MICHAEL SCHENKER FEST – “Resurrection” (Nuclear Blast)

28 Μαρτίου, 2018 - 14:45

Ο Michael Schenker νομίζω ότι δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Η συμμετοχή του στην αρχική περίοδο των SCORPIONS αλλά και μετέπειτα στην «χρυσή εποχή» των UFO σαφώς του δίνουν credits που όλοι θα ήθελαν να έχουν. Στην δεκαετία του 1980 δημιούργησε το σχήμα που έφερε το όνομα του με τα “Perfect Timing” το 1987, “Save Yourself” το 1989 και “MSG” το 1992 να αποτελούν τα 3 πιο αγαπημένα μου albums. Από το 1992 και μετά, ότι κυκλοφόρησε σαν MICHAEL SCHENKER GROUP δεν είχε καμία σχέση με τα πρώτα χρόνια της μπάντας με album ελαφρώς αδιάφορα. Το 2011 δημιουργεί τους MICHAEL SCHENKER’S TEMPLE OF ROCK και οι 3 δουλειές που έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής με αυτό το όνομα να είναι κάτι παραπάνω από αξιόλογες. 

Φέτος αποφάσισε να κάνει ένα δίσκο που εκ προοιμίου βάση συμμετοχών, αν μη το άλλο θα κέντριζε κάθε οπαδό της rock/hard rock/heavy metal μουσικής να ακούσει. Ο λόγος απλός. Τις νέες συνθέσεις τραγουδούν οι Gary Barden, Graham Bonnet, Robin McAuley και Doogie White, 4 φωνές που έχει συνεργαστεί και στο παρελθόν. Δεν «έμεινε» όμως μόνο σε αυτούς. Την έτερη κιθάρα και keyboards στο δίσκο κρατάει ο Steve Mann, στη drums είναι ο Ted McKenna και στο μπάσο ο Chris Glen. Οι πιο μυημένοι θα θυμούνται ότι και οι 3 συμμετείχαν στα line up του MICHAEL SCHENKER GROUP. Ίσως αυτός ήταν και ο λόγος που η νέα δουλειά τιτλοφορείται “Ανάσταση”. Επί προσθέτω στο τραγούδι που ανοίγει τον δίσκο “Heart And Soul” συμμετέχει ο Kirk Hammett και στο δίσκο κάνουν επίσης guest συμμέτοχες οι Wayne Findlay-κιθάρα (MICHAEL SCHENKER’S TEMPLE OF ROCK) και Michael Voss-Schoen-φωνητικά (MAD MAX, PHANTOM 5,WOLFPAKK,ex-BONFIRE,ex-CASANOVA,ex-MICHAEL SCHENKER’S TEMPLE OF ROCK μεταξύ πολλών άλλων). Το πιο σημαντικό βέβαια ήταν το μουσικό περιεχόμενο γιατί ναι μεν τα ονόματα ήταν ηχηρά αλλά στο παρελθόν έχουμε δει all star σχήματα που δεν είχαν συνθέσεις και albums με ουσιαστικό περιεχόμενο.    

Όλες οι αμφιβολίες ευτυχώς διαλύονται με το που ξεκινάει ο δίσκος, αφού για τους ακροατές το αποτέλεσμα είναι άκρως ικανοποιητικό. Ο Schenker έκανε κάτι που παρόλο που ήταν μια αναμενόμενη κίνηση, ρίσκαρε γιατί θα μπορούσε και μην «του πιάσει». Έγραψε τραγούδια που ταιριάζουν στο στυλ κάθε τραγουδιστή και δεν πειραματίστηκε σε κάτι άλλο. Αυτό φυσικά θα μπορούσε να αποδειχτεί boomerang αλλά βάση αποτελέσματος δικαιώθηκε, έχοντας βεβαίως και «παίχτες» να υποστηρίξουν αυτό που ήθελε να κάνει. Όσοι έχετε ακούσει/ασχοληθεί με την δισκογραφία του Schenker σίγουρα θα βρείτε πολλά σημεία που θα σας φέρουν στο μυαλό παρελθοντικά albums του. Όντας τα τραγούδια δομημένα στο στυλ απόδοσης των καλεσμένων τραγουδιστών ήταν μια κίνηση ασφαλείας. Εκεί που κέρδισε όμως το στοίχημα ήταν ότι κατάφερε μετά από χρόνια «παίρνοντας την σκυτάλη» από τα πολύ καλά albums με τους MICHAEL SCHENKER’S TEMPLE OR ROCK να δημιουργήσει άλλη μια δουλειά που δεν μπορείς να προσπεράσεις.

