NEANDER interview (Jan Korbach)

12 Μαίου, 2020 - 01:00

“Epic rock n’ rollers”

Οι NEANDER είναι μια Γερμανική ορχηστρική μπάντα η οποία ακροβατεί ανάμεσα σε διάφορα είδη του σκληρού ήχου. Αφού ακούσαμε το εξαιρετικό τους ομώνυμο ντεμπούτο, ο Θανάσης Μπόγρης επικοινώνησε με τον κιθαρίστα της μπάντας Jan Korbach για να τα πουν ένα χεράκι. 

Πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να συστήσεις τους NEANDER στους αναγνώστες του Rock Hard. 
Οι NEANDER είναι μια ορχηστρική μπάντα με έδρα το Βερολίνο. Αποτελείται από 4 τύπους που βρίσκονται στα μέσα της 4ης δεκαετίας της ζωής τους και όσο μεγαλώνουμε φαίνεται πως θέλουμε να παίζουμε όλο και σε πιο αργές ταχύτητες. Το ύφος μας εμπεριέχει στοιχεία από doom, stoner, ambient και black metal. Εάν έπρεπε να βάλω μια ευρύτερη ταμπέλα σε αυτό που παίζουμε, θα έλεγα επικό rock n' roll.

Όπως προανάφερες η μουσική σας έχει στοιχεία από διάφορα παρακλάδια του σκληρού ήχου. Θα ήθελες να μας δώσεις το μουσικό background των μελών της μπάντας; Ποιες είναι οι κύριες επιρροές σας;
Όλοι μας προερχόμαστε από ένα punk και hardcore backround, αλλά βρήκαμε τη διέξοδό μας στον metal κόσμο. Εκτός από τους NEANDER παίζουμε και έχουμε παίξει και σε άλλες μπάντες όπως οι ÅND, PATSY O’HARA, EARTH SHIP και CASPER. Στους τελευταίους παίζουν τα μέλη της μπάντας που συμμετέχουν στα live μας. Σαν μεγάλες μας επιρροές θεωρώ τους BLUE OYSTER CULT, τους THIN LIZZY και τους MERCYFUL FATE. Πρόσφατα ένας οπαδός μας είπε πως πιστεύει ότι κάποια κομμάτια μας έχουν παρόμοια ατμόσφαιρα με κάποια κομμάτια των MERCYFUL FATE, το οποίο είναι ένα μεγάλο κομπλιμέντο για εμάς.

Πως πιστεύεις ότι η πρότερη εμπειρία που είχατε από παλιότερες ή και παράλληλες μπάντες μπορεί να βοηθήσει σε ένα καινούργιο εγχείρημα;
Αυτή η μπάντα είναι προϊόν από οτιδήποτε είχαμε εμπλακεί τα προηγούμενα χρόνια. Προσωπικά έχω παίξει σε πάνω από 600 shows μέχρι στιγμής, οπότε έχω μεταφέρει στους NEANDER όλες αυτές τις εμπειρίες που έχω μαζέψει με άλλες μπάντες. Βέβαια δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη συνταγή σε ένα καινούργιο εγχείρημα. Αναμφίβολα ότι έχεις ζήσει και μάθει από προηγούμενες προσπάθειες είναι αρκετά χρήσιμο, είτε έχει να κάνει με τη σύνθεση των κομματιών, είτε με το κλείσιμο των συναυλιών, είτε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε ακόμα με το επιχειρηματικό σκέλος της όλης φάσης. Αλλά και πάλι πρέπει να μάθεις τα πάντα από μόνος σου και να δοκιμάσεις. 

