EXARSIS interview (Nick)

8 Ιανουαρίου, 2021 - 04:00

“Censorshit”

Οι Έλληνες thrashers, EXARSIS, κυκλοφόρησαν πριν λίγες εβδομάδες το πέμπτο στούντιο άλμπουμ τους, με τίτλο "Sentenced to life”. Με αρκετά ανανεωμένη σύνθεση, απαλλαγμένοι από τον «βραχνά» του εξωφύλλου του “New war order” και με περισσότερες μελωδίες, συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν. Συνομιλήσαμε μέσω Skype, με τον τραγουδιστή του σχήματος, Νίκο, και την κουβέντα μας αυτή, μπορείτε και να τη διαβάσετε αλλά και να την παρακολουθήσετε στο YouTube link που υπάρχει στο τέλος.

Αναγκαστικά θα ξεκινήσουμε ενώνοντας το προηγούμενο άλμπουμ σας, “New world order” με το καινούργιο, το “Sentenced to life”, που κυκλοφόρησε στο τέλος Νοεμβρίου από την MDD Records. Τότε, είχαν συμβεί διάφορα πράγματα «εξωμουσικά» που νομίζω ότι είχαν να κάνουν περισσότερο με το εξώφυλλο, παρά με τους στίχους, διότι αν κανείς διάβαζε τους στίχους, δεν θα υπήρχε καμία παρερμηνεία. Θεωρώ ότι ήταν μάλλον μία παράβλεψη. Δεν θέλω όμως να επιμείνουμε στο τι συνέβη, αλλά στο πώς λειτούργησε όλος αυτός ο θόρυβος που δημιουργήθηκε στο μουσικό κομμάτι των EXARSIS ώστε να φτάσουμε στο “Sentenced to life”. Βγάλατε πιο πολλή οργή, ας πούμε;
Δε νομίζω ότι υπολειπόμαστε σε οργή στο συγκρότημα, τουναντίον θα έλεγα ότι αυτός ο δίσκος είναι ο πιο μελωδικός μας, ο πιο heavy metal δίσκος μας. Δεν άλλαξε μουσικά κάτι αυτή η ιστορία, αλλά σίγουρα επηρέασε στιχουργικά, ακόμα και στο εξώφυλλο με όλο αυτό το ιντερνετικό δικαστήριο που μπορεί να συμβεί στον καθένα, οποιαδήποτε μέρα για το οτιδήποτε. Εμείς το βιώσαμε με αυτήν την μορφή, που είναι αδύνατο όταν απευθύνεσαι σε όλον τον κόσμο μέσω της μουσικής σου να διαχειριστείς τους πάντες, στο τι πιστεύει και ιδιαίτερα ανθρώπους που είναι πιο ευαίσθητοι σε αυτά τα πράγματα –και καλά κάνουν, αφού πρέπει να είμαστε συνειδητοποιημένοι κοινωνικά και πολιτικά. Εμείς ήμασταν ξεκάθαροι στο τι πρέσβευε το εξώφυλλο και κατευθύναμε τον κόσμο στους στίχους μας, όπως πολύ σωστά είπες και σε όλα όσα πρεσβεύουμε σαν συγκρότημα. Για να απαντήσω και στο αρχικό σου ερώτημα, λοιπόν, δεν επηρέασε τόσο μουσικά, όσο στιχουργικά, με τη λογοκρισία, με το πώς είναι άλλα να λες και άλλα να καταλαβαίνουν, να λες ποιο είναι το δίκαιο για σένα και να βρίσκει τοίχο. Ειδικά το “Mouthtied”, που είναι και το video clip, αφορά σε μεγάλο ποσοστό και την ιστορία με το εξώφυλλο. 

Νομίζω ότι και ο πλέον αδαής θα μπορούσε να το καταλάβει βλέποντας το video clip…
Ακριβώς. Πάντως δεν είναι όλος ο δίσκος στιχουργικά έτσι, ένα μεγάλο κομμάτι του όμως αφορά αυτήν την κατάσταση. 

