SOJOURNER - “Premonitions” (Napalm Records)

21 Μαίου, 2020 - 10:00

Τους γνώρισα ψάχνοντας το underground. Ήταν το 2016, όταν άκουσα το πρώτο τους άλμπουμ, “Empires of ash”. Μου είχε κάνει εξαιρετική εντύπωση το γεγονός πως το ατμοσφαιρικό black metal τους ακουγόταν αυθεντικό και όχι μία ακόμη μανιέρα. Η μουσική τους ήταν μαγευτική, παραμυθένια και το ηρωικό συναίσθημα κυριαρχούσε παντού. Οι καθαρά black metal κιθάρες, το πιάνο, τα majestic πλήκτρα, η tin whistle και τα μοναδικά, αιθέρια, «εύθραυστα» φωνητικά της υπέροχης, γλυκύτατης, Chloe Bray, δημιουργούσαν ιδιαίτερες ηχητικές «εικόνες». Άκουσα και ύμνους σαν τη θεϊκή διλογία “The pale host” - “Homeward”, που έμοιαζε να «βγαίνει» από το δάσος του Mirkwood, ερμηνευμένο από τα εκεί ξωτικά, ή το 13λεπτο ομώνυμο έπος, και τους λάτρεψα. Το “The shadowed road” στην συνέχεια, κάποιοι, αυτοί οι λίγοι που τους αγάπησαν όπως και εγώ, είπαν πως ήταν, ίσως, ακόμη καλύτερο. Έκαναν τον ήχο τους λιγότερο ακατέργαστο και «πρωτόγονο», τον «γυάλισαν», τόνισαν ακόμη περισσότερο το επικό/folk στοιχείο και ανέβηκαν για τα καλά στο τραίνο των MOONSORROW και CALADAN BROOD, με το «μαγικό χέρι» του Dan Swano στην παραγωγή να τους καθοδηγεί και το κλασσικά όμορφο εξώφυλλο να κερδίζει την πρώτη εντύπωση με ευκολία.

Η Avantgarde Music όμως ήταν, ως φαίνεται, μικρή εταιρεία για να υποστηρίξει τις φιλοδοξίες της μπάντας, η οποία είναι πια μέλος της Napalm Records. Και κάπου εδώ, με «έζωσαν τα φίδια». Η αλήθεια είναι πως πάντα τέτοιες κινήσεις είναι σωστές και προς όφελος των καλλιτεχνών, αλλά για μένα, εγκυμονούν κινδύνους. Έχουμε δει πλείστες περιπτώσεις όπου οι εταιρείες παρεμβαίνουν στον ήχο, και τελικά αλλοιώνουν τον χαρακτήρα των εκάστοτε συγκροτημάτων - μουσικών. Θέλω να πιστεύω πως εδώ αυτό δεν ισχύει, αλλά δυστυχώς κάτι μου λέει πως δεν θα βγω αληθινός. Βλέπω εξώφυλλο. Πρώτο, αβίαστο «ωχ». Βλέπω και συμμετοχή, εκτός του Tom O'Dell των DWARROWDELF, του Jostein Thomassen των BORKNAGAR και λέω από μέσα μου, εντάξει, πάμε για τις «μάζες». Ναι, ΟΚ, όλοι οι καλλιτέχνες επιζητούν την εμπορική προβολή, αλλά από κάποιους θέλουμε και το κάτι «διαφορετικό». Έτσι δεν είναι; Πού είναι η ατμόσφαιρα του group; Πού είναι ο χαρακτήρας του; Για ποιον λόγο «εμπορικοποιήθηκε» ο ήχος; Το majestic folk black έχει δώσει τη θέση του σε ένα συνδυασμό γενικότερου extreme metal (ενδεικτικά, ακούς μέχρι και αρκετά melo-death στοιχεία μέσα) με folk επιρροές. Τα διπλά φωνητικά έχουν παραμείνει, η Chloe Bray είναι και πάλι εξαιρετική, έχει όμως αλλάξει το στυλ της και πολλές φορές μοιάζει λες και τραγουδά σε ένα ακόμη female fronted σχήμα. Το ίδιο αλλαγμένος και ο Emilio Crespo, ο οποίος ακούγεται σαφώς πιο… προσιτός. Οι κιθάρες πάλι, δεν έχουν πια καμία μα καμία σχέση με black, ειδικά στα lead μέρη τους. Πάλι καλά που η φλογέρα είναι εδώ, παρούσα, και θυμίζει τα «παλιά»…

