ELUVEITIE interview

13 Ιανουαρίου, 2012 - 13:52

“The rise and fall of the Celtic tribes”

Eluveitie2011d webΔύο φορές στη ζωή μου έχει τύχει να κάνω συνεντεύξεις που κράτησαν παραπάνω από μια ώρα, και οι δύο όταν συνεργαζόμουν με το περιοδικό Metal Invader. Μία μαζί με τον Γιώργο Κουκουλάκη (Rock ‘N’ Rolf – RUNNING WILD) και μία μαζί με τον Δημήτρη Σειρηνάκη όπου είχαμε κρατήσει «όμηρο» στην τηλεφωνική γραμμή τον Joe Lynn Turner. Λίγο οι συχνές διακοπές τηλεφώνου λίγο οι ερωτήσεις ιστορικού περιεχομένου τελιώσαμε μετά από ένα δίωρο την συνέντευξη με τον Chrigel από τους Ελβετούς ELUVEITIE! Nομίζω ότι καλύψαμε τα πάντα όσον αφορά το νέο δίσκο είτε από μουσικής πλευράς είτε από ιστορικής, καθώς έτυχε να κάνει συνέντευξη με έναν συντάκτη – θαυμαστή της πολεμικής μηχανής της Ρώμης! Επίσης με εξέπληξε με τις απαντήσεις του γύρω από τη folk metal σκηνή και το metal γενικότερα, ενώ δεν ξεχάσαμε να αναφέρουμε την τελευταία εμφάνισή τους στην Ελλάδα και το σοκ που υπέστη το συγκρότημα βλέποντας το χώρο, ενώ τέλος δίνει έντιμη απάντηση για το αν πρέπει να αγοράσουμε το “Helvetios”. Ειλικρινά ελπίζω να απολαύσετε την συγκεκριμένη συνέντευξη.

