LEPROUS - "Malina" (InsideOut Music)

7 Αυγούστου, 2017 - 09:15

Όχι άδικα, οι LEPROUS αποτελούν μία από τις νέες δυνάμεις του προοδευτικού χώρου στο rock/metal, με τη δισκογραφία τους να προκαλεί το ενδιαφέρον, αλλά να μη διαθέτει μέχρι σήμερα το αλμπουμ ορόσημο, που θα τους βάλει για τα καλά στην elite. Διανύοντας την δεύτερη προς τρίτη εβδομάδα ακροάσεων του νέου τους δίσκου, υπό τον τίτλο “Malina”, μπορώ να προβλέψω με σχετική ασφάλεια, ότι πλέον διαθέτουν «εισιτήριο πρώτης θέσης» για την καθολική αποδοχή και επιτυχία.

Με τα “Coal” και “The Congregation”, παρουσίασαν μία πιο σκοτεινή και ατμοσφαιρική πτυχή της μουσικής τους, δίνοντας λιγότερη έμφαση στην «περιπέτεια» που διέθεταν οι συνθέσεις του “Billateral”. Το “Malina” έρχεται να γεφυρώσει αυτό το χάσμα των δύο διαφορετικών προσεγγίσεων και το τελικό αποτέλεσμα είναι εκθαμβωτικό.

Με τις κιθάρες να έχουν μειωθεί αρκετά, αλλά να γεμίζουν τις συνθέσεις καίρια και όχι αλόγιστα, οι LEPROUS επιλέγουν να τοποθετήσουν σε πρώτο πλάνο τα πλήκτρα και τη, για ακόμη μία φορά, μαγευτική φωνή του Einar Solberg. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η drum’n’bass εισαγωγή του “Bonnevile”, με τις φωνητικές μελωδίες και τα dubs να στρώνουν επί ένα τρίλεπτο ηχητικά layers, έτοιμα να υποδεχτούν τα djent-οειδή (sic) riffs της κορύφωσης. Βέβαια, δεν υπάρχουν εδώ μόνο «δύσκολα» περιστατικά. Οι LEPROUS καταφέρνουν να γράψουν πιο περιεκτικά και απλά σε αρκετές περιπτώσεις (πχ στο κομμάτι “Stuck”), όπου μπλέκουν όμορφα την MUSE πτυχή της μουσικής τους, με διάφορα «εξωγενή» στοιχεία (εν προκειμένω με την χρήση βιολιού και ορχήστρας, προς το τέλος της σύνθεσης). Αντίστοιχα αξιοθαύμαστη δουλειά φαίνεται να έχει γίνει και στα refrains (όπου αυτά υπάρχουν), τα οποία και αναδεικνύονται υπέροχα, ένεκα της έμφασης στη λεπτομέρεια κατά την ηχογράφηση των φωνητικών (χαρακτηριστικό παράδειγμα η ερμηνεία του Solberg στο “From the Flame”).

Για το τέλος, κρατάμε το νέο στοιχείο που έβαλαν οι LEPROUS στη μουσική τους. Και αυτό δεν είναι άλλο, από την απόλυτη ελευθερία. Σε καμία περίπτωση, σε κανένα σημείο, δεν ακούς ένα αλμπουμ που υπακούει σε φόρμες ενός είδους, μίας επιρροής, μίας εποχής, ακόμα και του ίδιου του στυλ που έχει υιοθετήσει το group. Ένα pop πέρασμα από πλήκτρα συνυπάρχει με τις post επαναλήψεις θεμάτων, ενώ λίγο πριν απολαμβάνουμε ένα djent γέμισμα και λίγο παρακάτω μας περιμένει ένα νευρικό, τζαζίστικο jam. Και όλο αυτό να μην ακούγεται ως αχταρμάς, αλλά αυστηρά καθορισμένο άθροισμα θεμάτων με αρχή-μέση-τέλος. Συγνώμη αλλά αυτό λέγεται και αριστούργημα.

Αλέξανδρος Τοπιντζής

9/10

 

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

AVATAR – “Avatar country” (Century Media)

16 Ιανουαρίου, 2018 - 02:00 Γιώργος Κουκουλάκης

Όσο τετριμένα κι αν ξεκίνησαν το μουσικό τους ταξίδι οι Σουηδοί, τόσο αλλόκοτη, δημιουργική και πολυποίκιλη έχει αποδειχθεί η συνέχειά τους. Η θεατρικότητα και η διάθεσή τους, μας αποφέρει ατελείωτες...

[περισσότερα]

THE ATOMIC BITCHWAX – “Force field” (Tee Pee Records)

16 Ιανουαρίου, 2018 - 00:15 Στέλιος Μπασμπαγιάννης

Το παραπαίδι για αρκετούς των MONSTER MAGNET  φτάνει αισίως στο έβδομο άλμπουμ του. Οι προσδοκίες από τους φίλους του χώρου πολλές και δικαιώνονται. Το “Force field” είναι το άλμπουμ που θα...

[περισσότερα]

CORROSION OF CONFORMITY – “No Cross No Crown” (Nuclear Blast)

12 Ιανουαρίου, 2018 - 20:15 Θάνος Κολοκυθάς

Τι πιο ωραία είδηση από το ότι οι CORROSION OF CONFORMITY κυκλοφορούν νέο δίσκο με τον «θείο» Pepper στην σύνθεση της μπάντας. Πέρασαν κιόλας 12 «διαβολεμένα» χρόνια από τον τελευταίο τους δίσκο “In...

[περισσότερα]

KING’S CALL – “Showdown” (Lions Pride Music)

11 Ιανουαρίου, 2018 - 17:45 Σάκης Νίκας

Αυτή είναι η τρίτη δισκογραφική προσπάθεια των KING’S CALL ύστερα από τέσσερα ολόκληρα χρόνια αναμονής από το πολύ καλό “Lion’s Den”. Το συγκρότημα του Alex Garoufalidis πραγματοποιεί δυναμική...

[περισσότερα]

THE ERKONAUTS - “I Shall Forgive” (Indie Recordings)

11 Ιανουαρίου, 2018 - 17:45 Κώστας Αλατάς

Ιδιαίτερη περίπτωση αυτοί οι Ελβετοί… Με έδρα τη Γενεύη, την πόλη των NOSTROMO, MUMAKIL, KNUT και SYBREED κι έχοντας prog πρόσημο θετικό και με αφηρημένη τη χρήση του όπως παρατηρούμε σε τόσα...

[περισσότερα]