A Day to Remember… 26/2 [MANOWAR]

26 Φεβρουαρίου, 2017 - 17:45

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Gods of War” – MANOWAR
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2007
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:  Magic Circle Music
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Joey DeMaio
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά
- Eric Adams
Κιθάρες  - Karl Logan
Μπάσο - Joey DeMaio
Drums - Scott Colombus

Υπήρξε μια εποχή που η είδηση και μόνο για μια καινούργια κυκλοφορία των MANOWAR αποτελούσε το γεγονός της χρονιάς, είτε για θετικούς, είτε για αρνητικούς λόγους. Όπως και να έχει, οι MANOWAR πάντα κατάφερναν να αναταράζουν τα ύδατα της μουσικής σκηνής με τις δουλειές τους. Έτσι λοιπόν, μετά από αρκετά σκαμπανεβάσματα, και πέντε χρόνια μετά το αξιοπρεπέστατο “Warriors of the world” που είχε προηγηθεί το 2002, οι Αμερικάνοι ανακοινώνουν ότι έχουν έτοιμο το νέο, δέκατο κατά σειρά άλμπουμ τους, με τίτλο “Gods Of War” το οποίο θα σηματοδοτούσε την επιστροφή τους στη Σκανδιναβική Μυθολογία, την οποία τόσο ένδοξα είχαν εξυμνήσει στο παρελθόν. Αυτή η είδηση ήταν κάτι παραπάνω από ικανή να χαροποιήσει τους πιστούς οπαδούς της μπάντας που πάντα περίμεναν, μάταια είναι η αλήθεια, μια επιστροφή στον ήχο των πρώτων, ένδοξων άλμπουμ τους. Σαν πρόγευση κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2006 το EP “The Sons of Odin” που ανέβασε περισσότερο τον πήχη των προσδοκιών. Και έρχεται ο Φεβρουάριος του 2007. Και το “Gods Of War” κυκλοφορεί… 

Με μια concept θεματολογία επικεντρωμένη κατά βάση στον Odin, βασιλιά των Θεών κατά τη Μυθολογία των Βόρειων αλλά και Πρώτου Θεού του Πολέμου, το “Gods Of War” ήταν καταδικασμένο να επιτύχει. Ή μήπως όχι;

Σε συνεντεύξεις της εποχής, ο DeMaio εκμυστηρεύτηκε ότι βασική του επιρροή για τη σύνθεση του άλμπουμ ήταν ο Richard Wagner και το έπος του “Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούγκεν” προσπαθώντας να δικαιολογήσει την ύπαρξη των πολλών πρελούδιων και ιντερλουδίων. Και κάπου εκεί θεωρώ ότι χάθηκε το παιχνίδι. Όταν από τα δεκαέξι κομμάτι του δίσκου, τουλάχιστον τα μισά είναι σε αφηγηματική μορφή, η όποια ροή του άλμπουμ ανακόπτεται και η ακρόαση του γίνεται κουραστική. Υπάρχουν στιγμές που ο δύστυχος ακροατής έχει μόνιμα κολλημένο το δάχτυλο στο “skip” για να ακούσει κάποιο πραγματικό τραγούδι. Αλήθεια, τι γίνεται με αυτά; Ξεχωρίζει σίγουρα το “Odin”, αγέρωχο και μεγαλοπρεπές, που θυμίζει ένδοξες στιγμές του παρελθόντος, το “Sleipnir” έχει τις στιγμές του, ταχύτατο και σκοτεινό το “Loki, God of Fire” ενώ τα “Sons of Odin” και το ομώνυμο είναι αξιοπρεπή και πάνω του μετρίου. Τέλος, τα “Blood Brothers” και “Die For Metal” είναι από εκείνα που γράφουν συχνά πυκνά οι MANOWAR για τους οπαδούς τους, με το πρώτο να είναι μια συμπαθητική μπαλάντα και το δεύτερο ένα τυπικό MANOWAR κομμάτι. Η παραγωγή από τον DeMaio προσπαθεί να ακουστεί πομπώδης αλλά κάπου χωλαίνει. Η απόδοση των μελών κινείται σε υψηλά, για τα δεδομένα, επίπεδα, με τον φιλότιμο όπως πάντα Adams να ξεχωρίζει, ενώ αξιοπρεπέστατος ακούγεται και ο Logan με κάποια πολύ όμορφα leads.

Το “Gods Of War” είναι ένα άνισο άλμπουμ. Οι όποιες καλές στιγμές του χαντακώνονται στον ειρμό της παρατεταμένης αφήγησης βυθίζοντας το στη χρυσή μετριότητα. Και είναι κρίμα γιατί οι καλές στιγμές του είναι πραγματικά καλές. Εκτιμώ ότι αν έλειπαν οι περιττές αφηγήσεις το αποτέλεσμα θα ήταν σαφώς καλύτερο. Και όσοι ισχυρίζονται ότι οι αφηγήσεις, τα πρελούδια και ιντερλούδια είναι αναπόσπαστα μέρη ενός concept να θυμίσω ότι έχουν υπάρξει εκπληκτικά concept δουλειές χωρίς αυτές. Αλλά ακόμα και με αυτές, οι VIRGIN STEELE με τα “House Of Atreus” έκαναν φοβερή δουλειά. Το χειρότερο είναι ότι το “Gods Of War” ήταν η τελευταία ευκαιρία για τους MANOWAR να επανέλθουν στην κορυφή. Και δυστυχώς άφησαν την ευκαιρία αυτή να περάσει ανεκμετάλλευτη.

