KEEP OF KALESSIN – "Epistemology" (Indie Recordings)

9 Φεβρουαρίου, 2015 - 08:00

Οι Νορβηγοί KEEP OF KALESSIN είναι μία πολύ περίεργη μπάντα. Είναι από εκείνες που από τη μία λες ότι δεν απέκτησαν ποτέ το status που τους άξιζε, από την άλλη όμως, είναι και από εκείνες που φτάνουνε κάποια στιγμή στο peak τους και μετά έρχεται μία κατακόρυφη πτώση.

Οι «Δράκοι του Trondheim» βέβαια, στην πατρίδα τους είναι σε άλλο επίπεδο. Έχοντας πάρει μέρος μέχρι και σε διαγωνισμό για την εκπροσώπηση της Νορβηγίας στη Eurovision (!) καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, έχοντας φτάσει στο νούμερο 2 των πολήσεων των Νορβηγικών charts και έχοντας προταθεί 2 φορές για τα Νορβηγικά Grammy, δεν το λες και λίγο.

Όταν κυκλοφόρησαν τo “Armada” το 2006, έφτασαν στο μέγιστο βαθμό ποιότητας που έχουν φτάσει μέχρι σήμερα. Δίσκος-διαμάντι, χωρίς ατέλειες και τη μπάντα σε μεγάλο οίστρο. Το "Kolossus” ήταν μια χαρά δίσκος, αλλά έχοντας να διαδεχθεί το “Armada”, ήταν λογικό να μη μπορεί να το πλησιάσει. Το τελευταίο τους άλμπουμ, “Reptilian”, κυκλοφόρησε το 2010 και είναι μακράν του επόμενου η πιο αδιάφορη και βαρετή στιγμή τους, έχοντας κάποιες εξάρσεις.

Ο τραγουδιστής, Thebon, φεύγει από τη μπάντα και οι υπόλοιποι αποφασίζουν να συνεχίσουν σαν τρίο, με τον κιθαρίστα τους, Obsidian Claw να αναλαμβάνει τα φωνητικά. Φτάνουμε λοιπόν στο 2015 και την κυκλοφορία του έκτου άλμπουμ τους, “Epistemology”, που ευτυχώς τους επαναφέρει στην «τάξη»!

Ο δίσκος ίσως ξενίσει τους παλιούς οπαδούς της μπάντας. Κι αυτό γιατί μπορεί τα βασικά στοιχεία τους να είναι σταθερά εδώ, όμως είναι προσαρμοσμένα στη σημερινή κατάσταση του σχήματος και της ορέξης του Obsidian Claw, ο οποίος έχει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο στο σχήμα. Τα blast-ίδια είναι λιγότερα από συνήθως, αλλά όχι σε τραγικό βαθμό, ούτε ενοχλεί το γεγονός, το πιο καθαρό black συναίσθημα δεν είναι τόσο πολύ, όμως δε λείπει κιόλας, ειδικά σε κάποια «παγωμένα» κομμάτια όπως τo “Universal core” για παράδειγμα, η progressive πλευρά τους είναι πιο εμφανής ακόμα, τα καθαρά φωνητικά έχουν μεγαλύτερο ρόλο, οι μελωδίες είναι πιο «πιασάρικες» και οι εναλλαγές και πειραματισμοί περισσότεροι, έχοντας κάποια πιο λυρικά, heavy και thrash-y περάσματα. Το επικό στοιχείο είναι ίσως περισσότερο, ενώ και ο ήχος τους είναι λίγο πιο μοντέρνος. Όχι, δεν έγιναν κάποια άλλη μπάντα, τουλάχιστον στα αυτιά μου. Πήγαν απλά τη μουσική τους ένα βήμα παραπέρα. Πιο «εύκολο» άκουσμα μεν, χωρίς όμως αυτό να γίνεται σε βάρος της ποιότητας και ικανότητας των μουσικών και των συνθέσεων.