Έχουν περάσει 3 χρόνια από την κυκλοφορία του “New war order”. Τώρα που βγήκε ο νέος δίσκος, έχετε αντιληφθεί να έχει γίνει ζημιά στο fan base σας.
Η μπάντα είναι μεγαλύτερη από ποτέ, για να δικά μας δεδομένα. Υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη ανταπόκριση και ενδιαφέρον για το δίσκο. Είχαμε πολύ μεγάλη περιέργεια για το πώς θα αντιμετωπίσει ο κόσμος το άλμπουμ κι επειδή είναι πιο διαφορετικό κι επειδή υπήρχαν αλλαγές στη σύνθεση του συγκροτήματος, ενώ ήταν και η πρώτη φορά που χρειαστήκαμε τρία χρόνια για να βγάλουμε νέο δίσκο. Η ανταπόκριση, λοιπόν, είναι θετικότατη, ιδιαίτερα αν λάβει κανείς υπόψη και την περίοδο που ζούμε, που τα πράγματα δεν είναι και τα πλέον φυσιολογικά. Περισσότερος κόσμος ασχολείται μαζί μας, περισσότερα media ασχολούνται με το δίσκο. Στην Ελλάδα δεν έχω παρατηρήσει να μην ασχολούνται μαζί μας εξαιτίας του εξωφύλλου του προηγούμενου δίσκου, αντιθέτως εκτός του ότι πουλάει ακόμα, τα μπλουζάκια που είχαν πάνω το εξώφυλλο, έχουν γίνει ανάρπαστα. Ενδεχομένως να υπάρχουν κάποια άτομα στο εξωτερικό που να έχουν ξενερώσει, αλλά εμείς δεν έχουμε νιώσει κάποια διαφορά. 


Ξέρεις τώρα ότι ιδίως ο thrasher δεν αργεί να στραβώσει με την παραμικρή αλλαγή…

Όπως συνέβη και με όλες τις μεγάλες μπάντες στο thrash, που δοκίμασαν οποιαδήποτε μικρή διαφοροποίηση, με τον τρόπο τους και το ταλέντο τους, έτσι κι εμείς ποντάραμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο, κοιτάξαμε δηλαδή τις heavy metal επιρροές μας κι εμπνευστήκαμε από αυτές, αντί να πάμε να αντιγράψουμε. Αυτός ήταν ο στόχος μας και είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα. Όσο ακούμε το νέο άλμπουμ ή όσο κάνουμε πρόβες παίζοντας το νέο υλικό, μας αρέσει ολοένα και περισσότερο. Έτσι μας βγήκε αυτός ο δίσκος.

Ας μην πιστέψει ο κόσμος ότι οι EXARSIS άλλαξαν και παίζουν –ας πούμε- σαν τους JUDAS PRIEST. Κατά τη γνώμη μου, δεν φτάνετε απολύτως στα χωράφια του heavy metal, αλλά πηγαίνετε αρκετά έντονα στο speed metal, ένα ιδίωμα που εξυπηρετεί πολύ και τα φωνητικά σου. 
Θέλαμε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην μελωδία, παίρνοντας αυτές τις heavy metal επιρροές και βάζοντάς τες στις ταχύτητές μας, πέρα από κάποιες –μετρημένες- χαμηλές ταχύτητες στο άλμπουμ. Οι λίγες χαμηλές ταχύτητες, μάλιστα, ήταν ένα πείραμα από πλευράς μας και οι αντιδράσεις έδειξαν ότι ήταν πετυχημένο. Φωνητικά, ο δίσκος ήταν ένα πολύ μεγάλο στοίχημα για εμένα, αφού έπρεπε να δοκιμάσω έναν διαφορετικό τρόπο τραγουδιού κι αυτό είχε πάρα πολλή δουλειά. Το “Sentenced to life”, ήταν ένας δίσκος που γράφτηκε σ’ ένα εύλογο χρονικό διάστημα κι όχι σε –ας πούμε- πέντε μήνες και με έβαλε στο τριπάκι να πάω το στυλ μου σ’ άλλο επίπεδο, σε συνάρτηση με τα τραγούδια που έχουν έστω και λίγο διαφορετική τροπή σε σχέση με ότι έχουμε κάνει ως τώρα. Θέλω να πιστεύω ότι είναι μία αρχή για πολύ καλά πράγματα στο μέλλον. 

