BLACK FATE interview (Gus Drax)

14 Δεκεμβρίου, 2020 - 18:15

“Our journey to Ithaca”

Λίγες εβδομάδες πριν, κυκλοφόρησε ένας από τους κορυφαίους δίσκους που άκουσα μέσα στο 2020, το “Ithaca” των Λαρισαίων BLACK FATE. Ένα απόλυτο must για τους οπαδούς του power/progressive ήχου, καλοπαιγμένο, με τα φωνητικά-εγγύηση του Βασίλη Γεωργίου, δεν χρειαζόταν και πολλά παραπάνω για να μιλήσουμε με τον Gus Drax, κιθαρίστα του σχήματος (αλλά και των SUICIDAL ANGELS). Το ταλέντο πρέπει να επιβραβεύεται. Διαβάστε τι είπαμε:

Νέος δίσκος, νέα εταιρία, η Rockshot Records. Η προηγούμενη εταιρία σας, η Ulterium Records έχει κάνει παύση δραστηριοτήτων και αναγκαστήκατε να βρείτε αλλού στέγη; Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν αυτό;
Ναι ακριβώς αυτός ήταν ο λόγος που αλλάξαμε δισκογραφική εταιρία. Οι σχέσεις μας με την Ulterium ήταν και παραμένουν άριστες όπως και οι εντυπώσεις μας για τη δουλειά που έκαναν και για τους BLACK FATE και για τους SUNBURST μεσω της Inner Wound Recordings. Το να βρούμε εταιρία δε σου κρύβω ότι δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο. Με το που στείλαμε κάποια email πήραμε αμέσως θετικές απαντήσεις. Καταλήξαμε στη Rockshots γιατί μας άρεσαν οι όροι του συμβολαίου και μπορώ ειλικρινά να σου πω πως ως τώρα, είμαστε ευχαριστημένοι με τη δουλειά που γίνεται.

Τι μεσολάβησε τα έξι χρόνια που έχουμε να ακούσουμε νέα σας δουλειά; Καταλαβαίνω ότι ιδιαίτερα εσύ, είσαι πάρα πολύ απασχολημένος με τους SUICIDAL ANGELS. Βοήθησε σ' αυτό η πανδημία ή είχατε τα κομμάτια έτοιμα από καιρό;
Θα σου είμαι ειλικρινής και θα σου πω ότι οι SUICIDAL δεν έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ σχέση με αυτή τη καθυστέρηση. Οι SUNBURST ευθύνονται περισσότερο. Και συγκεκριμένα ότι εγώ και ο Βασίλης (σ.σ. ο τραγουδιστής του σχήματος), είμαστε και στις 2 μπάντες. Εγώ ζω απ’ την μουσική. Όλος μου ο χρόνος δίνεται εκεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και εκτός αυτού είμαι τέτοιος που μπορώ να δουλεύω χωρίς πρόβλημα σε περισσότερες από μια μεριές. Ο Βασίλης, όχι. Έχει τη δουλειά του σαν γραφίστας, πρόσφατα άνοιξε δική του επιχείρηση, ακριβώς γι’ αυτό και σαν άνθρωπος, δεν μπορεί να δουλεύει για 2 άλμπουμ ταυτόχρονα. Τον καταλαβαίνουμε όλοι. Οπότε η δουλειά του πάνω στο “Ithaca” ξεκίνησε αφού τελείωσε η δουλειά και το promo του “Fragments Of Creation” των SUNBURST. Όπως η δουλειά του “Fragments…” ξεκίνησε μετά το “Between Visions and Lies”. Από εκεί και πέρα το άλμπουμ είναι έτοιμο προς κυκλοφορία από πέρσι τον Σεπτέμβριο! Τα πάντα, mix,master, artwork. Το άλμπουμ ήταν αρχικά να βγει από την Ulterium, κανονικότατα. Είχαμε κανονική επαφή με την εταιρία και είχε μάλιστα αρχίσει να ξεκινά ο σχεδιασμός του πλάνου που θα ακολουθηθεί. Είχαμε διαλέξει singles, διαλέγαμε ποιο κομμάτι θα γίνει video, κλπ. Η παύση “έσκασε” ξαφνικά και χωρίς προειδοποίηση και ήμασταν ουσιαστικά πίσω στο μηδέν. Ψάξαμε εταιρία, βρήκαμε και συμφωνήσαμε αναπάντεχα γρήγορα με τη Rockshots. Ξεκινήσαμε νέο σχεδιασμό και εκεί που πάνε όλα καλά και έχει οριστεί ημερομηνία… Κορονοϊός!!! Όπως ξέρεις, η Rockshots είναι Ιταλική εταιρία και η Ιταλία επλήγη απίστευτα απ το πρώτο κύμα της πανδημίας πράγμα που επηρέασε σαφώς και τη Rockshots. Αφού ηρέμησαν λίγο το πράγματα λίγο πριν το καλοκαίρι ολοκληρώσαμε τον σχεδιασμό και πήγαμε άρον άρον να κάνουμε τα τελευταία κομμάτια που ήταν το βίντεο και την επίσημη κυκλοφορία. Τέλος καλό όλα καλά. Αλλά υπήρξαν στιγμές που είπαμε… “Δε θα βγει ποτέ το άλμπουμ”.


