SEPTICFLESH – “Codex Omega” (Season of Mist)

25 Σεπτεμβρίου, 2017 - 17:45

Το ποιοι είναι οι SEPTICFLESH και το τι έχουν καταφέρει από τις αρχές της δεκαετίας του '90, όταν και ξεκίνησαν να δισκογραφούν, είναι περιττό να το υπεραναλύσω. Η σκληρή τους δουλειά σε στούντιο, αλλά και σε σανίδι μιλά από μόνη της, αποτυπώνοντας το status τους και την καλλιτεχνική τους προσφορά. Είναι γεγονός πως αποτελούν ένα από τα καλύτερα εξαγώγιμα μουσικά προϊόντα της χώρας μας και αναπόφευκτα κάθε τους καινούργια δουλειά αναμένεται με ανυπομονησία. Το "Codex Omega" είναι η δέκατη ολοκληρωμένη στούντιο κυκλοφορία της μπάντας και έρχεται να διαδεχτεί το "Titan", έναν εξαιρετικό δίσκο και από άποψης πωλήσεων, την πιο εμπορική δουλειά τους, η επιτυχία της οποίας ρευστοποιήθηκε με συνεχείς περιοδείες τόσο σε Ευρωπαϊκό έδαφος, όσο και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.

Πριν μπω όμως στο αμιγώς μουσικό κομμάτι, θα ήθελα να σταθώ σε δύο πράγματα μου τράβηξαν αμέσως την προσοχή από την αρχή που άκουσα το καινούργιο υλικό συνολικά. Το ένα ήταν ο ισοπεδωτικός ήχος του δίσκου. Η παραγωγή του Jens Bogren έχει δώσει απίστευτο όγκο, δύναμη και διαύγεια στο πως ακούγεται το "Codex Omega", με όλα τα όργανα, αλλά και την ορχήστρα, να ακούγονται πεντακάθαρα δίχως καμία αλληλοεπικάλυψη. Κατά αυτόν τον τρόπο αναδεικνύεται και η ενορχήστρωση, της οποίας είναι ευδιάκριτη ακόμα και η παραμικρή λεπτομέρεια.

Το άλλο που με εντυπωσίασε ήταν η καταπληκτική απόδοση του “νέοπα” Kerim “Krimh” Lechner. Κακά τα ψέματα, ο Φώτης ήταν ένα αναπόσπαστο κομμάτι του ήχου των FLESH από το “Communion” κι έπειτα. Μπορεί να γνώριζα το πόσο μεγάλη "παιχτούρα" είναι ο Krimh, δεν έπαυε όμως να είχα κάποια ερωτηματικά σχετικά με αν και πως θα επηρεαζόταν ο ήχος της μπάντας από αυτή την αλλαγή. Στα live η μπάντα δείχνει αναμφισβήτητα δεμένη, αλλά είναι ξεκάθαρο πλέον το δέσιμο και στο δημιουργικό κομμάτι, με την απόδοση του Αυστριακού στο δίσκο να πιάνει ταβάνι, με το δυναμικό και εντυπωσιακά δεξιοτεχνικό του παίξιμο να υπηρετούν πιστά τις ανάγκες του κάθε κομματιού.