Eluveitie2011h webΚαλησπέρα Chrigel! Νέος δίσκος και μάλιστα concept αυτή τη φορά. Πως ήταν να δουλεύεις ένα concept για πρώτη φορά; Χρειάστηκε κατά την διάρκεια των ηχογραφήσεων να λειτουργήσετε διαφορετικά σε σύγκριση με άλλες φορές;
Και ναι και όχι! Δηλαδή κατά την διάρκεια των ηχογραφήσεων δεν κάναμε κάτι διαφορετικό. Συνθέσαμε και ηχογραφήσαμε τη μουσική μας με το τρόπο που γνωρίζουμε τόσα χρόνια. Απλά έπρεπε να δέσουν οι στίχοι σωστά με τη μουσική ώστε να αναπαράγουμε τα κατάλληλα συναισθήματα, καθώς και να βάλουμε σωστά τις αφηγήσεις ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα στη ροή του δίσκου. Ήταν μια ωραία, πρωτόγνωρη διαδικασία για εμάς και πιστεύω ότι πήγε πολύ καλά.
Ακούγοντας το τελικό αποτέλεσμα του “Helvetios” θα δοκιμάζατε ξανά να δημιουργήσετε concept ή τελικά είναι προτιμότερο να δημιουργείς δίσκους με «ελεύθερα» θέματα, ώστε να μην έχεις κανενός είδους περιορισμούς.
Δεν ξέρω, έχω ακόμα φρέσκια την εικόνα του “Helvetios” στο μυαλό μου. Δεν μας προβλημάτισε ιδιαίτερα η όλη ιδέα, καθώς επιλέξαμε ένα ιστορικό θέμα που ταιριάζει απόλυτα στη μουσική μας. Οι Γαλατικοί πόλεμοι μας εκφράζουν και σαν προσωπικότητες, από μικροί διαβάζαμε για τις μάχες εναντίον των Ρωμαίων και στιχουργικά θα «κολλούσε» άνετα σε κάποιο προηγούμενο δίσκο. Το δύσκολο θα ήταν να επιλέγαμε σαν concept κάτι που θα μας «ανάγκαζε» να φέρουμε νέα στοιχεία στη μουσική μας ώστε να δέσει.
Eluveitie2011g webΕίσαι θαυμαστής των concept δίσκων στο metal; Είχες κάποιο δίσκο σαν πρότυπο;
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω ακούσει concept δίσκους ώστε να διαμορφώσω άποψη (!!). Ψέματα έχω ακούσει το “Operation: mindcrime” των Αμερικανών QUEENSRYCHE. Καλός δίσκος με ωραία δομή. Οπότε δεν είχα κάποιο δίσκο σαν πρότυπο για το “Helvetios”.
Δεν ήταν απλά καλός δίσκος, κορυφαίος ήταν και παραμένει! Ακούγοντας το δίσκο θα έλεγα ότι επικρατεί το μελαγχολικό συναίσθημα σε σχέση με το επικό. Έγινε συνειδητά ή σας βγήκε αυθόρμητα;
Έχουμε μια ιστορία άγριων μαχών μεταξύ δύο μεγάλων δυνάμεων οπότε το επικό στοιχείο είναι απαραίτητο, ενώ από την άλλη έχουμε σαν αποτέλεσμα μεγάλες απώλειες τόσο σε ζωές όσο και στον τρόπο ζωής. Η μελαγχολία δεν ήταν κάτι συνειδητό! Είναι μέρος της μουσικής από το πρώτο δίσκο. Έχει να κάνει με το τι πιστεύουμε κα έχει χαθεί πλέον από το κόσμο μας. Συγκεκριμένα για την ιστορία στο “Helvetios”, μην ξεχνάς, μετά τους πολέμους με τη Ρώμη από ανεξάρτητες φυλές καταλήξαμε απλά επαρχίες της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας!
Θα επανέλθουμε αργότερα στην Ιστορία, ώστε να την αναλύσουμε διεξοδικά. Τα folk συγκροτήματα πολλές φορές μπορεί να πέσουν στην παγίδα της επανάληψης και της στείρας έμπνευσης καθώς είναι δύσκολο να φέρεις νέα στοιχεία στη μουσική, κάτι που ίσως αλλοιώσει την μουσική προσωπικότητα. Πάντα υπάρχει ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Κατά την γνώμη μου το διαπίστωσα και στο “Helvetios”. Ποια είναι η δική σου γνώμη;
