A Day To Remember... 22/05 [QUEEN]

22 Μαίου, 2019 - 10:15

ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''The miracle'' – QUEEN

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989

ΕΤΑΙΡΙΑ: Parlophone, Capitol

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: QUEEN – David Richards

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:

Φωνητικά/Δεύτερα φωνητικά/Πιάνο/Πλήκτρα/Synthesizer – Freddie Mercury

Ηλεκτρική, Ακουστική, Lead κιθάρα/Δεύτερα φωνητικά/Πλήκτρα/Co-Lead Φωνητικά ''I want it all'' – Brian May

Τύμπανα/Κρουστά/Δεύτερα φωνητικά/Rhythm κιθάρα/Πλήκτρα – Roger Taylor

Μπάσο/Rhythm κιθάρα/Πλήκτρα – John Deacon

 

 

Όταν βλέπω μπροστά μου μια από τις μεγαλύτερες μπάντες της παγκόσμιας μουσικής ιστορίας και κατ' επέκταση της rock όπως είναι οι QUEEN, δεν μπορώ παρά να εκφράσω τον σεβασμό και τον θαυμασμό μου για το έργο και την ιστορία που άφησαν πίσω τους οι τέσσερις χαρισματικές μουσικές ιδιοφυΐες που αποτελούσαν το εν λόγω σχήμα. Όταν μιλάμε λοιπόν για τους QUEEN, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι έχουμε να κάνουμε με τέσσερις υπέρ-ταλαντούχους καλλιτέχνες, πολύ-οργανίστες, καθώς πέρα από τα βασικά τους όργανα όλοι μπορούσαν να παίξουν πολύ καλά και διάφορα άλλα, τρεις εξ αυτών διέθεταν υπέροχες φωνές, με φυσικά τον Mercury, που ήταν και η βασική τους φωνή, να είναι μια από τις καλύτερες που έχουν εμφανιστεί στον χώρο της παγκόσμιας μουσικής καθώς και τέσσερις πολύ δυνατές και δυναμικές προσωπικότητες, που κατάφερναν να συνεργαστούν.

 

Αυτή τους η συνεργασία απέφερε πραγματικά αριστουργήματα, άφησε πίσω της μυθικούς δίσκους, singles, ζωντανές εμφανίσεις και, αναμφισβήτητα, κομμάτια αναλλοίωτα στον χρόνο. Ένα αριστούργημα, ή για την ακρίβεια όπως λέει και ο τίτλος θαύμα, ''The Miracle'', είναι η δέκατη τρίτη δουλειά που κυκλοφόρησαν οι QUEEN πριν από τριάντα χρόνια. Το ''The Miracle'' είναι ο προτελευταίος δίσκος που κυκλοφόρησαν οι Βρετανοί με τον Mercury εν ζωή, όπως επίσης ήταν και η περίοδος κατά την οποία οι τρεις συνοδοιπόροι του τραγουδιστή πληροφορήθηκαν από τον ίδιο πως ήταν φορέας του AIDS, μιας και τους το είχε γνωστοποιήσει λίγο πριν ξεκινήσουν την διαδικασία των ηχογραφήσεων, οι οποίες και διήρκεσαν έναν περίπου χρόνο. Για να φτάσουν όμως σε αυτό το σημείο μετά την τεράστια επιτυχία της περιοδείας για το προηγηθέν ''A kind of magic'', ο καθένας τους ασχολήθηκε με την προσωπική του καριέρα αλλά και με τα προσωπικά του προβλήματα. 