Το ομώνυμο ντεμπούτο σας ήταν μια όμορφη δουλειά και μου έδωσε την εντύπωση πως είχατε δουλέψει αρκετά τα κομμάτια, μιας και συνδυάζετε πολλά στοιχεία, χωρίς αυτά να ακούγονται παράταιρα μεταξύ τους. Πως δουλέψατε όταν το συνθέτατε;
Σ’ ευχαριστούμε πολύ! Μας αρέσει πολύ η διαδικασία του να γράφουμε κομμάτια. Από τη στιγμή που δεν έχουμε τραγουδιστή έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε οτιδήποτε θέλουμε μέσα σε ένα κομμάτι. Πριν κάποια χρόνια, σε μια από τις προηγούμενες μπάντες που έπαιζα, είχα μια διαφωνία με τον τραγουδιστή πάνω στο γεγονός ότι είχα βάλει πάρα πολλά riffs μέσα σε ένα κομμάτι. Φυσικά είχε δίκιο, αλλά έτσι είμαι εγώ. Στους NEANDER συνήθως ξεκινάμε με ένα riff και το παίζουμε ξανά και ξανά μέχρι να πάρει το σχήμα που θέλουμε. Μετά συνεχίζουμε σιγά- σιγά και στα υπόλοιπα μέρη. Η μουσική μας περιλαμβάνει όπως είπες, πολλά διαφορετικά στοιχεία, αλλά παρά την προέλευση αυτών των στοιχείων από διαφορετικά είδη, όλα αυτά έχουν ένα κοινό. Μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα. Μουσικά μου φαίνεται εντελώς φυσικό να τα συνδυάζουμε όλα αυτά με τον τρόπο που κάνουμε.

Τα φωνητικά και οι στίχοι είναι δύο παράμετροι που συνήθως δίνουν βάθος και διαφορετική διάσταση σε ένα κομμάτι. Απ’ ότι έχω καταλάβει, έχετε εστιάσει στο ορχηστρικό κομμάτι εντελώς συνειδητά. Υπάρχει κάποιος σκοπός πίσω από αυτή σας την κίνηση;
Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σκοπός πίσω από την απόφασή μας να μην έχουμε φωνητικά στα κομμάτια. Είναι κάτι που μας βγήκε πολύ φυσικά. Όταν ξεκινήσαμε να γράφουμε το πρώτο μας υλικό και το άκουσε ένας φίλος, μας είπε ως ενδεχομένως να λειτουργούσε καλύτερα χωρίς φωνητικά. Έτσι συνεχίσαμε και γράψαμε όλη τη μουσική του ντεμπούτου μας χωρίς φωνητικά. Τότε ήμασταν και τυχεροί με το να συνεργαστούμε με την εταιρεία μας την Through Love Records και το πρακτορείο μας Magnificent Music / KBK. Το να είχαμε έναν τραγουδιστή πιστεύω πως θα περιόριζε, ενώ τώρα με την θυσία των στίχων η προσοχή στρέφεται στη μουσική.    


Αυτή η θυσία όπως την χαρακτήρισες, δεν νομίζεις πως δημιουργεί αυξημένες απαιτήσεις από τον ακροατή έτσι ώστε το μουσικό κομμάτι να είναι πιο συμπαγές; Πόσο μεγάλη πρόκληση είναι αυτό για εσάς από συνθετικής άποψης;

Η πρόκληση είναι μεγάλη, συμφωνώ. Γι’ αυτό η κάθε μία νότα θα πρέπει να είναι  προσεγμένη, μιας και πρέπει να κρατάμε αμείωτη την προσοχή του ακροατή σε ένα κομμάτι, πάνω από δέκα λεπτά για παράδειγμα. Όταν λείπουν οι στίχοι και τα φωνητικά ο ακροατής δεν έχει μια ιστορία να ακολουθήσει παράλληλα με τη μουσική. Στην περίπτωσή μας, μια τέτοια ιστορία θα πρέπει να ειπωθεί με τα riffs, με τη μελωδία της κιθάρας ή με τους ρυθμούς των drums.

Δύο πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που βρήκα στα κομμάτια σας είναι οι ατμόσφαιρες που χτίζετε, αλλά και το συναισθηματικό βάρος που κουβαλούν τα κομμάτια…
Και τα δύο που ανέφερες είναι θεμελιώδη στοιχεία του ήχου μας. Αγαπάμε να παίζουμε με τις διακυμάνσεις μεταξύ του φωτός και της σκιάς. Πιστεύουμε πως υπάρχει ομορφιά στην μελαγχολία. 