Οι SYMPHONY X είχαν βγάλει το “Odyssey”, εσείς το “Ithaca”. Το σκεφτήκατε καθόλου προτού βγάλετε το άλμπουμ; Τι συμβολίζει η «Ιθάκη» για εσάς; Υπάρχει κάποιο άλλο τραγούδι μέσα σ’ αυτό το “concept”;

Ούτε στιγμή! Το “Ithaca” είναι παραπάνω από ένας τίτλος για το άλμπουμ. Και ειδικά μετά απ όλα όσα έγιναν μέχρι να βγει το άλμπουμ έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία. Η Ιθάκη για μας είναι η επιστροφή στο σπίτι. Η αναζήτηση της ίδιας της ευτυχίας για να γίνω και λίγο γραφικός. Μαζί με το “Ithaca”, θα έλεγα ότι υπάρχουν το “Maze”, το “Fortress Of Solitude”, το “Nemesis” και το κομμάτι που κλείνει το «κύκλο του άλμπουμ», το “Circle Of Despair” που έχουν στιχουργικά κάποια σχέση και συνδέονται. Για παράδειγμα το “Maze” μιλά για τον “λαβύρινθο” ενός ανθρώπου, με τη δουλειά, την καθημερινότητα κλπ που μπορούν να τον οδηγήσουν στο να χάσει το πραγματικό νόημα της ζωής του.

