RIVERSIDE – “Wasteland” (Inside Out)

10 Νοεμβρίου, 2018 - 09:15

Πριν μερικές εβδομάδες ξεπρόβαλε στο φως της δημοσιότητας ένα από τα σημαντικότερα έργα των Πολωνών progsters RIVERSIDE. Αναδύθηκε μέσα από το θρηνητικό σκοτάδι που είχε τυλίξει την μπάντα, ένας δίσκος αντάξιος τόσο της ποιότητας της μπάντας, όσο και της βαθιάς σύνδεσης των μελών της μπάντας με το τραγικό γεγονός του θανάτου του εμβληματικού κιθαρίστα (και συνιδρυτή) Piotr Grudzinski. Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη επίσημη κυκλοφορία μετά τον απρόσμενο χαμό του το 2016, καθώς η κυκλοφορία της ίδιας χρονιάς “Eyes of the Soundscape” αποτελούσε περισσότερο έναν φόρο τιμής, παρά προσπάθεια για νέα κυκλοφορία.

Η δυσκολία για την κυκλοφορία του “Wasteland” αναδεικνύεται από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα του δίσκου, όπου ο Mariusz Duda μονολογεί α καπέλα “What if it's not/If it's not meant to be/What if someone/Has made a mistake/What we've become/There's no turning back/Maybe it's time/To say that out loud”. Πρόκειται για μια παραδοχή, ότι ο εν λόγω δίσκος δεν μπορεί να ξεφύγει από την βαρυτική έλξη του θανάτου. Αυτό το χάσκον κενό έλκει σχεδόν κάθε κομμάτι του δίσκου, αποκαλύπτοντας έτσι την μουσική πορεία που πρόκειται να ακολουθηθεί. Είναι ίσως η πρώτη φορά όπου η βαριά μελαγχολική ατμόσφαιρα των πρώτων τριών δίσκων επανενώνεται με το πιο “τεχνικό” prog των επόμενων. Όχι, ο ήχος της μπάντας δεν επαναπροσδιορίστηκε, αλλά πολύ περισσότερο, συνδέθηκε, τόσο με το παρελθόν της ίδιας της μπάντας, όσο και με το παρόν του Mariusz μέσω του project του LUNATIC SOUL. Θα έλεγε κανείς ότι οι δύο τελευταίες κυκλοφορίες των LUNATIC SOUL, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, είχαν μια ροπή προς την RIVERSIDE υπόσταση του Mariusz.

Όπως και να έχει, το “Wasteland” είναι πράγματι ένας έρημος τόπος, όπου μεριές μεριές ξεφυτρώνουν θαυμάσιες μελωδίες και μουσικά θέματα. Η θεματολογία του δίσκου κινείται σε post-apocalyptic επιρροές, δίνοντας έτσι μια απόκοσμη υπόσταση στον ψυχικό κόσμο της μπάντας. Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, η μπάντα κατεβάζει αρκετά του ρυθμούς, δίνοντας έτσι περισσότερο χώρο στα μελωδικά μέρη, τόσο από μεριάς φωνητικών (ο Mariusz δουλεύει πολύ καλά στα χαμηλά του), όσο κι από άποψη μουσικών θεμάτων (θα ακούσουμε πολύ πιάνο και βιολί μέσα στον δίσκο). Ακόμα και σε κομμάτια όπως τα “Acid Rain” και “Vale of Tears” που ανοίγουν δυνατά το άλμπουμ, η βαρύτητα των συνθέσεων δίνεται στα μελωδικά κομμάτια. Ενώ αντιθέτως μόνο το “The Struggle for Survival” είναι αμιγώς ρυθμικό prog. Από εκεί και πέρα, τα “Lament”, “Wasteland” και “The Night Before” είναι αυτά που ξεχωρίζουν, όχι μόνο γιατί είναι πιο radio friendly, αλλά επειδή παρατηρείται μια προσεγμένη ισορροπία στις συνθέσεις. Ένα βαθμιαίο χτίσιμο μουσικής και εικόνων που είχαμε καιρό να ακούσουμε από την μπάντα. Πέραν των τριών αυτών κομματιών, όλος ο υπόλοιπος δίσκος ακούγεται κάπως ασύνδετος. Παρότι έχουμε να κάνουμε με έναν concept δίσκο, όπου η μουσική προσέγγιση είναι πάνω κάτω κοινή για όλα τα κομμάτια, θα έλεγα ότι τα δυνατά ξεσπάσματα, εκεί δηλαδή που θα αναλάμβανε ο Piotr, ακούγονται παράταιρα με το υπόλοιπο σύνολο.