 

Ο Roger Taylor έπαιζε και κυκλοφορούσε μουσική με τους THE CROSS. Ο Brian May έλυνε τα προβλήματα του γάμου του με την για χρόνια σύζυγο του Christine Mullen, ενώ ταυτόχρονα πάλευε με τους δαίμονες τους που τον είχαν φέρει σε σημείο να έχει αυτοκτονικές τάσεις, όπως είχε αποκαλύψει ο ίδιος, όαση όμως ίσως αποτέλεσε η σχέση του με την μετέπειτα γυναίκα του Anita Dobson, η οποία τον ενέπνευσε να γράψει στον συγκεκριμένο δίσκο και έναν all time classic ύμνο όπως θα αναφέρουμε παρακάτω, αλλά κι ένα ακόμα υπέροχο κομμάτι που το εμπνεύστηκε από το κυνηγητό των media προς το πρόσωπο του σχετικά με την προσωπική του ζωή και κάπου παράλληλα δούλευε πολλά από τα κομμάτια που θα αποτελούσαν την πρώτη του solo δουλειά ''Back to the light'' που κυκλοφόρησε το 1992. Ο John Deacon έπαιζε με μια μπάντα ονόματι THE INCREDIBES, κυκλοφορώντας μάλιστα και το κομμάτι ''No turning back'' για το soundtrack της ταινίας ''Biggles: Adventure in time'', ενώ παράλληλα συμμετείχε στο single του Mercury με την Montserrat Caballe, ''How can I go on''. Ο Freddie Mercury από την άλλη είχε να συμφιλιωθεί με το γεγονός πως ήταν φορέας του AIDS, ενώ κυκλοφορούσε και την δεύτερη προσωπική του δουλειά ''Barcelona'' με την συμμετοχή της Montserrat Caballe. Όταν βρέθηκαν όλοι μαζί στο στούντιο κατόρθωσαν να έχουν σχεδόν υλικό από καμιά εικοσαριά κομμάτια, όπως έχει ειπωθεί, εντούτοις στον δίσκο συμπεριλήφθηκαν δέκα εξ αυτών, ενώ δυο ακόμα συνθέσεις εμφανίστηκαν στην έκδοση του CD. 

 

Τα περισσότερα εξ αυτών είναι συνεργασία είτε κάποιων είτε όλων των μελών της μπάντας, τόσο ως προς την σύνθεση όσο και ως προς το στιχουργικό κομμάτι. Για παράδειγμα, το εναρκτήριο υπέροχο ''Party'' προέκυψε από ένα τζαμάρισμα των Mercury, May και Deacon, με τον πρώτο να δίνει τον τόνο στο πιάνο, τους άλλους να ακολουθούν και τον May να τραγουδά ένα κομμάτι στην εισαγωγή του κομματιού, το φανταστικό ''Breakthru'' προέκυψε από τον συνδυασμό δυο ξεχωριστών τραγουδιών που είχαν γράψει το ένα ο Mercury: ''A new life is born'' και το άλλο ο Taylor: ''Breakthru'', το οποίο και επικράτησε ως προς τον τίτλο, με τους May και Deacon να είναι υπεύθυνοι για την αλλαγή στο κλειδί μέσα στο κομμάτι, το πανέμορφο electro-pop-latin δομής ''Rain must fall'' είναι μια συνεργασία των Mercury και Deacon, με τον Taylor να είναι αυτός που πρόσθεσε τα διάφορα κρουστά στο κομμάτι, όπως προϊόν ομαδικής δουλειάς ήταν και το πολύ ωραίο, γκρουβάτο rock ''Khashoggi's ship'', που ξεκίνησε ως μια αρχική ιδέα του Mercury την οποία διάνθισαν  οι υπόλοιποι στην πορεία. Η συνεργασία των Mercury και Deacon θα αποφέρει και το R n' B λογικής ''My baby does me'' με την υπέροχη μπασογραμμή του, τη οποία οι ίδιοι οι δημιουργοί χάριν μετριοφροσύνης ίσως (?) απέδιδαν ο ένας στον άλλον σε μια ραδιοφωνική συνέντευξη που είχαν δώσει το 1989, όπως και το καλύτερο – αγαπημένο κομμάτι του Brian May από τον δίσκο όπως έχει δηλώσει πολλάκις, το ομώνυμο αριστούργημα ''The Miracle'' που θεωρείται μια αρκετά σύνθετη σύνθεση με τον Mercury πέρα από το πιάνο να χρησιμοποιεί και synth μέρη τα οποία και παίζει με ένα Korg 1. 

