A Day To Remember... 16/8 [RED HOT CHILI PEPPERS]

16 Αυγούστου, 2019 - 11:15

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Mother’s milk” - RED HOT CHILI PEPPERS

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989

ΕΤΑΙΡΕΙΑ: EMI

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Michael Beinhorn

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Anthony Kiedis - φωνητικά

Flea - μπάσο

John Frusciante - κιθάρα

Chad Smith – τύμπανα

Ας ξεκινήσουμε λίγο διαφορετικά το κείμενο αυτή τη φορά. Τι λέτε; Πάμε.

Αγαπητέ αναγνώστη, είσαι σπίτι Δεκαπενταύγουστο, ακούς το "The american way" των thrash θεών SACRED REICH, συνοδεία παγωμένου ποτού και ενώ έχεις διαλύσει το σβέρκο σου με τις κομματάρες του δίσκου, φτάνεις σε ένα funky κομμάτι με τίτλο "31 flavors". Μέσα στους στίχους, ο Phil Rind δηλώνει “I love the Chilis. Freaky, uplift, mother's milk”. Εκεί, αναρωτιέσαι, με βλέμμα μηρυκαστικού σε οίστρο, «τι εννοεί ο ποιητής;». Μα φυσικά, αναφέρεται στα 4 πρώτα άλμπουμ των RED HOT CHILI PEPPERS: "Red hot chili peppers" (1984), "Freaky styley" (1985), "The uplift mofo party plan" (1987) και "Mother's milk" (1989)!

Έχω μιλήσει για την αγάπη που τρέφω προς αυτό το συγκρότημα, στο κείμενό μου για το εκπληκτικό "Californication". Επίσης, εκεί είχα αναφερθεί στο πως η εμπορική έκρηξη, η μεγάλη για αυτά τα τρελοκομεία από τη California, είχε αρχίσει στο τέλος των 80s. Ασφαλώς, αναφερόμουν στο “Mother's milk”, το μεγάλο κλείσιμο της δεκαετίας (και ειρωνικά, το τελευταίο άλμπουμ με την EMI), λίγο πριν το "Blood sugar sex magic" (1991), το οποίο και τους έστειλε στην κορυφή.

Ξεκινώντας ως ένα συγκρότημα με αυστηρά funk και punk rock ρίζες, οι RED HOT CHILI PEPPERS είχαν κάνει το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα, έχοντας δισκογραφικό συμβόλαιο με την πολυεθνική EMI από το 1983. Χτυπήθηκαν όμως σκληρά από τη μοίρα, με το θάνατο του κιθαρίστα και ιδρυτικού μέλους τους, του Hillel Slovak, από υπερβολική δόση ηρωίνης, καθώς και με την αποχώρηση του drummer Jack Irons. Οι επιλογές για τη μπάντα λοιπόν, ήταν πολύ συγκεκριμένες, με τη συνέχεια να είναι εφικτή με δύο μόνο τρόπους: ή διατηρούσαν το ίδιο μοτίβο ή άλλαζαν γραμμή πλεύση. Για το καλό της μουσικής γενικότερα, εμφανίστηκαν δύο από τα πιο καταλυτικά, για την πορεία τους, μέλη, ο κιθαρίστας John Frusciante (με το αμίμητο στυλ του) και ο drummer (σκέτη απόλαυση) ονόματι Chad Smith. Μαζί με τους Anthony Kiedis (φωνητικά) και Flea (μπάσο), σχημάτισαν την κλασσικότερη σύνθεση των RED HOT CHILI PEPPERS, που τους πήγε «τρένο» για μία δεκαπενταετία.

Όλα ξεκίνησαν από την αλλαγή στη συνθετική προσέγγιση. Οι μελωδίες του Frusciante, ήταν το κλειδί της αλλαγής του ύφους της μπάντας, όχι μόνο επειδή εμπλούτισαν τον ήδη υπάρχοντα ήχο της, αλλά και επειδή ανέβασαν συνθετικά το σχήμα δύο με τρία σκαλιά πιο πάνω και μάλιστα με ευκολία. Το πάντρεμα της funk διάθεσης με το hard rock feeling του Frusciante, γίνεται εμφανές στο μπάσιμο του “Good time boys”, με το αξιαγάπητα ραδιοφωνικό και πιασάρικο ρεφρέν του! Η  διασκευή στο “Higher ground”, του σπουδαίου Stevie Wonder, διατηρεί την καλή διάθεση και φανερώνει όλα τα καλά στοιχεία της παραγωγής, της οποίας υπεύθυνος ήταν ο Michael Beinhorn, ο οποίος κατάφερε να κάνει τη μπάντα να ακούγεται τεράστια, ενώ μέχρι τότε ήταν ένα underground funk rock συγκρότημα με χύμα παραγωγή. Η funk-ίλα συνεχίζεται και στο φοβερό “Subway to venus”, που έχει μέχρι και τρομπέτες να το χρωματίζουν (α, ώστε αυτό ακούγανε οι SACRED REICH και βγάλανε το “31 flavors”... πουλάκια μου!), αλλά και στα “Knock me down” και “Magic Johnson”, το οποίο φυσικά και αποτελεί ένα φόρο τιμής στον τεράστιο αυτό μπασκετμπολίστα της εποχής!

