SOULFLY – “Archangel” (Nuclear Blast)

24 Σεπτεμβρίου, 2015 - 22:15

Το “Dark Ages”, η εκπληκτική κυκλοφορία των SOULFLY, πίσω στο 2005 πιθανολογώ ότι ήταν η τελευταία, φυσιολογική διαδικασία σύνθεσης και ηχογράφησης τραγουδιών από τον Max Cavalera. Από το 2008 και μέσα σε μόλις επτά χρόνια έχει γράψει σχεδόν τα πάντα σε 8-9 full lengths (προσμετρούνται τα άλμπουμ των CAVALERA CONSPIRACY και το ντεμπούτο των KILLER BE KILLED). Αυτά όμως είναι λίγο έως πολύ γνωστά και από μόνα τους δεν σημαίνουν τίποτα για την αξία καθεαυτή των έργων. Η φετινή κυκλοφορία τιτλοφορείται “Archangel” και ως μεμονωμένο δημιούργημα θα μπορούσε να αποτελεί το ντεμπούτο νεόκοπου γκρουπ που νομίζει ότι ανακαλύπτει τον τροχό στο groove metal. Με λίγα λόγια, δηλαδή, πάνω κάτω θα βρείτε πολυφορεμένα riffs, back-to-the-roots-back-to-the-primitive nu-metal αισθητική της προηγούμενης δεκαετίας και κυρίως θα αισθανθείτε ένα ενοχλητικό déjà-vu εάν έχετε ασχοληθεί έστω και στο ελάχιστο με την Max Cavalera παρακαταθήκη.

Υπάρχουν και κάποια θετικά στοιχεία που δύναται να εντοπίσει ο ακροατής, όμως αυτά δεν περισώζουν την κατάσταση. Π.χ στο εξαιρετικό “Ishtar Rising” οι lead κιθάρες του Rizzo χτίζουν πανέξυπνα την σινεματική ατμόσφαιρα αποκάλυψης που οραματίστηκε ο δημιουργός, χωρίς να βασιστεί σε πλήκτρα και τζιριτζάτζουλα. Ομολογουμένως και το πωρωτικό “Sodomites” (συμμετέχει και ο Todd Jones από τους NAILS στα φωνητικά) περιέχει όλα τα trademarks του ήχου που ο ίδιος ο Καβαλέρας επινόησε, αλλά θεωρώ ότι πλέον απευθύνεται μονάχα στους οπαδούς και στους νεολαίους. Τέλος ίσως ψαρώσετε με το “Mother of Dragons”, που κλείνει τον δίσκο, όχι τόσο με την “Game of Thrones” θεματολογία των στίχων, όσο με την thrash πολυφωνική καταιγίδα στην έναρξη και το σόλο του Rizzo κάπου στα μέσα του κομματιού. Και κάπου εδώ τελειώνουν τα καλά του δίσκου. Εάν υπάρχουν κάποια πιο έξυπνα περάσματα (νιώθω έντονη την κούραση με τις βαλκανικές, oriental, folklore αναφορές άνευ λόγου και αιτίας) αυτά θάβονται πίσω από τις γνωστές χοροπηδηχτάδικες μανιέρες και το copy-paste-mid-tempo drumming.

Απευθύνομαι στους μετριοπαθείς: προσπεράστε με ταχύτητα το “Archangel”.

Απευθύνομαι στους ορκισμένους fans: Αν πιστεύετε ότι πραγματικά ο Max πούλησε την ψυχή του στο metal, όπως αγριοτραγουδάει στο εναρκτήριο άσμα, ας το ξανασκεφτείτε. Το διαχρονικό διάγραμμα ποιότητας φθίνει με γεωμετρικό ρυθμό, γεγονός που αποδεικνύει ότι ενώ ο μουσικός έχει προσφέρει στην metal μουσική αρκετά χρόνια πριν, πλέον φαίνεται απλά να απολαμβάνει τους καρπούς της τεράστιας συνεισφοράς σ’ αυτή. Δεν έχει κάτι καινούργιο να πει, δεν προκύπτει από πουθενά ότι δουλεύει ουσιαστικά πάνω σε νέες συνθέσεις. Ακόμα και στιχουργικά κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό του. Ας κάνει ένα μεγάλο διάλειμμα και βλέπουμε.

5 / 10

Αλέξανδρος Τοπιντζής

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

VENOM – “Assault!” (Dissonance)

8 Δεκεμβρίου, 2017 - 09:45 Θοδωρής Κλώνης

Στις αρχές της δεκαετίας του ‘80 και τουλάχιστον μέχρι και το “Possessed” το όνομα των VENOM ήταν κυριολεκτικά larger than life. Η ανίερη τριάδα των Cronos, Abaddon και Mantas όργωνε τον κόσμο...

[περισσότερα]

JESS AND THE ANCIENT ONES - “The horse and other weird tales” (Svart Records)

6 Δεκεμβρίου, 2017 - 16:45 Δημήτρης Τσέλλος

Και το ταξίδι συνεχίζεται… Η Jess σε νέες περιπέτειες, συντροφιά με τους Αρχαίους της. Σύντομη αυτή εδώ, διάρκειας ούτε 35 λεπτών, που όμως σε «γεμίζει» εικόνες από θαυμάσια ηχοτόπια, όπως άλλωστε...

[περισσότερα]

BANDEMONIC - “Against all odds” (Steel Gallery Records)

6 Δεκεμβρίου, 2017 - 16:30 Δημήτρης Τσέλλος

Η πόλη των Ιωαννίνων, εκτός από μια αδιαπραγμάτευτη ομορφιά, έχει και μια ενεργή τοπική σκηνή, μέλος της οποίας είναι και οι BANDEMONIC. Υπάρχουν από το 2009 και μέσα στα πρώτα τους 8 χρόνια,...

[περισσότερα]

POWER CRUE – “Excileosis” (Metal Breed)

6 Δεκεμβρίου, 2017 - 16:15 Θοδωρής Μηνιάτης

Η Ελληνική heavy metal σκηνή ήταν πάντα σε έξαρση και παραμένει μέχρι και σήμερα μια από τις καλύτερες του κόσμου κατά την γνώμη μου σε εύρος σχημάτων, μουσικών ειδών και κυκλοφοριών. Το μόνο άσχημο...

[περισσότερα]

LIVING COLOR - “Shade” (Megaforce Records)

6 Δεκεμβρίου, 2017 - 16:00 Στέλιος Μπασμπαγιάννης

Η επανασύνδεση  των LIVING COLOR πέρασε απαρατήρητη από το μεγαλύτερο μέρος  της  Ελληνικής μεταλλικής κοινότητας. Το υβρίδιο  funk / metal / soul / jazz που επέλεξαν από τα πρώτα...

[περισσότερα]