ATHANASIA interview (Caleb Bingham)

12 Απριλίου, 2019 - 17:15

“Immortal rites”

Οι ATHANASIA είναι ένα τρίο από την Αμερική, με μέλη που έχουν θητεύσει σε γκρουπ όπως οι FIVE FINGER DEATH PUNCH, WEDNESDAY 13 και MURDERDOLLS και μόλις κυκλοφόρησαν από την ελληνική ROAR! Rock Of Angels Records το ντεμπούτο τους, “The Order of the Silver Compass!”. Η Χαρά Νέτη συνομίλησε με τον ιθύνοντα νου του σχήματος, Caleb Bingham για ότι αφορά το σχήμα και μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω τη συνομιλία τους.

Η λέξη ATHANASIA είναι ελληνική. Πως επιλέξατε το όνομα; Έπαιξε κάποιον ρόλο στο να υπογράψετε με ελληνική δισκογραφική εταιρία;
Για να είμαι ειλικρινής, ο κύριος λόγος που επιλέξαμε αυτό το όνομα, ήταν για να έχουμε κάτι που να είναι ευμνημόνευτο κι εύκολο για τους ανθρώπους να το βρίσκουν online. Σε ότι αφορά το αν έπαιξε ρόλο στην υπογραφή συμβολαίου με τη ROAR!, μάλλον θα πρέπει να ρωτήσεις εκείνους (γέλια)

Εσύ, Caleb, έπαιξες για ένα σύντομο χρονικό διάστημα τους FIVE FINGER DEATH PUNCH. Τι έχεις κάνει από εκεί και πέρα σε σχέση με τη μουσική και τα συγκροτήματα;
Μετά τους FFDP, έπαιξα με τους ZONARIA (ξέρω κι άλλο ελληνικό όνομα!) από τη Σουηδία για τέσσερα χρόνια. Έχω κάνει πολλή δουλειά πίσω από τις κουρτίνες συνθέτοντας, κάνοντας παραγωγές κι όντας μηχανικός ήχου για πολλούς μουσικούς και συγκροτήματα, όπως οι: George Lynch, John Sykes, Mike Portnoy, Billy Sheehan και τον βετεράνο παραγωγό Andy Johns ανάμεσα σε πολλούς άλλους.

Τι σημαίνει ο τίτλος του δίσκου;
Ο τίτλος του δίσκου προέρχεται από μία εμπειρία που είχα αρκετά χρόνια πριν. Είχα πάει να επισκεφτώ τον τάφο των παππούδων μου, στην πατρίδα μου, το Ohio. Όταν ήμουν εκεί, παρατήρησα μία πεντάλφα, ένα τετράγωνο και μία πυξίδα χαραγμένα στον τάφο, δείχνοντας την ανάμιξή τους με τη Μασονία. Περίπου εκείνη την περίοδο, πήρα την κιθάρα μου, μία Washburn WV-1800 Flying V, με την οποία με βλέπεις να παίζω με τους ATHANASIA. Είναι λίγο αστείο, αλλά ο Ted McCarty, ο άνθρωπος που σχεδίασε πρώτος τη Flying V το 1958, ήταν κι εκείνος Μασόνος από το Kentucky, όπως κι ο παππούς μου. Παρατήρησα ότι το σχήμα αυτής της κιθάρας ήταν πάρα πολύ όμοιο με το σύμβολο της πυξίδας που χρησιμοποιούν οι Μασόνοι. Ως αποτέλεσμα αυτής της σύμπτωσης, αποφάσισα να ονομάσω τον δίσκο “The order of the silver compass”, σαν ένα φόρο τιμής και στους παππούδες μου και στην κιθάρα μου.


