LEPROUS - "Malina" (InsideOut Music)

7 Αυγούστου, 2017 - 09:15

Όχι άδικα, οι LEPROUS αποτελούν μία από τις νέες δυνάμεις του προοδευτικού χώρου στο rock/metal, με τη δισκογραφία τους να προκαλεί το ενδιαφέρον, αλλά να μη διαθέτει μέχρι σήμερα το αλμπουμ ορόσημο, που θα τους βάλει για τα καλά στην elite. Διανύοντας την δεύτερη προς τρίτη εβδομάδα ακροάσεων του νέου τους δίσκου, υπό τον τίτλο “Malina”, μπορώ να προβλέψω με σχετική ασφάλεια, ότι πλέον διαθέτουν «εισιτήριο πρώτης θέσης» για την καθολική αποδοχή και επιτυχία.

Με τα “Coal” και “The Congregation”, παρουσίασαν μία πιο σκοτεινή και ατμοσφαιρική πτυχή της μουσικής τους, δίνοντας λιγότερη έμφαση στην «περιπέτεια» που διέθεταν οι συνθέσεις του “Billateral”. Το “Malina” έρχεται να γεφυρώσει αυτό το χάσμα των δύο διαφορετικών προσεγγίσεων και το τελικό αποτέλεσμα είναι εκθαμβωτικό.

Με τις κιθάρες να έχουν μειωθεί αρκετά, αλλά να γεμίζουν τις συνθέσεις καίρια και όχι αλόγιστα, οι LEPROUS επιλέγουν να τοποθετήσουν σε πρώτο πλάνο τα πλήκτρα και τη, για ακόμη μία φορά, μαγευτική φωνή του Einar Solberg. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η drum’n’bass εισαγωγή του “Bonnevile”, με τις φωνητικές μελωδίες και τα dubs να στρώνουν επί ένα τρίλεπτο ηχητικά layers, έτοιμα να υποδεχτούν τα djent-οειδή (sic) riffs της κορύφωσης. Βέβαια, δεν υπάρχουν εδώ μόνο «δύσκολα» περιστατικά. Οι LEPROUS καταφέρνουν να γράψουν πιο περιεκτικά και απλά σε αρκετές περιπτώσεις (πχ στο κομμάτι “Stuck”), όπου μπλέκουν όμορφα την MUSE πτυχή της μουσικής τους, με διάφορα «εξωγενή» στοιχεία (εν προκειμένω με την χρήση βιολιού και ορχήστρας, προς το τέλος της σύνθεσης). Αντίστοιχα αξιοθαύμαστη δουλειά φαίνεται να έχει γίνει και στα refrains (όπου αυτά υπάρχουν), τα οποία και αναδεικνύονται υπέροχα, ένεκα της έμφασης στη λεπτομέρεια κατά την ηχογράφηση των φωνητικών (χαρακτηριστικό παράδειγμα η ερμηνεία του Solberg στο “From the Flame”).

Για το τέλος, κρατάμε το νέο στοιχείο που έβαλαν οι LEPROUS στη μουσική τους. Και αυτό δεν είναι άλλο, από την απόλυτη ελευθερία. Σε καμία περίπτωση, σε κανένα σημείο, δεν ακούς ένα αλμπουμ που υπακούει σε φόρμες ενός είδους, μίας επιρροής, μίας εποχής, ακόμα και του ίδιου του στυλ που έχει υιοθετήσει το group. Ένα pop πέρασμα από πλήκτρα συνυπάρχει με τις post επαναλήψεις θεμάτων, ενώ λίγο πριν απολαμβάνουμε ένα djent γέμισμα και λίγο παρακάτω μας περιμένει ένα νευρικό, τζαζίστικο jam. Και όλο αυτό να μην ακούγεται ως αχταρμάς, αλλά αυστηρά καθορισμένο άθροισμα θεμάτων με αρχή-μέση-τέλος. Συγνώμη αλλά αυτό λέγεται και αριστούργημα.

Αλέξανδρος Τοπιντζής

9/10

 

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

HAREM SCAREM – “United” (Frontiers)

31 Ιουλίου, 2017 - 18:45 Ντίνος Γανίτης

Οι HAREM SCAREM είναι εδώ κυρίες και κύριοι. Έπειτα από την επανασύνδεση που έκαναν το 2013, ορθώνουν το ανάστημά τους και το δηλώνουν ξεκάθαρα στον τίτλο του δίσκου. Το “United” είναι ο 15ος δίσκος...

[περισσότερα]

SAMSON - “Survivors”, “Shock tactics”, “Live at Reading ‘81” (Dissonance/ Plastic Head) (επανακυκλοφορίες)

28 Ιουλίου, 2017 - 13:45 Γιάννης Παπαευθυμίου

Οι SAMSON είναι μια από τις πιο κλασσικές μπάντες του ΝWΟΒΗΜ που δυστυχώς δεν είχαν την τύχη των MAIDEN των SAXON και των DEF LEPPARD. Στους νεότερους ακροατές είναι γνωστοί κυρίως λόγω του ότι ήταν...

[περισσότερα]

REX BROWN – “Smoke On This…” (SPV)

28 Ιουλίου, 2017 - 12:30 Θάνος Κολοκυθάς

Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Rex Brown μετά από πολλά χρόνια μέλος σε μπάντες που έγραψαν ιστορία (PANTERA-DOWN) και προσέφεραν δίσκους που θα μνημονεύονται μέχρι να αφανιστεί το ανθρώπινο είδος,...

[περισσότερα]

JORN - "Life on death road" (Frontiers)

28 Ιουλίου, 2017 - 11:45 Γιώργος Κουκουλάκης

Βρε καλώς τα παιδιά. Η παρέα του Mat Sinner έχει τρελή ζήτηση. Δεν αστειεύομαι. Είτε ως συνθέτες/παραγωγοί/μέλη σε δουλειές άλλων (KISKE/SOMERVILLE, LEVEL 10, SILENT FORCE κλπ), είτε στις δικές τους...

[περισσότερα]

STONE SOUR – “Hydrograd” (Roadrunner)

24 Ιουλίου, 2017 - 18:30 Rockhard

Η μπάντα είχε να αντιμετωπίσει δύο μεγάλες προκλήσεις κατά τη διάρκεια της σύνθεσης και των ηχογραφήσεων του “Hydrograd”. Η πρώτη ήταν ότι προερχόταν από την κυκλοφορία των δύο εκπληκτικών δίσκων “...

[περισσότερα]