BEAST IN BLACK interview (Γιάννης Παπαδόπουλος)

19 Μαρτίου, 2019 - 15:00

“Fear, roar, BERSERKER”

Οι BEAST IN BLACK είναι από τις πλέον αγαπημένες μου μπάντες των τελευταίων ετών. Έχουν ένα μοναδικό τρόπο να γράφουν τη μουσική τους, πάντα υπό τις οδηγίες του μαέστρου Anton Kabanen. Έχοντας ένα καταπληκτικό ντεμπούτο στις αποσκευές τους, πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησαν τον δεύτερο δίσκο τους, το εξαιρετικό “From hell with love”. Με αφορμή αυτή την κυκλοφορία, μιλήσαμε με τον τραγουδιστή Γιάννη Παπαδόπουλο, ο οποίος απάντησε για όλους και για όλα! 

Καλησπέρα Γιάννη, Ντίνος από το ελληνικό Rock Hard. Τι κάνεις, πως είσαι; 
Όλα καλά φίλε μου όλα μια χαρά, εσύ;

Εξαιρετικά όλα Γιάννη! Θέλω να σου πω αρχικά, πολλά συγχαρητήρια για τον δίσκο, τον οποίο και έχω ήδη στην κορυφή για τα καλύτερα της χρονιάς! 
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια, πραγματικά μου ακούγεται υπέροχο όλο αυτό!

Πάμε στον δίσκο. Πως κύλησε η διαδικασία της ηχογράφησης; Ήταν τα τραγούδια έτοιμα ή μπήκατε όλοι μαζί στο στούντιο και γράψατε;
To άλμπουμ συνθετικά ήταν έτοιμο εξ αρχής καθώς ήταν όλο στο μυαλό του Anton καθώς είναι και αυτός που γράφει όλα τα τραγούδια. Το δύσκολο θέμα, ειδικά σε αυτόν το δίσκο, ήταν η πίεση χρόνου που είχαμε και αυτό διότι θέλαμε να έχουμε τον δίσκο έτοιμο για το επερχόμενο headline tour το Φεβρουάριο. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε ο δίσκος να ήταν έτοιμος μέχρι και τον Οκτώβριο που μας πέρασε. Για να γίνει αυτό, έπρεπε να κάνουμε τις ηχογραφήσεις μέσα στο καλοκαίρι που είχαμε τα φεστιβάλ, το οποίο ήταν αρκετά πιεστικό ακόμα και για εμένα που δεν είμαι ο συνθέτης. Για παράδειγμα, παίζαμε Σαββατοκύριακο σε φεστιβάλ και έπρεπε μέσα στην εβδομάδα να κάτσουμε να ηχογραφήσουμε. Επίσης, τους στίχους τους γράφει εκείνη την ώρα, λίγο πριν την τελική ηχογράφηση και όλο αυτό δημιουργεί μία αρκετά μεγάλη πίεση. Φαντάσου ότι και ο ίδιος ο Anton απηύδησε με την όλη κατάσταση καθώς επιμελήθηκε και την μίξη του δίσκου! 

Η αλήθεια είναι ότι και εγώ αναρωτήθηκα με το πόσο γρήγορα κυκλοφόρησε νέος δίσκος, καθώς έχει περάσει μόλις ένας χρόνος και κάτι από την κυκλοφορία του “Berserker”.  Σκεπτόμενος δε, ότι ο ίδιος ο Anton μου είχε αναφέρει πως έχει μία δεξαμενή με τραγούδια, σκέφτηκα πως οι BEAST IN BLACK ξεπετάνε το νέο δίσκο λόγω του τρομερού hype που έχουν. Ισχύει κάτι τέτοιο; 
Και όμως, όχι χαχαχαχαχα. Αν ο Anton είχε ευχέρεια στο να γράφει στίχους, θα μπορούσε να κυκλοφορεί δίσκο κάθε τρεις μήνες! Γράφει συνέχεια, δεν έχω ξαναδεί τέτοιο πράγμα! 