Did you know that:
·    Το άλμπουμ προοριζόταν ως το πρώτο μιας σειράς από concept άλμπουμ αφιερωμένα στους  Θεούς του Πολέμου από διάφορες μυθολογίες αλλά το σχέδιο αυτό έχει εγκαταλειφθεί.
·    Είναι το τελευταίο στούντιο άλμπουμ που ηχογράφησε η μπάντα με τον Scott Colombus, καθώς ο θηριώδης ντράμερ απεβίωσε λίγα χρόνια μετά, το 2011.
·    Όλο το κείμενο στο ένθετο, είναι γραμμένο με το Ρουνικό αλφάβητο.
·    Το εξώφυλλο, σχεδιασμένο για μια ακόμη φορά από τον Ken Kelly, λογοκρίθηκε σε ορισμένες χώρες και κυκλοφόρησε χωρίς να απεικονίζονται οι γυμνές γυναίκες.
·    Η περιορισμένη έκδοση του άλμπουμ απεικονίζει σε ανάγλυφο εξώφυλλο το όνομα της μπάντας, ενώ περιέχει και ένα DVD με το making of του δίσκου.
·    Το “Die For Metal” που κλείνει το άλμπουμ, αν και περιλαμβάνεται σε όλες τις εκδόσεις του, χαρακτηρίζεται σαν bonus track επειδή οι στίχοι του είναι ανεξάρτητοι από το όλο concept του δίσκου.
·    (σ. Σάκη Φράγκου) Μετά από συζήτηση που είχα με το αφεντικό της δισκογραφικής τους εταιρίας,  λίγα χρόνια μετά την κυκλοφορία του “Gods of war”, έπνεε μένεα εναντίον των  MANOWAR για τον συγκεκριμένο δίσκο και τους θεωρούσε υπεύθυνους για την παραλίγο χρεωκοπία της SPV. Όπως είχε πει συγκεκριμένα: «Είχαμε δώσει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για να ηχογραφηθεί ο δίσκος κι εκείνη μας έδωσαν πίσω αφηγήσεις, κακοκαιρία, με ολίγη από μουσική…»
Θοδωρής Κλώνης

 

Το ROCK HARD και ο Κωνσταντίνος Βασιλάκος, μετά από  έντονο παρασκήνιο, είχε ταξιδέψει μέχρι τη Φρανκφούρτη για να ακούσει τον καινούργιο –τότε- δίσκο των MANOWAR για να γίνει θέμα εξωφύλλου κι έκανε συνέντευξη με τον μακαρίτη πλέον Scott Columbus… Διαβάστε τι είχε γίνει εκεί τη μέρα του Φεβρουαρίου και είχε δημοσιευτεί στο έντυπο ROCK HARD…


MANOWAR
Gods of metal or strayed warriors?

Όταν οι MANOWAR βγάζουν δίσκο, όλη η μεταλλική κοινότητα μιλάει για αυτό. Και λογικό είναι. Άλλωστε μιλάμε για το γνωστότερο συγκρότημα στο χώρο του epic metal. Συν τοις άλλοις, η κυκλοφορία νέου στούντιο άλμπουμ από τους MANOWAR δεν είναι κάτι συχνό τα τελευταία 10 χρόνια. Το ελληνικό Rock Hard λοιπόν, έστειλε το γενναίο του πολεμιστή στη φιλήσυχη Φρανκφούρτη.

Ημέρα Τρίτη 30 Ιανουαρίου. Σε συζήτηση με το Δημήτρη Σειρηνάκη μαθαίνω ότι θα ταξιδέψει στη Γερμανία για προακρόαση του νέου δίσκου των MANOWAR. Υπολόγισε όμως χωρίς τον ξενοδόχο (βλέπε ίωση). Λαμβάνω τηλεφώνημα την Τετάρτη ώστε να αναλάβω τη δύσκολη αυτή αποστολή. Κατόπιν τρεξιμάτων έρχεται η κρίσιμη μέρα. Παρασκευή πρωί 2 Φεβρουαρίου, έχοντας ξενυχτήσει ξαναβλέποντας το “Live at Earthshaker Fest 2005” DVD για να μπω στο MANOWAR κλίμα, καταφθάνω στο Ελ. Βενιζέλος προς αναχώρηση. Προορισμός: Φρανκφούρτη. Ήρεμη πτήση, λίγος κόσμος στο αεροπλάνο, άνετος ύπνος. Άφιξη. Τοπική θερμοκρασία 6 βαθμοί κελσίου με ομίχλη. Όταν όμως βγήκαμε στο δρόμο ο καιρός ήταν ιδανικός για ξένοιαστο περπάτημα. Ποδαράτο λοιπόν για το ξενοδοχείο που απείχε 10 λεπτά από τον κεντρικό σταθμό του τρένου. Check in σε πολυτελές ξενοδοχείο με απίστευτη θέα της πόλης και αμέσως ξανά ποδαράτο για το Orfeo’s Erben. Το συγκεκριμένο μέρος περιλαμβάνει μπαρ, μικρό εστιατόριο και μικρή αίθουσα προβολών που στεγάζονται σε ένα οικοδόμημα το οποίο περιλαμβάνει ένα σωρό επιχειρήσεις. Καταφθάνουμε πρώτοι μετά από αρκετό ψάξιμο (μία ταμπελίτσα ανακοίνωσης δε βάλανε για τους άμοιρους τους δημοσιογράφους να ξέρουμε που να πάμε) και γίνεται η δεύτερη επαφή με τη Marjo Verdoren (η πρώτη έγινε στα πεταχτά στο check in) υπεύθυνη για την σωστή λειτουργία του προγράμματος της ημέρας, αλλά και υπεύθυνη του fan convention που μπορέσατε να δείτε όλοι στο “Live at Earthshaker Fest 2005” DVD.