Ο δίσκος σας τελειώνει με το τραγούδι “New war order”, που είναι ο τίτλος του προηγούμενου άλμπουμ σας…
Ναι, αυτό είναι μία παράδοση που έχουμε σε κάθε δίσκο, το τραγούδι που τον κλείνει, να έχει τον τίτλο του προηγούμενου άλμπουμ. Οι στίχοι, μάλιστα, θέτουν τα ζητήματα του προηγούμενου άλμπουμ και κατά κάποιον τρόπο ενώνονται όλα αυτά εν τέλει, δείχνοντας ότι είναι μία μεγαλύτερη εικόνα. 

Το concept της φωτογράφησης πως προέκυψε; Αυτές οι ταμπέλες που γράφουν “Bergen County”, έχουν κάποιον συμβολισμό;
Το έκανε ο Γιάννης ο Νάκος και να σου πω την αλήθεια δεν τον ρώτησα γι’ αυτήν την αναγραφή. Η φωτογράφηση είχε να κάνει με το κομμάτι της κατηγορίας στην τέχνη μας, ας το πω έτσι… Σκεφτήκαμε να φωτογραφηθούμε χωρίς να φαίνονται τα μάτια, αφού ο καθένας θα μπορούσε να περάσει αυτό που περάσαμε εμείς, όπως συμβαίνει άλλωστε με τόσον κόσμο με τα ιντερνετικά δικαστήρια που στήνονται καθημερινά… 

Όταν έφτασε η στιγμή να ασχοληθείτε με το εξώφυλλο, ήσασταν απλά πιο προσεχτικοί; Αφήσατε τον καλλιτέχνη να κάνει αυτό που είχε στο μυαλό του; Του δώσατε μία συγκεκριμένη κατεύθυνση; Πως κινηθήκατε, λαμβάνοντας υπόψη ότι ήταν το σημείο τριβής του προηγούμενου άλμπουμ;
Πάντα κάναμε τα εξώφυλλα που θέλαμε και ο εικαστικός καλλιτέχνης πάντοτε ακολουθούσε τα προσχέδια που του δίναμε. Αυτή τη φορά άλλαξε ο άνθρωπος που έφτιαξε το εξώφυλλο, καθώς αυτός που έφτιαξε το “New war order” δεν ήθελε να συνεχίσει εξαιτίας της φασαρίας που έγινε και πήραμε τον Dan Holdsworthy που είχε κάνει το “Blind rage” των ACCEPT και τα άλμπουμ των XENTRIX, αν θέλουμε να το πάμε σε πιο thrash μονοπάτια. Απέδειξε με το εξώφυλλο ότι μπορεί να κάνει το 80s thrash metal στυλ, πάρα πολύ καλά. Από τη στιγμή που είχαμε ένα μεγάλο μέρος των τραγουδιών έτοιμο και ξέραμε που θα κινείται ο δίσκος, κρίναμε ότι το εξώφυλλο θα έπρεπε να έχει αυτή τη φιγούρα, αυτό το σκηνικό και να γράφει το “truth is no defence”, που είναι και τίτλος τραγουδιού. 