Τι προσπαθήσατε να κάνετε διαφορετικά αυτή τη φορά; Για παράδειγμα, ακούμε τον Βασίλη απαλλαγμένο από τη Roy Khan χροιά του, να κάνει μία σεμιναριακή ερμηνεία, με όπλο τις απεριόριστες δυνατότητές του.
Πραγματικά τα πάντα! Θέλαμε να κάνουμε κάτι όσο πιο διαφορετικό γίνεται σε σχέση με το “Between Vision and Lies” χωρίς όμως να χαθεί η ταυτότητά μας. Ο τρόπος σύνθεσης άλλαξε λίγο. Εγώ συμμετείχα περισσότερο, ο Θέμης επίσης, ενώ και οι μελωδίες και οι στίχοι αυτή τη φορά γράφτηκαν εξ ολοκλήρου από τον Βασίλη, ενώ μέχρι και το “Between…” ήταν δουλειά του Νίκου και ο Βασίλης τα προσάρμοζε στη φωνή του. Όσον αφορά τον Βασίλη, θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Μπορώ και ακούω την προσωπικότητα του Βασίλη απ’ τα πρώτα demo των INNOSENSE. Πλέον είναι πιο ξεκάθαρη από ποτέ. Για κάποιο λόγο πολλοί λένε ότι μοιάζει με τον Roy Khan, ενώ κάποιοι το λένε και αρνητικά ότι μιμείται τον Roy. Προσωπικά με ενοχλεί πλέον, ο Βασίλης δεν ασχολείται. Και με ενοχλεί γιατί παρόλο που ο Roy είναι απ’ τους αγαπημένους μου τραγουδιστές στο κόσμο θεωρώ ότι όλη αυτή η σύγκριση πλέον αδικεί τον Βασίλη γιατί κατά την άποψή μου, δεν ισχύει. Από εκεί και πέρα, ηχογραφήσαμε ακόμη καλύτερα, το mix και master το ανέλαβε επίσης για 1η φορά άνθρωπος εκτός της μπάντας και συγκεκριμένα ο Steve Lado ο οποίος φέρθηκε στο άλμπουμ σα να ήταν μέλος της μπάντας. Έκανε εκπληκτική δουλειά και του αξίζει όλο το credit και η αναγνώριση. Ο Βασίλης “έχτισε” διαφορετικά το concept του artwork αφού μέχρι και η φωτογράφηση έγινε με συγκεκριμένο τρόπο και στυλ γιατι “έτσι έπρεπε” για το artwork . Εν ολίγοις όλα έγιναν ένα ή και παραπάνω σκαλιά παραπάνω το οποίο οδήγησε στο να ακούγεται όλο το άλμπουμ πολύ καλύτερα.

Τα τρία πρώτα κομμάτια που δημοσιεύσατε πριν την κυκλοφορία του δίσκου, είναι και τα τρία πρώτα στο tracklisting (αν εξαιρέσει κανείς την εισαγωγή). Για ποιον λόγο τα βάλατε όλα αυτά στην αρχή, αφού τα θεωρείτε πιθανώς τα πιο δυνατά σας (εξ ου και τα κυκλοφορήσατε ως δείγμα του τι θα ακούσουμε); Αν με ρωτάς, βρίσκω ισόποσα καλά και αυτά που είναι από τη μέση και μετά, όπως το “Reach for the stars” ή το “One last breath”, μεταξύ ίσων, πάντα.
Η φιλοσοφία μας δεν ήταν να βγάλουμε τα κατά την άποψή μας δυνατότερα ή καλύτερα κομμάτια του δίσκου σαν singles, αλλά 3 κομμάτια που να δείχνουν καλύτερα σαν σύνολο το άλμπουμ και να δίνουν περισσότερα στοιχεία του. Να είναι όσο πιο διαφορετικά γίνεται μεταξύ τους και να είναι όσο πιο “Social Media Friendly” γίνεται. Πλέον η μουσική βιομηχανία και ο τρόπος που ακούει ο κόσμος μουσική αλλάζει κάθε 6μηνο. Τώρα είναι σημαντικό το Spotify και γενικά το streaming οπότε έπαιξε και αυτό ρόλο στην επιλογή. Το “Ithaca” για παράδειγμα είναι το αγαπημένο κομμάτι όλων στη μπάντα. Δεν μπορούσε όμως να γίνει single λόγω διάρκειας. Το “One Last Breath” είναι επίσης και για μένα προσωπικό αγαπημένο αλλά προτιμήθηκε σαν single το “Savior Machine”. Οπότε το ότι επιλέχθηκαν αυτά τα 3 κομμάτια, δεν τα κάνει απαραίτητα τα κατά την άποψη της μπάντας τα δυνατότερα, αλλά αντιπροσωπευτικά και ότι “συμπληρώνουν το παζλ” καλύτερα.