Ώρα 13:00 και αρχή μπυροποσίας, σαβουρώματος (τόσο η Marjo όσο και η νεαρή Ιταλίδα ανταποκρίτρια είχαν μείνει λίγο εμβρόντητες με την όρεξη των ελληνικών αποστολών) και κουτσομπολιών, σχολίων και συζητήσεων γενικών θεμάτων, πάντα σχετικά με metal αλλά και με MANOWAR. Μία από αυτές τις συζητήσεις ήθελε τη Marjo να μας αποκαλύπτει ότι οι MANOWAR θέλουν να κάνουν τουλάχιστον ένα ακόμα fan convention, αλλά εκτός Γερμανίας, αλλά δεν έχουν ακόμα καταλήξει στο χώρο, ούτε στην ημερομηνία. Επίσης μας ανέφερε ότι το “Gods of war” έπρεπε να είχε κυκλοφορήσει νωρίτερα κι ότι ο Joey DeMaio παρέτεινε την ημερομηνία κυκλοφορίας όσο πιο πολύ μπορούσε για να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στο χώρο παρευρισκόμαστε Έλληνες, Ιταλοί, Σουηδοί, Ισπανοί, Πολωνοί και Αυστριακοί ανταποκριτές. Για τους Γερμανούς είχε κανονιστεί ξεχωριστό event προακρόασης.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, στις 15:00 θα άρχιζε η προακρόαση του δίσκου. Όπερ κι εγένετο. Μας δίνουν κάποια δελτία τύπου σχετικά με τους MANOWAR λίγο πριν ώστε να ξέρουμε επ’ ακριβώς τι θα αντιμετωπίσουμε. Καθισμένοι όλοι στις αναπαυτικές πολυθρόνες του μίνι κινηματογράφου του Orfeo’s Erben, πρώτα βλέπουμε το bonus DVD που θα περιέχει η ειδική έκδοση του “Gods of war” και ύστερα βιώνουμε ακρόαση του δίσκου, ο οποίος δεν ήταν ακόμα τελειωμένος. Τέλος της ακρόασης και περίπατος μέχρι το ξενοδοχείο όπου και θα γινόντουσαν οι συνεντεύξεις με τα μέλη του συγκροτήματος (ο Joey DeMaio απουσίαζε καθώς βρισκόταν ακόμα στο στούντιο για να τελειώσει το δίσκο, όπως μας ανακοινώθηκε νωρίς). Μέχρι να έρθει η σειρά μου γινόντουσαν συζητήσεις με τους υπόλοιπους ανταποκριτές σχετικά με αυτό που ακούσαμε. Πολύ λίγοι από αυτούς ήταν οπαδοί των MANOWAR κι αυτό με έβαζε σε ερώτημα ως προς το πόσο πραγματικά «επίκαιροι» είναι οι MANOWAR στην τελευταία γενιά μεταλλάδων, ειδικά εφόσον δε μας τιμούν με νέα άλμπουμ συχνά. Με τα πολλά, έφτασε και η σειρά μου και βρέθηκα με το Scott Columbus.

Το Σαββατιάτικο πρωί μας βρήκε φρέσκους και ορεξάτους να περπατάμε για 4,5 ώρες στους πεζόδρομους της Φρανκφούρτης και να λιώνουμε στις αγορές της, είτε αυτές αφορούσαν παζάρι που ο καθένας πουλούσε από μεταχειρισμένες πινέζες μέχρι τηλεοράσεις και νιπτήρες, είτε πολυκαταστήματα στην τοπική αντίστοιχη Ερμού. Αναχώρηση από Φρακφούρτη το απόγευμα προς βραδάκι, πολλά ταρακουνήματα που δε βοήθησαν στην ξεκούρασή μας και τελικά πάτημα λίγο πριν τα μεσάνυχτα στα πάτρια εδάφη.