Εσύ έκανες την παραγωγή του δίσκου. Νιώθεις τόσο μεγάλη εμπιστοσύνη στις ικανότητές σου που ένιωσες ότι δεν χρειαζόσασταν κάποιον εξωτερικό παραγωγό με μία οπτική γωνία χωρίς προκαταλήψεις;

Πολύ ωραίο θέμα, αυτό που αναδεικνύεις, σχετικά με την έλλειψη προκατάληψης κατά τη διάρκεια της παραγωγής του δίσκου. Συνήθως δεν παλεύω να συνθέσω, να κάνω παραγωγή και να είμαι μηχανικός ήχου στο υλικό της μπάντας μου, αλλά βρίσκω ότι από εκείνο το σημείο και μετά, γίνεται πάρα πολύ δύσκολο να έχεις αντικειμενικό αυτί για τη μίξη και το mastering. Αυτός είναι κι ο λόγος που έφερα τον καλό μου φίλο και μέντορα, Chris Collier για τη μίξη και τον βοηθό του Bernie Grundman, τον Joe Bozzi, για να κάνει το mastering. Και οι δύο ήρθαν με φρέσκες απόψεις και «αντικειμενικό αυτί» και πήγαν τα τραγούδια στο απόλυτο σημείο της δυναμικής τους!

Λέτε ότι παίζετε “arena metal”, παρόλα αυτά, το look σας είναι πολύ extreme, όπως και το εξώφυλλο και το λογότυπό σας.  Αυτό έχει να κάνει με τους στίχους; Πως αποφασίσατε να πάτε σε τόσο extreme καταστάσεις;
Πιστεύω ότι –ιδιαίτερα αυτήν την εποχή- το να έχεις ένα image, εξώφυλλο κι ένα branding που να ξεχωρίζει και να τραβάει το μάτι, είναι αποφασιστικής σημασίας για να αποκτήσεις το ενδιαφέρον δυνητικών ακροατών. Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτές τις ημέρες, περίπου το 98% των ανθρώπων, πρόκειται να δουν το γκρουπ σου, πριν ακόμη ακούσουν μία νότα από την μουσική του. Συνδυάζοντάς το με το γεγονός ότι υπάρχουν πάρα πολλά σχήματα ήδη που συνεχίζουν να παράγουν υλικό, γίνεται υπερβολικά δύσκολο να ξεχωρίσεις από το κοινό.

Τα τραγούδια του δίσκου, δείχνουν μία τεράστια γκάμα από επιρροές. Από ευθύ modern metal μέχρι extreme metal, έχοντας καθαρά φωνητικά και growls. Παρόλα αυτά, δεν βρήκα καθόλου επιρροές από τις μπάντες που έχετε παίξει. Το κάνατε επίτηδες;
Δεν ξεκινάω ποτέ, έχοντας στο μυαλό πώς θα ήθελα να ακούγεται ο δίσκος. Είμαι επηρεασμένος απ’ όλα τα γκρουπ που έχω παίξει κι έχω δουλέψει, αλλά και απ’ όλη τη μουσική που έχω ακούσει στη ζωή μου… Νομίζω ότι υπάρχουν όλα από λίγο στον ήχο των ATHANASIA κι ελπίζω ότι αναμιγνύοντας όλα αυτά τα διαφορετικά υλικά, έχουμε δημιουργήσει κάτι που θέλουμε να θεωρείται αυθεντικό.

Πώς καταλήξατε στην απόφαση να είστε ένα τρίο; Πως σας βοηθάει στη σκηνή και τις ηχογραφήσεις;
Πολλές από τις αγαπημένες μου μπάντες μέσα στα χρόνια ήταν τρίο: Οι THE JIMI HENDRIX EXPERIENCE, οι CREAM, o Stevie Ray Vaughan με τους DOUBLE TROUBLE, οι MOTORHEAD, οι VENOM, οι SODOM, οι DESTRUCTION, οι RUSH, οι BLUE MURDER, οι KING’S X, οι HYPOCRISY και τόσοι ακόμα… Πάντα μου άρεσε ο τρόπος που ηχεί ένα τρίο αφού δίνει πολύ περισσότερο χώρο στο μπάσο ώστε να είναι μπροστά στη μίξη. Επίσης είναι πιο εύκολο να κάνεις περιοδείες αφού υπάρχουν λιγότεροι για να μετακινηθούν. (γέλια)


Πόσο μακριά θέλετε να φτάσετε με τους ATHANASIA; Αισθάνεστε ότι υπάρχει αρκετός χώρος για το είδος της μουσικής που παίζετε, έτσι ώστε να έχετε εμπορική επιτυχία; Θα παίζατε κάτι πιο soft ή διαφορετικό προκειμένου να σημειώστε επιτυχία;

