LIGHTFOLD - “Deathwalkers” (Pitch Black Records)

11 Απριλίου, 2019 - 16:00

Δεύτερο άλμπουμ για τους Αθηναίους metallers, μετά το “Time to believe” που κυκλοφόρησε το 2014. Το πρώτο άλμπουμ τους το βρήκα μέτριο, δεν θα πω ψέματα. Όπως γίνεται πάντα όμως σε τέτοιες περιπτώσεις, το «έσβησα» από το μυαλό μου και αντιμετώπισα την μπάντα ως κάτι καινούργιο και τον διάδοχό του ως κάτι εντελώς διαφορετικό και αυτόφωτο. Τα πέντε αυτά χρόνια στη πορεία των οποίων συνέβησαν κοσμοϊστορικές αλλαγές, περίπου το απαιτούν. Το παρελθόν εξάλλου δεν πρέπει ποτέ να αποτελεί τροχοπέδη, αφού τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν από δίσκο σε δίσκο. Και όπως απεδείχθη, αυτό έγινε και τώρα.

Οι δύο δίσκοι μεταξύ τους λοιπόν είναι η «μέρα με τη νύχτα». Τόσο στο ηχητικό, όσο και στο στιχουργικό κομμάτι. Εκεί που στο “Time to believe” άκουγες μια μπάντα που προσπαθούσε αλλά δεν μπορούσε, εδώ υπάρχει ολική μεταμόρφωση! Το “Deathwalkers” είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας (“House of God”), η οποία ξεκινά με τον ήρωα του concept (ονόματι Martin) να πέφτει θύμα τροχαίου και να βρίσκεται σε κώμα στο θάλαμο ενός νοσοκομείου. Νεκρός στην ουσία, η ψυχή του όμως «ξυπνά». Συναντά μια γυναικεία οντότητα, τον Θεριστή, που τον προειδοποιεί για την επικείμενη μάχη του με έναν δαίμονα, ο οποίος θα ερχόταν για να του «ρουφήξει» τη ψυχή. Αλλά το τι ακολουθεί θα το μάθετε με την ανάγνωση των υπέροχων στίχων που διαμορφώνουν την ιστορία. Όχι εδώ.

Πάμε τώρα στο μουσικό κομμάτι, που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Όσο καλή και να είναι μια ιστορία και όσο τρομεροί και να είναι οι στίχοι, η μουσική μας ενδιαφέρει πρωτίστως. Το “Deathwalkers” λοιπόν είναι ένας τεχνικότατος power/progressive metal «μανδύας» ο οποίος είναι «κεντημένος» με πρώτη ύλη παρμένη από τα καλύτερα υλικά: DREAM THEATER, ICED EARTH της “Dark Saga” εποχής, CONCEPTION, LETHAL (έπος), SHADOW GALLERY, QUEENSRYCHE (του “Empire”) ROYAL HUNT και DC COOPER στα προσωπικά του… Ακούγοντας προσεκτικά τον δίσκο μπορεί κανείς να βρει στοιχεία και από άλλους ανάλογους καλλιτέχνες, καθώς οι επιρροές είναι τόσο καλά κρυμμένες, που σε καμία περίπτωση δεν δίνεται η αίσθηση της αντιγραφής. Μόνο σε δύο σημεία χτύπησε το καμπανάκι: στην εισαγωγή του “Chapter 3 - Deathwalkers” όπου ήμουν έτοιμος, πριν αναλάβουν οι DREAM THEATER να με βγάλουν από την δύσκολη θέση, να τραγουδήσω “I think about closing the door, and lately I think of it more…” (BLACK SABBATH και “ Falling off the edge of the world” φυσικά) και στην εισαγωγή πάλι του “Chapter 11 - Ascending” όπου εκεί θα τραγουδούσα “Hush now, don't you cry, wipe away the teardrop from your eye”… (QUEENSRYCHE και “Silent lucidity”). Η εξέλιξη όμως και των δύο αυτών περιπτώσεων, έσβησε με τη μία οποιαδήποτε σκιά περί… c(l)opy paste.

Μιλήσαμε για τις επιρροές, ας πούμε και δύο λόγια για τις συνθέσεις αυτές καθαυτές. Το άλμπουμ είναι εξαιρετικά ομοιογενές, καθώς δεν υπάρχει υποψία filler. Όλα τα τραγούδια στέκουν πολύ πάνω από τον μέσο όρο, τα διακατέχει και τα χαρακτηρίζει μια αξιοσημείωτη έμπνευση και έτσι, με αυτόν τον τρόπο, η ακρόαση του δίσκου δεν σταματά πουθενά… Χμ, τον εαυτό μου δεν τον προσμετρώ όμως, καθώς στο “Chapter 4 - The collector” (υπάρχει και ως lyric video), “Chapter 8 - Demon upon me” (σκοτεινό, βαρύ US power/prog) και πάνω απ’όλα στο “Chapter 10 - The Battle” έχω χαρίσει περισσότερες ακροάσεις από κάθε άλλο κομμάτι του “Deathwalkers”. Στο τελευταίο οι DREAM THEATER συναντούν το τεχνικό death metal… Ο Σάββας Μπετίνης των ACID DEATH, με φόρα από το τελευταίο άλμπουμ της δικής του μπάντας, αναλαμβάνει μέρος των φωνητικών σε ρόλο - έκπληξη και εκτοξεύει τη σύνθεση! Μιλάμε για μεγάλο τραγούδι, με refrain για Oscar.