Πήρατε τον Θέμη Κοπαναρίδη στα πλήκτρα ως μόνιμο μέλος. Τι άλλαξε σ’ αυτό το άλμπουμ σε σχέση με τα πλήκτρα;
Είχε μεγαλύτερη συνεισφορά σε αυτόν τον δίσκο ο Θέμης. Έχει παίξει τα πλήκτρα και στο “Between Visions and Lies” αλλά τότε έγινε σχεδόν τελευταία στιγμή. Τώρα ξέραμε όλοι ότι θα μπει στην μπάντα. Έχει άπειρες ιδέες και είναι φανταστικός μουσικός. Δουλέψαμε και παρέα μαζί και είχε φανταστικές ιδέες που έκαναν τη διαφορά και ανέβασαν τα κομμάτια ενορχηστρωτικά και ηχητικά!


Στην Λάρισα, είστε κάτι σαν οι τοπικοί ήρωες, μία από τις πιο παλιές και γνωστές μπάντες της πόλης. Η ερώτηση, κλασική. Πόσο δύσκολο είναι να έχει κανείς heavy metal γκρουπ στην επαρχία; Πόσο έχει αλλάξει αυτό με την σύγχρονη τεχνολογία;

Πλέον που πηγαινοέρχομαι στην Αθήνα συνεχώς δε βλέπω σχεδόν καμία διαφορά. Παλαιότερα υπήρχε μεγάλη. Κάποιες μικρές, ειδικά, πόλεις αν το καλοσκεφτείς φτιάχτηκαν από ανθρώπους από τα γύρω χωριά, οι οποίοι δεν είχαν καμία σχέση με το Heavy Metal οπότε υπήρχε προκατάληψη να το θέσω όμορφα.  Δεν έχει εξαφανιστεί, αλλά πλέον είναι κατά πολύ λιγότερη. Κατά τ’ άλλα η τεχνολογία έχει βοηθήσει πάρα πολύ. Έχουμε πλέον και ο καθένας τον εξοπλισμό του για να ηχογραφήσουμε επαγγελματικά, οπότε δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα.

Πόσο επηρέασε η πανδημία την ηχογράφηση και την προώθηση του δίσκου, δεδομένου ότι δεν είστε και το πιο ενεργό σχήμα σε ότι αφορά τα live;
Επηρέασε κατά κύριο λόγο την κυκλοφορία του και τη προώθησή του. Μπορεί όντως να μην κάνουμε πάρα πολλά live, αλλά έναν τυπικό αριθμό και στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό τα κάνουμε, πράγμα που δεν μπορούσε να γίνει τώρα, ενώ δε μπορέσαμε να κάνουμε ούτε ένα release party.

Το 2016 επανακυκλοφορήσατε το “Deliverance of soul”. Σκέφτεστε να κάνετε κάτι παρόμοιο και για τα “A piece of dream” και “Uncover”, ώστε να τα ανακαλύψουν και οι πιο καινούργιοι οπαδοί σας ή θεωρείτε ότι δεν σας εκφράζει πλέον αυτό το υλικό;
Δεν είναι κάτι που έχουμε σκεφτεί για να σου είμαι ειλικρινής. Αποτελούν κομματι της ιστορίας της μπάντας και ειδικά κάποιοι παλαιότεροι το “A piece of Dream” το λατρεύουν και του ‘χουν δώσει ίσως κι έναν cult χαρακτήρα. Θα σου πω μόνο ότι είχα προτείνει για το “Deliverance of Soul” να ξαναηχογραφήσω όλο το άλμπουμ για να βγει κάτι διαφορετικό. Εν τέλει έγινε μόνο ένα remaster και επανακυκλοφόρησε. Αν γινόταν κάτι ανάλογο για το “A Piece of Dream”, θα “σταύρωνα τα πόδια μου” που λένε, για να το ξαναηχογραφήσω, ειδάλλως απλά δε θα συμφωνούσα με την επανακυκλοφορία ενός demo που ηχογραφήθηκε από τελείως άλλους ανθρώπους απ’ αυτούς που είμαστε τώρα στη μπάντα, πλην του Νίκου. Αλλά είναι ούτως ή άλλως υποθετική η συζήτηση.