Θα ήθελα να πάω το συγκρότημα όσο το δυνατόν πιο μακριά. Ιδανικά θα ήθελα να κάνουμε περιοδείες οκτώ με δέκα μήνες το χρόνο και στο στούντιο να κάνουμε δίσκους τους άλλους δύο με τέσσερις μήνες. Δε νομίζω ότι να παίζεις “soft” μουσική είναι προϋπόθεση για εμπορική επιτυχία πλέον. Πάρε για παράδειγμα μπάντες όπως οι LAMB OF GOD ή οι BEHEMOTH.  Μπορούν να γεμίσουν μεγάλους συναυλιακούς χώρους και να μπουν στα chart παρά το γεγονός ότι έχουν πολύ βαρύ ήχο και εικόνα. Υπάρχουν πολλοί λιγότεροι κανόνες για το ποιος μπορεί να έχει απήχηση σε ένα mainstream ακροατήριο σε σχέση με παλιά. 

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Σχεδιάζετε να περιοδεύσετε ώστε να προωθήσετε το άλμπουμ; Θα υπάρξει δεύτερη κυκλοφορία σύντομα;
Ναι, σχεδιάζουμε να κάνουμε περιοδείες για το δίσκο σε όσες το δυνατόν περισσότερες ηπείρους και χώρες. Έχουμε σχεδόν ήδη ολοκληρώσει τις ηχογραφήσεις για το δεύτερο μας άλμπουμ, το οποίο θα ονομάζεται “Obelisk”. Όσο για την ημερομηνία κυκλοφορίας του, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πότε θα λειτουργεί προς όφελος όλων όσων έχουν αναμιχθεί.  

Κλείνοντας, είσαι ελεύθερος να προσθέσεις ό,τι θα ήθελες. 
Ευχαριστώ πάρα πολύ όποιον αφιέρωσε χρόνο για να διαβάσει αυτή τη συνέντευξη και όποιον έχει συντονιστεί και έχει τσεκάρει το “The Order of the Silver Compass!” Είμαστε κάτι παραπάνω από ευγνώμονες για την μεγάλη ανταπόκριση και ανυπομονούμε να παίξουμε το άλμπουμ ζωντανά για όλους εσάς!

Χαρά Νέτη

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

STEELWINGS interview

20 Μαίου, 2019 - 13:00 Σάκης Φράγκος

“On steel wings I ride” Οι Σουηδοί STEELWINGS, είχαν βγάλει ένα δίσκο στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και μετά εξαφανίστηκαν. Πολλά χρόνια αργότερα, επανασυνδέθηκαν μέχρι που κυκλοφόρησαν το “Black...

[περισσότερα]

WENDY DIO interview

16 Μαίου, 2019 - 12:00 Σάκης Φράγκος

“This was his life…” 16 Μαΐου 2010… Μία από τις πιο αποφράδες ημέρες στην ιστορία του heavy metal, αφού ένας από τους μεγαλύτερους κι επιδραστικότερους τραγουδιστές όλων των εποχών, ο Ronnie James...

[περισσότερα]

ACID DEATH interview (Σάββας Μπετίνης)

14 Μαίου, 2019 - 11:15 Γιώργος Δρογγίτης

“Progressive energies” Μετά από τρεις δεκαετίες, πέρα του «διαλλείματος» δέκα ετών, οι Αθηναίοι prog/deathsters ACID DEATH, στα μέσα του περασμένου Μαρτίου κυκλοφόρησαν το κατά πολλούς καλύτερο...

[περισσότερα]

YNGWIE MALMSTEEN interview

10 Μαίου, 2019 - 14:30 Σάκης Φράγκος

“While my guitar shreds”  Γουστάρω πάντα να μιλάω με καλλιτέχνες που θεωρούνται «δύσκολοι», «δύστροποι» ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το. Γουστάρω να θέτω ερωτήματα δύσκολα, ερωτήματα που όλοι...

[περισσότερα]

LUCIFER’S CHILD interview (George Emmanuel)

9 Μαίου, 2019 - 15:45 Γιώργος Δρογγίτης

“The child of Lucifer”   Εδώ και αρκετό καιρό ήθελα να συνομιλήσω με τον Γιώργο Εμμανουήλ, έναν νέο υπερταλαντούχο κιθαρίστα και να μιλήσουμε για τη μουσική του πορεία από τα παιδικά του...

[περισσότερα]