Ο Chad Smith παίζει σαν να μην υπάρχει αύριο, με μια παραγωγή που κολακεύει όσο τίποτα το παίξιμο του, μπαίνοντας για τα καλά στις συνειδήσεις των οπαδών που είχαν απορία ποιος θα αντικαταστήσει τον Jack Irons πίσω από τα τύμπανα. Η μπασογραμμή στην εισαγωγή του “Nobody weird like me” ξεγελάει, μιας και το ογκώδες μπάσιμο του κομματιού μετά, πάει τη μπάντα σε άλλες κατευθύνσεις, πιο metal θα έλεγε κανείς. Υπόψιν, μιλάμε για 1989, με το thrash metal να διαλύει τα πάντα, είτε στα charts, είτε στο underground, αλλά και σίγουρα επί σκηνής. Παρόλα αυτά, η μπάντα δείχνει γενικά να χαράζει το δικό της πειραματικό δρόμο, με αιχμή του δόρατος τις απίστευτες κομματάρες, όπως τα “Taste the pain” και “Stone cold bush”, που αν δε σου έρθει να σιγοτραγουδήσεις το ρεφρέν στη πρώτη ακρόαση, κάτι δεν πάει καλά! Η χύμα διασκευή στο “Fire” του JIMI HENDRIX, δείχνει μία μπάντα που απλά μπορεί να διασκευάσει τα πάντα και να τα φέρει μάλιστα ακριβώς στα μέτρα της. Η πιο μελωδική πλευρά τους, φαίνεται στο “Pretty little ditty”, όπου ο Frusciante λάμπει, δίνοντας στο 0:50 τη βασική μελωδία πάνω στην οποία πάτησαν οι CRAZY TOWN και γίνανε όνομα κάποτε με το single “Butterfly”, έχοντας τη συγκατάθεση των PEPPERS. Γιατί απλά μπορούν. Όπως και το “Punk rock classic” που απλά γράφουν για πλάκα ένα κομμάτι που οι μισές punk μπάντες, δε θα γράφανε, με ένα εκτυφλωτικό solo από τον συνήθη ύποπτο. Χώρια το μικρό πέρασμα από το “Sweet child of mine” των GUNS 'N' ROSES. Τα δε “Sexy mexican maid” (με σαξόφωνο και hammond να δίνουν την έξτρα νότα που χρειάζεται το κομμάτι) και “Johnny, kick a hole in the sky” με το αλα Jimi Hendrix feeling του, κλείνουν ιδανικά ένα δίσκο, πλούσιο σε μουσικά χρώματα, άξιο να βρίσκεται στη συλλογή όποιου θιασώτη του ευρύτερου σκληρού ήχου αρέσκεται σε ποιοτική μουσική.

30 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το “Mother's milk” αποτελεί τον κομβικότερο δίσκο των RED HOT CHILI PEPPERS, σηματοδοτώντας την αλλαγή του status της μπάντας, με μεταγραφές που αποδείχθηκαν λίρα εκατό, μιας και για την επόμενη δεκαετία και βάλε, η πλειοψηφία των οπαδών τους, τους ταυτίζει με αυτή τη σύνθεση. Έτσι, μετατράπηκαν σε αστέρια επιπέδου METALLICA του ευρύτερου funk rock ύφους, που ήδη είχε ξεπηδήσει στην ευρύτερη περιοχή της California. Ακολούθησε μία διετής περιοδεία, με support συγκροτήματα τους EXODUS, FAITH NO MORE, PRIMUS και SUICIDAL TENDENCIES μεταξύ άλλων, προτού η μπάντα, σχεδιάσει το επόμενο χτύπημά της, που θα ήταν το “Blood sugar sex magic”. Αλλά αυτό αποτελεί αντικείμενο για κείμενο από μόνο του. Καλά να είμαστε και ραντεβού σε 2 χρονάκια για να τα πούμε και για αυτό...