H παραγωγή στα CFN RECORDING STUDIOS από τον Διονύση Χριστοδουλάτο, ο οποίος είναι κάτι σαν έκτο μέλος του γκρουπ, εξαιρετική. Η απόδοση των Θανάση Λαμπράκη στη κιθάρα, Diogenis Vile στο μπάσο, Ελένης Νότα στα τύμπανα (τα οποία πλέον έχει αναλάβει ο Δημήτρης Ζαρίδας) και Χάρη Πολυμενέα στα πλήκτρα αξίζει κάθε επαίνου (ειδικά ο Πολυμενέας έχει δώσει τα πιο εντυπωσιακά πλήκτρα που έχω ακούσει εδώ και καιρό, εντός συνόρων τουλάχιστον). Οι συμμετοχές των Μαργαρίτα Παπαδημητρίου (SL THEORY, VOICE BOX), Χριστίνα Αλεξίου (SL THEORY), Σοφία Καρβούνα (ATHENS ASSEMBLE) στα γυναικεία χορωδιακά φωνητικά και του Νίκου Ρουσσάκη (GUARDIAN ANGEL, FORTRESS UNDER SIEGE) επίσης στη φωνή διανθίζουν ακόμη περισσότερο το τελικό αποτέλεσμα. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με μια πολύ μεγάλη έκπληξη, που σβήνει από τον χάρτη το ντεμπούτο και στην ουσία του παίρνει τη θέση. Οι LIGHTFOLD είναι πια μια εντελώς άλλη μπάντα και μας συστήνονται εκ νέου με έναν πολύ καλό δίσκο. Τώρα το μόνο που μένει, είναι να γνωρίσουμε και τον μυστηριώδη Martin Deathwalker στη φωνή…

8 / 10

Δημήτρης Τσέλλος

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

TANITH - “In another time” (Metal Blade)

5 Ιουνίου, 2019 - 16:45 Δημήτρης Τσέλλος

Τελικά, κάθε χρόνο, θα έχουμε οπωσδήποτε δίσκους ο οποίοι θα αναβιώνουν τον ήχο και το συναίσθημα της δεκαετίας του ’70. Κρατάει χρόνια αυτή η, ας την πούμε, παράδοση. Ναι, είναι πολλές οι μπάντες...

[περισσότερα]

SOTO - “Origami” (Inside Out)

5 Ιουνίου, 2019 - 16:45 Γιώργος Κουκουλάκης

Ένας από τους πιο σκληρά εργαζόμενους μουσικούς του χώρου μας, είναι αδιαμφισβήτητα ο κύριος Jeff Scott Soto. Επειδή στη χώρα μας τυγχάνει σεβασμού και αναγνώρισης, δεν χρειάζεται να μείνω στα...

[περισσότερα]

KAMPFAR - “Ofidians manifest” (Indie Recordings)

5 Ιουνίου, 2019 - 16:15 Θάνος Κολοκυθάς

“Ofidians Manifest” ο τίτλος του νέου δίσκου των KAMPFAR, οι οποίοι επανέρχονται μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια από την τελευταία τους δουλειά του 2015 “Profan”. Οι τελευταίες δουλειές τους, μου...

[περισσότερα]

XENTRIX – “Bury the pain” (Listenable)

5 Ιουνίου, 2019 - 15:30 Άγγελος Κατσούρας

Κάποιος με δουλεύει ψιλό γαζί αλλά ειλικρινά δε με πειράζει καθόλου. Χωρίς καν να ερωτηθώ, λαμβάνω μία μέρα από τον αγαπητό Σάκη Φράγκο το σύνδεσμο να κατεβάσω το δίσκο και έπλεα σε πελάγη ευτυχίας...

[περισσότερα]

ULTRA SILVAM – “The Spearwound Salvation” (Shadow Records)

5 Ιουνίου, 2019 - 15:15 Νίκος Χασούρας

Δύο χρόνια μετά από ένα demo που μάζεψε αρκετό hype (για τα underground black metal δεδομένα πάντα μιλώντας), οι Σουηδοί κυκλοφορούν το πρώτο τους ολοκληρωμένο άλμπουμ, με το οποίο δικαιώνουν τις...

[περισσότερα]