Προακρόαση “Gods of war” & bonus DVD

Πρώτα πρώτα να αναφέρω ότι αυτό που ακούσαμε εκείνη την ημέρα ήταν, όπως μας είπαν, το 98% του τελικού δίσκου κι όχι η τελική μίξη. Βέβαια το 2% δεν είναι κάτι που μπορεί να κάνει τόση πολύ διαφορά, απλά να λέμε τα πάντα με το όνομά τους. Είναι αλήθεια ότι αδημονούσα να ακούσω το νέο δίσκο των MANOWAR διότι το “The sons of Odin” μου είχε αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις και περίμενα το καλύτερο από τους MANOWAR. Τα πράγματα όμως δεν κύλησαν όπως ήλπιζα. 

Το άλμπουμ ξεκινάει δυνατά με το “Overture to the hymn of the immortal warriors” που θυμίζει εισαγωγή εποχής “Kings of metal”. Κατόπιν μπαίνει το “The ascension” σαν πρελούδιο και το “King of kings” τα οποία είναι ήδη γνωστά στους οπαδούς. Όλα καλά κι όλα ωραία μέχρι εδώ. Από αυτό το σημείο όμως αρχίζει η κατηφόρα. Το άλμπουμ συνεχίζει με το “Army of the dead, part I”, μία μεγαλειώδη, χορωδιακή εισαγωγή και μπαίνει το “Sleipnir”. Αρχίζει κι αυτό με αφήγηση, έχει κάποια ασυνήθιστα riffs για MANOWAR σε mid-tempo ρυθμούς, αλλά εάν δεν ήταν τα φωνητικά του Adams να ανεβάζουν κάπως τη σύνθεση θα μιλούσαμε για πατάτα. Το “Loki God of fire” έχει μία rock αισθητική και φέρνει σε σημεία σε speed metal, αλλά γενικά δεν είναι κι ό,τι καλύτερο μπορούν να μας δώσουν οι MANOWAR. Η συνέχεια με το "Blood brothers" θέλει πλήκτρα και μελαγχολικά φωνητικά να προσπαθούν να δώσουν μία πένθιμη ατμόσφαιρα που εντείνεται από τα τύμπανα, αλλά προσωπικά δε με συγκίνησε. "Overture to Odin" και ο τίτλος τα λέει όλα. Άλλη μία εισαγωγή με πλήκτρα και ορχήστρα. "The blood of Odin" και ξανά αφήγηση ώστε να καταλήξουμε στο "The sons of Odin". Το τραγούδι αυτό είναι ήδη γνωστό σε όλους μας και μικρή διαφορά έχει από αυτό που ακούσαμε στο EP, αποτελώντας ένα από τα highlights του δίσκου. 

Βλέποντας τον τίτλο του επόμενου τραγουδιού αμέσως μου ήρθε στο μυαλό το “Warrior’s prayer”. Λογικό εφόσον οι στίχοι "Glory majesty unity" είναι μέρος της προσευχής. Ξεκινάει με αφήγηση και από μέσα μου αστειεύομαι ότι θα ακούσουμε το “Warrior’s prayer”. Φαίνεται όμως ότι μοίρα παίζει πονηρά παιχνίδια κι όντως το κομμάτι καταλήγει στο “Warrior’s prayer” αφήνοντας όλους μας τουλάχιστον άναυδους. Επόμενο τραγούδι είναι το "Gods of war", επίσης γνωστό από το “The sons of Odin” EP αλλά και το “Live at Earthshaker Fest 2005” DVD. Επικό metal όπως πρέπει να παίζουν οι MANOWAR και τα μυαλά στα κάγκελα. "Army of the dead, part II" και, ναι, έχουμε να κάνουμε πάλι με ιντερλούδιο με εκκλησιαστικό όργανο και χορωδία. Το "Odin" που ακολουθεί είναι το τελευταίο τραγούδι από το κανονικό δίσκο που μπορέσαμε να ακούσουμε καθώς το CD είχε πρόβλημα, οπότε το "Hymn of the immortal warriors" δε μπορέσαμε να το ακούσουμε καθόλου. Αυτό που έχετε τυχόν ακούσει στο “The sons of Odin” EP είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που περιέχεται στο δίσκο. Κινούμενο σε mid tempo ρυθμούς προσπαθεί να φανεί επικό και μεγαλοπρεπές αλλά αποτυγχάνει. Τελευταίο τραγούδι για την προακρόαση αποτελεί το "Die for metal" το οποίο θα είναι bonus track στην ειδική έκδοση του “Gods of war”. Πέρα του ότι αυτό που ακούγαμε τόση ώρα ήταν κατώτερο των προσδοκιών μας, ήρθε το "Die for metal" το οποίο ξεκινάει με το riff του “Kashmir” των LED ZEPPELIN και με αποτέλειωσε. Κι αμέσως αρχίζει το μυαλό να σκέφτεται: ακούσαμε 14 τραγούδια + 1 bonus track. Από αυτά τα 14, τα 5 (“The ascension”, “King of kings”, “The sons of Odin”, “Gods of war” και “Odin”) ήταν έτοιμα εδώ και μήνες, 5 άλλα ήταν εισαγωγές, ιντερλούδια, αφηγήσεις κτλ. (“Overture to the hymn of the immortal warriors”, “Army of the dead, part I”, “Army of the dead, part I”, “Glory majesty unity” και “Overture to Odin”), ενώ τα εναπομείναντα τραγούδια είναι ως επί το πλείστον μέτρια, οπότε που καταλήγουμε; Μάλλον ότι ο δίσκος αυτός ήταν βιαστικά γραμμένος, παρόλο που οι MANOWAR είχαν 5 χρόνια από το “Warriors of the world”. Ξέρω ότι ήταν μία ακρόαση, αλλά η εντύπωση που έλαβα ήταν αυτή ...