Μερικούς μήνες μετά την κυκλοφορία του ντεμπούτου σας κυκλοφορήσατε το "Mãlven" single, το οποίο λίγο-πολύ ακολουθεί το μουσικό μονοπάτι του “Neànder”. Ήταν ένα κομμάτι που είχε ξεμείνει από τα sessions του δίσκου ή το συνθέσατε μεταγενέστερα από τη σύνθεση των κομματιών του “Neànder”;
Το "Mãlven" ήταν ένα κομμάτι που κυκλοφόρησε μερικές εβδομάδες πριν βγούμε στο δρόμο για την πρώτα μας περιοδεία και είχε γραφτεί αφού το ντεμπούτο μας είχε κυκλοφορήσει. Το ηχογραφήσαμε στο Hidden Planet studio του Jan Oberg (EARTH SHIP, ARCADE EYES, GRIN) και το παρουσιάσαμε και ζωντανά στην περιοδεία. Είναι το μοναδικό μας κομμάτι που περιέχει μερικά φωνητικά, τα οποία έχει κάνει ο καταπληκτικός τραγουδιστής μιας Γερμανικής μπάντας που ονομάζεται VEGAS.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας πλάνα; Πότε θα πρέπει να αναμένουμε τον επόμενο δίσκο σας;
Βασικά, μόλις τελειώσαμε τη σύνθεση των κομματιών του δεύτερου δίσκου μας. Έχουμε ήδη πέντε τελειωμένα demo και τον Μάιο θα μπούμε στο studio για να τον ηχογραφήσουμε. Νομίζω πως είναι ρεαλιστικό να έχει κυκλοφορήσει μέσα στο δεύτερο μισό του 2020. Ευελπιστούμε πως θα βγούμε σε περιοδεία μετά την κυκλοφορία του, αλλά να δούμε πως θα εξελιχθεί και όλη αυτή η κατάσταση με την πανδημία. Σταυρώνω τα δάχτυλά πως το μέλλον θα μας επιφυλάσσει περισσότερη μουσική και φυσικά περισσότερα κουτάκια με μπύρα…
Θανάσης Μπόγρης
Φωτογραφίες: Adrian Schler

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

EXOMNIA interview (Nikos, Giannis)

7 Σεπτεμβρίου, 2020 - 21:00 Σάκης Φράγκος

“The beginning of an aftermath” Οι Θεσσαλονικείς EXOMNIA, στις αρχές της χρονιάς κυκλοφόρησαν το EP, με τίτλο “Aftermath”, από την Alcyone Records, σε μελωδικό death metal ύφος των αρχών της...

[περισσότερα]

MONO INC. interview (Martin Engler)

28 Αυγούστου, 2020 - 02:45 Rockhard

“Gothic Inquisition” Το Γερμανικό gothic rock/metal σχήμα των MONO INC., αρκούντως γνωστό στους σχετικούς κύκλους, με πολύ μεγάλη ιστορία, φωνάζει βροντερό παρόν με το 11ο άλμπουμ του, “The book...

[περισσότερα]

DEEP PURPLE interview (Don Airey)

18 Αυγούστου, 2020 - 02:15 Σάκης Φράγκος

“Musicians don’t quit. They just drop” Τέλος Ιουλίου, λίγες μέρες πριν φύγω για διακοπές και προκύπτει συνέντευξη με τον θρυλικό πληκτρά των DEEP PURPLE, Don Airey. Συνήθως αυτές τις αποστολές τις...

[περισσότερα]

THE OBLYVION interview

10 Αυγούστου, 2020 - 09:00 Σάκης Φράγκος

“Helios and amydgala” Οι Γερμανοί melodic death metallers, THE OBLYVION, κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο τους, που έχει τον ελληνικότατο τίτλο “Amygdala”!!! Μία πραγματικά πολύ...

[περισσότερα]

RAMBOMESSER interview

6 Αυγούστου, 2020 - 09:45 Σάκης Φράγκος

"The knives of John Rambo" Οι Γερμανοί RAMBOMESSER, κυκλοφόρησαν τον δίσκο τους “Krawall am Kiosk” σε old school crossover metal και ο Σάκης Φράγκος δεν...

[περισσότερα]