Εκτός όμως από τις συνεργασίες υπάρχουν και οι πιο προσωπικές συνθέσεις των μελών της μπάντας, τέτοιες είναι, το ''Invisible man'' με τον Taylor να εμπνέεται την λυρική του ιδέα επηρεασμένος από ένα βιβλίο που διάβαζε εκείνη την περίοδο, λέχθηκε δε από τους Taylor και May ότι ένα σημαντικό μέρος από το κομμάτι γράφτηκε από τον δημιουργό του στο μπάνιο, όντας μια παρόμοια περίπτωση με το ''Crazy little thing called love'' του οποίου την σύνθεση και τους στίχους είχε εμπνευστεί ο Mercury πριν δέκα χρόνια ακριβώς κατά τον ίδιο τρόπο. Το πολύ αγαπημένο των fans αλλά και το αγαπημένο του John Deacon από τον δίσκο ''Was it all worth it'' είναι μια σύνθεση του Mercury με hard n' heavy δομή, αρκετά 70’s αισθητική και κάποια κλασικά διάσπαρτα στοιχεία, στο συγκεκριμένο κομμάτι ο Taylor πέρα από τα τύμπανα χρησιμοποιεί gong αλλά και timpani ορχήστρας. Οι δυο μαγευτικές συνθέσεις που υπογράφει ο Brian May στον δίσκο είναι πρώτον το καταπληκτικό ''Scandal'' το οποίο ο ίδιος έχει πει πως βρίσκεται πολύ κοντά στην καρδιά του ως σύνθεση και το εμπνεύστηκε από την πίεση που του είχε προκαλέσει ο Βρετανικός τύπος σχετικά με το πρόσφατο διαζύγιο του αλλά και την σχέση του με την Anita Dobson, όπως και από την κριτική του τύπου για τις σπάνιες δημόσιες εμφανίσεις του Mercury που είχε ήδη προσβληθεί από τον ιό του AIDS, κάτι που ακόμα όμως δεν είχε γνωστοποιήσει δημόσια τότε, το synth bass στο κομμάτι παίζει ο συμπαραγωγός του δίσκου David Richards. Η δεύτερη είναι το οργασμικό και αρκούντος heavy ''I want it all'' το οποίο και ήταν το αγαπημένο motto της δεύτερης γυναίκας του, Anita Dobson, ''I want it all, and I want it now!'' όπως λένε και οι στίχοι, η ιδέα δε με την οποία δόμησε το κομμάτι, intro, γέφυρα, χορωδιακό refrain, solos ακολουθήθηκε από τον ίδιο και στην περίπτωση του ύμνου ''The show must go on'' που κλείνει τον επόμενο δίσκο τους ''Innuendo''. Στο ''I want it all'' ο Mercury πέρα από το μεγαλύτερο μέρος των φωνητικών, εκτός της γέφυρας στην οποία ανταλλάσσουν αιθέριες πάσες στα φωνητικά με τον Brian May, παίζει και τα πλήκτρα, ενώ ο Roger Taylor για πρώτη και μοναδική φορά στην ζωή του χρησιμοποιεί double-kick bass drum. 

 

Η εξαιρετική παραγωγή από τους QUEEN και τον David Richards στέκει αρωγός στο υπέροχο υλικό του δίσκου, καθώς είναι πεντακάθαρη, βοηθώντας όλα τα όργανα να ακούγονται όπως πρέπει και αναδεικνύοντας τις πολυφωνίες που ήταν πάντα σήμα κατατεθέν για την μπάντα. Κλείνοντας, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναφέρουμε περισσότερα από όσα έχουμε ήδη αναφέρει. Απλά καθίστε αναπαυτικά, πατήστε το play, ακούστε το ''The miracle'' και θα καταλάβετε γιατί οι QUEEN έγραψαν ιστορία, γιατί, χωρίς ποτέ να μπορείς να πεις ότι έπαιζαν metal, επηρέασαν σχεδόν όλα τα ιδιώματα του, γιατί επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν μουσικούς τόσο στον χώρο του rock και του metal όσο και σε άλλα είδη μουσικής, γιατί κάποιες φορές οι διάφοροι κριτικοί δεν είναι και οι καλύτεροι κριτές αφού ο δίσκος έκανε γκελ γοητεύοντας παγκοσμίως το κοινό αλλά απογοήτευσε ή κινήθηκε στην μετριότητα για την μεγαλύτερη μερίδα του Τύπου και, τέλος, γιατί πολύ απλά θα βιώσετε ένα ακόμα πανέμορφο μουσικό ταξίδι από μια τεράστια μπάντα.