Όσον αφορά το μουσικό κομμάτι του δίσκου, παρατήρησα ότι τα heavy στοιχεία έχουν γίνει πιο heavy, τα μελωδικά πιο μελωδικά και τα pop ακόμα πιο pop. Αυτό, ήταν κάτι που είχε στο μυαλό του ο Anton εξ αρχής ή απλά βγήκε στην πορεία;

Η αλήθεια είναι ότι το σχεδίαζε! Και στο λέω γιατί πριν ακόμα τελειώσει το “Berserker”, o Anton μας έπαιζε τραγούδια που θα προορίζονταν για τον επόμενο δίσκο και ρωτούσε τη γνώμη μας την οποία και έπαιρνε υπόψη του. Φαντάσου, ότι από τα πρώτα τραγούδια που μας έβαλε ήταν το “Sweet true lies” και του είπα αμέσως ότι αυτό πρέπει να γίνει video clip! Βέβαια μου είπε πως είναι αρκετά pop. αλλά του είπα πως αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να γίνει video, χαχαχαχα! Ο Anton γράφει έχοντας στο μυαλό του τραγούδια άλλων καλλιτεχνών των οποίων εκτιμά τη μουσική τους και προσπαθεί να γράψει κάτι παρόμοιο πάντα με την προσωπική του σφραγίδα πάνω σε αυτά!

Πάμε λίγο στο θέμα «Αντιμετώπιση από τους οπαδούς». Έχω ρωτήσει Έλληνες μουσικούς που περιοδεύουν στην Ευρώπη να μου πουν τη γνώμη έχει ο μουσικός τύπος του εξωτερικού για τους BEAST IN BLACK και μου έχουν πει τα καλύτερα. Εδώ στη χώρα μας, υπάρχει μία εντελώς διαφορετική άποψη, ότι οι BEAST IN BLACK δεν είναι Metal. Εσένα ποια είναι η γνώμη σου;
Θα σου μιλήσω σαν μουσικός. Σαν μουσικός δεν έχω αγαπημένο είδος μουσικής. Το ότι βρίσκομαι σε μία heavy metal μπάντα είναι πως για κάποια χρόνια δούλεψα πάνω σε αυτό το είδος, με αυτό ασχολήθηκα, κάπου εκεί μεγάλωσε η φωνή μου και όλος μου ο μουσικός χαρακτήρας. Για μένα δεν υπάρχει σωστό είδος μουσικής. Εφόσον η μουσική σου αρέσει και σου δίνει πράγματα είναι σωστή, αν θες το πούμε πιο βατά. Ο καθένας μπορεί να νιώσει πράγματα με ένα blues τραγούδι, με ένα jazz τραγούδι, με οτιδήποτε, δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Από εκεί και πέρα, θεωρώ πως Έλληνας έχει μία πιο νοσταλγική κουλτούρα. Δηλαδή, θα δώσει βαρύτητα σε μπάντες που έχουν 30 και 40 χρόνια στην πλάτη τους. Για να μπορέσει να αποδεχτεί κάτι καινούργιο θα πρέπει να το υποδεχτεί πρώτα ο υπόλοιπος κόσμος για 5-10 χρόνια και μετά θα το αποδεχτεί εδώ λόγω του vibe που έρχεται στη χώρα μας κάποια χρόνια μετά. Και μη το βλέπεις μόνο μουσικά. Το Big Brother για παράδειγμα, οι Αμερικάνοι το έβλεπαν το 1990 και εμείς το 2000. Και αν θες και για μπάντες, πάρε παράδειγμα τους FIREWIND. Πρώτα αγαπήθηκαν και έγιναν γνωστοί στο εξωτερικό και μετά εδώ στη χώρα μας συν ότι βοήθησε τα μέγιστα ότι ο Gus G. πήγε στο Ozzy Osbourne και ο κόσμος κατάλαβε ότι κάτι καλό γίνεται με δαύτους. Δεν μπορώ να το σχολιάσω αρνητικά σε καμία περίπτωση αυτό που γίνεται με τους BEAST IN BLACK. Απλά τους δίνω τον χρόνο τους κατά κάποιο τρόπο καθώς δεν χρειάζεται να σε αγαπήσει ο καθένας. Τώρα, να γυρνάει και να λέει ο καθένας πως οι BEAST IN BLACK δεν είναι metal εγώ δε το παίρνω ως αρνητικό, δεν μου πέφτει λόγος. Το μόνο που σκέφτομαι είναι πως δεν θέλουν disco στοιχεία στο metal που ακούνε. Είναι κάποιοι άνθρωποι που θέλουν το metal απλό, πιο true. 