Για τον ακροατή, όλα είναι θέμα οπτικής, αλλά και πρότερης εμπειρίας. Οι SOJOURNER κυκλοφόρησαν έναν δίσκο που αν ήταν ο πρώτος τους, θα λάμβανε πολύ καλές κριτικές. Ποικιλία τον χαρακτηρίζει, καλές συνθέσεις έχει, άρτια παιγμένος είναι. Αλλά από συγκροτήματα σαν αυτούς, συγγνώμη, περίμενα και περιμένω black metal αριστουργήματα. Όχι ατμοσφαιρικές μπαλάντες στο στυλ των EVANESCENCE ή melodic extreme κομμάτια όπως αυτά των ύστερων AMORPHIS. Τελικά, τώρα που το ξανασκέφτομαι, μάλλον κατάλαβα τι ήθελαν να κάνουν εδώ, αν πάντα ισχύει το ότι η εταιρεία δεν επέβαλε αλλαγή στον ήχο τους. Τους προτείνω λοιπόν να ρωτήσουν τον Andrew Marshall των θεών SAOR πως «έβγαλε» τον ήχο του πρόσφατου αριστουργηματικού “Forgotten paths”, και να ξαναπροσπαθήσουν. Εμείς θα τους περιμένουμε. Ο βαθμός είναι για όσους λάτρεψαν τα δύο πρώτα άλμπουμ. Οι υπόλοιποι, προσθέστε βαθμό-ούς κατά το δοκούν.

 

6/10

Δημήτρης Τσέλλος

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

CLOUDKICKER - “Solitude” (Self – Released)

25 Σεπτεμβρίου, 2020 - 10:15 Νίκος Ζέρης

Είναι πολλά για τα οποία μπορείς να θαυμάσεις τον Ben Sharp, τον ιθύνοντα νου των CLOUDKICKER. Από το μουσικά ιδιοφυές μυαλό του, έως την στάση του να μοιράζει την δουλειά του δωρεάν,...

[περισσότερα]

PIRANHA – “Arise From the Shadows” (7hard)

25 Σεπτεμβρίου, 2020 - 03:30 Σάκης Φράγκος

Θυμάμαι τον εαυτό μου πιτσιρικά, να πηγαίνει όπου έπαιζαν ελληνικά σχήματα στα νότια προάστια στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και να ξεσαλώνουμε. Αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, ανοιχτά θέατρα, οπουδήποτε...

[περισσότερα]

ANAAL NATHRAKH – “Endarkenment” (Metal Blade Records)

24 Σεπτεμβρίου, 2020 - 09:45 Γιώργος Δρογγίτης

Οι Βρετανοί ANAAL NATHRAKH μπορεί οσονούπω να κλείνουν μία 20ετία στα δισκογραφικά δρώμενα, αλλά κατά τη ταπεινή μου άποψη, οι κυκλοφορίες τους κατά τη 2η δεκαετία ύπαρξής τους, είναι ασύγκριτες σε...

[περισσότερα]

DEMOLIZER - “Thrashmageddon” (Mighty Music)

24 Σεπτεμβρίου, 2020 - 09:45 Θοδωρής Κλώνης

ΟΛΕΘΡΟΣ! Και τώρα που έχω την προσοχή σας, αντί προλόγου, ένα σύντομο βιογραφικό. Οι DEMOLIZER έρχονται από τη Δανία και ουσιαστικά υφίστανται από το 2014, αρχικά ως RADTSKAFFEN. To 2018 άλλαξαν...

[περισσότερα]

UNLEASH THE ARCHERS – “Abyss” (Napalm Records)

21 Σεπτεμβρίου, 2020 - 10:15 Γιώργος Κουκουλάκης

Οι UNLEASH THE ARCHERS κατάγονται από τον Καναδά και η αλήθεια είναι πως δύσκολα βρίσκεις κακό συγκρότημα από την βορειότερη χώρα της Αμερικανικής ηπείρου. Πολλά τα παραδείγματα άλλωστε....

[περισσότερα]