BEYOND THE PALE VOL. 5 (Mylene Farmer, FOAM, AEON SABLE, DANCE WITH THE DEAD + live reports)

19 Δεκεμβρίου, 2018 - 12:30

Το τελευταίο “Beyond the pale” της χρονιάς είναι μαζί σας αυτή την Τετάρτη. Βλέπετε, στις επόμενες δύο εβδομάδες πέφτουν δύο αργίες διαδοχικές και είναι ευκαιρία να πάρουμε δυνάμεις, μερικά κιλά παραπάνω και να επανακάμψουμε δριμύτεροι με το νέο έτος. Σε κάθε περίπτωση όμως και ας γίνομαι βαρετός, θα ήθελα να ευχαριστήσω και πάλι όλους και όλες για τα καλά σας λόγια και τη ζεστή υποδοχή αυτής της στήλης.
Σε ότι αφορά την παρούσα εβδομάδα, έχουμε από όλα τα καλά. Και νέες κυκλοφορίες και δύο live reviews και τα στανταράκια μας, με το video, την ατζέντα και το Spotify μας για να ακούσετε όλα αυτά που σας προτείνουμε.   
Φυσικά, η επικοινωνία σας με τη στήλη εξακολουθεί να υφίσταται μέσω του sakis@rockhard.gr, όπου μπορείτε να στέλνετε το υλικό σας που αφορά τους ήχους με τους οποίους καταπιανόμαστε. Καλές γιορτές να έχουμε, με το καλό να μπει το 2019 και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου.  

NEW RELEASES


Mylene Farmer – “Desobeissance” (Stuffed Monkey/Sony Music)

Αξίωμα: Η Mylene Farmer είναι ΘΕΑΡΑ. Αφού συνεννοηθήκαμε στα βασικά, ας προχωρήσουμε παρακάτω. Η Mylene από τον πάντα αγαπημένο Καναδά, σταθερή στο τριετές ραντεβού της με τους φανατικούς ακροατές της, επιστρέφει με το “Desobeissance” και δεν υπάρχουν πολλές εκπλήξεις και πάλι. Όπως συμβαίνει τα τελευταία 30+ χρόνια, η Farmer παραδίδει μαθήματα ερμηνείας και υπόγειας, θετικής ενέργειας. Όλα τα τραγούδια κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα και χωρίς fillers. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι σε ημέρες που οι πωλήσεις στη δισκογραφία κυμαίνονται σε βαρομετρικά χαμηλά, κάθε κυκλοφορία της σαρώνει σε πωλήσεις σε όλες τις γαλλόφωνες χώρες. Αν δεν αποτελεί εμπόδιο για εσάς η μητρική γλώσσα της Farmer, ορμήστε ελεύθερα.
Facebook: https://www.facebook.com/mylenefarmer.fanclub/ 
Spotify: https://open.spotify.com/album/3EBWvzGxYSZ1PtWPVEh7PR?si=oqPrx5QhRLmpIPB...


FOAM – “Maybe alright” (Undo Records)

Και πάλι με άρωμα γυναίκας, αυτή τη φορά με μια κυκλοφορία εντός των συνόρων. Το ντουέτο των FOAM ξεκίνησε την ύπαρξή του την ημέρα που εγκατέλειψε τα εγκόσμια ο David Bowie και αυτό από μόνο του είναι ένα γεγονός που προσθέτει μπόλικα θετικά στο background τους. Μετά από το “Colorblind” EP, έφτασε η στιγμή για την πρώτη ολοκληρωμένη δουλειά τους και πραγματικά το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Πέρα από τη μαγευτική φωνή της πολυοργανίστριας Μαρίας και τις ταξιδιάρικες κιθάρες του Dennis, στο “Maybe alright” μπορείς να συναντήσεις πολλά και διαφορετικά, ενδιαφέροντα πραγματάκια. Από τις electro ημέρες του Starman στη γλυκιά shoegaze των COCTEAU TWINS και από εκεί στην trip hop των PORTISHEAD και στη μελαγχολία των RADIOHEAD. Και πάλι ίσως τους περιορίζω με αυτή την περιγραφή. Αν όμως όλα τα παραπάνω σημαίνουν κάτι για εσάς, οι FOAM είναι εδώ και σας προκαλούν να ανακαλύψετε τον κόσμο τους. Εξαιρετικό album!