Έχετε αλλαγές στη σύνθεσή σας αλλά και guest. Εσύ θα τα πεις πολύ καλύτερα από εμένα!
Βασικά άλλαξε το μισό συγκρότημα, αφού μείναμε εγώ κι ο Χρήστος ο Πούλος στο μπάσο, έχουμε νέο ντράμερ, τον Παναγιώτη Μελέτη, ο οποίος είναι εξαιρετικός κι έκανε φοβερή δουλειά. Από εκεί και πέρα, ήρθε ο Χρήστος Τσίτσης που είναι αυθεντικό μέλος του σχήματος, αλλά δεν είναι μόνιμο μέλος. Έγραψε τα περισσότερα solos στο δίσκο. Τελευταία στιγμή ήρθε ως μόνιμο κιθαρίστας ο Γιώργος Καρβουνιάρης, που πρόλαβε κι έγραψε κι αυτός κάποια πράγματα στο “Sentenced to life” κι έχει φοβερό ταλέντο. Σε ότι αφορά τα guest, έχουν παίξει ο Σπύρος Λαφιάς από τους CHRONOSPHERE και ο Λευτέρης Χατζηανδρέου από τους BIO-CANCER στο “Against my fears”, το πιο αργό και πιο πειραματικό κομμάτι που γράψαμε ποτέ και το πρώτο χωρίς ρεφρέν! Δεν είναι στη φιλοσοφία μας να φωνάζουμε guest. Θα πρέπει να είναι είτε πρώην μέλη μας, είτε πολύ κοντινοί μας άνθρωποι. Το συγκεκριμένο τραγούδι έχει πολύ ιδιαίτερο νόημα για εμένα και τον Χρήστο, σε σχέση με αυτό που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια, με τις απώλειες των μελών και όλη αυτή τη φάση που πασχίσαμε να κρατήσουμε ζωντανό το συγκρότημα. Στιχουργικά ανοίγεται ακόμα περισσότερο, αφού μιλά και για θέματα ψυχικών ασθενειών. Κρίναμε λοιπόν ότι θα ήταν ωραίο να μοιράζαμε τα κουπλέ με τον Σπύρο και τον Λευτέρη, που δεν έχουμε καμία σχέση ο ένας με τον άλλον, από φωνητικής άποψης. Σ’ ένα ιδιαίτερο κομμάτι, λοιπόν, είπαμε να κάνουμε αυτήν την ιδιαίτερη κίνηση. Δεν θα τους βάζαμε σ’ ένα κλασικό τραγούδι των EXARSIS.

Σας δυσκόλεψε η κατάσταση με την πανδημία στη δημιουργία του δίσκου;
Με όλη αυτή την κατάσταση με τα μέλη που άλλαξαν, ο δίσκος γράφτηκε και πριν και εν καιρώ πανδημίας. Μάλιστα και λόγω της εργασίας μου, μέσα στην πανδημία, λίγο πριν τελειώσουμε τις ηχογραφήσεις, έπαθα ένα πρόβλημα στον λαιμό και δεν μπορούσα να τραγουδήσω για ένα διάστημα. Ευτυχώς βρήκα την κατάλληλη γιατρό και με την αγωγή που μου έδωσε, μπόρεσα να ολοκληρώσω τις ηχογραφήσεις. Φυσικά και τον καιρό της πανδημίας, δεν μπορούσαμε να μετακινηθούμε κιόλας, κάτι που είχε πρόσθετη δυσκολία. 


Το δυνατό κομμάτι των EXARSIS, για εμένα, είναι οι ζωντανές τους εμφανίσεις. Ένα θέμα που συζητάω πολύ με δικούς μου ανθρώπους, είναι αν αύριο, με κάποιον μαγικό τρόπο όλα γίνονταν καλά και μπορούσαν να γίνουν συναυλίες και να πάει όσος κόσμος θέλει, σε τι κατάσταση θα είναι τα συγκροτήματα που είναι ως επί το πλείστον ανενεργά για 8-9 μήνες;

Αν γινόταν αύριο, κάποιες μπάντες θα ήταν έτοιμες, αλλά κάποιες θα τις έβρισκε η φάση εντελώς αποδιοργανωμένες στο κομμάτι των προβών, διότι η πρόβα είναι η ζωοδόχος πηγή των συναυλιών. Όταν τα μέτρα ήταν χαλαρότερα, είχαμε κάνει αρκετές πρόβες, αλλά τώρα που είμαστε κλεισμένοι στα σπίτια μας, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Συμφωνώ μαζί σου, ότι στην σκηνή δείχνει το συγκρότημα από τι είναι φτιαγμένο και ανυπομονούμε πολύ να παρουσιάσουμε το νέο μας υλικό, που μας αρέσει πάρα πολύ πως βγαίνει στις πρόβες, αλλά και να παρουσιάσουμε τα νέα μας μέλη, ιδιαίτερα αν λάβεις υπόψη ότι έχουμε να παίξουμε live από το 2018, πριν αλλάξουμε τη σύνθεση στο γκρουπ. Είναι πολύ κρίμα που δεν μπορούμε να παίξουμε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Οι περιοδείες είναι για εμάς από τις ομορφότερες εμπειρίες της πορείας μας και πραγματικά ζούμε για να το κάνουμε και το εννοώ.

