NORTHWIND - “History” (No Remorse)

19 Μαίου, 2020 - 09:45

Απαραίτητο εισαγωγικό σημείωμα, προς μικρούς σε ηλικία αναγνώστες και γενικότερα προς όλους όσους στην ερώτηση «τι εστί NORTHWIND;», ανασηκώνουν τους ώμους τους, δηλώνοντας άγνοια.

Οι Θεσσαλονικείς, είναι η πρώτη χρονολογικά ελληνική μπάντα στον σκληρό ήχο, έχουσα επίσημη δισκογραφική δουλειά. Το "Northcomin'" κυκλοφόρησε το 1982 και δεν ξέρω αν είναι εύκολο σήμερα να αναλογιστούμε τι σημαίνει η αντιστοιχία «1982 - Ελλάδα - hard rock». Ίσως αν ρωτήσουμε κάποιον αρκετά μεγαλύτερο, ή ακόμη καλύτερα τους ίδιους τους NORTHWIND, να καταλάβουμε. Πέντε χρόνια μετά, ένας από τους καλύτερους ελληνικούς hard ‘n’ heavy δίσκους όλων των εποχών, το “Mythology”, κάνει την εμφάνισή του και δημιουργεί τη δική του «μυθική» υπόσταση. Ανάτρεξε σε διάφορες πηγές, και μάθε το. Το 1992, το συγκρότημα βρίσκεται στα φημισμένα Metropolis Studios του Λονδίνου, έτοιμο για ένα τρίτο άλμπουμ. Δυστυχώς, το πλάνο θα μείνει «στα χαρτιά» και τα μέλη του θα τραβήξουν χωριστούς δρόμους, μακριά από την μουσική.

Οι εμφανίσεις στο Up the Hammers του 2018 και ως support των HRIAH HEEP στη Θεσσαλονίκη, ένα χρόνο μετά, σηματοδότησαν την επίσημη «επανεκκίνηση» της μπάντας, η οποία ολοκληρώνεται με το “History”. Ο τίτλος, ενδεικτικός της θεματολογίας. Αν στο “Mythology” η μπάντα ασχολήθηκε με την ελληνική μυθολογία, εδώ, καταπιάνεται με θέματα ιστορικής φύσεως. Μέσα από μία εντελώς vintage ηχητική προσέγγιση, η οποία μουσικά καλύπτει άκοπα την περίοδο 1976-1986 και εκπροσωπεί, όσο και εκπροσωπείται, από τη μουσική της εποχής εκείνης, ο ακροατής θα «ταξιδέψει» πίσω στο χρόνο, θα «βρεθεί» δίπλα σε σημαντικές προσωπικότητες και θα «ζήσει από κοντά» μεγάλα γεγονότα.

Αν και γενικά αποφεύγω τις “track by track” παρουσιάσεις, εδώ αξίζει να δούμε τα κομμάτια του “History” ένα προς ένα. Αρχή, με το πολύ κοντά στο πολύ πρώιμο metal των JUDAS PRIEST, “The wooden walls”. Τα «ξύλινα τείχη» του Θεμιστοκλή, ο αθηναϊκός στόλος, η ναυμαχία της Σαλαμίνας. Συνέχεια με το έπος “King Alexander the Third”, που όπως σωστά υπέθεσες, αναφέρεται στον Αλέξανδρο τον Μέγα. Ακούγοντας το “Soldier’s pay” που ακολουθεί, συμμετέχεις και συ στη θρυλική εποποιία των Μυρίων, στην πορεία τους από τη Μικρά Ασία στα Κούναξα της Βαβυλώνας και πίσω, ενώ στο “My dying day”, είσαι παρών την ώρα που ο μεγάλος δάσκαλος Σωκράτης πίνει το κώνειο, έχοντας βρεθεί ένοχος για ασέβεια προς τους θεούς και για διαφθορά των νέων. Οι εντελώς Blackmore-ικές κιθάρες και το όλο “Stormbringer” συναίσθημα που αποπνέει το “First shot”, είναι το μουσικό «χαλί» που ξεδιπλώνεται από τη μπάντα, για να εξιστορήσει πάνω του την αιώνια κατάρα του Έλληνα, τη διχόνοια και τους εμφυλίους πολέμους, αναφερόμενη συγκεκριμένα σε αυτούς της αρχαιότητας. Νέος ύμνος, στο στυλ του “King Alexander the Third”, είναι το “Marathon march”, τραγούδι που εξυμνεί «το πρώτο κλάμα της νεογέννητης Ευρώπης», όπως οι σύγχρονοι ιστορικοί χαρακτήρισαν την τιτανομαχία του 490 π.Χ στις αττικές ακτές. Ο Blackmore εξακολουθεί και ρίχνει τη βαρυσήμαντη σκιά του πάνω από τους NORTHWIND. Αυτήν τη φορά, μέσω των RAINBOW, στο αφιερωμένο στον Μολοσσό Ηπειρώτη βασιλέα Πύρρο, “Pyrrhos the eagle”. Ο «δειλός των Θερμοπυλών», ο αδίκως στιγματισμένος και αποκαλούμενος από τους συμπατριώτες του Σπαρτιάτες ως Αριστόδημος ο «τρέσας» (αυτός που απέφυγε την μάχη), έχει και αυτός το δικό του κομμάτι: το “Aristodemus the hero” «φωνάζει» από μακριά URIAH HEEP, ενώ οι νεκροί συμπολεμιστές του, αυτοί που στάθηκαν μέχρις ενός στις Θερμές Πύλες, αναπολούν στον Άδη τις στιγμές εκείνες της αιώνιας δόξας, με το SABBATH-ικό “Cry free, die free”. Χρόνια αργότερα, θα έσκιζαν τη γη και θα έβγαιναν από το χώμα, όπως λέει ο θρύλος, για να βοηθήσουν κάποιους άλλους γενναίους, που εκείνη τη φορά, πολεμούσαν Γαλάτες και όχι Πέρσες. «Φορτισμένο» τραγούδι. Το άλμπουμ κλείνει το “The dog”, αφιερωμένο στον Διογένη και τους Κυνικούς. Ωραίο κλασσικό rock άσμα, το οποίο θυμίζει αρκετά LED ZEPPELIN και DEEP PURPLE. Εδώ, γίνεται και ένας ωραίος συνειρμός του τίτλου του με το “Black dog” της παρέας των Page/Plant/Jones/Bonham και… κατάλαβες τι εννοώ.

