THE GATHERING interview (Rene Rutten)

19 Νοεμβρίου, 2018 - 05:15

Με αφορμή τις τρεις προγραμματισμένες συναυλίες τους σε Θεσσαλονίκη (Παρασκευή 23/11), Αθήνα (Σάββατο 24/11) και Πάτρα (Κυριακή 25/11), ο Λευτέρης Τσουρέας είχε μια ωριαία συζήτηση μέσω skype με τον κιθαρίστα Rene Rutten. Σε αυτήν γίνεται και αναφορά στους HABITANTS, την καινούρια μπάντα του, που κυκλοφόρησε φέτος το ντεμπούτο της.

Την τελευταία φορά που μιλήσαμε ήταν Στην Ολλανδία πάνω στις συναυλίες για το "Always". Μετά τις συναυλίες αυτές, κάνατε και συναυλίες για το "Disclosure";

Δεν θυμάμαι πολύ καλά. Κάναμε κάτι λίγα νομίζω, ναι.

Δεν περιοδεύσατε όμως εκτενώς στην Ευρώπη, σωστά;

Όχι, διότι σύντομα μετά η Silje έμεινε έγκυος και δεν μπορούσαμε να περιοδεύσουμε και επομένως κάναμε ένα μεγάλο διάλειμμα. 

Πως προέκυψε η ιδέα να παίξετε με τα προηγούμενα line-ups; Τί αναμνήσεις έχεις από τις συναυλίες αυτές;

Ναι πολύ! Ήταν πολύ ωραία που παίξαμε πάλι το πρώτο μας δίσκο, o οποίος το 2012 είχε κλείσει τα είκοσι χρόνια και κάναμε επετειακές συναυλίες γι΄αυτό. Πάει καιρός επομένως δεν αναλογίζομαι και πολύ τι έγινε τότε.

Και τι θυμάσαι από τις επετειακές συναυλίες για τα 25 χρόνια των THE GATHERING, που παίξατε με το line-up του "Always" και την Anneke; Kυκλοφορήσατε και έναν live δίσκο από κείνες τις συναυλίες.

Ναι, πάνε τέσσερα χρόνια από τότε. Τον επόμενο χρόνο θα γιορτάσουμε τα τριάντα χρόνια των THE GATHERING. Αλλά θα είναι το ίδιο όπως πριν τέσσρα χρόνια όπου παίζουμε με παλιότερα μέλη εκτός από κείνους που δεν θέλουν να παρευρεθούν.

Ο Niels Duffhues (σ.σ. τραγουδιστής στο δεύτερο full length album τους, “Almost a dance”) ήταν που δεν ήθελε να έρθει;

Ναι, αυτόν εννοώ.

Έχετε χάσει την επαφή μαζί του ή του το προτείνατε και δεν δέχτηκε να έρθει στην επετειακή συναυλία;

Επικοινωνούμε μέσω Internet με mail. Εκείνη την περίοδο νομίζω πως φοβόταν να εμφανιστεί και ότι ο κόσμος δεν θα τον δεχόταν... Είναι γενικά λίγο περίεργος και δεν ξέρω τι μπορεί να σκέφτεται. Αλλά ναι, δεν ήθελε τελικά να παρευρεθεί και δεν μπορούσα να τον αναγκάσω. Του είπα πως πρόκειται για ένα εορτασμό αλλά... Εντάξει δεν ευοδώθηκαν οι προσπάθειες μας. Αλλά για τα υπόλοιπα μέλη ήταν πολύ ωραία. Κάναμε πρόβες, βγήκαμε έξω για φαγητό. Ήταν πολύ ωραία που καταφέραμε να βρεθούμε όλοι μαζί και να κάνουμε παρέα.

Μπορούμε επομένως να πούμε πως οι THE GATHERING είναι μια μεγάλη οικογένεια;

Φυσικά! μίλησα με όλους λοιπόν και την Martine van Loon, που ήταν μαζί μας στο "Almost a dance" εκτός από τον Neils ο οποίος ήταν γενικά κάπως δύσκολος. Ναι, είμαστε οικογένεια!