Το bonus DVD που θα περιέχεται στην ειδική έκδοση του δίσκου περιλαμβάνει τα εξής: Making of του δίσκου, όπου τα μέλη του συγκροτήματος μιλάνε γενικά για τη δημιουργία του “Gods of war”. Δεν είδα όμως καθόλου inside the studio σκηνές, είτε μιλάμε για brainstorming για ιδέες σε τραγούδια, είτε για outtakes από την ώρα της ηχογράφησης. Τι making of ήταν αυτό, δεν ξέρω... Μετά έχουμε αναφορά στην εταιρία που είναι υπεύθυνη για την καλή ποιότητα των t-shirts για το merchandise του συγκροτήματος, αναφορά στο φωτογράφο υπεύθυνο για τα photo sessions των MANOWAR, αναφορά στο μηχανικό που ασχολείται με τις μηχανές των MANOWAR αλλά και με τις μηχανές που έχουν δώσει ή θα δώσουν σε διαγωνισμό οι MANOWAR και στις 2 κιθάρες ειδικά φτιαγμένες από τον Karl Logan για τους ενδιαφερόμενους πωρωμένους οπαδούς/ κιθαρίστες. Προσωπικά τα βρήκα όλα άνευ πραγματικής ουσίας, αλλά μπορεί κάποιοι οπαδοί να διαφωνήσουν μαζί μου.

Tracklist:
1. Overture to the hymn of the immortal warriors
2. The ascension
3. King of kings
4. Army of the dead, part I
5. Sleipnir
6. Loki God of fire
7. Blood brothers
8. Overture to Odin
9. The blood of Odin
10. The sons of Odin
11. Glory majesty unity
12. Gods of war
13. Army of the dead, part II
14. Odin
15. Hymn of the immortal warriors
16. Die for metal (bonus track)


The interview with Scott Columbus

Ας πάρουμε τα πράγματα χρονολογικά ξεκινώντας από το “The sons of Odin” EP. Ποια ήταν η αντίδραση των οπαδών;
Αρκετά καλή βασικά. Πήγε αρκετά καλά, δεδομένου του νέου στυλ που παίζουμε.

Νέου στυλ; Δηλαδή πιστεύεις ότι οι MANOWAR έχουν αλλάξει;
Όχι, όχι, όχι... Παραμένουν MANOWAR.

Μετά από το EP κυκλοφορήσατε το “Live at earthshaker fest 2005” DVD. Σ’ αυτό υποτίθεται ότι θα συμμετείχε και ο Christopher Lee. Τι έγινε; Δεν είδα τίποτα σχετικό πουθενά, ούτε καν στην προσωπική σας ιστοσελίδα που να λέει για την απουσία του.
Είχε κάποιο πρόβλημα με το πρόγραμμά του. Δυστυχώς ταυτόχρονα δούλευε σε κάποια ταινία.

Έπρεπε όμως να είχατε ενημερώσει τον κόσμο καθώς όλοι περίμεναν τον Christopher Lee να είναι μέρος του σώου. Θα παίζατε τα “Defender” και “Dark avenger” μαζί του, αλλά τελικά δεν παίξατε το “Defender”. Αυτό έγινε λόγω της απουσίας του;
Όταν ξεκινήσαμε να διαλέγουμε τραγούδια και να βλέπουμε τι ταιριάζει και τι όχι με το line up όλων των δίσκων, κάποια τραγούδια προφανώς έμειναν εκτός.

Ποια είναι η άποψή σου για το Earthshaker DVD αλλά και για την όλη εμπειρία μαζί με τη μάζωξη των οπαδών;
Ήταν πραγματικά απίστευτο. Θεωρώ ότι είναι ένα από τα ψηλότερα σημεία στην καριέρα των MANOWAR. Τεράστιο γεγονός για το συγκρότημα και τη ζωή του. Δεν είχαμε κάνει ποτέ ξανά συγκέντρωση οπαδών. Η πρώτη έγινε στο Earthshaker και ο κόσμος την απήλαυσε. Ήταν ευτύχημα για το συγκρότημα αλλά και για τους οπαδούς. Επιπλέον είχαμε όλα τα μέλη των MANOWAR, παλιά και τωρινά. Η παραγωγή της συναυλίας, η χορωδία, η σκηνή, η όλη ατμόσφαιρα...

Σχετικά με την χορωδία, για ποιο λόγο δεν τη βλέπουμε και τόσο πολύ κατά τη διάρκεια του DVD; Μόνο μερικές γρήγορες ματιές. Υπάρχει λόγος;
Δε γνωρίζω να υπήρχαν κάποιος τεχνικός λόγος. Δεν το ήξερα αυτό μέχρι να δω το DVD. Όταν είσαι στη σκηνή και παίζεις, παίζεις για τον κόσμο και νομίζω ότι αυτό φάνηκε. Βλέπω ότι είσαι σκληρός κριτής. Κάνεις ερωτήσεις που οπαδοί θα έκαναν.