Eluveitie2011d webΘα διαφωνήσω! Δεν νομίζω ότι έχουμε πέσει σε μια τέτοιου είδος παγίδα! Έχουμε νέα στοιχεία στη μουσική μας και δεν ακουγόμαστε επαναλήψιμοι. Δεν υφίσταται κάτι τέτοιο και γενικά μπορεί να συμβεί σε όποιο είδος. Πάρε για παράδειγμα το death metal, μπορείς να πεις ότι ακούγεται μετά από τόσα χρόνια βαρετό και επαναλήψιμο.
Ναι αλλά στο death metal υπήρξαν οι διάφοροι διαχωρισμοί που το έκαναν ποιο ενδιαφέρον. Ακούσαμε μελωδικό death, ατμοσφαιρικό, brutal ή με ποιο μοντέρνες κιθάρες, ακόμα και progressive. Εσείς για παράδειγμα μπορείτε να εισάγεται στη μουσική σας folk μουσική από άλλες χώρες;
Εννοείς για παράδειγμα κινέζικη, αραβική ή ινδιάνικη folk μουσική; Αυτή τη στιγμή σίγουρα όχι. Είμαστε μια Celtic folk μπάντα και προσωπικά δεν βλέπω το λόγο να αλλάξουμε το ύφος μας ακόμα. Ακόμα γουστάρουμε αυτό που κάνουμε και δεν μας έχει κουράσει καθόλου.
Eluveitie2011p webΑλήθεια μιας και στο “Helvetios” περιγράφεται τις συγκρούσεις εναντίων των Ρωμαίων θα ήταν καλή ιδέα να είχατε ένα τραγούδι με παραδοσιακή μουσική των Ρωμαίων! Πιστεύω ότι είστε ικανοί, μουσικά.
Θα ήταν καλή ιδέα, αλλά εμείς είμαστε με τη πλευρά των Γαλατών. Θυμάσαι; Σιχαινόμαστε τους Ρωμαίους (γέλια).
Ποια είναι η γνώμη σου για την σύγχρονη folk metal σκηνή; Ποια συγκροτήματα σου αρέσουν;
Δεν ακούω folk metal, οπότε δεν ξέρω τι να σου απαντήσω. Τα μόνα συγκροτήματα που σκέφτομαι είναι οι Φινλανδοί MOONSORROW, οι οποίοι είναι πολύ καλοί μας φίλοι και ένα συγκρότημα από την Ισλανδία που περιοδεύουμε μαζί, οι SOLSTAFIR. Από εκεί και πέρα δεν έχω γνώσεις.
Οκ θα το δεχτώ, κυρίως γιατί ανέφερες μια από τις αγαπημένες μου μπάντες (MOONSORROW), οπότε πες μου την γνώμη σου για τα συγκροτήματα που έσωσαν υπόσταση στο συγκεκριμένο είδος, όπως οι THIN LIZZY, JETHRO TULL και SKYCLAD. Σίγουρα τα είχατε σαν πρότυπο στην αρχή της καριέρας σας.
Θα σε απογοητεύω, καθώς με κανένα από τα τρία συγκροτήματα δεν έχω ασχοληθεί (!!). Δεν τα άκουγα ποτέ. Πρέπει να έχω μόνο ένα δίσκο των SKYCLAD στη δισκοθήκη μου, ο οποίος δεν μπορώ να θυμηθώ ποιος είναι τώρα. Πάντως αναγνωρίζω στον Martin Walkyier την ικανότητα στους στίχους. Μακράν μέσα στους δέκα καλύτερους στιχουργούς όλων των εποχών. Οι στίχοι του ήταν έξυπνοι, αιχμηροί και μιλούσαν κατευθείαν στην καρδιά. Μουσικά τον προτιμώ στους SABBAT.
Eluveitie2011b webΜου ανέφερες αρχικά ότι δεν έχεις ακούσει πολλούς concept δίσκους, ενώ τώρα λες ότι δεν έχεις επαφή με τη folk μουσική, ούτε καν με θρυλικά συγκροτήματα. Τι ακούς από metal;
Γενικά είμαι ένας από τους ανθρώπους που ακούω σπάνια νέα συγκροτήματα. Μου αρέσουν ακόμα αυτά που άκουγα πριν δέκα χρόνια (σ.σ. Φραγκίσκο & Ορφέα αυτός είναι χειρότερος και από μένα!). Παλιό καλό μελωδικό death metal, κάποια κλασικά heavy συγκροτήματα και από εκεί και πέρα πολύ folk μουσική. Μου αρέσει κυρίως η Ιρλανδέζικη και κυρίως οι καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν το φλάουτο.