Εσύ και ο Βασίλης, είστε βασικά μέλη και στους SUNBURST, ένα εξίσου εξαιρετικό σχήμα. Αρχικά πες μου, πως ξεχωρίζετε ποιο κομμάτι είναι για ποιο συγκρότημα, αλλά και το status των SUNBURST τη στιγμή που μιλάμε. Να περιμένουμε αναλογικά νέο δίσκο σε δύο χρόνια;

Δεν τίθεται θέμα επιλογής γιατί τα κομμάτια στους BLACK FATE ξεκινάνε από το Νίκο και εγώ δουλεύω και προσθαφαιρώ θέματα και riffs πάνω σε αυτά. Στους SUNBURST η σύνθεση είναι περισσότερο δική μου δουλειά, αφού σχεδόν όλα τα κομμάτια τα ξεκινάω εγώ. Οπότε απλά σκέφτομαι αν είναι καλή η ιδέα και τίποτε άλλο.
Αυτή τη στιγμή ηχογραφούμε το καινούριο μας άλμπουμ. Έχουμε γράψει τύμπανα και κιθάρες και συνεχίζουμε. Λίγο πιο αργά λόγω πανδημίας και περιορισμών αλλά προχωράμε ακάθεκτοι.

Για πάμε τώρα λίγο στους SUICIDAL ANGELS, που αναβλήθηκαν/ακυρώθηκαν πολλές περιοδείες και συναυλίες σας. Ποια είναι τα πλάνα σας, όσο μπορεί να σχεδιάσει κάτι οποιοσδήποτε αυτήν την περίοδο;
Είμαστε όπως πολλές μπάντες σε μια περίεργη στάση αναμονής. Γράφουμε καινούρια κομμάτια αλλά το “Years Of Aggression” είναι από μεριάς περιοδείας πολύ φρέσκο και δεν έχει κάνει τον κύκλο του. Θέλουμε σίγουρα να περιοδεύσουμε περισσότερο για αυτό πριν κυκλοφορήσουμε νέο άλμπουμ.

Να περιμένουμε κάποια στιγμή κάποιον άλλο σόλο δίσκο ή διοχετεύεις τις ιδέες σου πλέον στα τρία σχήματα που παίζεις και βρίσκεις ότι δεν χρειάζεται;
Ναι, δουλεύω σε ιδέες αυτόν τον καιρό και έχω ήδη ξεκινήσει προπαραγωγή με τον Μπάμπη Κατσιώνη. Βγαίνει κάτι πολύ διαφορετικό, πειραματίζομαι ακόμη περισσότερο εκεί μιας και δεν έχω να λάβω υπόψη και τραγουδιστή οπότε κάνω ότι μου βγαίνει μουσικά. Έχω πάρα πολλές ιδέες και πιστεύω πως αν δε με πάει πίσω η πανδημία - μιας και δεν μπορώ να ταξιδέψω για να έρθω στην Αθήνα και να συνεχίσω την προπαραγωγή – θα το έχω έτοιμο για κυκλοφορία του χρόνου! Έχω στο μυαλό μου και διάφορες συνεργασίες και για το ποιος θα παίξει τύμπανα αλλά ίσως και άλλους guest μουσικούς όπως άλλους κιθαρίστες αλλά και άλλα όργανα, από πιο ethnic μέχρι και σαξόφωνο. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα ανακοινώσιμο ακόμη.