Η ελληνική thrash σκηνή, πριν από κάποια χρόνια, ήταν ακμαία και πολύ δυνατή. Είναι ιδέα μου ή ακολουθεί φθίνουσα πορεία τα τελευταία 4-5 χρόνια;
Έχει μία φθίνουσα πορεία, ξεκάθαρα. Δεν βγαίνουν συγκροτήματα όπως έβγαιναν πριν επειδή και έχουν αλλάξει τα γούστα του κόσμου και των νεώτερων παιδιών, αλλά και το focus του κόσμου. 

Που θεωρείς ότι έχει πάει το focus του κόσμου δηλαδή; Στο stoner για παράδειγμα;
Και στο stoner, αλλά κυρίως στο black metal που γίνεται χαμός. Ούτε στο κλασικό heavy metal δεν βγαίνουν πολλά σχήματα. Black metal, death metal και stoner είναι κυρίαρχα αυτή τη στιγμή. Σε ότι αφορά το thrash, νομίζω ότι παίζουν πάρα πολλά πράγματα ρόλο, βγαίνουν όμως κάποιες καλές δουλειές, φέτος για παράδειγμα βγήκε το πρώτο άλμπουμ των TYPHUS, που ήταν μία πολύ ιδιαίτερη και δυνατή πρόταση από ένα νέο συγκρότημα. Άλλο ένα σχήμα που ντεμπούταρε πριν 1-2 χρόνια και αποτελείται από έμπειρα παιδιά στο χώρο, ήταν οι VIOLENT DEFINITION, που μου έκαναν πολύ μεγάλη εντύπωση, αλλά μέχρι εκεί. Δεν είναι πάρα πολλές οι κυκλοφορίες. 

Είχε πολύ μεγάλη σημασία, νομίζω, ότι πριν από 5-6 χρόνια και πιο παλιά, είχαν σκάσει πολλά γκρουπ μαζί και δημιούργησαν μία πολύ δυνατή ομάδα. Με επιβεβαιώνεις όμως ότι τώρα, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο…
Όσο μεγαλώνουν τα μέλη, υπάρχουν γενικώς κι άλλα προβλήματα, αλλά ναι, μία σκηνή δεν φαίνεται από τα συγκροτήματα που είχαν βγει πριν από 10 χρόνια, δηλαδή φαίνεται ΚΑΙ από αυτό, αλλά κυρίως από τα νέα σχήματα που βγαίνουν και πως ανανεώνεται. Υπήρχαν και μπάντες που βγήκαν μετά τη φάση του Thrashers United, δηλαδή CHRONOSPHERE, EXARSIS, BIO-CANCER, FADOM (που μετά έγιναν SHADOWMASS). Βγήκαν οι DOMINATION, ας πούμε που έκαναν πολύ ωραία πράγματα, οι TYPHUS που πιο πριν ονομάζονταν NUCLEAR TERROR, οι SKULL KORAPTOR και 2-3 άλλοι. Δυστυχώς είναι και πάρα πολύ λίγα τα συγκροτήματα που βγήκαν εκτός Αθηνών, όπως οι VICIOUS KNIGHTS από τη Θεσσαλονίκη. Είναι θέμα εποχής, είναι θέμα ενδιαφέροντος, είναι και πολύ δύσκολο να βρεις μουσικούς. Όταν ο Χρήστος έψαχνε μουσικούς για να μπουν στο γκρουπ, ήταν πολύ πιο εύκολα τα πράγματα. Τώρα, και αυτό το διαπιστώσαμε ψάχνοντας οι ίδιοι μουσικούς, είναι πολύ δύσκολο να βρεις άτομα τεχνικά καταρτισμένα που να το δουν σοβαρά.

