VOICES – “Frightened” (Candlelight/Spinefarm)

8 Μαίου, 2018 - 13:00

Οι Βρετανοί VOICES, οι οποίοι δημιουργήθηκαν μετά την διάλυση των AKERCOCKE το 2012 είχαν βγάλει μέσα σε δύο χρόνια, το 2013 και το 2014 συγκεκριμένα, δύο εκπληκτικούς δίσκους, τους “Voices from the human forest create a fugue of imaginary rain” και   "London" αντίστοιχα. Από τότε πέρασαν 4 χρόνια, ίσως γιατί επανενώθηκαν οι AKERCOCKE για να κυκλοφορήσουν το πολύ καλό  "Renaissance in Extremis" τη χρονιά που μας πέρασε. Ομολογώ, λόγω των τωρινών ακουσμάτων μου, προτιμούσα το ύφος τον VOICES, γι’ αυτό φοβήθηκα ότι ίσως διαλυθεί η μπάντα.

Ευτυχώς η μπάντα όχι μόνο δε διαλύθηκε, αλλά επέστρεψε δριμύτερη με νέα δισκογραφική δουλειά, η οποία φέρει τον τίτλο “Frightened” και κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες από την Candlelight. Με το πρώτο άκουσμα του δίσκου, κατάλαβα ότι πρόκειται για υψηλού επίπεδου κυκλοφορία για άλλη μια φορά. Μετά από περισσότερα ακούσματα, μπορώ να πω ότι οι Βρετανοί έβγαλαν τον καλύτερο δίσκο της καριέρας τους! Σε ύφος άλλαξαν λιγάκι, αφού έχει υποχωρήσει σχετικά το post-black στοιχείο, για να πάρει μεγαλύτερο μερίδιο ο avant-garde ήχος, η goth ατμόσφαιρα, με μια δόση alternative. Γενικά, οι ταχύτητες έχουν πέσει με κύριο χαρακτηριστικό την απουσία των πολλών «ακραίων» ντραμς, αν και ο David Gray δίνει ρεσιτάλ με το πιο τεχνικό drumming του. Αντί αυτού έχουμε πολύ περισσότερα ακουστικά περάσματα. Παραμένουν όμως σκοτεινοί και «ψυχοβγάλτες». Για πρώτη φορά, μπορείς να πεις ότι υπάρχουν πιο εύπεπτα τραγούδια, στα όρια του «hit», όπως το εκπληκτικό “Manipulator” (το οποίο φέρνει στο μυαλό ΚΑΤΑΤΟΝΙΑ του “Tonight’s Decision”) και η μπαλάντα “IWSYA” με το αφοπλιστικό κλείσιμο με τα βιολιά. Οι ατμοσφαιρικές επιρροές όπως καταλάβατε είναι αρκετές, αφού ακόμα και TYPE O’ NEGATIVE ύφος θα ακούστε. Μαζί με αυτή την ατμόσφαιρά, το μοναδικό μπάσο του Dan Abela ντύνει απίστευτα τα πιο down tempo τραγούδια, τα οποία δε κρύβω ότι είναι τα αγαπημένα μου. Για τον Peter Benjamin τι να πεις; Τα καθαρά φωνητικά του είναι απλά μαγευτικά, με μοναδική χροιά, αλλά και τρομερή εκτέλεση, ενώ τα λιγότερα τούτη φορά post-black, υπάρχουν εκεί που χρειάζεται, για να τονίσουν την «απόγνωση». Αγαπημένα κομμάτια, σε ένα καθολικά τρομερό δίσκο, τα “Manipulator” και “IWSYA”, τα οποία προανέφερα, καθώς και τα “Home movies” και “Rabbits curse”.

Το κουαρτέτο από την Αγγλία είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο περίεργα, μα συνάμα ποιοτικά συγκροτήματα ανά την υφήλιο. Οι VOICES έβγαλαν και πάλι έναν άκρως επιτυχημένο δίσκο (τρεις μέσα σε 6 χρόνια), τον οποίο προσωπικά τον σπαμάρω καθημερινά. Το “Frightened” είναι ότι καλύτερο έχει κυκλοφορήσει, μέσα στο πρώτο μισό του 2018 και θέτει υποψηφιότητα για… πολύ ψηλά φέτος!

9/10

Γιώργος Δρογγίτης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

KARMA – “Illusions” (Alcyone Records)

26 Μαρτίου, 2019 - 14:15 Σάκης Φράγκος

Οι Έλληνες KARMA, είναι ένα σχήμα που τόλμησε κι έκανε μία δραστική αλλαγή στον ήχο του, παράτολμη θα την χαρακτήριζα από τη μία, αλλά κι επιτυχημένη. Πριν καμία δεκαριά χρόνια, έκαναν επιτυχία με το...

[περισσότερα]

HEXVESSEL - “All Tree” (Century Media)

22 Μαρτίου, 2019 - 16:00 Νίκος Ζέρης

Το αγαπημένο παιδί της all around μέταλ σκηνής επέστρεψε ξανά. Ο πολυπράγμων Kvohst, κατά κόσμο Mat McNerney, άφησε για λίγο στην άκρη τους post rockers...

[περισσότερα]

ACID DEATH – “Primal Energies” (7hard/7us media group)

19 Μαρτίου, 2019 - 15:45 Γιώργος Δρογγίτης

  Σχεδόν ένας μήνας έχει περάσει από την επίσκεψη μας στα Artwork studios, για την προακρόαση της νέας δισκογραφικής δουλειάς των γερόλυκων prog/deathsters ACID DEATH, “Primal Energies”, η...

[περισσότερα]

BATTLE BEAST - "No more Hollywood Endings" (Nuclear Blast)

19 Μαρτίου, 2019 - 15:30 Ντίνος Γανίτης

Περίμενα την συγκεκριμένη κυκλοφορία με πολύ μεγάλη ανυπομονησία. Βλέπετε, οι BATTLE BEAST, είναι μία από τις πλέον αγαπημένες μου μπάντες, ειδικά την δεκαετία που διανύουμε. Στην αρχή του έτους και...

[περισσότερα]

Yngwie Malmsteen - “Blue Lightning" (Mascot)

14 Μαρτίου, 2019 - 15:45 Στέλιος Μπασμπαγιάννης

Ας αρχίσουμε από τα θετικά το άκουσα πάνω από τέσσερις φορές χωρίς να προχωρήσω ούτε ένα τραγούδι. Το επόμενο θετικό είναι πως ό,τι και να δώσεις στον Σουηδό, νεοκλασσικό θα το καταλήξει και μιας κι...

[περισσότερα]