Από μουσικής άποψης μην περιμένετε εκπλήξεις στο “Codex Omega”. Η μπάντα έχει κατασταλάξει εδώ και καιρό στο ύφος της και αυτό δεν αλλάζει ούτε στην καινούργια της δουλειά. Τα συμφωνικά μέρη του Χρήστου και της FILMharmonic Orchestra of Prague παίζουν ξανά σημαντικό ρόλο στα κομμάτια, δίνοντάς τους βάθος και διανθίζοντάς τα με το έντονο θεατρικό στοιχείο και τις soundtrack-ικες ατμόσφαιρες. Δεν λείπουν φυσικά, ούτε οι brutal στιγμές και τα blasts, αλλά ούτε οι μελωδίες και τα καθαρά φωνητικά του Σωτήρη. Οι μελωδίες μπορεί να μην είναι εκτενείς, αλλά σίγουρα περισσότερες από το "Titan" και σε κάποιες στιγμές θυμίζουν παλαιότερες εποχές των FLESH, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το “Trinity” που αφήνει μια “A Fallen Temple” επίγευση. Τα καθαρά φωνητικά του Σωτήρη με εξαίρεση το "Portrait of a Headless Man", συναντώνται κυρίως στο 2ο μισό του δίσκου, αλλά όπως και να έχει, δίνουν όπως πάντα ξεχωριστή αύρα στα κομμάτια. Ιδιαίτερο χρώμα και πλουραλισμό δίνουν τα καινούργια όργανα που χρησιμοποιήθηκαν στο δίσκο και πιο συγκεκριμένα το ούτι, το οποίο ακούμε σαν εισαγωγή στο "Martyr",  αλλά και ενδιάμεσα στο "Faceless Queen”, καθώς και το duduk του "Portrait...".

Συνοψίζοντας, το “Codex Omega” μπορεί να μην προκαλέσει κάποια έκπληξη σε όσους είναι εξοικειωμένοι με τον ήχο των SEPTICFLESH, αλλά αναμφισβήτητα αποτελεί μια ακόμα ποιοτική προσθήκη στη δισκογραφία της μπάντας. Είναι μια εκπληκτική, ισορροπημένη και δυνατή δουλειά, που παρά τις ομοιότητές της με τα “The Great Mass” και “Titan”, έχει μια δική της ιστορία να "διηγηθεί" και είναι ικανή να πάει τη μπάντα ακόμα παρακάτω...

8 / 10

Θανάσης Μπόγρης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

PSYCHOTIC WALTZ – “The God-shaped void” (Inside Out) (ομαδική κριτική)

10 Φεβρουαρίου, 2020 - 18:30 Rockhard

Η δισκογραφική επιστροφή των PSYCHOTIC WALTZ, 24 (!!!) ολόκληρα χρόνια μετά το “Bleeding”, είναι γεγονός!!! Το “The God-shaped void”, χρειάστηκε πάνω από 7 χρόνια για να γραφτεί και να ηχογραφηθεί....

[περισσότερα]

REJECTION – “A new age of insanity” (Self-financed)

7 Φεβρουαρίου, 2020 - 15:45 Σάκης Φράγκος

Ομολογώ ότι δεν έχω ακούσει πάρα πολλά ελληνικά σχήματα που να παίζουν μοντέρνο metal, όχι επειδή πραγματικά δεν υπάρχουν, αλλά επειδή απλά δεν έτυχε. Παραδοσιακά, έχουμε έφεση σε κάποια συγκεκριμένα...

[περισσότερα]

EXOMNIA – “Aftermath” (Alcyone Records)

7 Φεβρουαρίου, 2020 - 15:30 Σάκης Φράγκος

Εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενη, η εξάδα που ακούει στο όνομα EXOMNIA, κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό το ντεμπούτο EP της, από την Alcyone Records. Σπάνιο στους καιρούς μας να βγαίνουν EP, το συγκεκριμένο, με...

[περισσότερα]

IRONFLAME - “Blood red victory” (Divebomb Records)

5 Φεβρουαρίου, 2020 - 12:15 Δημήτρης Τσέλλος

Απορώ πως καταφέρνει και κοιμάται ο Andrew D'Cagna. Δεν κάνω πλάκα. Ξέρετε σε πόσες μπάντες συμμετέχει; Πάρτε ανάσα λίγο μαζί μου και πάμε: στους BRIMSTONE COVEN, που παίζουν heavy rock/doom, στους...

[περισσότερα]

IHSAHN – “Telemark” (Candlelight Records)

4 Φεβρουαρίου, 2020 - 10:00 Γιώργος Δρογγίτης

Πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από το “Amr”, την τελευταία δισκογραφική δουλειά της μουσικής διάνοιας που ακούει στο όνομα Ihsahn και ενώ κάποιος θα έλεγε ότι θα ετοίμαζε καινούριο full length δίσκο,...

[περισσότερα]