Ευχαριστώ... Έμαθα ότι κάποιο μέρος του τοπικού τύπου εδώ στη Γερμανία δεν δέχτηκαν την όλη συνεργασία μεταξύ MANOWAR και Earthshaker καλά. Κάποια σχόλια;
Υπήρχαν προβλήματα;

Κάποιοι δημοσιογράφοι πιστεύουν ότι η συναυλία ήταν απογοητευτική και ότι η χορωδία αλλά και η ορχήστρα ήταν προηχογραφημένες κι όχι live.
Δεν μπορείς να ικανοποιείς τους πάντες. Υπάρχουν πάντα άτομα που αμφισβητούν καθετί που κάνεις και προσπαθούν να βρουν κάτι λάθος. Έχω ακούσει για κάποια απ’ αυτά που λες αλλά δε μπορείς να ασχολείσαι με αυτά. Ανέκαθεν στην καριέρα μας υπήρχαν άτομα που μας λάτρευαν ή που μας μισούσαν. Δεν είναι κάτι καινούριο.

Κάτι ακόμα σχετικά με το Earthshaker. Υπήρχαν 2 διακοπές, μία για το σόλο του Joey και μία για τα τύμπανά σου.
Είχαμε κάποια τεχνικά προβλήματα με τα monitors. Η σκηνή είναι τεράστια και τα monitors ήταν στημένα πιο ψηλά, σε μεγαλύτερη γωνία, από ό,τι συνήθως και δε μπορούσαμε να ακούμε ο καθένας τους άλλους, το οποίο είναι ασυνήθιστο. Με τη συνέλευση των οπαδών να μας απορροφά πολύ χρόνο λόγω φωτογραφήσεων ή συνεντεύξεων κτλ, ήταν κάτι που μας ξέφυγε καθώς δεν είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα πλήρες soundcheck ώστε να είναι όλα όπως τα θέλαμε. Οπότε, δυστυχώς, στη μέση μίας συναυλίας, μπορεί να συμβεί ό,τι συνέβη. Γι’ αυτό άλλωστε είναι συναυλία.

Ναι, αλλά αρκετοί οπαδοί σας θα ξενέρωσαν βλέποντας αυτό να συμβαίνει δύο φορές.
Θα μπορούσαμε να είχαμε συνεχίσει και το συγκρότημα θα ακουγόταν χάλια για την υπόλοιπη βραδιά.

Δεν μπορούσατε απλά να τελειώσετε το τραγούδι και μετά να κάνετε το soundcheck;
Είναι στη στιγμή… Είσαι στο μάτι του κυκλώνα και αρχίζεις να αναρωτιέσαι γιατί δεν ακούς τους υπόλοιπους οπότε σταματάς και φτιάχνεις το πρόβλημα για να μην καταστρέψεις και την συνέχεια.

Ας πάμε στο νέο άλμπουμ. Η Marjo μας είπε την ώρα του φαγητού ότι ο Joey είχε πει μετά την ολοκλήρωση του “Warriors of the world” ότι το επόμενο άλμπουμ των MANOWAR θα είναι έτοιμο την επόμενη χρονιά, αλλιώς να χτυπήσει κεραυνός τα αρχ**** του. (γέλια κι από τους δύο) Τι πραγματικά συνέβη και αργήσατε τόσο πολύ; Από το “Louder than hell” κυκλοφορείτε ένα άλμπουμ κάθε 6 χρόνια …
Πότε βγήκε το “Warriors of the world”;

Το 2002. Οπότε είναι 5 χρόνια για το “Gods of war”.
Καλυτερεύουμε. (γέλια)

Ναι, αλλά στο παρελθόν βγάζατε ένα άλμπουμ κάθε 1-2 χρόνια.
Όλα εξελίσσονται κι έχουμε φτάσει στο σημείο που θα πρέπει το αποτέλεσμα να είναι τέλειο, αλλιώς δε θα το εγκρίνουμε. Δε μπορούμε να κυκλοφορήσουμε κάτι το οποίο ακούγεται διαφορετικά από ό,τι θέλουμε. Όταν πηγαίνεις σε ένα δισκοπωλείο και αγοράζεις ένα άλμπουμ δε θα πρέπει μετά να σκέφτεσαι «Αυτό θα μπορούσαμε να το είχαμε κάνει έτσι ή αλλιώς».

Εννοείς μουσικά ή ηχητικά;
Και τα δύο. Τόσο στη σύνθεση των τραγουδιών όσο και στην ποιότητα του ήχου. Κυκλοφορούμε κάτι όταν το κυκλοφορούμε. Δουλεύουμε σκληρά για το καλύτερο δυνατό άλμπουμ. Τα υπέροχα τραγούδια δε φυτρώνουν στα δέντρα, χρειάζονται χρόνο. Επιπλέον, αφού αρχίσαμε το δίσκο, αποφασίσαμε να το κάνουμε concept. Οι ενορχηστρώσεις έγιναν πιο περίπλοκες και χρειαστήκαμε περισσότερο χρόνο.