Eluveitie2011e webΘα σου πρότεινα να ασχοληθείς λίγο περισσότερο τουλάχιστον με τους SKYCLAD, θα πάρεις καλές ιδέες για την μουσική σας. Τα τελευταία χρόνια όμως παρατηρούμε μια άνοδο στο folk / Viking / pagan metal σχεδόν σε όλη την Ευρώπη. Από Ιρλανδία μέχρι Ρωσία και Ουκρανία. Ποια είναι η γνώμη σου;
Στην προσπάθεια τους ο κόσμος να αναζητήσει κάτι νέο επιστρέφει σε παλιούς ήχους. Έχουν κουραστεί πολλοί από τα διάφορα μουσικά trends που επικρατούν, ακόμα και στο metal και ψάχνονται, αναζητούν και εξερευνούν το παρελθόν γιατί το μέλλον είναι αβέβαιο. Επίσης το συγκεκριμένο φαινόμενο έχει βοηθήσει πολύ κάποιον να έρθει σε επαφή με διάφορες κουλτούρες και να γνωρίζονται καλύτερα οι λαοί! Πλέον το συγκεκριμένο είδος δεν πρόκειται να εξαφανιστεί, έχει εδραιωθεί γερά.
Πριν τέσσερα χρόνια είχατε κυκλοφορήσει το “Evocation I – The arcane dominion”, έναν 100% folk δίσκο. Ήταν ικανή μια τέτοιου είδος κυκλοφορία ώστε να κερδίσετε συμπάθειες από ακροατές που δεν έχουν σχέση με το metal, παρά μόνο με την παραδοσιακή μουσική;
Ναι, βέβαια! Πήγε πολύ καλά και γίναμε γνωστοί σε ένα κύκλο που ναι μεν έχουμε κοινά ακούσματα αλλά που δεν θα άκουγαν ποτέ πρώτα δίσκους όπως το “Spirit” ή το “Slania”. Μάλιστα αρκετός κόσμος από το συγκεκριμένο κύκλο έρχεται πλέον στις συναυλίες μας, παρόλο που παίζουμε metal τραγούδια και δείχνουν να το απολαμβάνουν. Μετά το τέλος της περιοδείας για το “Helvetios” λογικά θα μπούμε στο studio για το δεύτερο μέρος του “Evocation”. Ήδη έχουμε κάποιες ιδέες και το μόνο που χρειάζεται είναι χρόνος ώστε να τις δουλέψουμε όλοι μαζί σαν συγκρότημα.
Eluveitie2011a webΣυγκροτήματα όπως οι THIN LIZZY κατάφεραν να αποκτήσουν ένα σεβαστό όνομα τόσο από τους rock θαυμαστές όσο και από τους θαυμαστές της παραδοσιακής μουσικής, ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία. Τους καλούσαν μάλιστα να παίξουν σε folk festivals. Για σένα, σαν μουσικός, πόσο σημαντικό είναι να κερδίσεις ανάλογη εμπιστοσύνη και θαυμασμό;
Είμαστε μουσικοί που καταφέραμε να παντρέψουμε δύο λατρεμένα μουσικά είδη και έχουμε την τύχη να ασχολούμαστε καθημερινά χωρίς να μας τραβάνε την προσοχή άλλες καθημερινές ασχολίες. Μας αρέσει η μουσική μας και ευτυχώς έχουμε συναντήσει ανθρώπους που τους αρέσει στον ίδιο βαθμό. Το να κερδίσουμε αναγνώριση τόσο στο metal όσο και στο folk κύκλο θα σημαίνει ότι η σκληρή δουλειά και οι προσπάθειες μας έχουν αντίκτυπο και θα μας δώσει ενέργεια και κίνητρο να δουλέψουμε ακόμα πιο σκληρά. Εξάλλου η πραγματική επιβράβευση ενός καλλιτέχνη είναι το χειροκρότημα των θαυμαστών και το να μείνουμε χαραγμένοι στη μνήμη τους. Προσωπικά για μένα το καλύτερο θα ήταν μετά από 20 χρόνια να μας θυμούνται με σεβασμό και το ιδανικότερο θα ήταν να έχουμε κερδίσει αυτό το σεβασμό για το σύνολο της δισκογραφίας μας.