Facebook: https://www.facebook.com/foambandathens/
Bandcamp: https://foambandathens.bandcamp.com 
Spotify: https://open.spotify.com/album/78wRhrKXbXjSeub8IdJItU?si=681Qso8rQMGPpOi...


AEON SABLE – “Aether” (Solar Lodge)

Πάμε τώρα σε μια μεγάλη συμπάθεια του γραφόντος. Τους AEON SABLE τους παρακολουθώ από τις σχετικά πρώιμες ημέρες τους, όταν ήταν ένα αποκλειστικά στουντιακό project. Κάθε τους κυκλοφορία ήταν ιδιαίτερη, με έναν έντονο NEPHILIM αέρα να τις διαποτίζει, οι δε συναυλίες τους έχουν την κατάλληλη μυσταγωγία που ταιριάζει στον ήχο τους. Στην χρονιά που μας αφήνει η τετράδα (πλέον) από το Έσσεν επανέρχεται με το τέταρτο χτύπημά της που τιτλοφορείται “Aether”. Στο κομμάτι που υπάρχει διαφοροποίηση σε σύγκριση με τις προηγούμενες δουλειές τους είναι στο ότι εδώ οι ταχύτητες έχουν πέσει αισθητά. Πλέον όλο το βάρος πέφτει στην ατμόσφαιρα, αλλά αυτό το γεγονός δεν έχει απολύτως επίπτωση στο συνολικό αποτέλεσμα. Απλά κλείνεις τα φώτα του δωματίου και απολαμβάνεις τις σκοτεινές ιστορίες που έχουν να σου διηγηθούν οι AEON SABLE. Δεν ανήκουν τυχαία στην ελίτ της νέας γενιάς του gothic rock. 

Facebook:  https://www.facebook.com/aeonsable/    
Bandcamp:  https://aeonsable.bandcamp.com/album/aether-2018 
Spotify: https://open.spotify.com/album/0f7FcYUYSW9LFZGoZGogdb?si=A2JeVOVRSxaXmr4...


DANCE WITH THE DEAD – “Loved to death” (Self-Released)
Η αδυναμία της στήλης στο dark synthwave δεν έχει μείνει κρυφή από την ημέρα της πρεμιέρας της. Το “Loved to death” είναι κάτι σαν χρωστούμενο, αφού έχει ήδη κλείσει πάνω από τέσσερις μήνες κυκλοφορίας, αλλά θα ήταν αμαρτία να μην παρουσιαστεί. Το ντουέτο των Justin Pointer και Tony Kim από το Orange County της California δίνει ισόποση σημασία τόσο στο synthwave όσο και στις ηλεκτρικές κιθάρες και το αποτέλεσμα είναι σε μεγάλο βαθμό metal oriented. Σε δύο κομμάτια μάλιστα συμμετέχει με τα solos του ο Nick Hipa (ex- AS I LAY DYING). Δεν θα ήταν υπερβολή μάλιστα να ειπωθεί ότι το album ισορροπεί πάνω στη λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το είδος που πρεσβεύουν οι DANCE WITH THE DEAD με το βιομηχανικό metal των MINISTRY, αν οι τελευταίοι το έριχναν στα instrumental.Το “Loved to death” είναι αδύνατο να μη σε συνεπάρει με τον ρυθμό του και για αυτό ακούγεται ΔΥΝΑΤΑ! 

Facebook: https://www.facebook.com/dancewiththedeadmusic/  
Bandcamp: https://dancewiththedead.bandcamp.com/album/loved-to-death  
Spotify: https://open.spotify.com/album/1lnSh8xb06nXe4ZxRSvQhn?si=fUhqugu2R02mdzd...  

LIVE REVIEWS

ΛΕΥΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ 07/12/2018 @ GAGARIN 205


