A Day to Remember… 25/04 [VENOM]

25 Απριλίου, 2020 - 09:15

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Resurrection” – VENOM 

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2000 

ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Steamhammer

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Conrad Lant

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ

Φωνητικά – Conrad Lant (a.k.a. Cronos)

Κιθάρες – Jeff Dunn (a.k.a. Mantas) 

Μπάσο – Conrad Lant 

Drums –  Antony Lant (a.k.a. Antton)

 

Το 1997 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για τους VENOM καθώς κυκλοφόρησαν το “Cast in stone”,  πρώτο άλμπουμ με την αυθεντική σύνθεση της μπάντας μετά το 1985 και το “Possessed”. Δίσκος που σηματοδότησε τη θριαμβευτική επιστροφή τους και έθεσε τις βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον. Τα πράγματα όμως δεν εξελίχθηκαν και τόσο ομαλά, εξάλλου VENOM και σταθερότητα ήταν ανεκαθεν δύο αντίθετες έννοιες…

 

Το 1999 ήταν η σειρά του Abaddon (κατά κόσμον Tony Bray) να αποχωρήσει από τους VENOM, απόρροια των συνεχών καυγάδων του με τον Cronos. Η αποχώρηση του μάλιστα δεν έγινε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω στα trivia. Ο αντικαταστάτης του βρέθηκε γρήγορα στο πρόσωπο του Antony Lant, τον μικρότερο αδερφό του Cronos. Εξαιρετική κίνηση, αν θέλετε τη γνώμη μου, καθώς πιστεύω ότι ο Antton είναι ο καλύτερος ντράμερ που έχει περάσει ποτέ από τους VENOM. Μπορεί να μην είναι τόσο εμβληματικός όσο ο Abaddon αλλά διαθέτει απίστευτα εντυπωσιακή τεχνική κατάρτιση, κάτι που φάνηκε ολοκάθαρα όχι μόνο στο “Resurrection” αλλά και στα άλλα δύο άλμπουμ των VENOM που συμμετείχε, δηλαδή στα “Metal black” και “Hell”.

Το “Resurrection” ηχογραφήθηκε στα Karo Musik Studios στη Γερμανία, σε παραγωγή του ίδιου του Cronos ενώ την μίξη ανέλαβαν οι Charlie Bauerfeind και Rainer Hansel, υπεύθυνοι επίσης για την μίξη στο “Cast in stone”, γεγονός που αποτέλεσε εγγύηση για το πολύ καλό ηχητικό αποτέλεσμα. Συνθετικά οι VENOM συνεχίζουν από εκει που σταμάτησαν με το “Cast in stone” , με την έμπνευση να ξεχειλίζει. Ο δίσκος αποτελείται από γρήγορες αλλα και από πιο ατμοσφαιρικές συνθέσεις που απογειώνονται πραγματικά τόσο από το εντυπωσιακό παίξιμο του Antton, όσο και από τα riffs του Mantas, ενώ ο Cronos… είναι ο γνωστός Cronos, με ό,τι και αν σημαίνει αυτό.  Μπάσο-μπουλντόζα, φωνητικά Εωσφόρου, εξαιρετικός μέσα στην τρέλα του. Εδώ έχουμε ακόμα ένα άλμπουμ που, για μια ακόμη φορά, δεν περιέχει ούτε ένα filler. Κολασμένες συνθέσεις όπως το ομώνυμο, τα “Vengeance”, “War against Christ”, “Black flame (of Satan)” και “Disbeliever” που αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο ότι οι VENOM όταν αποφασίζουν να γράψουν κομματάρες, πραγματικά δεν έχουν αντίπαλο. Αν και προσωπικά, το αγαπημένο μου κομμάτι, είναι το “Firelight”. Αργό και σκοτεινό, είναι ενδεχομένως και το πιο αντιπροωπευτικό τραγούδι του δίσκου. Δεν είναι τυχαίο που, ο Mantas θεωρεί ότι το “Resurrection” είναι το άλμπουμ που θα έπρεπε να έχει κυκλοφορήσει αντί για το reunion άλμπουμ του “Cast in stone”.  Αυτό βέβαια σηκώνει συζήτηση καθώς το “Cast in stone” είναι εξαιρετικό, καταδεικνύει όμως με τον πιο εμφατικό τρόπο την αξία του “Resurrection”. Αν υπάρχει κάτι που με στεναχωρεί είναι ότι ο Mantas αποχώρησε μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, γεγονός που το θεωρώ πλήγμα καθώς εκτιμώ ότι το συγκεκριμένο line up είχε δυνατότητες να προσφέρει πολλά περισσότερα.

 

Συμπερασματικά, το “Resurrection” είναι ένα φανταστικό άλμπουμ που, όχι άδικα, χαρακτηρίζεται πλέον ως κλασικό. Είναι όμως, ίσως και το τελευταίο πραγματικά πολύ καλό άλμπουμ των VENOM, καθώς οι δίσκοι που ακολούθησαν είχαν μια φθίνουσα πορεία, με εξαίρεση ίσως κάποιες μεμονωμένες αναλαμπές. Η αποχώρηση και του Mantas δυο χρόνια αργότερα, ουσιαστικά μετάτρεψε τους VENOM σε solo project του Cronos, γεγονός που είχε συνέπειες στη μετέπειτα πορεία τους.

