WE LOST THE SEA - “Triumph & Disaster” (Bird’s Robe Records)

31 Οκτωβρίου, 2019 - 11:00

Πέρασαν κιόλας τέσσερα χρόνια από το καθηλωτικό “Departure Songs”, ένα διαμάντι της post rock/metal σκηνής που θα μνημονεύεται για χρόνια για την αμεσότητα των μελωδιών στο “A Gallant Gentlman” ή το ταξίδι που σου προσέφερε το “Challenger Part 1 – Flight". Η παρέα από το Σίδνεϋ, μετά από δύο αμφιλεγόμενους δίσκους, κατάφερε να αποκτήσει μια στιβαρή συνθετική κατεύθυνση, πετυχαίνοντας εκεί όπου πολλοί συνοδοιπόροι τους το έχασαν. Βοήθησε και η προβολή μέσα από διάφορα κανάλια του YouTube, βοήθησε και το γεγονός ότι μοιάζουν τόσο με τους THE EVPATORIA REPORT (που τόσα χρόνια έχουμε να ακούσουμε νέα τους), αλλά πάνω από όλα συνέβαλε το γεγονός ότι σε ένα παρακμάζον είδος, οι φωτεινές αναλαμπές αστράφτουν σαν αστέρια σουπερνόβα, λίγο πριν τον θάνατό τους.  

Διότι αυτό ακριβώς περιγράφουν οι WE LOST THE SEA, στη νέα τους κυκλοφορία “Triumph & Disaster”, την ιστορία ενός παιδιού μέσα σε μια μετά-αποκαλυπτική εποχή ύστερα από την κλιματική καταστροφή. Πρόκειται για μια αντιπαραβολή, καθώς κι η μπάντα με το “Departure Songs” βίωσε τη κάθαρση, ύστερα από τον χαμό του τραγουδιστή τους Chris Torpy, ενώ τώρα βαδίζει σε αυτό το αχαρτογράφητο “μετά”. Μετά τον πρώτο instrumental δίσκο, μετά την πρώτη επιτυχία, μετά το σημείο μηδέν (ή δέκα στην περίπτωσή μας). Έτσι λοιπόν, με τις προκλήσεις να μην σταματούν οι WE LOST THE SEA πορεύτηκαν σε αυτόν τον δίσκο με την ίδια συνταγή, τον ίδιο συναισθηματισμό, αλλά δυστυχώς όχι τον ίδιο ολοκληρωτισμό. Όχι γιατί δεν νιώθουν την μουσική που έγραψαν, αλλά γιατί με κάποιο τρόπο λείπει αυτή η αμεσότητα, ίσως να απουσιάζει και το ερέθισμα.  

Θα έλεγα ότι δεν υπάρχει πραγματικά κάποιος αρνητικός λόγος για τον οποίο υστερεί αυτή η κυκλοφορία έναντι στην περασμένης. Τα κομμάτια έχουν την ίδια ισορροπημένη συνθετική προσέγγιση, η οποία ξεχειλώνει όταν το επιτρέπουν οι καταστάσεις, ενώ ο ήχος τείνει να παγιωθεί στα άριστα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η μπάντα. Αυτό που κρατάει πίσω τον δίσκο είναι η ανθρώπινη λαιμαργία για κάτι νέο ή διαφορετικό που δυστυχώς δεν βλέπουμε εδώ. Αν κάποιος δεν γνώριζε τα βιογραφικά στοιχεία της μπάντας, θα έλεγε ότι προσπάθησαν να καβαλήσουν το hype του “Departure Songs”, χωρίς να ξενίσουν τον ακροατή. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν συμβαίνει, ούτε χρονικά, ούτε ηθικά. Αυτοί είναι οι WE LOST THE SEA ηχητικά, μπορεί ο ήχος τους να μην ξεχωρίζει ιδιαίτερα καθώς είναι πλήρως ενταγμένοι στην post rock σκηνή (κάποιοι ίσως να τους μπέρδευαν με τους TOUNDRA), ωστόσο οι συνθέσεις τους είναι αντάξιες μεγάλων συγκροτημάτων.  

Με λίγα λόγια το “Triumph & Disaster” κρατάει την μπάντα ψηλά στην λίστα των νέων post rock συγκροτημάτων, προσθέτοντας μια νέα δυναμικότητα στις ήδη αξιοσημείωτες συνθέσεις τους. Ειδικά το ξεκίνημα του δίσκου με το δίπολο “Towers” και “A Beautiful Collapse”, δίνει μια έντονη ώθηση που ωστόσο γρήγορα έρχεται σε κατάσταση ηρεμίας. Όσοι δεν είχατε ανακαλύψει την μπάντα στον χωστό χρόνο, τώρα σας δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία που καλό είναι να μην την χάσετε!  

7,5/10 

Νίκος Ζέρης 

 

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

SL THEORY – “Cipher” (Roar! Rock Of Angels)

10 Δεκεμβρίου, 2019 - 13:30 Φίλιππος Φίλης

Τους τελευταίους μήνες, έχει υπάρξει έντονο hype στις επάλξεις του Rock Hard γύρω από το καινούργιο δίσκο των Ελλήνων AOR progsters SL THEORY, με τίτλο “Cipher”. Οι SL THEORY ιδρύθηκαν το 2009, από...

[περισσότερα]

MOCK THE MANKIND – “Sorge” (Ikaros Records)

9 Δεκεμβρίου, 2019 - 09:15 Πάνος Δρόλιας

Σε μία μουσική κοινότητα που αυτοπροσδιορίζεται μονίμως ως underground, αλλά δεν παύει να διατρανώνει την έλξη που ασκούν πάνω της οι σκοτεινές αποχρώσεις του μεταλλικού μινιμαλισμού, οι MOCK THE...

[περισσότερα]

SLAYER – “The repentless killogy” (Nuclear Blast)

6 Δεκεμβρίου, 2019 - 09:45 Γιάννης Σαββίδης

Μετά από το κείμενο που εστιάσαμε στο παρελθόν και στο “World painted blood” (2009), μεταφερόμαστε στο παρόν, το 2019, όπου οι SLAYER, αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, έδωσαν την τελευταία τους συναυλία...

[περισσότερα]

SODOM – “Out of the frontline trench” (SPV/Steamhammer)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 14:00 Σάκης Νίκας

Δεν σας κρύβω, ότι είχα τις επιφυλάξεις μου όταν ο Angelripper πήρε την απόφαση να αλλάξει ριζικά τη σύνθεση των SODOM και να προσθέσει έναν επιπλέον κιθαρίστα, προκειμένου να δώσει μεγαλύτερο όγκο...

[περισσότερα]

BOMBUS - “Vulture culture” (Century Media)

5 Δεκεμβρίου, 2019 - 14:00 Κώστας Αλατάς

Με τους Σουηδούς BOMBUS, είχα έρθει σε επαφή, λόγω του κιθαρίστα των BURST, Jonas Rydberg, ο οποίος και είχε αποτελέσει μέλος τους στο “The poet and the parrot”, το δεύτερο full-length άλμπουμ τους...

[περισσότερα]