“Kong: Skull Island” (Tanweer)

6 Μαρτίου, 2017 - 02:00

Όταν μιλάμε για monster films τότε σίγουρα το όνομα King Kong αποτελεί το ορόσημο σε κάθε μας αναφορά στο εν λόγω είδος. Μπορεί να μην ήταν η πρώτη ταινία που τοποθετούσε μια τερατώδη μορφή στο κέντρο του σεναρίου, μιας και οι απαρχές βρίσκονται στο  γερμανικό “The Golem” (1915), ωστόσο ήταν αυτή που είχε το μεγαλύτερο αντίκτυπο  τόσο στο κοινό, όσο και στους κινηματογραφιστές. Το πρώτο εκείνο φιλμ του 1933 ήταν η αφετηρία για την δημιουργία τίτλων όπως "The Beast from 20,000 Fathoms” (1953), “The Creature from the Black Lagoon” (1954), “Tarantula” (1955), “The Giant Behemoth” (1959) και φυσικά την μεγάλη απάντηση της Άπω Ανατολής, με τον γιγαντιαίο “Godzilla” (1954). 

Το “Kong: Skull Island” είναι η πέμπτη κατά σειρά ταινία που βγάζουν τα στούντιο του Hollywood (αν υπολογίσουμε και την παρωδία “King Kong Lives”) και παρότι δεν φτάνει σε αριθμό τις 33 ταινίες του franchise Godzilla, έχει καταφέρει να χτίσει έναν θρύλο που περνά πέρα από σενάριο της κλασικής ταινίας, και εκτείνεται σε όλο το φάσμα της σύγχρονης υπο-κουλτούρας. Εκμεταλλευόμενος αυτό το γεγονός ο Jordan Vogt-Roberts, σκηνοθετεί το πρώτο του blockbuster βασιζόμενος σε ένα όχι και τόσο πιστό remake. Κρατώντας την βασική δομή του αυθεντικού φιλμ κάνει ότι δεν έκανε ο Peter Jackson δώδεκα περίπου χρόνια πριν. Πειράζει την ιστορία, αλλάζει τον χώρο και τον χρόνο, δίνει περισσότερη δράση, ενώ περιορίζει σημαντικά και τον παράγοντα «ρομαντισμός» που φαντάζει πια αναχρονιστικός. 

Το σημαντικότερο όμως όλων είναι ότι ο Jordan Vogt-Roberts ξέρει ακριβώς τι ταινία θέλει να φτιάξει. Δεν είναι ούτε σοβαρή, ούτε σοβαροφανής και πάνω από όλα δεν είναι «άλλο ένα blockbuster». Στρατολογώντας τους κύριους κύριους Tom Hiddleston,  Samuel L. Jackson , John C. Reilly, John Goodman, Shea Whigham καθώς και την Brie Larson, σαν άλλη Fay Wray, τους πετάει σε ένα αλά “Apocalypse Now” βιετναμέζικο τοπίο, λίγο μετά την πτώση της Σαϊγκόν το ’75, για να διαταράξουν το βασίλειο του γιγαντιαίου Kong. Καίριος παράγοντας για την επιτυχία της ταινίας, το γεγονός ότι ο κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του υπόβαθρο που ξεδιπλώνεται στην ταινία μέσα από μια άκρως ισορροπημένη μοιρασιά καταιγιστικής δράσης και σωστών mid-tempo διαλόγων. Το ιδανικό πακέτο κλείνει με την εξαιρετική εικαστική προσέγγιση όλων των πλάνων, με ιδιαίτερη έμφαση στην φωτογραφία, την επιμέλεια της οποίας έχει αναλάβει ο μετρ του είδους Larry Fong (βλέπε “Batman v Superman”, “Watchmen”, “300”).

Στο “Kong: Skull Island” ο θεατής θα βρει όλα αυτά τα κλισέ που έχει λατρέψει ανά τις δεκαετίες του κινηματογράφου δράσης. Μαζικές καταστροφές, αγχωτικές μάχες, έξυπνοι διάλογοι και φυσικά τεραστίου αναστήματος αντίπαλοι, είτε αυτός λέγεται Kong, είτε Samuel  Jackson. Αυτό όμως που κάνει την ταινία να στέκεται πάνω από τον σωρό που προβάλλεται κατά καιρούς στη μεγάλη οθόνη είναι η σωστή σκηνοθετική προσέγγιση που μετατρέπει τις μεγάλες στιγμές σε μεγαλύτερες και τις πιο χαλαρές σε πιο ενδιαφέρουσες. 

Η ταινία θα προβάλλεται από την Πέμπτη 09/03 στους κινηματογράφους σε 2D και 3D, προβολή από την Tanweer.

Νίκος Ζέρης

 

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

“Logan” (Odeon)

6 Μαρτίου, 2017 - 02:00 Κωνσταντίνος Βασιλάκος

Η τελευταία ταινία στην οποία ο Hugh Jackman υποδύεται τον γνωστό και δημοφιλή χαρακτήρα της Marvel, Wolverine (a.k.a. Logan, a.k.a. James Howlett, a.k.a. Weapon X), είναι πλέον εδώ. Όντας η τρίτη...

[περισσότερα]

“Hidden figures” (Odeon)

24 Φεβρουαρίου, 2017 - 00:45 Κωνσταντίνος Βασιλάκος

Το “Hidden figures” είναι βασισμένο σε πραγματικά πρόσωπα και γεγονότα και περιγράφει ένα μέρος των ζωών τριών Αφροαμερικανίδων γυναικών επιστημόνων, των Katherine Goble Johnson (Taraji P. Henson),...

[περισσότερα]

“Manchester by the Sea” (Feelgood)

18 Φεβρουαρίου, 2017 - 19:00 Πάνος Δρόλιας

Το μελαγχολικό τοπίο του μικρού και ταπεινού Manchester-by-the-sea, που είναι τοποθετημένο στο βορειανατολικό Cape Ann της Μασαχουσέτης, έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης και αναφοράς για ουκ ολίγες...

[περισσότερα]

“Assassin's Creed” (Odeon)

3 Ιανουαρίου, 2017 - 18:00 Νίκος Ζέρης

Ποιος θα το έλεγε ότι μέσα στην ίδια χρονιά θα μετράγαμε την μεταφορά δύο τίτλων παιχνιδιών από την (πολύ) μικρή, στην μεγάλη οθόνη.  Έτσι λοιπόν, μετά το μεγαλειώδες Warcraft την άνοιξη...

[περισσότερα]

“Silence” (Spentzos Film)

3 Ιανουαρίου, 2017 - 17:45 Πάνος Δρόλιας

Από μια ταινία του Martin Scorsese έχεις μάθει να περιμένεις τα πάντα και τίποτα. Στην τελική όμως εκείνο που σου χαράσσεται ανεξίτηλα στο μυαλό, περισσότερο και από τις διακυμάνσεις της πλοκής ή το...

[περισσότερα]