Οπότε είσαι ικανοποιημένος με το “Gods of war”;
Έχω ακούσει το κάθε τραγούδι 25.000 φορές. Δεν έχω ακούσει ακόμα το άλμπουμ από την αρχή μέχρι το τέλος αλλά πιστεύω ότι είναι δυναμίτης.

Θα διαφωνήσω.
Το ήξερα ότι θα διαφωνούσες.

Δεν είναι ότι μου αρέσει να διαφωνώ, αλλά ακούγοντας το δίσκο πραγματικά απογοητεύτηκα. Υπάρχουν υπερβολικά πολλά intros, πολλή αφήγηση, πολλά αργά και ορχηστρικά μέρη. Είναι λιγότερο heavy metal. Έχετε 15 τραγούδια στο άλμπουμ. Από αυτά ακούσαμε τα 14 επειδή το CD είχε κάποιο πρόβλημα. Από τα 14 αυτά τραγούδια, τα 6 είναι ιντερλούδια, πρελούδια κτλ. Αφαιρούν πυγμή από το δίσκο. Τα υπόλοιπα τραγούδια, πέρα από τα τρία που είχαμε ήδη ακούσει λίγο διαφορετικά στο “The sons of Odin” EP, μου έδωσαν την εντύπωση ότι δεν είχαν το πνεύμα των MANOWAR.
Το βρίσκω ασυνήθιστο. Προφανώς είναι ένα concept άλμπουμ και πρέπει να παιχτεί από την αρχή έως το τέλος. Δεν είναι μερικά ξέχωρα κομμάτια. Μερικές φορές λες σε φίλους σου «βάλε το νούμερο 3 ή το 8 από το άλμπουμ γιατί γαμ***» κτλ. Αυτό το άλμπουμ όμως σε ταξιδεύει από την αρχή του μέχρι το τέλος. Προσπαθούμε να πούμε μία ιστορία. Πως μπορείς να μεταδώσεις το δράμα με απλά μερικά τραγούδια; Έχουμε ιντερλούδια για τη δημιουργία της κατάλληλης ατμόσφαιρας, να μπορέσει ο ακροατής να απεικονίσει στο μυαλό του την ιστορία. Σε μία συνέντευξη προηγουμένως με ρώτησαν εάν οι MANOWAR σκέφτονται να γράψουν ένα soundtrack για ταινία επειδή ακούγοντας το άλμπουμ είχε εικόνες για το τι συνέβαινε στην ιστορία. Αυτό που κάνουμε είναι η δημιουργία μίας ιστορίας που σε πηγαίνει από το σημείο Α στο σημείο Β.

Στο συγκεκριμένο άλμπουμ όμως δίνεται μεγάλη έμφαση στα ορχηστρικά σημεία και λιγότερα και λιγότερα στις κιθάρες ή στα riffs. Προσπαθείτε να πείτε μία ιστορία και να δημιουργήσετε μία ατμόσφαιρα, αλλά, κατά τη γνώμη μου, αυτό δεν έγινε επιτυχώς.
Γιατί το πιστεύεις αυτό;

Είχα ακούσει το “The sons of Odin” EP, το οποίο ήταν κάτι σαν μία πρώτη γεύση του τι θα επακολουθήσει, εφόσον είχατε ανακοινώσει ότι 3 από τα τραγούδια θα συμπεριλαμβάνονται και στο άλμπουμ κάπως διαφορετικά. Μου άρεσαν πολύ αυτά τα τραγούδια όπως επίσης και η κυκλοφορία εν γένει και για αυτό τη συμπεριέλαβα στη λίστα μου με τις καλύτερες κυκλοφορίες του 2006. Γνώριζα ότι θα είχαμε να αντιμετωπίσουμε ένα concept άλμπουμ. Αλλά έχοντας ακούσει τα 3 αυτά τραγούδια, περίμενα να ακούσω κάτι ανάλογο. Σίγουρα θα υπήρχε μία μπαλάντα/ αργό τραγούδι και ίσως κάποια αφήγηση κτλ., αλλά νομίζω ότι το παρακάνατε. Τόσο πολύ που χάνεται η αίσθηση ότι ακούς άλμπουμ των MANOWAR. Κι αυτό με έβαλε σε σκέψεις στο γιατί χρειαστήκατε 5 χρόνια για να κυκλοφορήσετε αυτό το δίσκο.
Ενδιαφέρον. Είμαστε ικανοποιημένοι μ’ αυτό. Είναι το πρώτο από μία σειρά άλμπουμ που θα κάνουμε. Είναι πολύ MANOWAR. Η όλη μυθολογία σε ό,τι αφορά το concept και πιστεύω ότι τα τραγούδια είναι εκπληκτικά. Έχει μία αίσθηση “Hail to England” στα τραγούδια. Πάντως δε μπορούμε να ικανοποιούμε τους πάντες.

