TESSERACT – “Altered State” (Century Media)

31 Μαίου, 2013 - 13:30

Η περίπτωση των TESSERACT είναι ομολογουμένως ξεχωριστή και δύσκολη συνάμα. Ύστερα από μια μακρά περίοδο ανακατατάξεων στη θέση πίσω από το μικρόφωνο οι Βρετανοί τελικά κατέληξαν να αποδώσουν στον Ashe O'Hara το μεγάλο φορτίο της ευθύνης για τα φωνητικά του συγκροτήματος, που έχουν καταλάβει πλέον για τα καλά τη πρώτη θέση της μουσικής κατεύθυνσης του συγκροτήματος. Η μπάντα με το “Altered State” αναπροσδιορίζει ουσιαστικά τον ήχο της, ψάχνοντας διέξοδο από τα στεγανά που θέτουν οπαδοί και κριτικοί, στην κατηγοριοποίηση της μουσικής.

Αυτό που επιχειρείται από τους TESSERACT σ’ αυτόν τον δίσκο, είναι ένα βαθμιαίο πέρασμα από την υποκατηγορία του djent προς τη γενικότερη progressive σκηνή. Σ’ αυτό συμβάλει τα μέγιστα τόσο η συνθετική άμβλυνση των σκληρών ρυθμικών βάσεων όσο αφορά τα riffs, αλλά και η αιθέρια φωνή του O'Hara που δίνει μια τελείως διαφορετική προοπτική στον ήχο του συγκροτήματος από ότι τον γνωρίσαμε στο εκπληκτικό ντεμπούτο του, “One” (2010). Για την ακρίβεια ο Acle Kahney (κιθάρα) χτύπησε τον πρώτο αριθμό του λαχείου όταν πήγε να κάνει την παραγωγή των VOICES FROM THE FUSELAGE, στους οποίους τραγούδαγε ο O'Hara, καθώς χωρίς την παρουσία του τελευταίου θα μιλάγαμε για μία τελείως διαφορετική κυκλοφορία. Έτσι λοιπόν η προσθήκη της prog χροιάς των RIVERSIDE, OPETH, TOOL μέσω των φωνητικών γραμμών είναι αυτό που κάνει το συγκρότημα να ξεμακραίνει από τις TEXTURES, PERIPHERY καταβολές του.

Συνηθισμένοι από τις κυκλικές συμπαγείς συνθέσεις της μπάντας, δεν ξαφνιαζόμαστε από τον τετραμερή χωρισμό του “Altered State”. Τα “Of Matter”, “Of Mind”, “Of Reality” και “Of Energy” μέρη του δίσκου φαντάζουν σχεδόν αδιάσπαστα, με τα δύο τελευταία να υστερούν μεν σε δυναμικότητα αλλά να υπερτερούν σε μελωδικότητα και ατμόσφαιρα. Η εμφάνιση δε του σαξοφώνου στο “Calabi-Yau” και το “Embers” μας πήγε πίσω σε αναμνήσεις από την “Images and Words” εποχή των DREAM THEATER. Σε όλη τη διάρκεια του album κλωθογυρίζουν τα ίδια συστατικά με τέτοιο τρόπο που η επαφή μαζί τους κάθε φορά μας δημιουργεί και διαφορετικές εντυπώσεις.

Το συγκρότημα φαίνεται πως μπαίνει σε καλούς μπελάδες, δημιουργώντας γύρω από το όνομά του το μυστήριο, για το τι, το πώς και το αν τελικά θα έπρεπε να παίζουνε σε αυτόν τον δίσκο. Στο πιο απλό δίλημμα σχετικά με το αν πρόκειται για αριστούργημα ή συνονθύλευμα επιρροών, η ζυγαριά γέρνει ελαφρώς προς τα αριστερά, θέτοντας έτσι το δημιούργημα των TESSERACT υποψήφιο για ένα από τα καλύτερα της χρονιάς. Μένει μόνο να δούμε ποια θέση θα λάβει στις τελικές μας λίστες.

7 / 10

Νίκος Ζέρης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

NIGHT IN GALES - “Dawnlight garden” (Apostasy Records)

6 Αυγούστου, 2020 - 09:15 Φραγκίσκος Σαμοΐλης

Για όσους αγαπήσαμε το melodic death metal από τα... γεννοφάσκια του, οι Γερμανοί NIGHT IN GALES ήταν μία από τις κλασικές μπάντες, ένα κλικ κάτω σίγουρα από τις μεγάλες της εποχής, που είχαν μείνει...

[περισσότερα]

VOIDCEREMONY – "Entropic reflections continuum: Dimensional unravel" (20 Buck Spin)

5 Αυγούστου, 2020 - 08:45 Νίκος Χασούρας

Άργησε πολύ, αλλά το ντεμπούτο full-length των VOIDCEREMONY είναι γεγονός, 6 χρόνια μετά την πρώτη τους κασέτα, “Dystheism”. Σε αυτά τα 6 χρόνια που μεσολάβησαν, καταγράφουμε 3 EP's από ένα εκ των...

[περισσότερα]

RAMBOMESSER – “Krawall am Kiosk” (self-financed)

5 Αυγούστου, 2020 - 08:30 Σάκης Φράγκος

Πολύ θυμωμένοι τούτοι εδώ οι τύποι από το Ulm της Γερμανίας, οι RAMBOMESSER. Από το όνομά τους, καταλαβαίνει κανείς ότι «δεν μασάνε», αφού κουβαλάνε τα μαχαίρια του Ράμπο!!! Προσοχή, δεν είναι...

[περισσότερα]

THE OBLYVION – “Amygdala” (Oblyvion)

5 Αυγούστου, 2020 - 08:30 Σάκης Φράγκος

Εννοείται ότι το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό (όπως και σε σας, να υποθέσω), είναι η κλασική ελληνική ταινία με τον Γιάννη Βόγλη να κυνηγά την τουρίστρια φωνάζοντας «Στάσου που πας; Μύγδαλα,...

[περισσότερα]

DEEP PURPLE – “Whoosh!” (earMusic)

27 Ιουλίου, 2020 - 19:00 Σάκης Νίκας

Νέος δίσκος από τους DEEP PURPLE και από τη μία σημαίνει γενικός συναγερμός στους απανταχού fans του classic rock και από την άλλη υπάρχει μία ολόκληρη γενιά εκεί έξω (για να μην πω δύο) όπου δεν θα...

[περισσότερα]