Did you know that
 

  • Οι SACRED REICH δεν ήταν οι μόνοι thrashers που έδειξαν ανοιχτά την αγάπη τους για τους PEPPERS. Παρατηρήστε προσεκτικά τα αυτοκόλλητα της κιθάρας του Andreas Kisser στο βίντεο του "Dead embryonic cells" των SEPULTURA. Ναι, ακριβώς. Δίπλα στο αυτοκόλλητο CORROSION OF CONFORMITY, υπάρχει αυτοκόλλητο RED HOT CHILI PEPPERS! Πάντα ανοιχτόμυαλος αυτός ο άνθρωπος. Επίσης, μάλλον γνωρίζοντας το κοινό τους αλλά και τη φρενίτιδα του τότε κοινού, οι PEPPERS ονόμασαν “For the thrashers” το promo βινύλιο που είχανε δώσει τότε στους σταθμούς. Για την ιστορία, αυτό περιείχε 4 κομμάτια του δίσκου, τα  “Stone cold bush”, “Fire”, “Nobody weird like me” και “Punk rock classic”
  • Η διασκευή στο “Fire” του Jimi Hendrix, δεν ήταν καινούργια. Είχε ηχογραφηθεί πρώτα στο θρυλικό "The Abbey Road E.P." (1988), γνωστό για το εξώφυλλο-παρωδία του κλασσικού εξωφύλλου των BEATLES, με τη μπάντα γυμνή, και με αθλητικές κάλτσες φορεμένες πάνω στους παργαλάτσους τους (σημείωση συντάκτου: παργαλάτσος = ανδρικό γενετήσιο μόριο. Δόξα και τιμή στους ΑΜΑΝ που μας έμαθαν αυτήν τη λέξη, και γλυτώνουμε αι συντάκτες το βαρύ πέλεκυ της εξ άνωθεν λογοκρισίας). Στο δε “Mother's milk”, η ηχογράφησή του συμπεριελήφθηκε ως απότιση φόρου τιμής στον κιθαρίστα Hillel Slovak, μιας και το προαναφερθέν EP αποτέλεσε την τελευταία του ηχογράφηση με το συγκρότημα. Στη μνήμη του άλλωστε αφιερώθηκε και το ίδιο το άλμπουμ
  • Μέχρι και την εποχή που κυκλοφόρησε, ήταν το άλμπουμ για το οποίο γυρίστηκαν τα περισσότερα βίντεο. 4 τον αριθμό και συγκεκριμένα για τα κομμάτια “Good time boys”, “Higher ground”, “Knock me down” και “Taste the pain”, ενώ εάν συμπεριλάβουμε και το κομμάτι που ηχογραφήθηκε στη περιοδεία του “Mother's milk” αλλά ποτέ δε κατέληξε σε δίσκο, παρά μόνο σαν b-side στο Αυστραλιανό single του “Knock me down”, το “Show me your soul”, τα βίντεο γίνονται 5. Το κομμάτι έγινε πιο γνωστό ως μέρος του soundtrack της ταινίας “Pretty woman”. Ω ναι, κι όμως! Δίπλα στο υπερ-κλασσικό ομώνυμο κομμάτι και το “It must have been love” των ROXETTE, υπήρξε ακυκλοφόρητο κομμάτι των RED HOT CHILI PEPPERS...

 

Γιάννης Σαββίδης

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember... 18/09 [XENTRIX]

18 Σεπτεμβρίου, 2019 - 17:00 Άγγελος Κατσούρας

ΟΝΟΜΑ ALBUM: “Shattered existence” - XENTRIX ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Roadracer Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: John Cuniberti ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:  Φωνητικά/Kιθάρα – Chris Astley Κιθάρα – Kristian...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 18/09 [THEATRE OF TRAGEDY]

18 Σεπτεμβρίου, 2019 - 13:15 Γιάννης Σαββίδης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Forever is the world” - THEATRE OF TRAGEDY  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2009 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: AFM records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Alex Møklebust ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Γυναικεία φωνητικά - Nell Sigland...

[περισσότερα]

A Day to Remember… 17/09 [LOUDNESS]

17 Σεπτεμβρίου, 2019 - 09:45 Θοδωρής Κλώνης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Soldier of fortune” – LOUDNESS  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989  ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Atco Records  ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Max Norman, Roger Probert ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:  Φωνητικά – Michael...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 14/09 [QUEENSRYCHE]

14 Σεπτεμβρίου, 2019 - 20:45 Γιώργος Κουκουλάκης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: "Q2K" - QUEENSRYCHE ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Atlantic ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: QUEENSRYCHE ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά - Geoff Tate Κιθάρες - Kelly Gray Κιθάρες - Michael...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 14/09 [PORCUPINE TREE]

14 Σεπτεμβρίου, 2019 - 18:30 Άγγελος Κατσούρας

ΟΝΟΜΑ ALBUM: “The incident” – PORCUPINE TREE ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2009 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Roadrunner Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Porcupine Tree ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά, Kιθάρα – Steven Wilson Πλήκτρα,...

[περισσότερα]