To “History” είναι ηχογραφημένο στο Papa's Studio, το studio όπου ηχογραφήθηκε και το “Mythology”, πριν από 33 χρόνια, πιθανότατα για να «ποτιστεί» και αυτό από εκείνο το «πνεύμα», από εκείνη την πρωτόλεια «μαγεία». Αν ήταν αυτός και μόνο ο σκοπός, τότε επιτεύχθηκε αυτό. Από την άλλη όμως, εγώ θα ήθελα την παραγωγή πιο «δυναμική» για να είμαι ειλικρινής. Επίσης ένα άλλο σημείο που μου έκανε εντύπωση, είναι πως κάποια τραγούδια μοιάζουν όντως να έρχονται από το 1992. Τέσσερα κομμάτια είχαν συνθέσει τότε οι Θεσσαλονικείς, ίσως να τα ακούμε τώρα. Τα “King Alexander the Third” και “Marathon march” από την άλλη, ξεχωρίζουν σαν την μύγα μες στο γάλα, όχι λόγω αξίας, αλλά λόγω ήχου και νοοτροπίας. Ίσως θυμίσουν WARLORD ή κάποια άλλη ανάλογη μπάντα. Όπως και να’χει, σε σχέση με τα υπόλοιπα, είναι λες και τα έγραψε άλλο συγκρότημα! Μήπως είναι τα πιο «φρέσκα», και μαρτυρούν το επόμενο βήμα του group; Μπορεί. Γιατί να είσαι σίγουρος, έτσι όπως τους ακούω τούτους δω τους παλαίμαχους rockers, ΑΝΕΤΑ έχουν παραπάνω από έναν ακόμη δίσκο να προσφέρουν. Όσο για το “History”; Είναι ένα καθόλα αξιόλογο hard rock/heavy metal album, που ξεπέρασε δύο πολύ σημαντικούς σκοπέλους: τα 33 χρόνια που το χωρίζουν από τον προκάτοχό του, καθώς και την αξία, την αίγλη, την φήμη αυτού. Δεδομένα που αρκούσαν για να το «καταπιούν». Για μένα, αυτό αποτελεί μια μεγάλη νίκη και μια υπόσχεση πως το επόμενο πόνημα θα είναι ακόμη καλύτερο.

 

7.5/10

Δημήτρης Τσέλλος

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

SHOK PARIS - "Full metal Jacket" (No Remorse Records)

26 Μαίου, 2020 - 09:30 Δημήτρης Τσέλλος

Νέος δίσκος για τους SHOK PARIS μετά το… 1989, όταν και κυκλοφόρησε το “Concrete killers”. Από τα μεγαλύτερα ονόματα του underground US metal, κάποτε μεγαλούργησαν με δίσκους όπως το “Concrete…” που...

[περισσότερα]

ABYSSUS - “Relics of the Past” ΕΡ (Death In Pieces Records)

26 Μαίου, 2020 - 09:30 Γιάννης Σαββίδης

Στο κείμενο για την old school συναυλία των ROTTING CHRIST, είχα μιλήσει για την εμφάνιση των πολύ αγαπητών μου ABYSSUS. Των Αθηναίων deathsters, που τους περιέγραψα ως «παλαιάς κοπής death metal στο...

[περισσότερα]

FALLEN ARISE - “Enigma” (ROAR! Rock Of Angels Records)

22 Μαίου, 2020 - 10:15 Γιάννης Σαββίδης

Ήταν Μάρτιος. Δύο μόλις μήνες πίσω και φαίνεται λες και άλλαξαν τα πάντα. Από εκείνη την προακρόαση του τρίτου δίσκου των FALLEN ARISE, “Enigma”, στα Underground studios στο Περιστέρι, πέρασε τόσος...

[περισσότερα]

COURSE OF FATE – “Mindweaver” (ROAR! Rock Of Angels Records)

22 Μαίου, 2020 - 10:00 Φίλιππος Φίλης

Ακούγοντας μπάντες που ακολουθούν τα μονοπάτια που άνοιξαν οι DREAM THEATER, όπως τους ENCHANT, IVANHOE, ZEN, HORIZON’S END και τώρα τους Νορβηγούς COURSE OF FATE, μου γίνεται φανερό πως το...

[περισσότερα]

HORISONT - “Sudden Death” (Century Media)

22 Μαίου, 2020 - 10:00 Δημήτρης Τσέλλος

Από το 2006 στο “vintage rock” κίνημα οι HORISONT, δισκογραφικά από το 2009, με το “Två sidor av horisonten”. «Πάλιωσαν» και αυτοί. H συνέχεια επιφύλαξε εξαίσιους δίσκους: “Second assault” (2012), “...

[περισσότερα]