KAUAN – “Kaiho” (kauanmusic)

6 Οκτωβρίου, 2017 - 09:30

Η σχέση μου με τους KAUAN πηγαίνει πίσω αρκετά χρόνια, και συγκεκριμένα ξεκινάει το 2011 όταν ο τέταρτος δίσκους τους είδε το φως της δημοσιότητας. Τότε με το “Kuu…” ο μόλις 22 χρονών Anton, αποδείκνυε ότι η μουσική του πορεία δεν ήταν μια εφηβική παρόρμηση ή ένα καπρίτσιο για να την σκαπουλάρει από την πραγματικότητα. Απέδειξε ότι η πολύ καλή δουλειά του “Aava Tuulen Maa” (2009) είχε αντίκρισμα και συνέχεια. Τα “Pirut” (2013) και “Sorni Nai” (2015) σύστησαν κάθε φορά την μπάντα κάθε φορά και σε ένα ευρύτερο κοινό, καθώς η υψηλή ποιότητα των συνθέσεων αναγνωρίζονταν όλο και περισσότερο από εκείνους που έψαχναν «κάτι διαφορετικό» στον ατμοσφαιρικό κόσμο της μουσικής. Το “Kaiho” έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που ξέρουμε ήδη για τον ταλαντούχο Ρώσο μουσικό, ότι δηλαδή πρόκειται για μια ιδιοφυΐα που δύσκολα πια περιορίζεται σε στεγανά και νόρμες.

Πριν δύο χρόνια το “Sorni Nai” εξέπληξε τους πάντες. Ουδείς περίμενε ότι η black πλευρά του συγκροτήματος θα αναγεννιόταν (έστω και περιστασιακά μέσα στον δίσκο) και θα έδενε τόσο καλά με το τότε συνθετικό παρόν της μπάντας. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι αυτή η τάση της νοσταλγίας θα εμφανίζονταν και στο νέο τους δίσκο, η μουσική έρχεται να ανατρέψει τις εικασίες μας. Το “Kaiho” γύρισε στους ήχους με τους οποίους είχα γνωρίσει την μπάντα. Αφαιρετικό ambient που συνδυάζεται με το αισθαντικό παίξιμο του πιάνου και των εγχόρδων. Το όλο εγχείρημα της μπάντας, συγγενεύει κατά πολύ με τον ήχο των μαέστρων του dark ambient, TENHI. Παρατηρούμε την ίδια μοναχικότητα που εκπέμπουν οι συνθέσεις τους. Όπως και οι Φιλανδοί έτσι και ο Anton καταφεύγει στην γλυκύτητα και την επιβλητικότητα του πιάνου, που σε συνδυασμό με τις μελαγχολικές νότες του βιολονίστα Igor Andrievskiy μετατρέπουν τον ήδη σκοτεινό ουρανό της χώρας τους σε πιο μαύρο. Αυτό όμως που κάνει τον ήχο τους τόσο ιδιαίτερο είναι η αίσθηση που αποκομίζει ο ακροατής για το πόσο εύθραυστο είναι το δημιούργημά τους και κατ’ επέκταση πόσο επισφαλής είναι η θέση μας μέσα σε αυτό.

Το “Kaiho” είναι πρωτίστως ένας σύγχρονος δίσκος που παρουσιάζει μια εκδοχή της μουσικής που για χρόνια έχουμε μάθει να ακούμε με διαφορετικούς τρόπους. Ο ατμοσφαιρικός ήχος που εκπέμπει ο δίσκος είναι σίγουρα διαφορετικός από οτιδήποτε έχουμε ακούσει τον τελευταίο καιρό. Είναι ambient, κρατά λίγο από folk, έχει pop και prog ψήγματα , ενώ το δυνατό του χαρτί είναι η σωστή παραγωγή. Πρόκειται για μια δικαίωση που έρχεται πολλά χρόνια αφότου έλεγα ότι εδώ κάτι έχουμε. Συστήνω να τον ακούσετε ανεπιφύλακτα κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες.

8.5 / 10

Νίκος Ζέρης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

ANVIL - "Pounding the pavement" (SPV/Steamhammer)

16 Ιανουαρίου, 2018 - 02:00 Δημήτρης Τσέλλος

Καναδικό speed metal. Εγγύηση ποιότητας. ANNIHILATOR, EXCITER, RAZOR, και φυσικά ANVIL. Όλοι τους με πολλά χρόνια στη πλάτη και σχεδόν συνεχή δισκογραφική παρουσία. Το 2016 οι τελευταίοι μας...

[περισσότερα]

THE ATOMIC BITCHWAX – “Force field” (Tee Pee Records)

16 Ιανουαρίου, 2018 - 00:15 Στέλιος Μπασμπαγιάννης

Το παραπαίδι για αρκετούς των MONSTER MAGNET  φτάνει αισίως στο έβδομο άλμπουμ του. Οι προσδοκίες από τους φίλους του χώρου πολλές και δικαιώνονται. Το “Force field” είναι το άλμπουμ που θα...

[περισσότερα]

CORROSION OF CONFORMITY – “No Cross No Crown” (Nuclear Blast)

12 Ιανουαρίου, 2018 - 20:15 Θάνος Κολοκυθάς

Τι πιο ωραία είδηση από το ότι οι CORROSION OF CONFORMITY κυκλοφορούν νέο δίσκο με τον «θείο» Pepper στην σύνθεση της μπάντας. Πέρασαν κιόλας 12 «διαβολεμένα» χρόνια από τον τελευταίο τους δίσκο “In...

[περισσότερα]

KING’S CALL – “Showdown” (Lions Pride Music)

11 Ιανουαρίου, 2018 - 17:45 Σάκης Νίκας

Αυτή είναι η τρίτη δισκογραφική προσπάθεια των KING’S CALL ύστερα από τέσσερα ολόκληρα χρόνια αναμονής από το πολύ καλό “Lion’s Den”. Το συγκρότημα του Alex Garoufalidis πραγματοποιεί δυναμική...

[περισσότερα]

THE ERKONAUTS - “I Shall Forgive” (Indie Recordings)

11 Ιανουαρίου, 2018 - 17:45 Κώστας Αλατάς

Ιδιαίτερη περίπτωση αυτοί οι Ελβετοί… Με έδρα τη Γενεύη, την πόλη των NOSTROMO, MUMAKIL, KNUT και SYBREED κι έχοντας prog πρόσημο θετικό και με αφηρημένη τη χρήση του όπως παρατηρούμε σε τόσα...

[περισσότερα]