογραφηθεί....

[περισσότερα]

REJECTION – “A new age of insanity” (Self-financed)

7 Φεβρουαρίου, 2020 - 15:45 Σάκης Φράγκος

Ομολογώ ότι δεν έχω ακούσει πάρα πολλά ελληνικά σχήματα που να παίζουν μοντέρνο metal, όχι επειδή πραγματικά δεν υπάρχουν, αλλά επειδή απλά δεν έτυχε. Παραδοσιακά, έχουμε έφεση σε κάποια συγκεκριμένα...

[περισσότερα]

EXOMNIA – “Aftermath” (Alcyone Records)

7 Φεβρουαρίου, 2020 - 15:30 Σάκης Φράγκος

Εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενη, η εξάδα που ακούει στο όνομα EXOMNIA, κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό το ντεμπούτο EP της, από την Alcyone Records. Σπάνιο στους καιρούς μας να βγαίνουν EP, το συγκεκριμένο, με...

[περισσότερα]

IRONFLAME - “Blood red victory” (Divebomb Records)

5 Φεβρουαρίου, 2020 - 12:15 Δημήτρης Τσέλλος

Απορώ πως καταφέρνει και κοιμάται ο Andrew D'Cagna. Δεν κάνω πλάκα. Ξέρετε σε πόσες μπάντες συμμετέχει; Πάρτε ανάσα λίγο μαζί μου και πάμε: στους BRIMSTONE COVEN, που παίζουν heavy rock/doom, στους...

[περισσότερα]

IHSAHN – “Telemark” (Candlelight Records)

4 Φεβρουαρίου, 2020 - 10:00 Γιώργος Δρογγίτης

Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από το “Amr”, την τελευταία δισκογραφική δουλειά της μουσικής διάνοιας που ακούει στο όνομα Ihsahn και ενώ κάποιος θα έλεγε ότι θα ετοίμαζε καινούριο full length δίσκο,...

[περισσότερα]