Πάμε πάλι στον δίσκο. Χωρίς να έχω τους στίχους μπροστά μου, υποθέτω ότι ο μισός περίπου δίσκος αναφέρεται στον Berserk. Είναι έτσι ή όχι και ποια είναι αυτά τα τραγούδια; 
Το “Cry out for a hero” είναι το πρώτο τραγούδι των BEAST IN BLACK που είναι γραμμένο για άλλο anime, το “Fist of the north star” το οποίο το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον! Tα “From hell with love” και “Sweet true lies” δεν έχουν κάποιο background στιχουργικό πίσω τους, τα “Repentless”, “Unlimited sin” και “This is war” μιλάνε για το Berserk, όπως επίσης και  “Die by the blade” και “Heart of steel”. 

To εξώφυλλο ποιος το σχεδίασε. Η κεντρική ιδέα είναι του Anton; Τι ήθελε να πετύχει με αυτό το εξώφυλλο;
Όταν ο Anton δουλεύει με μία ομάδα ανθρώπων δύσκολα θα τους αλλάξει γιατί θεωρεί ότι θα χαλάσει η χημεία που έχει με αυτούς τους ανθρώπους. Ούτως ή άλλως του αρέσει πάρα πολύ η δουλειά που κάνει ο Roman Ismailov και φυσικά ήθελε να κάνει κάτι τέτοιο που να έχει μέσα ως θέμα το Berserk. Ο οπαδός βλέπει στο εξώφυλλο αντιθέσεις, παγωμένα χρώματα αλλά και φωτιά και δημιουργείται μια ωραία αντίθεση. Αυτό που ήθελε να πετύχει είναι το Hell που έχει με το Berserk αλλά και το Love με το γυναικείο στοιχείο που υπάρχει στο εξώφυλλο και νομίζω ότι το πέτυχε ιδανικά. 

Το “Berserker” μου είχε θυμίσει αρκετά στοιχεία από BATTLE BEAST. Παρατήρησα πως στο νέο άλμπουμ υπάρχει η προσωπική σφραγίδα στον δίσκο. Η ερώτησή μου είναι, πόσο αέρα σου έδωσε ο Anton όσον αφορά τον τομέα των φωνητικών; Σε καθοδηγεί συνεχώς ή υπάρχουν περιπτώσεις που λες «Anton, έτσι θα πω το συγκεκριμένο τραγούδι».
Όσων αφορά τις ηχογραφήσεις δεν είναι μόνο οι μελωδίες των φωνητικών που έχει στο μυαλό του ο Anton, είναι όλο το τραγούδι ήδη τελειωμένο στο μυαλό του. Από εκεί και πέρα κάποιες λεπτομέρειες του στυλ «σε αυτό το σημείο θα το πω έτσι» φυσικά και υπάρχουν καθώς σε πολλά, αν όχι σε όλα, συμφωνούμε. Για παράδειγμα μία δική μου προσθήκη ήταν η κορώνα στο τελείωμα του “Unlimited sin” όπου ο Anton το ήθελε για τις ζωντανές εμφανίσεις ενώ εγώ επέμενα πως πρέπει να μπει στον δίσκο μέσα. Το κουβεντιάσαμε και έτσι με μία One Take ηχογράφηση το γράψαμε και κατέληξε μέσα στο άλμπουμ. Το 99% είναι σχεδόν έτοιμο απλά προσθέτουμε λεπτομέρειες. Είναι πολύ σημαντικό που ακούει τη μουσική μας κρίση και ειδικά τη δική μου και το πιο χαρακτηριστικό είναι στο “Die by the blade” όπου στο τέλος δεν υπήρχε το διπλό ρεφραίν, οπότε είδα ότι άκουσε τη γνώμη μου και τελικά την κράτησε. 

Υπήρχαν τραγούδια που ακούσατε και σας έκαναν εντύπωση αλλά δεν μπήκαν στο δίσκο; 
Μας έβαλε γύρω στα 20 τραγούδια. Υπήρχαν τραγούδια που είχαν σχεδόν ίδιο groove με το “Cry out for a hero” για παράδειγμα και καθόμασταν και κουβεντιάζαμε ποιο από τα δύο να βάλουμε. Στο τέλος καταλήξαμε ότι θα πρέπει να μπουν τα τραγούδια τα οποία ήταν πιο έτοιμα σε μελωδίες, στίχους κτλ. Το μόνο θέμα ήταν με την μπαλάντα, που αρχικά ήταν να μπει άλλη αλλά δεν μπορούσε να βρει στίχους με τίποτα οπότε καταλήξαμε στο “Oceandeep”. 