Τι πλάνα μπορεί να έχει ένα συγκρότημα αυτές τις μέρες; Θα μου πεις, εδώ δεν μπορούν να έχουν πλάνα οι METALLICA και οι MAIDEN, εκ των πραγμάτων όμως, είμαι υποχρεωμένος να σε ρωτήσω!
Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα με την καραντίνα. Από εκεί και πέρα, είμαστε στη φάση προώθησης του άλμπουμ βλέποντας το κοντινό μέλλον, βλέπουμε τις αντιδράσεις και με το που μπορέσουμε να βρεθούμε όλοι μαζί, θα αρχίσουμε και πάλι τις πρόβες και θα ετοιμαζόμαστε αργά και σταθερά για όταν μας δοθεί η ευκαιρία, να παίξουμε live. Παράλληλα, όταν θα βρεθούμε μαζί, θα δοκιμάσουμε και τις νέες μας ιδέες. Ευτυχώς, έχουμε κι ένα δίσκο να προωθήσουμε, τον οποίο είχαμε την ανάγκη να τον βγάλουμε τώρα και δεν μπορούσαμε να περιμένουμε πότε θα μπορέσουμε να παίξουμε live. Είχε περάσει ήδη πολύς καιρός από το προηγούμενο άλμπουμ. Θέλαμε να δείξουμε ότι είμαστε εδώ, ότι είμαστε δυνατότεροι από ποτέ, ότι έχουμε πράγματα να πούμε και ότι έχουμε ένα άλμπουμ που κουβαλάει πάρα πολλά πράγματα για εμάς και βλέπουμε ότι ο δίσκος βρίσκει πολύ καλή ανταπόκριση και την αγάπη που του αξίζει. 

Ευχαριστώ πολύ για την κουβέντα κι εύχομαι τα καλύτερα για τον δίσκο.
Να είσαι καλά. Ευχαριστώ πάρα πολύ.
Σάκης Φράγκος

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

Δείτε ολόκληρο το Instagram Chat με την Clementine Delauney (VISIONS OF ATLANTIS)

9 Νοεμβρίου, 2020 - 10:30 Σάκης Φράγκος

Την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου, ο Σάκης Φράγκος έκανε ένα Instagram Live Chat μέσα από τη σελίδα του Rock Hard με καλεσμένη την τραγουδίστρια των VISIONS OF ATLANTIS, Clementine Delauney, όπου μίλησαν για...

[περισσότερα]

TOMORROW’S RAIN interview (Yishai Sweartz)

6 Νοεμβρίου, 2020 - 10:45 Γιώργος Δρογγίτης

"The dark book of one’s life"   Οι Ισραηλινοί death/doomsters TOMORROW’S RAIN κυκλοφόρησαν πριν λίγο καιρό το ντεμπούτο τους “Hollow”. Ένα πολύ καλό άλμπουμ με πάρα πολλά γνωστά ονόματα...

[περισσότερα]

HITTMAN interview (Jim, Dirk)

27 Οκτωβρίου, 2020 - 10:00 Δημήτρης Τσέλλος

“Chanting crowd are screaming his name… the Hittman!” Οι βετεράνοι του αμερικανικού power metal, HITTMAN, η μπάντα που κυκλοφόρησε το θεϊκό ομώνυμο άλμπουμ πίσω στα 1988, επέστρεψαν πια για τα...

[περισσότερα]

INTELLIGENT MUSIC PROJECT (Milen Vrabevski)

23 Οκτωβρίου, 2020 - 12:45 Σάκης Νίκας

“Music is intelligence” Ο Milen Vrabevski είναι ένας Βούλγαρος συνθέτης, μουσικός, παραγωγός και ο ιθύνων νους πίσω από το INTELLIGENT MUSIC PROJECT στο οποίο συμμετέχουν διάσημοι μουσικοί όπως...

[περισσότερα]

JOHN PETRUCCI interview

21 Οκτωβρίου, 2020 - 02:30 Σάκης Φράγκος

“Instrumental experiments” Έχω μιλήσει με πρώην και νυν μέλη των DREAM THEATER, αμέτρητες φορές. Για κάθε στούντιο άλμπουμ από το “Falling into infinity”, σε κάθε ζωντανή τους εμφάνιση, για κάθε...

[περισσότερα]