Πέρα από την επιστροφή στη παραδοσιακή μουσική παρατηρούμε στην Ευρώπη ότι περισσότεροι νέοι άνθρωποι αναζητούν και εξερευνούν το παρελθόν τους, την ιστορία όποιας φυλής ανήκουν για να βρουν απαντήσεις στα διάφορα, σημερινά, προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Πιστεύεις ότι είναι μια καλή λύση η επιστροφή στο παρελθόν;
Δύσκολη ερώτηση με απάντηση που μπορεί να περιέχει παγίδες. Το να ζεις στο παρελθόν τις περισσότερες φορές δεν είναι το ιδανικότερο. Πρέπει να έχεις επαφή με το παρόν ώστε να μπορέσεις να αντιμετωπίσεις με το καλύτερο δυνατό τρόπο το μέλλον. Όμως στο παρελθόν μπορεί να υπάρχουν απαντήσεις που έχουν την δυνατότητα να διαμορφώσουν ένα καλύτερο αύριο. Εξάλλου στο παρελθόν έζησαν λαμπρές προσωπικότητες που δίδαξαν σωστά πράγματα, διδάγματα τα οποία στη πορεία της ανθρωπότητας μέσα στο χρόνο ξεχάστηκαν. Πρέπει να κρατάμε τα καλύτερα από κάθε εποχή και να τα χρησιμοποιούμε σαν βάση για να γινόμαστε καλύτεροι. Ο πραγματικός κίνδυνος για μένα είναι να ζεις αποκλειστικά στο παρελθόν και να προσπαθείς να το επαναφέρεις ατόφιο στη σήμερον εποχή.
Eluveitie2011fΑς επιστρέψουμε στο “Helvetios” και θα ήθελα να μου απαντήσεις ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι από το δίσκο; Εκείνο που ανυπομονείς να παίξεις πάνω στη σκηνή!
Βασικά στην επερχόμενη περιοδεία μας θα παίξουμε σχεδόν όλα τα τραγούδια του δίσκου και θα ήταν δύσκολο να διαλέξω ένα. Αλλά όλα τα μέλη του συγκροτήματος δείχνουν μια τάση για το “Havoc”, το παίξαμε πρόσφατα σε μια εμφάνισή μας στην Ελβετία και το γουστάραμε όλοι.
Θα υπάρχει κάποια ειδική έκδοση για το δίσκο;
Ναι, θα έχουμε μια έκδοση που θα περιέχει πέρα από τα τραγούδια ένα μικρό documentary, διάρκειας περίπου μιας ώρας, για το concept του δίσκου όπου θα αναλύουμε περισσότερο σημαντικές μάχες και γεγονότα με την βοήθεια ειδικών και ανθρώπων που έχουν ασχοληθεί με την συγκεκριμένη ταραγμένη περίοδο. Οπότε όποιος γνωρίζει λίγα πράγματα ή δεν έχει καθόλου ιδέα μπορεί να μάθει τα βασικά εύκολα και γρήγορα. Αν το βρει ενδιαφέρον μετά θα μπορέσει να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες στα βιβλία ιστορίας.
Eluveitie2011l webΠολύ καλή ιδέα! Μιας και μου έχεις δώσει την εντύπωση ότι έχεις ασχοληθεί διεξοδικά με το συγκεκριμένο θέμα, θα ήθελα να μου πεις για ποιο λόγο οι Γαλάτες έχασαν κατά κράτος τον πόλεμο;
Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει ότι δεν υπήρχε μια ενιαία διοίκηση. Υπήρχαν σκόρπιες φυλές που ξαφνικά βρέθηκα σε μια άγνωστη θέση για τα δικά τους δεδομένα, να πολεμήσουν ενωμένα και οργανωμένα. Από την άλλη πλευρά στη Ρώμη υπήρχε μια ενιαία διοίκηση που έπαιρνε τις αποφάσεις και κάθε απόφαση ήταν νόμος και δεν υπήρχαν αμφιβολίες. Οι Γαλάτες όταν έκαναν πόλεμο, κυρίως μεταξύ τους, ήταν για να λύσουν κάποιες διαφορές. Σε ένα πεδίο μάχης συναντιόντουσαν οι αντιμαχόμενες παρατάξεις και ο νικητής απλά λεηλατούσε παίρνοντας νομίσματα, βασικά είδη και ανθρώπους, αλλά όχι τα εδάφη. Απλά