Ο Obsidian Claw δίνει «ρέστα» κιθαρίστικα, είτε χρειάζεται να παίξει κάποιο lead, είτε riff, είτε να σολάρει, ενώ τα φωνητικά του, διαφέρουν μεν από του Thebon, αλλά ειδικά τα καθαρά τα γούσταρα πολύ. Και τα 7 (έχει και ένα intro) κομμάτια της κανονικής έκδοσης του άλμπουν είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με το δεκάλεπτο και με εκπληκτικό ρεφρέν αλλά και εξέλιξη “The spiritual relief” να ηγείται, έχοντας το επίσης ποικίλο “Dark divinity”, το “Universal core” το πιο «παγωμένο» Νορβηγικό συναίσθημα και τη νέα έκδοση του “Introspection” να ακολουθούν από κοντά. Στην bonus έκδοση υπάρχουν ακόμα δύο τραγούδια, τα οποία κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είναι στο κανονικό άλμπουμ, όντας πάρα πολύ καλά από τη μία και μικρά σε διάρκεια (2:04 και 1:48) από την άλλη. Αυτά είναι τα “Anima mundi”, με τον Attila Csihar (MAYHEM), ο οποίος ήταν και μέλος της μπάντας το 2003 με 2004, καλεσμενο στα φωνητικά και “Novae ruptis”.

Μετά από μία περίοδο κατώτερων των δεδομένων τους κυκλοφοριών και με τη σημαντική αλλαγή στο lineup μετά την αποχώρηση του Thebon, οι KEEP OF KALESSIN ξανακαβαλένε το Δράκο, έστω και αρκετά διαφοροποιημένοι, προσφέροντας ακόμα ένα πολύ καλό άλμπουμ μελωδικού/progressive black metal.

8/10

Φραγκίσκος Σαμοΐλης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

METALIAN - “Vortex” (High Roller Records)

7 Αυγούστου, 2019 - 11:00 Δημήτρης Τσέλλος

Γνωστοί και μη εξαιρετέοι στους κύκλους των απανταχού «αμανικοραφτάκηδων» (aka NWOTHM fans), οι Καναδοί METALIAN επανέρχονται για να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Μπορεί να θεωρούνται, και να είναι...

[περισσότερα]

EARTH – “Full upon her burning lips” (Sargent House)

6 Αυγούστου, 2019 - 09:45 Πάνος Δρόλιας

Σκαλίζοντας ανάμεσα στον ορυμαγδό των λέξεων και των εκφράσεων που είναι ικανές να περιγράψουν ή έστω να προσεγγίσουν τη μουσική κληρονομιά που με περίσσια αποθέματα υπομονής και μεθοδικότητας έχουν...

[περισσότερα]

GRAVE VIOLATOR - “Back to the cult” (Reaper Metal Productions)

5 Αυγούστου, 2019 - 13:30 Θοδωρής Κλώνης

Από τη Φινλανδία, την χώρα των χιλίων λιμνών και συγκεκριμένα από το Ελσίνκι, έρχονται ετούτοι εδώ οι λεβέντες που ύστερα από δύο demo και ένα EP, κυκλοφορούν το πρώτο τους full length άλμπουμ, με...

[περισσότερα]

VULTURE - “Ghastly waves & battered graves” (Metal Blade Records)

5 Αυγούστου, 2019 - 13:30 Θοδωρής Κλώνης

Δεύτερος δίσκος για τους  Γερμανούς VULTURE, μετά από το εξαιρετικό ντεμπούτο τους “The guillotine”, που κυκλοφόρησε δύο χρόνια πριν και έκανε πολύ κόσμο να παραμιλάει με το εκπληκτικό speed...

[περισσότερα]

SUICIDAL ANGELS – “Years of aggression” (NoiseArt Records)

1 Αυγούστου, 2019 - 12:00 Ντίνος Γανίτης

Τα δικά μας παιδιά! Θυμάμαι όταν είχαμε τους SUICIDAL ANGELS μπάντα της εβδομάδας είχα γράψει τα εξής: “ Ήμουν εκεί… Το διάστημα που το συγκρότημα έκανε τα πρώτα του βήματα στο μαγικό χώρο του heavy...

[περισσότερα]