 

Did you know that:

 Ο δίσκος, που οι περισσότεροι κριτικοί και τα μέσα βρήκαν μέτριο ή και κακό, είχε πολύ μεγάλη απήχηση στο κοινό και βρέθηκε σχεδόν στην δεκάδα όλων των Ευρωπαϊκών charts και στο νούμερο ένα των περισσοτέρων εξ αυτών. Ενδεικτικά, σε Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία, Γερμανία, Ολλανδία, Ελβετία έφτασε στην κορυφή. Επίσης μπήκε στη θέση νούμερο 24 του Billboard 200 της Αμερικής , 18 στον Καναδά, 4 στην Αυστραλία, 23 στην Ιαπωνία. Φυσικά και στις περισσότερες χώρες του κόσμου έγινε πλατινένιο ή χρυσό, εκτιμάται ότι έφτασε πάνω από 5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως και όλα αυτά χωρίς στην πραγματικότητα να μπορούν να περιοδεύσουν πλέον λόγω της ασθένειας του Mercury.

 Ο δίσκος όπως έχει δηλώσει ο Roger Taylor ήταν αρχικά να ονομαστεί ''The invisible man'', όμως τρεις βδομάδες πριν την κυκλοφορία του αποφάσισαν να αλλάξουν το όνομα του σε ''The miracle''. Ήταν, επίσης, ο τελευταίος δίσκος της μπάντας που θα έφερε τα πρόσωπα τους στο εξώφυλλο. Το εξώφυλλο, δε, είναι μια υπέροχη δουλειά και με πολύ δόση μέλλοντος στην δημιουργία του, καθώς χρησιμοποιήθηκαν κινηματογραφικού και φωτογραφικού τύπου τεχνικές για να βγει αυτή η εικόνα με τα τέσσερα πρόσωπα των μελών της μπάντας να ενώνονται το ένα με το άλλο σε μια εικόνα, όπως και στο οπισθόφυλλο η εικόνα με τα μάτια που αλληλοσυμπληρώνονται είχε ακριβώς παρόμοια τεχνική επεξεργασία. 

 Τα 5 single του δίσκου που ήταν τα: ''I want it all'', ''Breakthru'', ''The invisible man'', ''Scandal'' και '' The miracle'' είχαν όλα μεγάλη επιτυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο και στα Ευρωπαϊκά chart ενώ το ''I want it all'' μπήκε και στα Αμερικάνικα charts στο νούμερο 3 του Billboard's Mainstream Rock Singles charts και στο 50 του Billboard Hot 100. 

 Όλα τα singles, δε, γυρίστηκαν και σε video clip. Το ''I want it all'', που ήταν και το βασικό single του δίσκου, πέρα από το βίντεο, έγινε και ύμνος κατά του Apartheid από τους νέους της Νοτίου Αφρικής, ενώ χρησιμοποιήθηκε ως ύμνος και σε άλλες κοινωνικές διαμαρτυρίες από του νέους της Αφρικής γενικότερα. Στο βίντεο του ''Breakthru'' τα μέλη της μπάντας παίζουν επάνω σε μια private ατμομηχανή, ενώ σε αυτό εμφανίζεται και η τότε κοπέλα του Roger Taylor, Debbie Leng. Στο βίντεο του ''The invisible man'' ένας εξελιγμένος ηλεκτρονικός υπολογιστής δημιουργεί αντίγραφα των μελών της μπάντας. Το εν λόγω κομμάτι έγινε αργότερα διασκευή από τον Scatman John (για όποιον τον θυμάται). To βίντεο του ''Scandal'', όπως και το κομμάτι, ήταν μια διαμαρτυρία απέναντι στα ταμπλόιντ και τον τρόπο που χειρίστηκαν την σχέση του May με την Anita Dobson. Στο βίντεο του ''The Miracle'' βλέπει κανείς τους νεαρούς εαυτούς των QUEEN να παίζουν live πάνω στην σκηνή, ανάμεσα στα πιτσιρίκια που παίζουν τα μέλη της μπάντας είναι και ο άγνωστος τότε ακόμα Σκοτσέζος ηθοποιός, Ross McCall. Προς το τέλος του βίντεο τα τέσσερα φυσικά μέλη της μπάντας βρίσκονται να τζαμάρουν στην ίδια σκηνή με τους νεαρούς εαυτούς τους. 