Κάνατε την επετειακή συναυλία μόνο στην Ολλανδία. Υπάρχει κανένα πλάνο να επαναληφθεί και να βγει σε περιοδεία εκτός Ολλανδίας;

Ξέρω ότι έχουμε πολλούς οπαδούς στη Βόρεια και Νότια Αμερική, στο Μεξικό…Μπορεί να καταφέρουμε να κάνουμε ένα είδος περιοδείας σε κάποιους ωραίους συναυλιακούς χώρους. Αλλά ναι, ένα παλιό μέλος είπε τότε όχι και έτσι δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε το πάρτι… Πάντως δεν θα το κάνουμε στο μέλλον γιατί ήδη το έχουμε κάνει. Η ιδέα για τα 30 μας χρόνια είναι να κυκλοφορήσουμε ένα νέο album (σ.σ. το ίδιο έκαναν και το 2009 για τα 20 χρόνια τους, κυκλοφορώντας το πρώτο album τους με τη Silje).

Και μετά την επετειακή συναυλία έβαλες μπροστά τους HABITANTS;

Όχι, οι HABITANTS ξεκίνησαν τρία χρόνια νωρίτερα από την επετειακή συναυλία και συνέχισαν και μετά από αυτό. Άρχισα με την Gema με την οποία παίζουμε κιθάρα εδώ στο σπίτι. Παίζει κιθάρα όλη της τη ζωή ξέρεις. Θέλαμε όμως να κάνουμε κάτι καινούργιο πιο μελωδικό με δύο κιθάρες και πολλά εφέ. Μας άρεσε αυτή η ιδέα και έτσι από κει ξεκινήσαμε να σχηματίζουμε τη μπάντα.

Επομένως η σύζυγος σου, Gema Pérez, τα ξεκίνησε όλα;

Όχι, είχα ήδη αρχίσει πριν τρία χρόνια με τον Hans  μετά από χρόνια απραξίας. Για ένα διάστημα πειραματιστήκαμε, παίξαμε THE GATHERING υλικό για τους THE GATHERING και μετά πάλι σταματήσαμε για πολύ καιρό. Άρχισα τότε να παίζω περισσότερο με την Gema Pérez αλλά δεν ήθελα να παίξω τα ίδια πάλι. Σιγά-σιγά βρίσκεις και άλλο κόσμο, γράφεις μουσική, πειραματίζεσαι, κάνεις και μια crowd funding καμπάνια και προτού το καταλάβεις, το άλμπουμ έχει ολοκληρωθεί.

Ο Hans Rutten (σ.σ. αδερφός σου και συνοδοιπόρος σου στους THE GATHERING από την αρχή) άφησε τους HABITANTS. Ο λόγος ήταν γιατί δεν του άρεσε η πορεία που έπαιρναν τα τραγούδια που ετοιμάζατε;

Όχι, περισσότερο ήταν το γεγονός ότι ήθελε να αφοσιωθεί στους THE GATHERING μιας και κάνουμε συχνά συναυλίες και θα ακολουθούσαν πολλές συναυλίες σε φεστιβάλ του χρόνου. Εγώ προτιμούσα να μην κάνω μια δεύτερη μπάντα στο ύφος των THE GATHERING μπάντα ενώ εκείνος ήθελε να προσηλωθεί σε μία μόνο μπάντα. Θέλει να περάσει και περισσότερο χρόνο με τα παιδιά του.

Πως θα περιέγραφες τους HABITANTS σε κάποιον που δεν σας έχει ξανακούσει;

Μιλάμε για ευαίσθητη και συναισθηματική μουσική, αρκετά χαλαρή που δίνει έμφαση στις δυναμικές που μπορεί να επιτευχθούν από τις κιθάρες όσον αφορά τη μελωδία, Έχει πολλά effects και δεν μοιάζει με THE GATHERING. Στους THE GATHERING υπάρχουν πλήκτρα ενώ στους HABITANTS πρωταγωνιστούν δύο κιθάρες. Ωστόσο, έχουμε ακόμα γυναικεία φωνητικά και ροκ ενορχήστρωση (τύμπανα, κιθάρα, μπάσο). Είναι σχετικά δύσκολο να βάλω μια ταμπέλα... Είναι μάλλον ένα μίγμα post-rock και shoegaze. Εμείς το λέμε doom pop. Είναι αργή μουσική αλλά σε όσους το έβαλα να ακούσουν, τους άρεσε. Μπορεί να μην αρέσει σε heavy metal οπαδούς αλλά μέχρι τώρα δεν έχω ακούσει αρνητικές εντυπώσεις.