Έχετε υπόψη σας να παίξετε ζωντανά όλο το δίσκο από την αρχή μέχρι το τέλος και μετά να ασχοληθείτε με τα παλιότερα τραγούδια σας;
Θα υπάρχουν μέρη του “Gods of war” στις ζωντανές μας εμφανίσεις. Θα είναι διαφορετικό από ό,τι έχουμε κάνει μέχρι τώρα. Δεν έχουμε ακόμα καταλήξει στο playlist, οπότε θα δούμε πως θα πάει.

Έχετε ποτέ μπει στη διαδικασία να σκεφτείτε τι τραγούδι χρειάζεστε; Εννοώ να έχετε στο μυαλό σας να γράψετε κάποια συγκεκριμένα τραγούδια για τον κόσμο. Π.χ. ένα γρήγορο για να ξεσηκώνετε τους οπαδούς ή ένα mid-tempo ώστε ο κόσμος να κάνει headbanging στο ρυθμό του κομματιού...
Όχι, όχι, όχι. Τα τραγούδια είναι αυτό που είναι. Εάν γράφουμε 3 αργά, 2 mid-tempo και μερικά γρήγορα ώστε να ακολουθήσουμε μία φόρμα; Όχι. Δε σκεφτόμαστε έτσι.

Σχετικά με το bonus DVD της ειδικής έκδοσης του “Gods of war”. Ποιο είναι το νόημα; Ήταν περισσότερο μία σειρά διαφημίσεων για την εταιρία που φτιάχνει τα t-shirts του merchandise σας, του φωτογράφου υπεύθυνου για τους MANOWAR, για τον υπεύθυνο των μηχανών σας και προφανώς για τις κιθάρες του Karl. Επίσης είχατε μερικά λεπτά στην αρχή όπου μιλάτε για το νέο άλμπουμ, χωρίς όμως να βλέπουμε τι πραγματικά συνέβη για τη δημιουργία του. Ήταν πολύ γενικά αυτά που λέγατε. Οπότε τι πραγματικά δίνει αυτό το DVD στους οπαδούς;
Αποκτάς μία ιδέα για το πως κάναμε το άλμπουμ, γενική ή όχι. Τα υπόλοιπα είναι απλώς cool. Μερικοί οπαδοί όταν βλέπουν κάτι από τους MANOWAR το οποίο δεν έχουν, θα ορμήσουν σε αυτό. Εάν γουστάρω ένα συγκρότημα, θέλω να έχω κάθε έκδοση κάθε κυκλοφορίας που έχουν. Οπότε είναι κάποιες έξτρα πληροφορίες για το συγκρότημα για τους οπαδούς.

Κάπου εδώ ήρθε η Marjo και μας διέκοψε καθώς είχε ήδη περάσει η προβλεπόμενη ώρα για τη συνέντευξη. Σαν παραλειπόμενο να αναφέρω ότι ο Scott σχολίασε αστειευόμενος το γεγονός ότι παλιότερα φορούσαν γούνινα «βρακάκια» σε σχετική μου ερώτηση όπως επίσης και μία συνέντευξη του συγκροτήματος από τα πρώτα του χρόνια που μπορείτε να βρείτε στο youtube.com βάζοντας ως search words τις εξής: manowar interview

Κωνσταντίνος Βασιλάκος

 

 

 

 

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember… 23/11 [GUNS N' ROSES]

23 Νοεμβρίου, 2018 - 21:45 Σάκης Φράγκος

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Chinese democracy” – GUNS N’ ROSES ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2008 ΕΤΑΙΡΙΑ: Geffen ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Axl Rose, Adam Costanzo ΣΥΝΘΕΣΗ:  Axl Rose – φωνητικά, πλήκτρα, κιθάρα Robin Finck –...

[περισσότερα]

Α day to remember... 23/11 [CANDLEMASS]

23 Νοεμβρίου, 2018 - 10:45 Παναγιώτης Γιώτας

    ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''Ancient dreams'' – CANDELMASS ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1988 ΕΤΑΙΡΙΑ: Active Records – Enigma – Metal Blade ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: CANDELMASS ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά – Messiah...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 18/11 [MANOWAR]

18 Νοεμβρίου, 2018 - 20:00 Δημήτρης Τσέλλος

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Kings of Metal” - MANOWAR ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1988 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Atlantic Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Richard Breen, Elvis T. Gruber, Vince Gutman, Howie Weinberg, Jason Flom ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:...

[περισσότερα]

A Day to Remember... 15/11 [DEATH]

15 Νοεμβρίου, 2018 - 10:15 Παναγιώτης Γιώτας

    OΝΟΜΑ ALBUM: ''Leprosy'' - DEATH ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1988 ΕΤΑΙΡΙΑ: Combat Records, Relapse ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Dan Johnson ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά, Κιθάρες, Μπάσο – Chuck Schuldiner...

[περισσότερα]

A Day to remember... 14/11 [CRIMSON GLORY]

14 Νοεμβρίου, 2018 - 09:45 Παναγιώτης Γιώτας

    ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''Transcendence'' – CRIMSON GLORY ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1988 ΕΤΑΙΡΙΑ: Roadrunner Records (Europe) – MCA Records (U.S.A.) ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Jim Morris – Tom Morris – Jon...

[περισσότερα]