ο νικητής στο τέλος επέστρεφε στην επικράτειά του. Ενώ με τους Ρωμαίους ήταν διαφορετικά, είχαν σκοπό να αποκτήσουν και τα εδάφη, ώστε να διευρύνουν τα σύνορα της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Αυτό οι Γαλάτες δεν το είχαν σκεφτεί καν με αποτέλεσμα να μην πάρουν τόσο σοβαρά όσο θα έπρεπε την απειλή των Ρωμαίων. Ένας ακόμη λόγος ήταν οι διαφορές στο τρόπο πολέμου μεταξύ των δύο παρατάξεων. Διαφορετικά είχαν συνηθίσει να πολεμούν οι Γαλάτες σε σχέση με τους Ρωμαίους. Για παράδειγμα μια από τις πρώτες μάχες που έγιναν και εξελίχθηκε σε σφαγή ήταν όταν οι Ρωμαίοι αποφάσισαν να επιτεθούν νύχτα και αιφνιδίασαν τους αντιπάλους τους. Κάτι που ήταν ανήκουστο για τους Γαλάτες τέτοιου είδος ύπουλες τακτικές, πάντα το βράδυ ξεκουράζονταν και το πρωί πολεμούσαν.
Eluveitie2011c webΧωρίς να θέλω να σε προσβάλλω και κατανοώ τη γνώμη σου, αλλά όταν πολλές φυλές ενώθηκαν κάτω από το λάβαρο του Βερσιγκετόριξ είχατε τριπλάσιο στρατό και όλες τις μάχες απέναντι στον Ιούλιο Καίσαρα τις έδωσε μέρα, αλλά ο Ιούλιος σε κάθε μάχη κατάφερε με έξυπνες και καινοτόμες τακτικές να εκμηδενίσει το αριθμητικό πλεονέκτημα του εχθρού και να κερδίζει με, συγκριτικά, μικρές απώλειες. Άλλωστε για αυτό έμεινε στην Ιστορία ένας από τους 5 κορυφαίους στρατηγούς. Μήπως ένας ακόμη σοβαρός λόγος ήταν η έλλειψή ικανών στρατηγών στη πλευρά των Γαλατών;
Υπήρχαν, κατά τη γνώμη μου, ικανοί στρατηγοί ανάμεσα στις φυλές, αλλά όπως ανέφερα παραπάνω δεν υπήρχε επικοινωνία, μια κεντρική διοίκηση. Οπότε ο καθένας δρούσε ανεξάρτητα. Επίσης ένα ακόμη που κατάφεραν οι Ρωμαίοι ήταν να παίρνουν με το μέρος τους κάποιες φυλές με αποτέλεσμα να έχουν καλυμμένα τα νώτα τους, καθώς προχωρούσαν προς τη κεντρική Γαλατία και να εφοδιάζονται παράλληλα.
Eluveitie2011oΤο περίφημο «Διαίρει και βασίλευε» που δούλεψε με εκπληκτικά αποτελέσματα και στους πολέμους με τους Έλληνες.
Ακριβώς, κατάφεραν με αυτό το τρόπο να ελέγχουν περιοχές χωρίς κόπο και παράλληλα να ετοιμάζονται απερίσπαστα για την επόμενη μεγάλη τους μάχη. Δεν αντιλέγω ότι ο Ιούλιος Καίσαρας διέθετε σπουδαίο μυαλό (σ.σ. αυτό σου έλειπε) αλλά αν ήμασταν ενωμένοι θα είχαμε τελικά αποκρούσει τον κίνδυνο.
Και πάλι το θεωρώ αρκετά δύσκολο, λόγω της πειθαρχίας και τον εξοπλισμό της Ρωμαϊκής λεγεώνας. Σε πολλές σημαντικές μάχες έπαιξε καθοριστικό ρόλο, όπου εκεί που φαίνεται ότι θα κέρδιζαν οι αντίπαλοι, η πειθαρχία σε συνδυασμό με την ψυχραιμία των στρατηγών έφερναν ξαφνικά αντίθετο αποτέλεσμα. Σε αντίθεση με τους Γαλάτες που αν τυχόν η μάχη δεν πήγαινε όπως υπολόγιζαν έχαναν το κουράγιο και τη συνοχή τους και «έσπαγαν» τις γραμμές τους.
Ίσως! Υπάρχουν τόσοι πολλοί παράμετροι σε μια μάχη που μπορούν να φέρουν το τελικό αποτέλεσμα οπότε μπορούμε να μιλάμε για ώρες.
