SAMSARA BLUES EXPERIMENT – “One with the Universe” (Electric Magic Records)

16 Μαίου, 2017 - 14:15

Επέστρεψαν οι SAMSARA BLUES EXPERIMENT μετά από ένα δισκογραφικό διάλειμμα τεσσάρων ετών με τον δίσκο “One With The Universe” που θα κυκλοφορήσει από την εταιρία τους Electric Magic Records στις 12 Μαΐου. Σε αυτά τα τέσσερα χρόνια έχουν γίνει αλλαγές στην μπάντα, όπως η μείωση των μελών της αλλά και γενικότερες αλλαγές στον ήχο τους. Αρχικά η μπάντα μετά τον τρίτο δίσκο τους “Waiting for the Flood” (2013) χώρισε τους δρόμους της με τον τότε μπασίστα Richard Behrens και αποφάσισαν να συνεχίσουν ως τρίο. Η αλλαγή αυτή βρίσκει τον Christian Peters σταθερά στην κιθάρα και στα φωνητικά, στα τύμπανα ο Thomas Vedder και το μπάσο το ανέλαβε ο μέχρι πρότινος κιθαρίστας της μπάντας, ο Hans Eiselt.

Η μπάντα για ενάμιση χρόνο περίπου και μετά από μια σειρά περιοδειών και εμφανίσεων σε φεστιβάλ, μπήκε λίγο στον πάγο και αυτό κυρίως λόγω των προσωπικών μουσικών αναζητήσεων του Christian Peters. Οι μουσικές αναζητήσεις αυτές είχαν κύριες επιρροές την cosmic rock ή Krautrock, ένα είδος πειραματικού ροκ που άνθισε στην Γερμανία τα τέλη 60s και έτσι τον βρήκε επικεντρωμένο στο solo project του αλλά και σε μια σειρά από εμφανίσεις του σχετικά με αυτό. Τελικά οι SAMSARA BLUES EXPERIMENT μπήκαν στο στούντιο και μας προσφέραν έναν πολύ καλό δίσκο με μόλις πέντε τραγούδια αλλά η συνολική διάρκεια ξεπερνάει τα 45 λεπτά καθώς το μικρότερο τραγούδι είναι 8 λεπτά. Στον “One With The Universe” τα τραγούδια είναι βασισμένα καθαρά στην κιθάρα που προσφέρουν ψυχεδελικούς ήχους, με την προσθήκη αρκετών πλήκτρων που δημιουργούν έντονη ατμόσφαιρα στο κάθε τραγούδι. Επίσης αίσθηση κάνουν οι ανατολίτικοι ήχοι επηρεασμένοι από κάποια μουσικά μοτίβα γνωστά ως Indian raga τα οποία είναι έντονα και είναι η πινελιά που δίνει απίστευτο «χρώμα» στις μελωδίες των SAMSARA BLUES EXPERIMENT σε αυτό το άλμπουμ.

Το “Vipassana” όπου στην βουδιστική φιλοσοφία σημαίνει «ματιά στην αληθινή φύση της πραγματικότητας» είναι το τραγούδι που ανοίγει τον δίσκο και που οι ίδιοι έκαναν πρώτο γνωστό. Έχει στοιχεία με 70s αύρα αλά «Pink Floyd» και κάποια στοιχεία ανατολίτικα, βάζοντας μας με ιδανικό τρόπο στην «αληθινή φύση της πραγματικότητας» που θέλουν να μας δείξουν σε αυτό το δίσκο. Στο τραγούδι αυτό, τα riffs του Christian Peters είναι σκέτη «ποίηση». To “Sad Guru Returns” συνεχίζει το ταξίδι από εκεί που μας άφησε το “Vipassana”. Οι νοσταλγικές μελωδίες του, με κάποια heavy riffs σπάνε τον μελαγχολικό τόνο και η διάθεση που έχει δημιουργηθεί σε διάφορα σημεία του τραγουδιού, το κάνουν το καλύτερο του δίσκου και μου δημιουργεί την βεβαιότητα ότι άξιζε για τα καλά η προσμονή του τέταρτου δίσκου τους.

To “Glorious Days” ξεκινάει αργά με τις επιρροές από την Indian Raga να είναι πιο δυνατές από οποιοδήποτε τραγούδι έως τώρα και το τραγούδι «χτίζει» αργά και σταθερά την προσμονή μας για ένα δυνατό τέλος. Ένα δυνατό riff δημιουργεί ένα εξαιρετικό ρυθμό στην συνέχεια με συνοδεία τα πλήκτρα που το δένουν αριστοτεχνικά για να μην χάνεται η ατμόσφαιρα που έχει ήδη δημιουργηθεί. Τα φωνητικά του Peters είναι η ιδιαίτερη πινελιά που σε κερδίζουν για τα καλά. Από τον “Long Distance Trip” ξεχώρισαν τα φωνητικά του Peters, γι’ αυτό και είναι από τις μπάντες που έχουν ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες εκεί έξω, που προσωπικά τα θεωρώ ιδιαίτερα, όπως και την μουσικής τους εξέλιξης από δίσκο σε δίσκο.

Το τέταρτο τραγούδι είναι το ομώνυμο και είναι ένα 15λεπτο jamm-άρισμα όπου σε αυτό περιλαμβάνουν όλα τα στοιχεία από όλους τους προηγούμενους δίσκους που τους έκαναν να τραβήξουν την προσοχή μας. Εξαιρετικές μπασογραμμές που κρατάνε το τραγούδι γειωμένο δίνοντας τον απαραίτητο χώρο στον Peters να σολάρει και να δημιουργεί εικόνες και ατμόσφαιρα εξαιρετικά ψυχεδελική. Ο δίσκος κλείνει με το “Eastern Sun & Western Moon” το οποίο επιστρέφει στην λογική του πρώτου τραγουδιού με riffs που δημιουργούν αύρα ήχων ψυχεδελικών μπαντών των 60-70s. Τα πλήκτρα είναι αρκετά μπροστά και η κιθάρα του Peters έχει έναν εξαιρετικά heavy ήχο όπου ολοκληρώνει αυτό το «ταξίδι» με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αφού δεν καταλαβαίνεις πως κύλησαν τα 47 λεπτά διάρκειας του δίσκου.

Σε αυτόν τον δίσκο οι SAMSARA BLUES EXPERIMENT πειραματίζονται με τον ήχο τους χωρίς όμως να χάνουν την ταυτότητα τους και δημιουργώντας ένα τέτοιο αποτέλεσμα, σου κερδίζουν για μία ακόμα φορά τον σεβασμό. Αν δεν έχει ασχοληθεί κάποιος μαζί τους ακόμα, αυτός ο δίσκος είναι μία καλή επιλογή για να ξεκινήσει άμεσα και θεωρώ πως μαζί με τον “Long Distance Trip” του 2010 είναι ότι καλύτερο έχουν κυκλοφορήσει. Ο “One With The Universe” επιβεβαιώνει ότι ανεξάρτητα από το τι μπορεί να άλλαξε για αυτούς (αποχωρήσεις μελών, πειραματισμό στον ήχο τους) ή πώς η αισθητική τους μπορεί να μεταβληθεί μέσα από τις εμπειρίες τους ή την ανάγκη για περαιτέρω προσωπικής αναζήτησης ως καλλιτέχνες, τελικά όλα οδηγούν στην εξέλιξη των SAMSARA BLUES EXPERIMENT με τέτοιο τρόπο, που τους μεγαλώνει ως μπάντα σταθερά και τους κατατάσσει σε μία από τις καλύτερες μπάντες του ψυχεδελικού ροκ ήχου που υπάρχουν εκεί έξω αυτή την στιγμή.

8/10

Θάνος “Thanoz” Κολοκυθάς

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

TAAKE – “Kong Vinter” (Dark Essence Records)

16 Νοεμβρίου, 2017 - 20:45 Θάνος Κολοκυθάς

Τρία χρόνια μετά το πολύ καλό “Stridens Hus” επανέρχεται ο Hoest με τον έβδομο δίσκο του “Kong Vinter” (King Winter). Στον δίσκο αυτό έχουμε το καλύτερο εξώφυλλο σε δίσκο του, μια δουλειά του...

[περισσότερα]

ULVER – “Sic Transit Gloria Mundi” (House Of Mythology)

16 Νοεμβρίου, 2017 - 20:30 Νίκος Ζέρης

Δεν χωρά αμφιβολίας ότι μετά το θεάρεστο “The Assassination Of Julius Caesar” του περασμένου Απριλίου οι ULVER δεν χωρούν πια στην στενή θεματολογία του περιοδικού μας. Το σκοτεινό electronic/...

[περισσότερα]

THE DARK ELEMENT - “The Dark Element” (Frontiers)

15 Νοεμβρίου, 2017 - 17:45 Δημήτρης Τσέλλος

Η Anette Olzon μου ήταν ανέκαθεν συμπαθέστατη. Γενικά, έχω μία τάση να υπερασπίζομαι τους “αδύναμους”, τα outsiders και όσους ιδρώνουν τη φανέλα απανταχού. Η Anette ανήκει και στις τρεις παραπάνω...

[περισσότερα]

AUTOGRAPH – “Get off your Ass” (EMP Label Group)

15 Νοεμβρίου, 2017 - 17:45 Θοδωρής Μηνιάτης

Είναι πολλές οι στιγμές που πραγματικά αναρωτιέμαι γιατί κάποια σχήματα μπαίνουν στην διαδικασία ηχογράφησης τραγουδιών/albums που πραγματικά δεν έχουν να προσφέρουν κάτι στον σημερινό οπαδό και εν...

[περισσότερα]

PAGAN ATAR – “The Room Of Shadows” (Temple Of Mystery Records)

13 Νοεμβρίου, 2017 - 10:15 Νίκος Χασούρας

Το κύκνειο άσμα των PAGAN ALTAR, έπειτα  από αρκετές καθυστερήσεις και τροποποιήσεις, κυκλοφορεί επιτέλους, δύο χρόνια μετά το θάνατο του τραγουδιστή και ιδρυτή του γκρουπ, Terry Jones, μιας από...

[περισσότερα]