Μπορούμε να υποθέσουμε πως είναι γενικά πιο ήρεμη μουσική από το σύγχρονο στυλ των THE GATHERING;

Όχι, δε νομίζω. Για μένα είναι τελείως διαφορετικό. Εννοείται φυσικά πως εγώ παίζω και έχω το δικό μου χαρακτηριστικό ύφος, κάτι που θα παραμείνει ως έχει. Αλλά αυτό που κάνουν οι υπόλοιποι μουσικοί και η Gema στις κιθάρες, είναι τελείως διαφορετικό. Δεν είναι απαραίτητα μια πιο απλοποιημένη εκδοχή αυτών που έκαναν οι GATHERING παλιότερα. Για μένα είναι απλά μια εντελώς διαφορετική μπάντα.

Πως πήγε η πρώτη συναυλία που κάνατε πρόσφατα;

Ναι, ήταν support στην επετειακή συναυλία των THE GATHERING που συζητούσαμε πριν. Ψάχναμε θυμάμαι με τους GATHERING για support μπάντες αλλά έγινε sold out πολύ γρήγορα επομένως είπα να παίξουν οι HABITANTS ως support. Είναι πιο εύκολο έτσι. Γνωριζόμαστε όλοι και είχαμε ήδη κάνει τρεις συναυλίες. Έχουμε ήδη κλείσει να παίξουμε και σε μερικά φεστιβάλ στο Βέλγιο. Ήταν πολύ ωραία! Είχαμε λίγο άγχος αρχικά αλλά εν τέλει πήγε πολύ καλά. Το κοινό ήταν πολύ ήσυχο! Ξέρεις, στην Ολλανδία ο κόσμος μιλάει πολύ κατά τη διάρκεια των συναυλιών...

Δεν μου κάνει εντύπωση! Στην Ελλάδα να δεις τι γίνεται (σ.σ. Μπορεί να υπερβάλλω αλλά στη Θεσσαλονίκη το 2003 όποιος ήταν στη συναυλία τους θα έχει να θυμάται τη νεκρική σιγή που επικρατούσε στο κλείσιμο του επικού “Black light district”, η οποία διακόπηκε από τον ήχο κλήσης ενός κινητού! Κι εκεί που θα περίμενε κανείς να ξενέρωσε το συγκρότημα έγινε το ακριβώς αντίθετο! Έπρεπε να δείτε πως χαμογέλασε η Anneke που είχε κλείσει τα μάτια της κρατώντας με τα χέρια το μικρόφωνο. Ανάλογη αντίδραση είχε και το κοινό που είχε γεμίσει την Υδρόγειο – με την Anneke ήταν σχεδόν sold out όλες οι συναυλίες τους από το 1999 που έρχονται σχεδόν σε όλες τις περιοδείες τους – και γελάσαμε όλοι με την ψυχή μας!)

Η μουσική των HABITANTS είναι πολύ ήρεμη. Πρέπει να την ακούσεις, να την αφουγκραστείς. Επικράτησε όμως απόλυτη σιωπή στο χώρο... Ήταν πολύ όμορφο και εντυπωσιακό. Το κοινό πραγματικά μας σεβάστηκε, τη μουσική μας. Είναι σημαντικό ξέρεις για να ακουστούν όλες οι δυναμικές. Στο CD ή βινύλιο δεν μπορείς άνετα να διακρίνεις τις δυναμικές στη μουσική και ζωντανά γενικά μπορείς να παίξεις δυνατά και απαλά μέρη και να ακουστούν καθαρά. Ήταν πολύ θετική εμπειρία και μας έδειξε πόσο ακόμα μπορούμε να εξελιχθούμε σαν μπάντα. Η Gema βρέθηκε για πρώτη φορά στη σκηνή και τα πήγε περίφημα!

ΟΚ, πάμε πίσω στο υλικό των THE GATHERING. Ετοιμάζετε καινούργιο δίσκο;

Προς το παρόν, προβάρουμε τα set για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Ύστερα, θα κλειστούμε στο προβάδικο και θα επικεντρωθούμε αποκλειστικά στο νέο δίσκο. Βασικά, για τα πρώτα βήματα, θα είμαστε εγώ και ο Hans. Θέλουμε να κάνουμε έναν πιο ροκ δίσκο με έμφαση στις κιθάρες. Το χειμώνα θα δουλεύουμε πάνω σ' αυτό. Θα ηχογραφήσουμε κιθάρες και τύμπανα και σταδιακά θα εισάγουμε τα άλλα όργανα και τα φωνητικά. Μπορεί να προκύψουν μερικές εκπλήξεις στην πορεία και να φέρουμε και άλλους τραγουδιστές και κιθαρίστες. Θα δούμε. Θέλω όπωσδήποτε να γράψω έναν heavy δίσκο.