Είναι πολύ δύσκολο να καταλήξεις για το τελικό πρόσημο του δίσκου. Θα επιμείνω ότι το “Wasteland” είναι ο πιο σημαντικός δίσκος στην πορεία του συγκροτήματος, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι είναι και ο καλύτερος. Αυτό το αιώνιο “πρέπει” για πρώτη φορά παύει να αιωρείται πάνω από τα κεφάλια του μουσικού τρίο. Όχι γιατί έχουν απωλέσει κάποια πρωταρχική γνώση περί της μουσικής, αλλά για το αυτονόητο της περίστασης. Άλλωστε ο ίδιος ο Mariusz είχε αναφέρει ότι δεν μπορεί να ακούσει τη νέα μουσική της μπάντας χωρίς να συγκινηθεί. Θα έλεγα ότι το “Wasteland” είναι ένας καλός λόγος για να γυρίσεις τον χρόνο πίσω. Να πας ξανά στο “Second Life Syndrome”, να γυρίσεις στο παρόν και τούμπαλιν. Καλή ακρόαση!

7.5/10

Νίκος Ζέρης

 

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

666 PACKS - “Sex, Beers & Rock ‘n’ Roll” - Volume II (Iron On Iron)

9 Απριλίου, 2019 - 17:15 Δημήτρης Τσέλλος

Side project ή αν θέλετε με άλλα λόγια δεύτερο συγκρότημα του κιθαρίστα Ανδρέα Τσαουση οι 666 PACKS. Μαζί με τους Γιώργο Γιαννάκη (φωνητικά, WILD MACHINE), Μινά Βασιλάκη (τύμπανα, DOOMOCRACY) και...

[περισσότερα]

ART AGAINST AGONY – “Shiva Appreciation Society” (SAOL)

9 Απριλίου, 2019 - 16:15 Φίλιππος Φίλης

Μια από τις πολύ ενδιαφέρουσες και ομολογώ «δύσκολες» κυκλοφορίες που άκουσα τον τελευταίο καιρό, ήταν ο νέος δίσκος των ART AGAINST AGONY. Η μπάντα, περισσότερο από μια μπάντα, είναι βασικά μια...

[περισσότερα]

WRETCH - “Man or Machine” (Pure Steel Records)

7 Απριλίου, 2019 - 09:15 Θοδωρής Κλώνης

Μια από τις πρώτες μπάντες που είχα την τύχη να ανακαλύψω από τότε που  μου έγινε η τιμή να γίνω συντάκτης στο ROCK HARD είναι οι Αμερικανοί WRETCH που με είχαν εντυπωσιάσει δυο χρόνια νωρίτερα...

[περισσότερα]

PIG'S BLOOD - “A Flock Slaughtered” (Godz ov War Productions)

7 Απριλίου, 2019 - 09:15 Νίκος Χασούρας

Τους μάθαμε πριν 2 χρόνια με το πολύ καλό, ομώνυμο ντεμπούτο τους. Χωρίς ιδιαίτερες καθυστερήσεις, οι αρκουδιαρέοι από το Milwaukee επιστρέφουν με νέα “μπουτσεριλίκια” και αυτή τη φορά το καρφί πάει...

[περισσότερα]

ELUVEITIE – “Ategnatos” (Nuclear Blast)

5 Απριλίου, 2019 - 16:00 Φραγκίσκος Σαμοΐλης

Όταν είχε ανακοινωθεί η αποχώρηση τριών σημαντικότατων μελών των Ελβετών ELUVEITIE από τη μπάντα, των Ivo Henzi, Merlin Sutter και Anna Murphy (και οι 3 μέλη από το πρώτο άλμπουμ) με σκοπό να...

[περισσότερα]