Μπορεί να έχασα το reunion τους πέρυσι στο Piraeus Academy, αλλά δε γίνονταν να συμβεί κάτι παρόμοιο και φέτος. Με τον κόσμο να μην είναι όσος θα περίμενα, αλλά σε αριθμό ικανός για να απολαύσει μια τέτοια συναυλία με την άνεσή του, εκεί κοντά στις 22.30 βγήκε επάνω στο σανίδι η Λευκή Συμφωνία. Με ανέλπιστα καλό ήχο, οι δύο παλιοί Θοδωρής Δημητρίου στη φωνή και Διογένης Χατζηστεφανίδης στο μπάσο, μαζί με τους τρεις νεότερους συνοδοιπόρους τους, ξεκίνησαν με το “Όνειρο μέσα σε όνειρο” και για κάτι από παραπάνω δύο ώρες μας παρέσυραν στη γλυκιά τους μελαγχολία. Όλες οι τραγουδάρες ήταν εκεί, όλα όσα περιμέναμε. Highlights για εμένα ήταν το εμβληματικό “Η βροχή πέφτει δυνατά”, το “Θα είμαι εκεί” όπου πήγε σύννεφο το singalong και “Το φεγγάρι αιμορραγεί” όπου είδα αρκετούς τριγύρω μου να έχουν βουρκώσει. Έξτρα highlight ο drummer Βαγγέλης Τσιμπλάκης, ο οποίος με το σχεδόν jazz παίξιμό του ανάγκασε πολλά βλέμματα να πέσουν επάνω του. Συνολικά, μια πολύ δυνατή συναυλιακή εμπειρία, από ένα συγκρότημα που ήξερε ακριβώς τι ήθελε να μεταδώσει στο κοινό.

PETER MURPHY 14/12/2018 @ ΓΗΠΕΔΟ ΤΑΕ ΚΒΟΝ ΝΤΟ

Να δηλώσω αρχικά ότι είχα ξενερώσει τα μάλα για την αλλαγή χώρου. Εξακολουθώ να θεωρώ το Gazi Music Hall ιδανικό ως μέρος για τη διεξαγωγή συναυλιών τέτοιου είδους, άσε δε που πλην των KRAFTWERK, δε θυμάμαι κάποια άλλη περίπτωση που να μην είχε σημαντικά προβλήματα λόγω αντήχησης. Έχοντας αυτό στο πίσω μέρος του μυαλού μου, κατηφόρισα προς παραλία και με το που μπήκα στο γήπεδο, είχαν ήδη ξεκινήσει το set τους οι Αθηναίοι THE STEAMS. Οι οποίοι μάλιστα με τον εντελώς πειραματικό τους ήχο, φάνταζαν ως ένα ιδανικό support για αυτό που θα ακολουθούσε. Θα τους έχω σε στενή παρακολούθηση από εδώ και στο εξής.

Το ρολόι δείχνει 22:30 και η στιγμή που όλοι περιμέναμε κάτι παραπάνω από δύο χιλιάδες κόσμου έφτασε. Η παραμόρφωση της κιθάρας του Mark Thwaite (ex-THE MISSION) ήταν αρκετή για να δώσει το σύνθημα με το “Double dare', το εναρκτήριο τραγούδι του “In the flat field”, που λόγω όμως το χείριστου ήχου, μετά βίας το καταλάβαμε. Ευτυχώς, από το ομώνυμο τραγούδι και ως το τέλος, τα πάντα καθάρισαν και απολαύσαμε μια συναυλία που θα μνημονεύεται για τα επόμενα χρόνια. Ο Peter Murphy μπορεί να έχει γεράσει εμφανισιακά, αλλά η φωνή του εξακολουθεί να αντιστέκεται στο πέρασμα του χρόνου. Και κάτι αντίστοιχο θα μπορούσαμε να πούμε και για την εμφάνιση του David J και για το τόσο χαρακτηριστικό παίξιμό του.

Εννοείται ότι ακούσαμε το “In the flat field” στην ολότητά του και από εκεί και πέρα και μερικά BAUHAUS ultra classics. Αυτό που συνέβη σε όλη τη διάρκεια του “Bela Lugosi's dead” είναι κάτι ανεπανάληπτο, που θα έχεις να το διηγηθείς στα χρόνια που θα έρθουν, όπως και ο χαμός στο “The passion of lovers”. Το ένα και μοναδικό encore με τα “Kingdom's coming” και το “Severance” των DEAD CAN DANCE μας άφησε με μια απορία είναι αλήθεια, αφού όλοι περιμέναμε και δεύτερο για το “Ziggy Stardust” (και όπως άκουσα περιείχε και το “Logic” των THE SISTERS OF MERCY). Αλλά ακόμα και η απουσία αυτού του encore αποδείχτηκε αμελητέα ως παράλειψη, μπροστά σε αυτό που ζήσαμε για 90 λεπτά.