Όταν λες heavy, εννοείς πίσω στις ρίζες του "Always" ή μήπως στα "Mandylion" και "Nighttime birds";

Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα πως θα είναι σ' αυτό το ύφος. Θα είναι ένα κιθαριστικό άλμπουμ σίγουρα... Είμαι πολύ νευριασμένος αυτό τον καιρό….Νιώθω οργή, πράγμα που θα ήθελα να εξερευνήσω περισσότερο με heavy κιθάρες. Είδαμε πως προέκυψε αυτό το 2008 και θα δούμε τώρα για το 2019 αλλά σίγουρα δεν θέλω να πάω πίσω στο 1993. Αυτό αποκλείεται, δεν γίνεται. Αλλά θα είναι heavy. Δεν ξέρω κατά πόσο θα πετύχει αλλά αυτός είναι γενικά ο στόχος.

Ανέφερες ότι μπορεί να χρησιμοποιήσετε έναν δεύτερο κιθαρίστα και τραγουδιστή για το νέο δίσκο. Πες μου περισσότερα γι’αυτή σου την πρόθεση.

Θέλω να δω πως μπορώ να αντλήσω έμπνευση από όλους αυτούς που θα με περιτριγυρίζουν. Αν δω πως για να χτίσω έναν πιο heavy ήχο και heavy κιθάρες τότε ίσως βρούμε και έναν δεύτερο κιθαρίστα. Θα δείξει… Όσον αφορά τα φωνητικά, ίσως εισαγάγουμε πολλές φωνές όπως σε μια χορωδία στην νοοτροπία που είχαμε στην επετειακή συναυλία για τα 25 χρόνια, στην οποία είχαμε πολλούς τραγουδιστές στη σκηνή. Ήταν τρομερή η ενέργεια θυμάμαι. Πρέπει να δούμε όμως πως μπορεί όλο αυτό να λειτουργήσει.

Υπάρχει λοιπόν η πιθανότητα να έχετε ως δεύτερο κιθαρίστα τον Jelmer Wiersma; (σ.σ. δεύτερος κιθαρίστας της μπάντας που αποχώρηση πριν ξεκινήσουν οι ηχογραφήσεις του “How to measure a planet? το 1998. Η μπάντα επέλεξε να μην πάρει αντικαταστάτη και έμεινε μόνο με τον Rene στις κιθάρες, δίνοντας «χώρο» να αναδειχτεί το εκπληκτικό μπάσο του Hugo Prinsen Geerligs)

Όχι δε νομίζω. Δεν μένει πια στην Ολλανδία… Μένει στην Ισπανία. Επομένως δεν το βλέπω να γίνεται. Θα ήθελα να βρω κάποιον που θα φέρει θετικές επιρροές και ενέργεια στη μπάντα, κατά προτίμηση έναν παραγωγό που να ξέρει κιθάρα. Υπάρχουν πολλές μπάντες που δουλεύουν με παραγωγούς που παίζουν κάποια επιπρόσθετα μέρη στη μουσική. Δεν αποκλείεται να γίνει και αυτό. Για την ώρα τη μουσική θα τη γράφουμε εγώ και ο Hans. Βασικά, έχουμε ήδη ξεκινήσει... έχουμε γράψει κάποια μέρη που έχουν ως βάση τη κιθάρα. Επομένως, η αρχή έχει γίνει για να γράψουμε νέα μουσική. Δεν ξέρουμε ακόμα όμως που θα μας πάει και πόσο μακριά. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Όπως συμβαίνει με κάθε δίσκο, έχουμε ένα προσχέδιο με κεφάλαια που μας βάζουν σε μια τάξη. Είμαστε ακόμα στο ξεκίνημα αλλά είμαι ανοιχτός σε όποια κατεύθυνση μπορεί να μας πάει. Για τώρα, δίνουμε βάση στις heavy κιθάρες που θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Και σχεδιάζετε να κυκλοφορήσει ο δίσκος από την Psychonaut Records;

Πιθανότατα... Οι δισκογραφικές έχουν αλλάξει πολύ ξέρεις. Έχουμε πολλά χρόνια να βγάλουμε δίσκο επομένως ίσως υπάρχουν άλλες εταιρείες που να ενδιαφέρονται να δουλέψουν μαζί μας. Πρέπει απλά να περιμένουμε και να δούμε πως θα εξελιχθούν όλα στη πορεία. Η εμπειρία μου λέει πως μάλλον θα το κυκλοφορήσουμε εμείς οι ίδιοι στο τέλος, δηλαδή από την Psychonaut Records.