 Για όποιον ενδιαφέρεται, τα κομμάτια που έμειναν έξω από τον δίσκο και συμπεριλήφθηκαν είτε σε κάποιες εξτρά εκδόσεις, είτε ως b-sides στα singles, είτε σε κάποιες επανεκδόσεις αργότερα ήταν: το ''Hang on in there'', το σκοτεινό instrumental ''Chinese torture'' που ο May το έγραψε εμπνευσμένος από το Κινέζικο βασανιστήριο της σταγόνας και μάλιστα μέρος του το έπαιζε ζωντανά κατά την διάρκεια του solo του στην περιοδεία ''Magic tour'' το 1986, επίσης το συμπεριέλαβε και στις περιοδείες του 2005 και 2006 των QUEEN με τον Paul Rodgers. To ''Stealin' '', που ήταν μια σύνθεση του Mercury με πολύ από Elvis Priestley ύφος, το aorάδικο ''Hijack my heart'' που ήταν μια σύνθεση του Taylor με τον ίδιο στα κύρια φωνητικά και το ''My life has been saved'', που ήταν μια ακουστική σύνθεση του Deacon αρχικά , ενώ στην πορεία δουλεύτηκε από τους υπόλοιπους και επαναηχογραφήθηκε, μπαίνοντας στην τελευταία στούντιο δουλειά των QUEEN ''Made in heaven'' το 1995 που ηχογραφήθηκε μετά τον θάνατο του Mercury. 

 

Παναγιώτης ''The Unknown Force'' Γιώτας

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember... 08/06 [DEF LEPPARD]

8 Ιουνίου, 2019 - 16:45 Γιώργος Κουκουλάκης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Euphoria” – DEF LEPPARD ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Mercury ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Pete Woodroffe ΣΥΝΘΕΣΗ: Joe Elliott – φωνητικά Phil Collen – κιθάρα, φωνή Vivian...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 08/06 [MINISTRY]

8 Ιουνίου, 2019 - 16:30 Γιώργος Κόης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Dark side of the spoon” - MINISTRY ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Warner Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Al Jourgensen, Paul Barker ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά, μπάντζο – Al...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 08/06 [LACUNA COIL]

8 Ιουνίου, 2019 - 16:30 Γιώργος Κουκουλάκης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “In a reverie” – LACUNA COIL ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Century Media ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Waldemar Sorychta ΣΥΝΘΕΣΗ: Cristina Scabbia / Andrea Ferro – φωνητικά Cristiano Migliore –...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 08/06 [RED HOT CHILI PEPPERS]

8 Ιουνίου, 2019 - 15:30 Γιάννης Σαββίδης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Californication” - RED HOT CHILI PEPPERS  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Warner Bros.  ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Rick Rubin ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά – Anthony Kiedis Κιθάρα – John...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 07/06 [PRETTY MAIDS]

7 Ιουνίου, 2019 - 12:45 Θοδωρής Μηνιάτης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Anything Worth Doing Is Worth Overdoing” – PRETTY MAIDS  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999  ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Massacre Records  ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Ronnie Atkins & Ken Hammer  ΣΥΝΘΕΣΗ...

[περισσότερα]