 

Did you know that:

- Όπως ανέφερα και στην αρχή του κειμένου, η αποχώρηση του Abaddon έγινε με επεισοδιακό τρόπο. Σύμφωνα με τον αστικό μύθο, σε συνάντηση που είχαν οι Abaddon, Mantas και Eric Cook (μάνατζερ των VENOM , R.I..P. 2017) αποφάσισαν να σταματήσουν τη συνεργασία τους με τον Cronos και μάλιστα ο Abaddon έστειλε επιστολή στον Cronos όπου ουσιαστικά τον απέλυε από τη μπάντα. Φυσικά ο Cronos δεν θα άφηνε το θέμα έτσι και απευθύνθηκε στην δισκογραφική εταιρεία εκθέτοντας τις δικές του απόψεις και ευχόμενός τους καλή τύχη σε όποια απόφαση και αν πάρουν. Η Steamhammer δεν ήθελε οποιαδήποτε μορφή της μπάντας που να μην περιλαμβάνει τον Cronos οπότε , έχοντας και την στήριξη της δισκογραφικής, η απάντηση του προς τον Abaddon ήταν και αυτή σε επιστολή που έγραφε “Δεν μπορείς να  διώξεις τον Διάβολο από την Κόλαση, σε απολύω ΕΓΩ!”. Παρόλα αυτά οι Cronos και Mantas αποφάσισαν να συνεργαστούν με τον Abaddon ξανά αλλά το γυαλί δεν είχε πια ραγίσει, αλλά είχε σπάσει. Η πλεύρά του Abaddon επιβεβαιώνει μόνο την συνάντηση που είχε με τον Mantas και τον Cook και την προσπάθεία επαναπροσέγγισης που έγινε αργότερα. Μάλιστα αυτό που ισχυρίζεται ο Bray είναι ότι ενώ είχε ληφθεί η απόφαση να διώξουν τον Cronos, μετά από λίγες ημέρες μαθαίνει ότι οι Cronos και Mantas βρίσκονταν στη Γερμανία και δούλευαν επάνω σε νέο υλικό. Τυπικές VENOM καταστάσεις δηλαδή.

- Σε αντίθεση με τον Abaddon, η αποχώρηση του Mantas το 2002 έγινε με πιο ήπιο τρόπο καθώς ο κιθαρίστας αντιμετώπιζε οικογενειακά προβλήματα που τον επηρέασαν σε τέτοιο βαθμό που παραχώρησε τα δικαιώματα που είχε στο brand name των VENOM στον Cronos. Μια κίνηση που θα του δημιουργούσε αρκετά προβλήματα αργότερα όταν θα δραστηριοποιούσε το 2015 με τον Abaddon και τον Tony Dolan τους VENOM INC.

- Αν και ο Cronos είχε βρεθεί αρκετές φορές στο παρελθόν στη θεση του παραγωγού έχοντας αναλάβει δουλειές όπως των TYSONDOG, WARFARE αλλά και της προσωπικής του μπαντας, τους CRONOS, με το “Resurrection” ανέλαβε για πρώτη φορά μια στούντιο δουλειά των VENOM, και όπως αποδείχθηκε, όχι η τελευταία. Και λέω “στούντιο” καθώς είχε επιμεληθεί την παραγωγή του live “Eine Kleine Nachtmusik” αλλά και της συλλογής “The singles 80-86” που κυκλοφόρησαν και τα δύο το 1986.

Θοδωρής Κλώνης

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember... 30/06 [GIRLSCHOOL]

30 Ιουνίου, 2020 - 16:45 Γιάννης Παπαευθυμίου

ONOMA AΛΜΠΟΥΜ: “Demolition” – GIRLSCHOOL ETΟΣ ΚΥΚΛΟΟΦΡΙΑΣ: 1980 ETAIΡΙΑ: Bronze Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Vic Maile ΣΥΝΘΕΣΗ:  Kelly Johnson - κιθάρες/ φωνητικά Εnid Williams - μπάσο/ φωνητικά...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 30/06 [BLACKFOOT]

29 Ιουνίου, 2020 - 18:15 Στέλιος Μπασμπαγιάννης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ - “Tomcattin” - BLACKFOOT ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ - 1980 ΕΤΑΙΡΙΑ – Atco ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ – Al Nalli /Henry Wreck ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά/ Κιθάρες – Ricky Medlocke  Κιθάρες – Charlie...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 27/06 [DEICIDE]

27 Ιουνίου, 2020 - 23:30 Γιάννης Σαββίδης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Insineratehymn” - DEICIDE  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2000 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Roadrunner  ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: DEICIDE ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Μπάσο, φωνή – Glen Benton Κιθάρες – Eric Hoffman Κιθάρες...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 26/06 [DANZIG]

26 Ιουνίου, 2020 - 23:15 Άγγελος Κατσούρας

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Danzig II: Lucifuge” - DANZIG ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1990 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Def American Recordings ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Rick Rubin  ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Glen Danzig – Φωνητικά, πλήκτρα Eerie Von -...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 25/06 [DEICIDE]

25 Ιουνίου, 2020 - 02:15 Άγγελος Κατσούρας

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Deicide” - DEICIDE ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1990 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Roadrunner Records ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Deicide, Scott Burns  ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Glen Benton – Φωνητικά/μπάσο Eric...

[περισσότερα]