Είσαι ικανοποιημένος από την πορεία της μετά από 15 περίπου χρόνια;

Ναι, είμαι! Εννοείται φυσικά πως η μουσική βιομηχανία έχει αλλάξει άρδην. Ξέρεις, όλα άρχισαν με την αντιγραφή από CD σε CD και τώρα με το διαδίκτυο. Είναι ολοένα και πιο δύσκολο να πουλήσεις δίσκους με το τίμιο τρόπο, με καταλαβαίνεις; Σήμερα, η μουσική είναι τζάμπα και φυσικά υπάρχει το Spotify για το οποίο ο κόσμος πληρώνει ένα ποσό, μέρος του οποίου είναι ο μισθός μας. Δεν είναι μόνο τα λεφτά ξέρεις... Πρέπει να φάω κιόλας και το να γράψεις έναν δίσκο κοστίζει πολύ. Οι περισσότερες μπάντες βρίσκουν τα χρήματα γι αυτά τα έξοδα από τις περιοδείες. Για μας ήταν πολύ θετική η εμπειρία το να να ηχογραφείς και να διανέμεις με το κανονικό τρόπο, όπως οι δισκογραφικές εταιρίες κάνουν. Ως μπάντα, συναντήσαμε αρκετές δυσκολίες με παλιότερα μέλη που έφυγαν ή άλλους που απέκτησαν παιδιά. Δεν θα μπορέσουμε ποτέ ξανά να λειτουργήσουμε όπως παλιότερα με τη Century Media...

Τι έχει αλλάξει δηλαδή από την περίοδο 1995-2000, όπου βγάλατε 4 albums;

Εκείνη την εποχή ήμασταν νέοι. Είχαμε μόλις τελειώσει το σχολείο και είχαμε ως μοναδικό στόχο στη ζωή μας τη μουσική. Μπορούσαμε να παίζουμε συνεχώς χωρίς κανένα πρόβλημα. Από τη μια στιγμή όμως στην άλλη, ο Hans και η Anneke απέκτησαν παιδιά και δεν μπορούσαμε να παίζουμε και να περιοδεύουμε τόσο συχνά.

Αυτό δεν έγινε το 2002; Θυμάμαι καλά;

Ναι, κάπου εκεί ή λίγο αργότερα… Όλο αυτό ήταν μεγάλη δυσκολία για εμάς και με τη Century Media είχαμε κάποια προβλήματα. Δεν μας αντιμετώπισαν καλά εκείνο τον καιρό, όπως ξέρεις… Αλλά όλο αυτό είναι παρελθόν και το σημαντικό είναι ότι είμαστε ακόμα εδώ! Εχουμε επιβιώσει και ακόμα θέλουμε να παίζουμε! Αλλά δεν μπορούμε να πάμε σε μεγάλες περιοδείες. Μπορούμε να δώσουμε μόνο μεμονωμένες, όπως αυτές τώρα στη Βουλγαρία και μετά στη χώρα σας.

Επανακυκλοφορήσατε από τη δική σας δισκογραφική εταιρία το "How to measure a planet?" με διαφορετικό artwork. Δέκα χρόνια πριν όταν σε είχαμε φέρει στην χώρα μας για DJ sets για την προώθηση του DVD σας, “A noise severe”, είχαμε κάνει μια μακροσκελή συζήτηση, στην οποία μου είχες επισημάνει ότι η Century Media ήθελε ένα εξώφυλλο με κίτρινο χρώμα, κάτι το οποίο εσείς δε θέλατε. Υποθέτω το κυκλοφορήσατε πλέον όπως ακριβώς θα θέλατε να είναι εξαρχής.

Ναι, το κυκλοφορήσαμε όπως ακριβώς το θέλαμε εξαρχής! Έχουμε πλέον την άδεια να κυκλοφορήσουμε τους δίσκους μας από την περίοδο της Century Media. Έτσι πήραμε την απόφαση να το κυκλοφορήσουμε τώρα όπως ακριβώς το θέλαμε. Το εξώφυλλο του βινυλίου έχει μια ασημί εκτύπωση στο πάνω μέρος της. Έχει μια πολύ πιο κομψή γενική εικόνα από το πορτοκαλί της αρχικής έκδοσης της Century Media. Θα κάνουμε το ίδιο και με το "Nighttime birds" αφαιρώντας το πράσινο περίγραμμα και στο μέλλον ίσως κάνουμε κάτι και για το "If_then_else".