Τι περιμένεις στο εγγύς ή στο απώτερο μέλλον για την μουσική; Μπορείτε να κάνετε πλάνα για τους BLACK FATE; Αν ναι, ποια είναι αυτά;

Πιστεύω ότι η πανδημία ίσως αλλάξει από τον τρόπο που βλέπουμε συναυλίες μέχρι και το πως ταξιδεύουμε αλλά και άλλα πολλά καθημερινά πράγματα όπως επίσης ότι και η μάσκα ήρθε για να μείνει για καιρό. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάποιο πλάνο αυτή τη στιγμή, είναι καταδικασμένο να ακυρωθεί ή να αλλάξει τελείως. Οπότε απλά περιμένουμε τις εξελίξεις και προσαρμοζόμαστε σε καθεμιά τους.

Ποια ήταν η μέχρι τώρα ανταπόκριση που έχετε δει από τον κόσμο; Ευχαριστώ πολύ για την κουβέντα κι εύχομαι τα καλύτερα. Μπορείς να τελειώσεις όπως θέλεις.
Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι από το πως έχει αντιδράσει ο κόσμος με το “Ithaca”.  Οι πωλήσεις παρόλο που είναι μόνο διαδικτυακές μιας και μάλλον, δυστυχώς, η πανδημία έδωσε τη χαριστική βολή στα δισκάδικα, πάνε πολύ καλά και ελπίζουμε να μπορέσουμε να παίξουμε και κάποια lives σύντομα. Eύχομαι κι εγώ κατ’ αρχήν σε όλο το κόσμο υγεία και να λήξει όλη αυτή η κατάσταση σύντομα. Σ’ ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία και ελπίζω να τα πούμε σύντομα σε κάποιο live. Είτε με κάποια απ τις μπάντες μου, είτε των DREAM THEATER κατά προτίμηση!

Σάκης Φράγκος

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Δείτε ολόκληρο το Instagram Chat με την Clementine Delauney (VISIONS OF ATLANTIS)

9 Νοεμβρίου, 2020 - 10:30 Σάκης Φράγκος

Την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου, ο Σάκης Φράγκος έκανε ένα Instagram Live Chat μέσα από τη σελίδα του Rock Hard με καλεσμένη την τραγουδίστρια των VISIONS OF ATLANTIS, Clementine Delauney, όπου μίλησαν για...

[περισσότερα]

TOMORROW’S RAIN interview (Yishai Sweartz)

6 Νοεμβρίου, 2020 - 10:45 Γιώργος Δρογγίτης

"The dark book of one’s life"   Οι Ισραηλινοί death/doomsters TOMORROW’S RAIN κυκλοφόρησαν πριν λίγο καιρό το ντεμπούτο τους “Hollow”. Ένα πολύ καλό άλμπουμ με πάρα πολλά γνωστά ονόματα...

[περισσότερα]

HITTMAN interview (Jim, Dirk)

27 Οκτωβρίου, 2020 - 10:00 Δημήτρης Τσέλλος

“Chanting crowd are screaming his name… the Hittman!” Οι βετεράνοι του αμερικανικού power metal, HITTMAN, η μπάντα που κυκλοφόρησε το θεϊκό ομώνυμο άλμπουμ πίσω στα 1988, επέστρεψαν πια για τα...

[περισσότερα]

INTELLIGENT MUSIC PROJECT (Milen Vrabevski)

23 Οκτωβρίου, 2020 - 12:45 Σάκης Νίκας

“Music is intelligence” Ο Milen Vrabevski είναι ένας Βούλγαρος συνθέτης, μουσικός, παραγωγός και ο ιθύνων νους πίσω από το INTELLIGENT MUSIC PROJECT στο οποίο συμμετέχουν διάσημοι μουσικοί όπως...

[περισσότερα]

JOHN PETRUCCI interview

21 Οκτωβρίου, 2020 - 02:30 Σάκης Φράγκος

“Instrumental experiments” Έχω μιλήσει με πρώην και νυν μέλη των DREAM THEATER, αμέτρητες φορές. Για κάθε στούντιο άλμπουμ από το “Falling into infinity”, σε κάθε ζωντανή τους εμφάνιση, για κάθε...

[περισσότερα]