Ένας από τους κύριους λόγους που ο Άγγλος συγγραφέας ξεκίνησε να δημιουργεί τη μυθολογία της Μέσης – Γης είχε να κάνει με το ότι η εισβολή των Νορμανδών στην Αγγλία σταμάτησε βίαια την άνθηση του Αγγλο – Σαξονικού πολιτισμού και ο ίδιος επιθυμούσε να δημιουργήσει ένα έργο φόρο τιμής. Έχεις σκεφτεί ποτέ πως θα ήταν η Ευρώπη σήμερα αν το αποτέλεσμα των Γαλατικών πολέμων ήταν διαφορετικό;
Χαχαχαχα!! Πολλές φορές! Γενικά υπάρχουν στιγμές στην ιστορία που σκέφτεσαι ότι από λεπτομέρειες το αποτέλεσμα μπορεί να ήταν διαφορετικό και αναρωτιέσαι πως μπορεί να ήταν σήμερα τα πράγματα. Αυτό όμως που δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι αν θα ήταν καλύτερα ή όχι. Ο Γαλατικός πολιτισμός θα είχε ακμάσει σίγουρα, αλλά αν θα ήταν καλύτερη η σημερινή εποχή, δύσκολο να κρίνεις. Προσωπική άποψη καθαρά θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον.
Eluveitie2011nΑς πάμε στην τελευταία εμφάνισή σας στην Αθήνα, για την οποία έγραψα ένα μικρό άρθρο στο site (http://www.rockhard.gr/index.php?option=com_content&;view=article&id=1034:2011-12-12-14-01-03&catid=85:2011-07-29-07-15-08&Itemid=215). Με εξέπληξε ευχάριστα η επαγγελματική σας εμφάνιση, γεμάτο πάθος και κέφι, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίσατε εκείνη τη βραδιά. Μικρή σκηνή για να παίξουν με άνεση όλα τα μέλη του συγκροτήματος, κακός ήχος που βελτιώθηκε ελάχιστα στη πορεία.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Πάθαμε ένα μικρό σοκ όταν είδαμε τη σκηνή και κάναμε αστεία μεταξύ μας για το πως θα χωρέσουμε όλοι. Όμως σεβόμαστε τους θαυμαστές μας, πλήρωσαν εισιτήριο και έπρεπε να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Πραγματικά ευχαριστηθήκαμε την συγκεκριμένη εμφάνιση και σε αυτό βοήθησαν οι Έλληνες φίλοι μας που μας παρότρυναν με τον τρόπο τους! Ήταν μια καλή βραδιά για εμάς και σίγουρα θέλουμε να ξανά παίξουμε στην Αθήνα. Τέλος δεν παίζαμε πάντα σε μεγάλα clubs και το να παίζουμε σε μικρά έχει την δική του γοητεία. Είσαι κοντά με το κοινό και εκείνη τη βραδιά νιώσαμε ότι ήμασταν ανάμεσα στον κόσμο.
Όπως γνωρίζεις στην Ελλάδα τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα τον τελευταίο καιρό, ενώ οι νέες κυκλοφορίες πάρα πολλές. Γιατί πρέπει ένας Έλληνας να αγοράσει το δικό σας δίσκο;
Καταλαβαίνω και ακούμε συχνά για τις δυσκολίες που περνάτε καθημερινά. Το “Helvetios” είναι προϊόν σκληρής και έντιμης δουλειάς, όπου δώσαμε τον καλύτερο εαυτό ώστε να ικανοποιήσουμε το μουσικό μας «εγώ» και τους φίλους μας. Αλλά αν το δίλλημα είναι να κάνετε οικονομία για να αγοράσετε το δίσκο ή να βγείτε μια βόλτα με τους φίλους σας, να πάτε να πιείτε ένα ποτό, προτιμήστε το δεύτερο. Πρέπει να περνάτε χρόνο με τους φίλους σας και απλά «κατεβάστε» δωρεάν το δίσκο μας όπου τον βρείτε. Και αν έρθουμε για συναυλία ακόμα καλύτερα, θα διασκεδάσουμε και θα περάσουμε ευχάριστα όλοι μαζί!.
Chrigel σε ευχαριστώ για την συνέντευξη και περιμένουμε να σας δούμε ξανά από τα μέρη μας.
Εγώ σας ευχαριστώ για την υποστήριξή σας και να προσέχετε τον εαυτό σας. Κουράγιο και δύναμη αγαπητοί μου φίλοι!

Παναγιώτης Δημητρόπουλος

http://eluveitie.ch/

ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ

•    “Spirit” (2006)
•    “Slania” (2008)
•    “Evocation I – The arcane dominion” (2009)
•    “Everything remains as it never was” (2010)
•    “Helvetios” (2012)

LINE UP

•    Chrigel Glanzmann (vocals, acoustic guitars, mandolin, uilleann pipes, bodhran, tin and low whistles, gaita)
•    Meri Tadic (fiddle, vocals)
•    Merlin Sutter (drums)
•    Ivo Henzi (guitars)
•    Sime Koch (guitars)
•    Anna Murphy (hurdy gurdy, vocals)
•    Pade Kistler (bagpipes, whistles)
•    Kay Brem (bass)

 

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

INTELLIGENT MUSIC PROJECT (Milen Vrabevski)

23 Οκτωβρίου, 2020 - 12:45 Σάκης Νίκας

“Music is intelligence” Ο Milen Vrabevski είναι ένας Βούλγαρος συνθέτης, μουσικός, παραγωγός και ο ιθύνων νους πίσω από το INTELLIGENT MUSIC PROJECT στο οποίο συμμετέχουν διάσημοι μουσικοί όπως...

[περισσότερα]

JOHN PETRUCCI interview

21 Οκτωβρίου, 2020 - 02:30 Σάκης Φράγκος

“Instrumental experiments” Έχω μιλήσει με πρώην και νυν μέλη των DREAM THEATER, αμέτρητες φορές. Για κάθε στούντιο άλμπουμ από το “Falling into infinity”, σε κάθε ζωντανή τους εμφάνιση, για κάθε...

[περισσότερα]

SACRED OUTCRY interview (Γιώργος Απαλοδήμας)

15 Οκτωβρίου, 2020 - 10:00 Δημήτρης Τσέλλος

“Feel the anger, feel the pain, hear the sacred outcry!” Οι Έλληνες SACRED OUTCRY «τάραξαν τα νερά» του επικού power metal στην χώρα μας με το εκπληκτικό ντεμπούτο τους, “Damned for all time...

[περισσότερα]

JUDICATOR interview (John Yelland)

13 Οκτωβρίου, 2020 - 09:30 Δημήτρης Τσέλλος

“O stavros nika, oh let there be light!” Οι Αμερικάνοι JUDICATOR, κυκλοφόρησαν φέτος μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της χρονιάς, το άλμπουμ “Let there be nothing”. Ή τουλάχιστον έκπληξη για...

[περισσότερα]

Δείτε ολόκληρο το Instagram Chat με τον Matt Barlow (ASHES OF ARES, SCHAFFER / BARLOW PROJECT, ex-ICED EARTH)

6 Οκτωβρίου, 2020 - 01:15 Σάκης Φράγκος

Την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου, ο Σάκης Φράγκος έκανε ένα Instagram Live Chat μέσα από τη σελίδα του Rock Hard με καλεσμένο τον Matt Barlow τραγουδιστή των ASHES OF ARES, SCHAFFER / BARLOW PROJECT,...

[περισσότερα]