VIDEO OF THE WEEK

Οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι SUBWAY TO SALLY ετοιμάζονται και αυτοί να κυκλοφορήσουν τη νέα τους δουλειά με τίτλο “Hey!” στις αρχές του νέου έτους, που θα μπει σε λίγες ημέρες. Ο προπομπός του είναι το τραγούδι “Königin der Käfer” και θα έλεγα ψέματα αν ισχυριζόμουν ότι δεν ανησυχώ. Όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς, το τραγούδι είναι εντελώς μακριά από τον χαρακτηριστικό τους ήχο!

 

AGENDA

Παρασκευή 21/12


SOVIET SOVIET (IT), DATA FRAGMENTS
: Το Post-punk τρίο των Soviet Soviet δημιουργήθηκε το 2008 στην Αδριατική ακτή του Pesaro στην Ιταλία από τους Alessandro Costantini (τραγουδιστής / κιθαρίστας), Andrea Giometti (τραγουδιστής / μπασίστας) και Alessandro Ferri (τύμπανα). Το 2009, έγιναν ευρέως γνωστοί και κέρδισαν φήμη στο καλλιτεχνικό στερέωμα κυκλοφορόντας μια ’’χούφτα’’ από self-released singles και περιοδεύοντας αδιάκοπα. Το 2011 το τριμελές σχήμα κυκλοφόρησε το Summer, Jesus αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τη φήμη τους και γεμίζοντας ασφυκτικά τους χώρους σε κάθε τους εμφάνιση. Το 2013 το συγκρότημα μετέφερε στο στούντιο, όλη αυτήν την αμεσότητα που είχε στη σκηνή, τελειοποιώντας την παραγωγή του ντεμπούτου τους άλμπουμ, Fate. Η μοίρα τους έμελε να συνεχίσει στο μονοπάτι των κυκλοφοριών του παρελθόντος, αλλά με μια αυστηρότερη αγριότητα και μια αίσθηση εμπιστοσύνης στον μοναδικό post-punk ήχο τους. Κιθάρα που ‘’δαγκώνει’’, μπάσο που ‘’λάμπει’’ χωμένο σε βαθύτερους τόνους και τύμπανα σταθερά και δυνατά! Το Standout single "1990" είναι ένα εξαιρετικό to-the-point παράδειγμα της αιχμηρής κιθάρας και του heavy μπάσου που έχει κυριολεκτικά εκτοξευτεί. Οι ρυθμοί στοιχειώνουν αμέσως μέσα το κεφάλι σου, ενώ τα φωνητικά του Andrea πολλές φορές διοχετεύονται στο κανάλι του Gary Numan όπου επιταχύνονται με την χαρακτηριστική ιταλική προφορά. Χαρακτηριστικό τραγούδι το "No Lesson", το οποίο οδηγείται από συμπαγή τύμπανα, που δεν χάνουν ποτέ, ενώ τα μπάσα και οι κιθάρες αλληλοεμπλέκονται με φρενήρη ενέργεια! Το κομμάτι περιλαμβάνει μια σπάνια ενδοσκοπική στιγμή, δίνοντας ένα νέο βήμα στην έκφραση της μπάντας που ποτέ πρίν δεν είχε ακουστεί, ωσότου εκραγεί ξανά στην αγριότητα. Παρόλο που ο όρος post-punk είναι ο εύκολος περιγραφικός χαρακτήρας, το είδος της μουσικής των Soviet Soviet είναι πολύ ευρύτερο και αρπάζεται από τις coldwave & art punk τεχνικές, βρίσκοντας τον τρόπο να δημιουργεί κάθε φορά κάτι φρέσκο! Οι Data Fragments δημιουργήθηκαν μόλις το 2017, με ουσιαστική όμως προιστορία στην Ελληνική underground σκηνή(βλέπε Doric, Human Puppets, Κωμωδία Θανάτου). Ετοιμάζοντας το πρώτο τους προσωπικό LP, το οποίο θα κυκλοφορήσει εντός του 2019, από την Ελληνική ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία Geheimnis Records και έχοντας ανοίξει για τους Second Still, Trisomie 21, κερδίζοντας τις καλύτερες εντυπώσεις, επανέρχονται στο Death Disco, για να προθερμάνουν με τον δυναμικά μελωδικό, post punk ήχο τους τη σκηνή, για τους πολυαγαπημένους τους, Soviet Soviet!  Starting Time: 21:00 (Death Disco, Ωγύγου 5, Ψυρρή)

BEYOND THE PALE WEEKLY PLAYLIST

Γιώργος Κόης

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη