KEEP OF KALESSIN – "Epistemology" (Indie Recordings)

9 Φεβρουαρίου, 2015 - 08:00

Οι Νορβηγοί KEEP OF KALESSIN είναι μία πολύ περίεργη μπάντα. Είναι από εκείνες που από τη μία λες ότι δεν απέκτησαν ποτέ το status που τους άξιζε, από την άλλη όμως, είναι και από εκείνες που φτάνουνε κάποια στιγμή στο peak τους και μετά έρχεται μία κατακόρυφη πτώση.

Οι «Δράκοι του Trondheim» βέβαια, στην πατρίδα τους είναι σε άλλο επίπεδο. Έχοντας πάρει μέρος μέχρι και σε διαγωνισμό για την εκπροσώπηση της Νορβηγίας στη Eurovision (!) καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, έχοντας φτάσει στο νούμερο 2 των πολήσεων των Νορβηγικών charts και έχοντας προταθεί 2 φορές για τα Νορβηγικά Grammy, δεν το λες και λίγο.

Όταν κυκλοφόρησαν τo “Armada” το 2006, έφτασαν στο μέγιστο βαθμό ποιότητας που έχουν φτάσει μέχρι σήμερα. Δίσκος-διαμάντι, χωρίς ατέλειες και τη μπάντα σε μεγάλο οίστρο. Το "Kolossus” ήταν μια χαρά δίσκος, αλλά έχοντας να διαδεχθεί το “Armada”, ήταν λογικό να μη μπορεί να το πλησιάσει. Το τελευταίο τους άλμπουμ, “Reptilian”, κυκλοφόρησε το 2010 και είναι μακράν του επόμενου η πιο αδιάφορη και βαρετή στιγμή τους, έχοντας κάποιες εξάρσεις.

Ο τραγουδιστής, Thebon, φεύγει από τη μπάντα και οι υπόλοιποι αποφασίζουν να συνεχίσουν σαν τρίο, με τον κιθαρίστα τους, Obsidian Claw να αναλαμβάνει τα φωνητικά. Φτάνουμε λοιπόν στο 2015 και την κυκλοφορία του έκτου άλμπουμ τους, “Epistemology”, που ευτυχώς τους επαναφέρει στην «τάξη»!

Ο δίσκος ίσως ξενίσει τους παλιούς οπαδούς της μπάντας. Κι αυτό γιατί μπορεί τα βασικά στοιχεία τους να είναι σταθερά εδώ, όμως είναι προσαρμοσμένα στη σημερινή κατάσταση του σχήματος και της ορέξης του Obsidian Claw, ο οποίος έχει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στο σχήμα. Τα blast-ίδια είναι λιγότερα από συνήθως, αλλά όχι σε τραγικό βαθμό, ούτε ενοχλεί το γεγονός, το πιο καθαρό black συναίσθημα δεν είναι τόσο πολύ, όμως δε λείπει κιόλας, ειδικά σε κάποια «παγωμένα» κομμάτια όπως τo “Universal core” για παράδειγμα, η progressive πλευρά τους είναι πιο εμφανής ακόμα, τα καθαρά φωνητικά έχουν μεγαλύτερο ρόλο, οι μελωδίες είναι πιο «πιασάρικες» και οι εναλλαγές και πειραματισμοί περισσότεροι, έχοντας κάποια πιο λυρικά, heavy και thrash-y περάσματα. Το επικό στοιχείο είναι ίσως περισσότερο, ενώ και ο ήχος τους είναι λίγο πιο μοντέρνος. Όχι, δεν έγιναν κάποια άλλη μπάντα, τουλάχιστον στα αυτιά μου. Πήγαν απλά τη μουσική τους ένα βήμα παραπέρα. Πιο «εύκολο» άκουσμα μεν, χωρίς όμως αυτό να γίνεται σε βάρος της ποιότητας και ικανότητας των μουσικών και των συνθέσεων.

Ο Obsidian Claw δίνει «ρέστα» κιθαρίστικα, είτε χρειάζεται να παίξει κάποιο lead, είτε riff, είτε να σολάρει, ενώ τα φωνητικά του, διαφέρουν μεν από του Thebon, αλλά ειδικά τα καθαρά τα γούσταρα πολύ. Και τα 7 (έχει και ένα intro) κομμάτια της κανονικής έκδοσης του άλμπουν είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με το δεκάλεπτο και με εκπληκτικό ρεφρέν αλλά και εξέλιξη “The spiritual relief” να ηγείται, έχοντας το επίσης ποικίλο “Dark divinity”, το “Universal core” το πιο «παγωμένο» Νορβηγικό συναίσθημα και τη νέα έκδοση του “Introspection” να ακολουθούν από κοντά. Στην bonus έκδοση υπάρχουν ακόμα δύο τραγούδια, τα οποία κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είναι στο κανονικό άλμπουμ, όντας πάρα πολύ καλά από τη μία και μικρά σε διάρκεια (2:04 και 1:48) από την άλλη. Αυτά είναι τα “Anima mundi”, με τον Attila Csihar (MAYHEM), ο οποίος ήταν και μέλος της μπάντας το 2003 με 2004, καλεσμενο στα φωνητικά και “Novae ruptis”.

Μετά από μία περίοδο κατώτερων των δεδομένων τους κυκλοφοριών και με τη σημαντική αλλαγή στο lineup μετά την αποχώρηση του Thebon, οι KEEP OF KALESSIN ξανακαβαλένε το Δράκο, έστω και αρκετά διαφοροποιημένοι, προσφέροντας ακόμα ένα πολύ καλό άλμπουμ μελωδικού/progressive black metal.

8/10

Φραγκίσκος Σαμοΐλης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

FOREVER – “Forever” (Evil Confrontation Records)

15 Μαίου, 2019 - 13:15 Ντίνος Γανίτης

Jonas Wikstrand. ENFORCER! FRANK MARINO αλλά και FRANK STALLONE, KISS, RUSS BALLARD, DESMOND CHILD. Classic rock, Hard rock (ή ROCK HARD;), Disco, AOR. Ημερολόγιο και σωτήριο έτος 2019. Ναι; Χλωμό...

[περισσότερα]

BLACK OAK COUNTY - “Theatre of the Mind” (Mighty Music)

15 Μαίου, 2019 - 13:00 Δημήτρης Τσέλλος

Οι Jack Svendsen (κιθάρα), René Hjelm (μπάσο, φωνή) και Mike Svendsen (τύμπανα) είναι οι BOC, μας έρχονται από την Δανία και ευελπιστούν με το δεύτερο άλμπουμ τους να κάνουν το μεγάλο «μπαμ» και να...

[περισσότερα]

AFTERMATH – “There is Something Wrong” (Sleaszy Rider)

14 Μαίου, 2019 - 12:45 Άγγελος Κατσούρας

Άντε να δούμε τι άλλο θα γίνει φέτος και ποιος άλλος νεκρός θα αναστηθεί εν έτει 2019… Νέο άλμπουμ λέει από τους AFTERMATH. Αν πρόλαβες το μοναδικό τους και απίστευτα σούπερ άλμπουμ “Eyes of tomorrow...

[περισσότερα]

ARCH/MATHEOS – “Winter Ethereal” (Metal Blade Records)

14 Μαίου, 2019 - 12:30 Δημήτρης Τσέλλος

John Arch. Προικισμένος από την Φύση με μια φωνή που όσες δυνατότητες έχει, άλλο τόσο ιδιαίτερη είναι. Φωνή που την λατρεύεις, ή την μισείς. Δεν μπορώ να θυμηθώ να έχω συναντήσει κάπου μια πιο...

[περισσότερα]

FLOATING WORLDS – “Battleship Oceania” (Pride And Joy Music)

14 Μαίου, 2019 - 12:30 Φίλιππος Φίλης

Οι Αθηναίοι soundtrack metallers FLOATING WORLDS μας παρουσιάζονται εδώ με το τρίτο τους κατά σειρά άλμπουμ και πρώτο concept δίσκο. Μετά από πολλές ανακατατάξεις στο line-up και με τη διασφάλιση της...

[περισσότερα]