SCARDUST – “Strangers” (M-Theory Audio)

23 Νοεμβρίου, 2020 - 03:00

Δεν γίνεται, κάποιος μας κάνει πλάκα. Έχουμε φάει σχεδόν όλο το 2020 σε πανδημία και lockdown, όπου –θεωρητικά τουλάχιστον- οι πιθανότητες να ακούσουμε πολλή και καλή μουσική μειώνονται κι έχουμε ακούσει πολλές εξαιρετικές δουλειές. Τελειώνει η χρονιά, Νοέμβριος γαρ, και φτάνουν συνεχώς πολύ ωραίοι δίσκοι. Τούτους εδώ τους Ισραηλινούς, τους SCARDUST, τους είχα τσεκάρει από το προηγούμενο άλμπουμ τους, το “Sands of time”, που μου κίνησαν το ενδιαφέρον. 

Τώρα, με το “Strangers”, το ξεφτίλισαν το θέμα… Η κινητήρια δύναμη του συγκροτήματος και βασικός συνθέτης, η Noa Gruman, αποδεικνύει περίτρανα ότι μπορείς να είσαι όμορφη κοπέλα, φοβερή τραγουδίστρια, αλλά και εξαιρετική μουσικός ταυτόχρονα. Η μουσική των SCARDUST είναι ένα μίγμα DREAM THEATER με SYMPHONY X (πιο πολύ SYMPHONY X), με ολίγη από djent, βάλτε και λίγο folk (ιδίως στο “Concrete cages”, όπου συμμετέχει η Patty Gurdy, που παίζει hurdy gurdy και δίνει ένα ξεχωριστό άρωμα στο κομμάτι), έναν μπασίστα που αν τον ακούσεις και νομίζεις ότι παίζεις μπάσο, το πετάς κατευθείαν για καυσόξυλα τώρα που έρχεται και χειμώνας και μουσικότητα σε επίπεδο διαπλανητικό. 

Προσθέτεις και την παιδική χορωδία Westbrook Hay Prep School Chamber Choir, κάποια διάσπαρτα brutal φωνητικά, τα συμφωνικά του σημεία και την απαράμιλλη απόδοση της Gruman που κάνει τη φωνή της κυριολεκτικά όπως γουστάρει και το αποτέλεσμα είναι το concept άλμπουμ, “Strangers”. Τι να πω τώρα; Για τα τραγούδια που ξεχώρισα; Άντε, να πω για το “Tantibus II” (τι ΕΠΟΣ είναι αυτό;), το “Concrete cages” ή το “Over” που θα μπορούσαν να το είχαν γράψει οι MESHUGGAH.

Είχαμε τους TOMORROW’S RAIN από το Ισραήλ πριν μερικές εβδομάδες, με τους σούπερ καλεσμένους και σκάνε και οι ομοεθενείς τους SCARDUST, να μας προσφέρουν έναν δίσκο πραγματικά προοδευτικό, με ατμόσφαιρα, τεχνική, συναίσθημα, ποικιλία και να με κάνουν να αναρωτιέμαι, αν οι ORPHANED LAND θα είναι για πολύ ακόμα το πιο γνωστό metal συγκρότημα της χώρας τους…

8,5 / 10

Σάκης Φράγκος

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

ACCEPT – “Too mean to die” (Nuclear Blast) (ομαδική κριτική)

8 Ιανουαρίου, 2021 - 19:30 Rockhard

Οι Γερμανοί metallers, ACCEPT, έχουν έτοιμο το 16ο στούντιο άλμπουμ τους, με τίτλο “Too mean to die”, το οποίο πήρε μία μικρή παράταση στην ημερομηνία κυκλοφορίας του για τις 29 Ιανουαρίου, την...

[περισσότερα]

PAIN OF SALVATION – “The perfect element Pt.1 (Anniversary mix 2020)” (Inside Out)

4 Ιανουαρίου, 2021 - 03:45 Φίλιππος Φίλης

Πάνε ήδη είκοσι χρόνια από τη κυκλοφορία του “The perfect element Pt.1” των PAIN OF SALVATION το οποίο για τον γράφοντα είναι όχι μόνο το magnum opus της μπάντας αλλά και ένα από τα πιο ρηξικέλευθα...

[περισσότερα]

BLACK SOUL HORDE – “Land of demise” (Self-financed)

4 Ιανουαρίου, 2021 - 03:45 Γιώργος Κουκουλάκης

Εδώ στο Rock Hard έχουμε πολλούς συναδέλφους που εκτιμούν το κλασικό heavy metal έτσι όπως εκφράστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80, τόσο στην Ευρώπη και ιδιαίτερα το New Wave of British Heavy...

[περισσότερα]

NECRODEATH - "Neraka" (Sleaszy Rider)

4 Ιανουαρίου, 2021 - 02:00 Γιάννης Σαββίδης

Σήμερα, μεταφερόμαστε στη γείτονα χώρα, Ιταλία κι εστιάζουμε σε μια από τις παλαίμαχες δυνάμεις του Ιταλικού thrash, τους NECRODEATH. Από το “Into the macabre” (1987) και το “Fragments of insanity” (...

[περισσότερα]

ETERNAL IDOL – “Renaissance” (Frontiers)

30 Δεκεμβρίου, 2020 - 03:00 Θοδωρής Μηνιάτης

Εν έτει 2020, δεν σας κρύβω ότι είμαι αρκετά επιφυλακτικός με όποιο album αναγράφει στο press release, τους όρους “European power metal/hard rock/melodic rock/melodic metal/female fronted metal”,...

[περισσότερα]