Δώσατε την άδεια πρόσφατα να κυκλοφορήσει το “Always” από την Peaceville, μέσω της οποίας είχατε ανακοινώσει το 1991 ότι θα κυκλοφορούσε μέσω αυτής. Πιστεύεις ότι η πορεία και η εξέλιξή σας θα ήταν διαφορετική αν το album αυτό είχε κυκλοφορήσει μέσω της Peaceville και όχι μέσω της Foundation 2000;

Αυτό είναι δύσκολο να το πω. Είχαμε κάνει μια συζήτηση με την Peaceville να κάνουμε μέσω εκείνων την κυκλοφορία του ντεμπούτου μας, αλλά κάτι προέκυψε και δεν ήταν πιθανό να γίνει, δεν ξέρω… Η Foundation 2000 ήταν μια ολλανδική εταιρία και πιστέψαμε ότι ο ιδιοκτήτης της θα ήταν ειλικρινής. Είχε δουλέψει με τους GOREFEST, ένα άλλο συγκρότημα με το οποίο είχαμε επαφές τότε. Εκείνοι μας είπανε ότι είναι πολύ ειλικρινείς. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις πως θα είχε καταλήξει όλο αυτό. Μπορεί να είχε πουλήσει περισσότερα σε διεθνές επίπεδο.

Τι έχετε στο μυαλό σας όσον αφορά των 4 προγραμματισμένων συναυλιών σας στη Βουλγαρία και στη χώρα μας;

Κυκλοφορήσαμε δυο album με την Silje, αλλά πρέπει να παίξουμε και παλιά τραγούδια. Έτσι θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια καλή μίξη για να ταιριάζουν μαζί σαν σύνολο. Έχουμε πάρα πολλά τραγούδια να διαλέξουμε. Έχουμε ένα πολύ καλό setlist, το οποίο πιστεύω ότι θα ικανοποιήσει όλους. Κάποια δεν τα έχουμε ξαναπαίξει ποτέ live, αλλά δεν μπορούμε να παίξουμε τα πάντα!

Υπάρχει μεγάλη συζήτηση ανάμεσα στους οπαδούς σας που προτιμούν την περίοδο σας με την Anneke. Τι θα θέλατε να τους πείτε για να τους δελεάσετε να έρθουν να σας δούν τώρα με τη Silje πίσω από το μικρόφωνο;

Κι αυτό είναι δύσκολο. Δεν μπορείς να συγκρίνεις. Η Anneke αποφάσισε να φύγει από την μπάντα και να συνεχίσει μόνη της. Ήθελε να παίξει pop μουσική εκείνη την περίοδο. Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα για να το αλλάξουμε. Της προτείναμε να σταματήσουμε τους THE GATHERING για κάποια χρόνια. Εκείνη είπε «όχι, θέλω να σταματήσω να είμαι στη μπάντα». Αλλά εμείς θέλαμε να συνεχίσουμε να παίζουμε. Ψάχναμε καινούρια τραγουδίστρια. Είμαι πολύ χαρούμενος με τη Silje. Είναι ωραίο να συνεργάζεσαι και να συναναστρέφεσαι μαζί της. Είναι γλυκειά και έχει αίσθηση του χιούμορ. Και είναι η τραγουδίστρια της μπάντας σήμερα. Έκανε φανταστική δουλειά στο “Disclosure” και σε επίπεδο στίχων, αλλά και ερμηνείας. Είναι φοβερή performer. Είναι πολύ ωραίο να την έχεις πάνω στη σκηνή. Βέβαια δεν μπορείς να παίξεις όλα τα τραγούδια με την Anneke με τη Silje. Το κοινό δε θα το αποδεχτεί. Αλλά αυτό είναι που μπορούμε να κάνουμε μαζί της. Δεν είχαμε επιλογή. Είχαμε να προχωρήσουμε και έτσι προχωράμε με τη Silje. Αυτό που κάνει τώρα με τη λίστα των τραγουδιών που ετοιμάζουμε είναι πολύ όμορφο και πιστεύω ότι όλοι θα απολαύσουν και τα παλιά κομμάτια. Οπότε μπορείς να είναι κάποιος επιφυλακτικός μαζί μας, αλλά έτσι είναι η κατάσταση.

