ROSETTA - “Sower of Wind” (Pelagic Records)

6 Φεβρουαρίου, 2019 - 10:30

Ψάχνοντας την διαδικτυακή βιβλιοθήκη του άλλοτε κραταιού Last.fm ανακάλυψα πως οι περισσότερες ακροάσεις μου έχουν γίνει, στους βετεράνους πια της post metal σκηνής, ROSETTA. Ενώ σε καμία περίπτωση δεν συγκαταλέγονται στα πρωτοκλασάτα ονόματα της σκηνής, ενώ μάλιστα έχουν στο ενεργητικό τους δισκογραφικά πισωγυρίσματα, για κάποιον ανεξήγητο λόγο το μουσικό σχήμα από την Πενσιλβάνια έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στην κορυφή των ακουσμάτων μου. Πέρα από τον προφανή αιτία, που θα σκεφτεί κάποιος καλά διαβασμένος, ότι δηλαδή το συγκρότημα κυκλοφορεί κάποιο EP ή LP σχεδόν κάθε χρόνο, θα έλεγα ότι τα αίτια είναι πολύ βαθύτερα.  

Το “Sower of Wind” θεωρώ ότι είναι ο λόγος για να αναλύσουμε αυτή τη βαθύτερη κινητήριο δύναμη που ωθεί κάποιον να χαθεί μέσα στη μουσική των ROSETTA. Χρησιμοποιώντας ό,τι περίσσεψε από το εκπληκτικό “Utopioid” το συγκρότημα δημιουργεί ένα άχρονο ambient, άξιο διάδοχο του εκπληκτικού “Audio/Visual”. Βέβαια αυτό είχε κυκλοφορήσει στα πλαίσια μουσικής επένδυσης του ντοκιμαντέρ του Justin Jackson, ενώ τώρα έχουμε μια απλή EP κυκλοφορία, ωστόσο δεν θα πρέπει να μας περιορίζει το πλαίσιο της κυκλοφορίας, αλλά το ηχητικό αποτέλεσμα αυτό καθεαυτό. Έτσι λοιπόν, η μπάντα μας ταξιδεύει κυριολεκτικά και μεταφορικά στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα (“East”, “South”, “West”, “North” τα κομμάτια), με τον ακροατή να ψάχνει την εσωτερική του πυξίδα για να βρει τον δρόμο μέσα από αυτόν τον κυκεώνα ηχητικών συχνοτήτων. Πρόκειται για ένα κενό αέρος, στο οποίο παρασύρεται ο ακροατής, ενώ όλα τα ερεθίσματα ετεροκαθορίζονται από εξωτερικές δυνάμεις. Υπάρχει πλήρης απουσία δυναμικών ξεσπασμάτων, για την χρήση εγχόρδων και ντραμς ούτε λόγος (είπαμε πρόκειται για μια ambient κυκλοφορία), ενώ η μόνη ύπαρξη κρεσέντο προκαλείται από την αύξηση της έντασης των θορύβων που επικρατούν.  

Το συγκρότημα μας παρουσιάζει έναν δίσκο όπου η δράση έχει αντικατασταθεί από την αντίδραση, είναι το αντίδοτο της καθημερινής ηχορύπανσης, την γυάλα που προστατεύει και απωθεί την φασαρία των δρόμων. Πρόκειται για μια δοκιμασμένη φόρμουλα, που κακά τα ψέματα έχει υλοποιηθεί σε καλύτερη μορφή, ωστόσο δεν παύει να δρα αναλγητικά για τους ακουστικούς μας πόρους.  

7/10 

Νίκος Ζέρης 

 

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

SLAYER – “The repentless killogy” (Nuclear Blast)

6 Δεκεμβρίου, 2019 - 09:45 Γιάννης Σαββίδης

Μετά από το κείμενο που εστιάσαμε στο παρελθόν και στο “World painted blood” (2009), μεταφερόμαστε στο παρόν, το 2019, όπου οι SLAYER, αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, έδωσαν την τελευταία τους συναυλία...

[περισσότερα]

SODOM – “Out of the frontline trench” (SPV/Steamhammer)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 14:00 Σάκης Νίκας

Δεν σας κρύβω, ότι είχα τις επιφυλάξεις μου όταν ο Angelripper πήρε την απόφαση να αλλάξει ριζικά τη σύνθεση των SODOM και να προσθέσει έναν επιπλέον κιθαρίστα, προκειμένου να δώσει μεγαλύτερο όγκο...

[περισσότερα]

BOMBUS - “Vulture culture” (Century Media)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 14:00 Κώστας Αλατάς

Με τους Σουηδούς BOMBUS, είχα έρθει σε επαφή, λόγω του κιθαρίστα των BURST, Jonas Rydberg, ο οποίος και είχε αποτελέσει μέλος τους στο “The poet and the parrot”, το δεύτερο full-length άλμπουμ τους...

[περισσότερα]

STEEL PANTHER - “Heavy metal rules” (Steel Panther Inc)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 13:45 Δημήτρης Σειρηνάκης

Θα προσπαθήσω να είμαι άμεσος και απλά κατανοητός. Δεν ξέρω αν φταίει η ηλικία μου, θεωρώ πως όχι, αλλά έφτασα να θεωρώ τους STEEL PANTHER σαν ένα κακόγουστο αστείο. ΟΚ, μου άρεσαν όταν...

[περισσότερα]

LINDEMANN – “F & M” (Universal/Vertigo)

2 Δεκεμβρίου, 2019 - 11:45 Γιώργος Δρογγίτης

Μετά τη δισκάρα (ύστερα από πολλά χρόνια), που έβγαλαν φέτος οι RAMMSTEIN, ήρθε η ώρα για τη δεύτερη δισκογραφική δουλειά του ιδιόρρυθμου frontman της γερμανικής μεγαμπάντας, Till Lindemann, με τίτλο...

[περισσότερα]