Όλες οι συνθέσεις είναι μπολιασμένες από το σύγχρονο ηχητικό αποτέλεσμα των Ευρωπαϊκών hard rock και melodic rock συγκροτημάτων με σαφείς αναφορές στην χώρα καταγωγής του. Σε αυτό προσθέστε και λίγα metal στοιχεία και θα έχετε αμέσως μια πρώτη «εικόνα» της νέας δουλειάς. Με τις πρώτες 2-3 ακροάσεις σου έρχονται αβίαστα στο μυαλό όλα τα σχήματα που έχουν τραγουδήσει και οι 4. Ο Schenker έχει μοιράσει σχεδόν ισόποσα την αναλογία τραγουδιών σε κάθε τραγουδιστή, και μόνο σε δυο είναι όλοι μαζί, και έτσι ο δίσκος αν και φαίνεται λίγο άνισος αρχικά, μετά από πολλές ακροάσεις σου αφήνει μόνο θετική άποψη. Εκτός των δυο τραγουδιών με τον Robin McAuley που είναι σε πιο γρήγορες ταχύτητες, οι υπόλοιπες συνθέσεις κινούνται σε πιο mid tempo ρυθμούς με κάποια ξεσπάσματα, φουλ όμως σε groove, boogie στυλ, με ωραίες μελωδίες και ρεφρέν που θα σου «κολλήσουν» εύκολα στο μυαλό. Πολύ ευχάριστο είναι το γεγονός ότι τα τραγούδια αν και ηχούν φρέσκα θα μπορούσαν να εμπεριέχονταν σε παλιότερα albums των προαναφερθέντων τραγουδιστών. Αν κάποιος κάνει ακόμα συλλογές με αγαπημένα τραγούδια σίγουρα θα βάλει και αρκετά από το καινούργιο δίσκο. Προσωπικά το να ακούω και πάλι τον McAuley να τραγουδάει λες και δεν «πέρασε μια μέρα από πάνω του» είναι άκρως συγκλονιστικό. Μακάρι να μην «μείνει» μόνο σε αυτή την δουλειά αλλά να ξαναπιάσει το μικρόφωνο σύντομα και για καιρό ακόμα!
      
Αν έχετε έστω και μια μικρή «επαφή» με ότι έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής ο Schenker, ακούστε την νέα του δουλειά γιατί θα σας ικανοποιήσει στο έπακρο. Αν πάλι δεν είστε εξοικειωμένοι με τα album του, ας είναι το “Resurrection” η αρχή της γνωριμίας σας με έναν σπουδαίο καλλιτέχνη που εν πολλοίς έχει προσφέρει όσο λίγοι στην σκληρή μουσική.              

7,5 / 10

Θοδωρής Μηνιάτης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

SOTO - “Origami” (Inside Out)

5 Ιουνίου, 2019 - 16:45 Γιώργος Κουκουλάκης

Ένας από τους πιο σκληρά εργαζόμενους μουσικούς του χώρου μας, είναι αδιαμφισβήτητα ο κύριος Jeff Scott Soto. Επειδή στη χώρα μας τυγχάνει σεβασμού και αναγνώρισης, δεν χρειάζεται να μείνω στα...

[περισσότερα]

TANITH - “In another time” (Metal Blade)

5 Ιουνίου, 2019 - 16:45 Δημήτρης Τσέλλος

Τελικά, κάθε χρόνο, θα έχουμε οπωσδήποτε δίσκους ο οποίοι θα αναβιώνουν τον ήχο και το συναίσθημα της δεκαετίας του ’70. Κρατάει χρόνια αυτή η, ας την πούμε, παράδοση. Ναι, είναι πολλές οι μπάντες...

[περισσότερα]

KAMPFAR - “Ofidians manifest” (Indie Recordings)

5 Ιουνίου, 2019 - 16:15 Θάνος Κολοκυθάς

“Ofidians Manifest” ο τίτλος του νέου δίσκου των KAMPFAR, οι οποίοι επανέρχονται μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια από την τελευταία τους δουλειά του 2015 “Profan”. Οι τελευταίες δουλειές τους, μου...

[περισσότερα]

XENTRIX – “Bury the pain” (Listenable)

5 Ιουνίου, 2019 - 15:30 Άγγελος Κατσούρας

Κάποιος με δουλεύει ψιλό γαζί αλλά ειλικρινά δε με πειράζει καθόλου. Χωρίς καν να ερωτηθώ, λαμβάνω μία μέρα από τον αγαπητό Σάκη Φράγκο το σύνδεσμο να κατεβάσω το δίσκο και έπλεα σε πελάγη ευτυχίας...

[περισσότερα]

ULTRA SILVAM – “The Spearwound Salvation” (Shadow Records)

5 Ιουνίου, 2019 - 15:15 Νίκος Χασούρας

Δύο χρόνια μετά από ένα demo που μάζεψε αρκετό hype (για τα underground black metal δεδομένα πάντα μιλώντας), οι Σουηδοί κυκλοφορούν το πρώτο τους ολοκληρωμένο άλμπουμ, με το οποίο δικαιώνουν τις...

[περισσότερα]