Εντοπίζεις να κάνει προσέγγιση στα παλιότερα κομμάτια που δεν έχει τραγουδήσει εκείνη στο studio μαζί σας;

Ναι, και όλοι θα πρέπει να το κάνουν αυτό. Δεν μπορείς να αντιγράψεις! Ακόμα και οι μπάντες διασκευών έχουν τη δική τους αίσθηση και feeling. Έτσι κατά κάποιο τρόπο είμαστε οι αυθεντική σύνθεση με διαφορετικό τραγουδιστή (σ.σ. το σημερινό line up των THE GATHERING απαρτίζεται από τέσσερα μέλη που ξεκίνησαν μαζί το 1989). Πρέπει να ερμηνεύσει με το δικό της τρόπο, αλλιώς θα αντιγράφει και αναπόφευκτα θα τεθεί μέτρο σύγκρισης! Πρέπει να τραγουδήσει με τον δικό της τρόπο και να έχει καλό feeling στη σκηνή. Και το κάνει πολύ καλά! Δεν το αλλάζει τελείως, αλλά δεν αντιγράφει. Για παράδειγμα θα παίξουμε το "Probably built in the 50s". Το παίξαμε πρόσφατα σε ένα φεστιβάλ στα νότια της Ολλανδίας και ο κόσμος εξεπλάγην για το πόσο όμορφα το έκανε «δικό της». Και δεν είναι ένα εύκολο κομμάτι να το τραγουδήσεις, αλλά το καταφέρνει πολύ καλά!

Πες μου για την επιστροφή του Hugo Prinsen Geerligs (σ.σ. μπασίστας από το 1989 μέχρι το 2003).

Πάντα είχαμε επαφή μαζί του. Είχαμε παίξει και μαζί του όταν η Marjolein δεν μπορούσε να μας ακολουθήσει σε όλη την περιοδεία στην Ευρώπη. Δεν ήταν διαθέσιμη, αλλά δεν θυμάμαι γιατί είχε προκύψει αυτό το πρόβλημα…

Ήταν για λίγες εμφανίσεις στις αρχές του 2010. Είχα έρθει στο Βερολίνο να σας δω (σ.σ. πιστέψτε με η διαφορά ήταν χαώδης! Ο Hugo έπαιζε τα κομμάτια που είχαν ηχογραφήσει με τη Marjolein με απίστευτα δικό του τρόπο!)

Ναι, στο Βερολίνο παίξαμε μαζί του… Εκείνη δεν μπορούσε να έρθει στις συναυλίες μας στη Γερμανία και στην Ανατολική Ευρώπη. Έτσι απλά τον ρωτήσαμε αν θέλει να παίξει μαζί μας και ήταν πάρα πολύ χαρούμενος. Λάτρευε να παίξει ξανά. Έτσι είχαμε συνεχή επικοινωνία μαζί του και μετά έφυγε η Marjolein.  Μετά η Silje γέννησε και δεν μπορούσαμε να παίξουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Είπαμε ότι θα παίξουμε μαζί ξανά και ήρθε να παίξει μαζί μας στην επετειακή συναυλία για τα 25 χρόνια μας. Έτσι του προτείναμε να έρθει να παίξει κάποια shows μαζί μας και είπε «ναι» και πέρασε ωραία. Είναι πολύ ωραίο που τον έχουμε.

Ο Frank μου είχε επισημάνει ότι μετά την αποτυχία του "Almost a dance" ότι ο Hans επισήμαινε έναν δικό του όρο, τον “seriousness” εννοώντας ότι «πρέπει από εδώ και πέρα να είμαστε σοβαροί» (σ.σ. αποτέλεσμα αυτής της νοοτροπίας ήταν η επιλογή της Anneke το 1994…and the rest is history). Θυμάσαι κάτι τέτοιο;

Ναι, αλλά να ξέρεις ότι όταν ηχογραφείς ένα album κάνεις πάρα πολλές συζητήσεις.. αλλά από την αρχή αισθανόμασταν ότι πρέπει να το πάρουμε πολύ σοβαρά όλο το θέμα με τους THE GATHERING. Με κάθε δίσκο το κάνουμε αυτό. Με το "Almost a dance” είμασταν κάπως πιεσμένοι και αφελείς. Έτσι πριν και μετά είμαστε πάντα πολύ σοβαροί με τη μουσική. Αλλά δεν μπορώ να επικεντρωθώ μόνο σε μια συζήτηση. Μερικές από αυτές άσχημες…

Τι θυμάσαι από τις συναυλίες σας στην Ελλάδα;

Είμαι πολύ χαρούμενος που θα παίξουμε στην Ελλάδα ξανά, αλλά και στη Βουλγαρία που δεν έχουμε παίξει ποτέ εκεί. Ήταν πολύ ωραία να παίζεις στη χώρα σου. Ήταν δύσκολο να πάμε με το tour bus στην Ελλάδα, γιατί είναι πολύ νότια. Έτσι έπρεπε να έρθουμε αεροπορικώς. Ανυπομονώ να ευχαριστηθώ το show και να περάσω πολύ ωραία.