H πίεση που μου ανέφερες παραπάνω όσων αφορά τις ηχογραφήσεις σου βγήκε στον δίσκο; Δηλαδή, είπες στον Anton «Έχω νεύρα, θα το πω έτσι το τραγούδι». Έγινε κάτι τέτοιο;

Σίγουρα υπήρχαν τέτοιες στιγμές. Απλά όταν ηχογραφώ έναν δίσκο προσπαθώ να είμαι αφοσιωμένος σε αυτό που κάνω γιατί ξέρω ότι δεν υπάρχει γυρισμός μετά από αυτό. Οπότε προσπαθώ να ηρεμήσω, να σκεφτώ ορθά και να βγάλω τον καλύτερό μου εαυτό πάνω στο τραγούδι. 

Η περιοδεία με τους NIGHTWISH πόσο βοήθησε τους BEAST IN BLACK να μεγαλώσουν το όνομά τους παίζοντας σε μεγάλα ακροατήρια; 
Σίγουρα βοήθησε πάρα μα πάρα πολύ γιατί μας είδε κόσμος πού είτε δεν είχε σχέση με την μουσική μας είτε δε μας ήξερε καθόλου. Οπότε εμείς κερδίσαμε αρκετό κόσμο από αυτές τις συναυλίες. Το διαπίστωσα εκείνη τη στιγμή, αφού ερχόντουσαν να μιλήσουν μαζί μας ή να βγάλουμε μία φωτογραφία αλλά και από τα social media όπου ο αριθμός των followers μεγάλωσε αρκετά, άσχετα αν εμένα προσωπικά δε μου λένε τίποτα αυτοί οι αριθμοί. Οπότε, αν το σκεφτείς σε γενικότερα πλαίσια, μας βοήθησε αρκετά!

Υπάρχει στο μυαλό του Anton να κάνει έναν αμιγώς disco metal δίσκο;
Προφανώς και υπάρχει αλλά από την άλλη είναι και κάτι που ενοχλεί τον Anton όσον αφορά αυτόν το χαρακτηρισμό καθώς θεωρεί ότι γράφει μουσική βάσει των επιρροών του που δεν είναι άλλες από το κλασσικό metal. 

Ο Anton και εσύ μαζί με την υπόλοιπη μπάντα, αντιλαμβάνεστε ότι γράφετε ιστορία με το στυλ μουσικής που παίζετε; Θέλω να πω ότι μόνο οι KISS στο “I was made for loving you” και οι JUDAS PRIEST στο “Blood red skies” δοκίμασαν κάτι ανάλογο. Θα ήθελα τη γνώμη σου γι’ αυτό.
Ο Anton δεν θα σου μιλήσει ποτέ για την μουσική του, διότι δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος. Είναι πολύ χαμηλών τόνων για να μπορέσει να αντιληφθεί κάτι τέτοιο. Ο Anton θέλει να αγαπήσει τη μουσική του όλος ο κόσμος, αλλά δεν ξέρω αν έχει τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του. Θέλει, απλά, να μεγαλώνει η μπάντα με τα τραγούδια που γράφει και είμαστε όλοι προετοιμασμένοι να καταλάβουμε μεγάλη προσπάθεια για να γράψουμε την δική μας ιστορία στον χώρο. 

Παρατηρώντας την σελίδα σας αλλά και τη σελίδα της Nuclear Blast, παρατηρώ ότι έχει δώσει πολύ μεγάλος βάρος στην συγκεκριμένη κυκλοφορία. Νιώθεις ότι είστε το “Next Big Thing” μετά τους SABATON; Υπάρχει κάποιου είδους «λευκή επιταγή» ανάμεσα σε εσάς και την εταιρεία;
Από αυτά που μπορώ να καταλάβω, αλλά κι επειδή γνωρίζω κάποια άτομα μέσα στην εταιρεία, ξέρω ότι υπάρχει μία πολύ καλή υποστήριξη, και λεκτική και έμπρακτη. Βλέπουν τις δυνατότητες που έχουμε σαν συγκρότημα, με λίγα λόγια. Κανείς δε θα σε βοηθήσει μόνο από την καλή του την καρδιά. Προφανώς και από την επιχειρηματική σκοπιά, βλέπουν ότι η μουσική μας έχει απήχηση και εφόσον εμείς μπορούμε να κρατήσουμε την μπάντα σε αυτό το επίπεδο, τόσο οι ίδιοι θα προσπαθούν περισσότερο για εμάς. Αλλά όσο και να σπρώξεις ένα συγκρότημα, αν ο ακροατής δεν ενδιαφέρεται, το όλο εγχείρημα δε θα πετύχει. Οπότε θεωρώ πως κάτι κάνουμε καλά. Κατά κάποιο τρόπο υπάρχει αυτή η «λευκή επιταγή» και αυτό γιατί ξέρουν τι θα πάρουν σαν αποτέλεσμα. Για να καταλάβεις, στο “Berserker” μας είχε προτείνει η εταιρεία ποιο τραγούδι θα βγάλουμε σαν πρώτο single, άσχετα με το είχαμε και εμείς αυτό σαν επιλογή (σ.σ. μιλάει για το “Blind and frozen”). Σε αυτό τον δίσκο από την αρχή ξέραμε ότι θα τα κάνουμε όλα εμείς για το ποιο θα είναι το πρώτο, το δεύτερο και το τρίτο single. Οπότε η απάντηση είναι ναι. 

Προσωπικά, δεν έχω κάτι άλλο να σε ρωτήσω. Το τελευταίο που έχω να σου πω, είναι καλή επιτυχία με τον δίσκο και την περιοδεία και ελπίζω να σας δούμε και στην χώρα μας κάποια στιγμή. Το κλείσιμο το αφήνω σε σένα. 
Ευχαριστούμε πολύ για την στήριξη και τα καλά λόγια που ανέφερες και ελπίζω να έρθουμε για συναυλία στην Ελλάδα. Το θέλουμε πολύ και ελπίζω κάποια μέρα να πραγματοποιηθεί. 

Ντίνος “Benjamin Breeg” Γανίτης

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

SOEN interview (Martin Lopez)

30 Αυγούστου, 2019 - 21:15 Σάκης Φράγκος

“A covenant of lunacy” Οι SOEN έρχονται για δύο συναυλίες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου αντίστοιχα κι ο Σάκης Φράγκος είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει ένα Αυγουστιάτικο πρωινό...

[περισσότερα]

SiXforNinE interview (Fotis Benardo)

13 Αυγούστου, 2019 - 11:45 Άγγελος Κατσούρας

“Clouds and silver linings” Οι SiXforNinE, το συγκρότημα που τραγουδά ο Fotis Benardo, πρώην ντράμερ των SEPTICFLESH, είναι κάτι πολύ παραπάνω απ΄αυτό. Η δεύτερη δουλειά τους, “Parallel universe...

[περισσότερα]

SUICIDAL ANGELS interview (Nick Melissourgos)

13 Αυγούστου, 2019 - 02:15 Ντίνος Γανίτης

“War, blood and fire”   Οι SUICIDAL ANGELS είναι μία από τις ελληνικές μπάντες που έχουν ξεφύγει από τα ελληνικά σύνορα εδώ και αρκετά χρόνια. Με σκληρή δουλειά και με άκρως ποιοτικούς...

[περισσότερα]

SABATON interview (Pär Sundström)

18 Ιουλίου, 2019 - 17:15 Ντίνος Γανίτης

“Pride of a nation, a beast made of steel” Όποιος δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος των SABATON τη σημερινή εποχή εθελοτυφλεί. Μιλάμε για ένα συγκρότημα που ξεκίνησε από μηδενική βάση, δούλεψε,...

[περισσότερα]

DIVINER interview (Γιάννης Παπανικολάου)

12 Ιουλίου, 2019 - 15:30 Δημήτρης Τσέλλος

“Riders from the east crossing the realms of time!” Οι DIVINER προσφάτως κυκλοφόρησαν το νέο, δεύτερό τους άλμπουμ με τίτλο “Realms of time” και το ROCK HARD δεν θα μπορούσε παρά να «ανακρίνει»...

[περισσότερα]