Αν ερχόταν κάποιος που δεν σας έχει ακούσει και θέλει να καταλάβει τι παίζουν οι THE GATHERING, ποιο album από τη δισκογραφία σας θα επέλεγες πρώτο να ακούσει σαν αντιπροσωπευτικό δείγμα της μπάντας;

Είμαι πολύ ικανοποιημένος με το “Disclosure”. Έχει δύναμη και έχει τέτοιο εκφραστικό εύρος από μέρη με heavy ήχο μέχρι πιο ευαίσθητα μέρη. Είναι σαν crossover όλων όσων είχαμε κάνει πριν!

Θα φέρετε merchandise από τη δισκογραφική σας στις συναυλίες;

Ναι βέβαια! Απλώς δε θα είναι τόσο εύκολο να μεταφέρουμε βινύλια στο αεροπλάνο, γιατί υπάρχει περίπτωση να πάθουν ζημιά. Θα φέρουμε CDs που ειναι μικροτερα σε μεγεθος! Έχουμε επίσης και τα όργανα μας, τα ρούχα μας και τις οδοντόκρεμές μας (γέλια)

Ανυπομονώ να σας δω και στις τρείς συναυλίες σας στη χώρα μας.

Κι εγώ να παίξω ξανά στο υπέροχο κοινό της χώρας σας που μας καλεί πάντα να παίξουμε για εσάς. Περιμένω να πιούμε μια μπύρα μετά τις συναυλίες και να τα πούμε από κοντά!

Λευτέρης Τσουρέας

Απομαγνητοφώνηση: Φίλιππος Φίλης

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

WENDY DIO interview

16 Μαίου, 2019 - 12:00 Σάκης Φράγκος

“This was his life…” 16 Μαΐου 2010… Μία από τις πιο αποφράδες ημέρες στην ιστορία του heavy metal, αφού ένας από τους μεγαλύτερους κι επιδραστικότερους τραγουδιστές όλων των εποχών, ο Ronnie James...

[περισσότερα]

ACID DEATH interview (Σάββας Μπετίνης)

14 Μαίου, 2019 - 11:15 Γιώργος Δρογγίτης

“Progressive energies” Μετά από τρεις δεκαετίες, πέρα του «διαλλείματος» δέκα ετών, οι Αθηναίοι prog/deathsters ACID DEATH, στα μέσα του περασμένου Μαρτίου κυκλοφόρησαν το κατά πολλούς καλύτερο...

[περισσότερα]

YNGWIE MALMSTEEN interview

10 Μαίου, 2019 - 14:30 Σάκης Φράγκος

“While my guitar shreds”  Γουστάρω πάντα να μιλάω με καλλιτέχνες που θεωρούνται «δύσκολοι», «δύστροποι» ή όπως αλλιώς θέλετε πείτε το. Γουστάρω να θέτω ερωτήματα δύσκολα, ερωτήματα που όλοι...

[περισσότερα]

LUCIFER’S CHILD interview (George Emmanuel)

9 Μαίου, 2019 - 15:45 Γιώργος Δρογγίτης

“The child of Lucifer”   Εδώ και αρκετό καιρό ήθελα να συνομιλήσω με τον Γιώργο Εμμανουήλ, έναν νέο υπερταλαντούχο κιθαρίστα και να μιλήσουμε για τη μουσική του πορεία από τα παιδικά του...

[περισσότερα]

STEEL PROPHET interview (Steve Kachinsky)

8 Μαίου, 2019 - 12:30 Δημήτρης Τσέλλος

“What’s behind the veils? The God machine!” Οι θρύλοι του US metal STEEL PROPHET, κυκλοφορούν το νέο τους άλμπουμ με τίτλο “The God machine”, και το Rock Hard φυσικά δεν χάνει την ευκαιρία να...

[περισσότερα]