A day to remember... 24/1 [IRON SAVIOR]

24 Ιανουαρίου, 2019 - 13:00

 

ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''Unification'' – IRON SAVIOR
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999
ΕΤΑΙΡΙΑ: Noise Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Piet Sielck – IRON SAVIOR
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, Κιθάρες – Piet Sielck
Κιθάρες, Φωνητικά – Kai Hansen
Μπάσο, Φωνητικά – Jan-Soren Eckert
Τύμπανα – Dan Zimmermann
Πλήκτρα – Andreas Kuck

Την πετριά που έφαγα με τον Kai Hansen ως νεανίας και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να μένει στην θέση της ακλόνητη, την έχω αναφέρει πολλάκις σε κείμενα. Οπότε είναι και λογικό για τον γράφοντα πως, όπου ο κύριος Hansen δηλώνει την παρουσία του είναι πάντα ένα ευχάριστο γεγονός, καθώς ελάχιστες φορές θα μπορούσα να πω ότι έχω βρει κάτι έστω και μέτριο σε κυκλοφορία που συμμετέχει. Θα μνημονεύεται για πάντα ως μουσικός από την πρώτη περίοδο των HELLOWEEN αλλά και από τα αριστουργήματα που κυκλοφόρησε με το προσωπικό του σχήμα, τους GAMMA RAY. 

Όμως πέραν αυτών, υπάρχουν και άλλες στιγμές που έχει αφήσει και συνεχίζει να αφήνει πίσω του ως κληρονομιά, λιγότερο προβεβλημένα, ίσως, ή γνωστά αλλά εξίσου όμορφα και σημαντικά στο χώρο του power/speed  και όχι μόνο. Μερικές από αυτές θα τις βρει κανείς στους τρεις πρώτους δίσκους των IRON SAVIOR του πολύ καλού του φίλου Piet Sielck, με τον οποίο και ξεκίνησαν την συγκεκριμένη μπάντα το 1996 και συνέχισαν παρέα μέχρι και το 2001. Στην πορεία προφανώς και οι IRON SAVIOR του Sielck συνέχισαν να κρατούν ψηλά την σημαία του Ευρωπαϊκού power, όντας μάλιστα από τα πιο σημαντικά σχήματα του εν λόγω χώρου αλλά κι από τους κορυφαίους εκφραστές της λεγόμενης Γερμανικής σχολής, αλλά αυτά είναι άλλη ιστορία.
 
Ο δίσκος, λοιπόν, που έχει την τιμητική του σήμερα είναι η δεύτερη, εξαιρετική δισκογραφική δουλειά των IRON SAVIOR, ''Unification'', η οποία και συμπληρώνει τα είκοσί της χρόνια. Το έργο του εξ αρχής πολύ δύσκολο, μιας και το ομώνυμο ντεμπούτο της μπάντας, που κυκλοφόρησε έναν χρόνο νωρίτερα, συγκαταλέγεται στις καλύτερες κυκλοφορίες του είδους κατά την διάρκεια της δεκαετίας του '90, αλλά και γενικότερα του ιδιώματος. Δικαίως συνεπώς θα λέγαμε, τους έδωσε με την πρώτη κιόλας, την ώθηση για τη μεγάλη κατηγορία του είδους. 

Έτσι το πράγμα δεν ήταν τόσο εύκολο για τους Γερμανούς εδώ, μιας και έπρεπε να ανταπεξέλθουν και να παρουσιάσουν κάτι ανάλογο, όμως ο στόχος νομίζω πως επετεύχθη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μιας και το ''Unification'' είναι μια εξαιρετική συνέχεια σε όλους τους τομείς και ας βρίσκεται έστω και για λίγο πιο κάτω σε συνολική εικόνα από τον προκάτοχό του. 

Στο ντεμπούτο τους αρκετά κομμάτια ήταν παλιότερες ιδέες του Sielck από την δεκαετία του ογδόντα, τότε που μαζί με τον Hansen έπαιζαν στην πρώτη μπάντα που δημιούργησαν στην ζωή τους, τους GENTRY. Εδώ όμως τα πράγματα ήταν αλλιώς καθώς έπρεπε να δημιουργήσουν κατά βάση καινούργιο υλικό. Βασιζόμενος στο ντεμπούτο τους, ο κυρίως στιχουργός - συνθέτης και ηγέτης του σχήματος Piet Sielck θα συνεχίσει το στιχουργικό ταξίδι της sci-fi περιπέτειας που είχε δημιουργήσει από πριν, μεταφέροντας το story του στο 2110, όταν κι η ανάλυση της ηλεκτρικής μονάδας της Iron Savior, η γιγαντιαία μηχανή που φτιάχτηκε στην Ατλαντίδα για να προστατέψει την χαμένη ήπειρο από τους εχθρούς της Alliance, οι οποίοι και απειλούν τόσο την χαμένη ήπειρο όσο και την ανθρωπότητα, εξακολουθεί να παρουσιάζει σφάλμα. Το concept είναι και πάλι εξαιρετικά ενδιαφέρον και κρύβει, όπως πάντα, τους παραλληλισμούς που συνηθίζει ο Sielck με την  πραγματική κοινωνία και ζωή των ανθρώπων. 
Στον συνθετικό τομέα, οι επιρροές του Sielck, που είναι και ο βασικός υπεύθυνος, αλλά και του Hansen που βοηθάει τα μέγιστα όχι μόνο με την συνθετική του συμβολή αλλά και με την αύρα που κουβαλάει μαζί του από τους πρώτους δικούς του HELLOWEEN και τους GAMMA RAY, βγαίνουν και πάλι απροκάλυπτα προς τα έξω, χωρίς όμως να χαλάσουν τον προσωπικό ήχο που είχε βγάλει από πριν η μπάντα. 

Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, οι JUDAS PRIEST, IRON MAIDEN, QUEENSRYCHE αλλά και τα δυο προαναφερθέντα σχήματα στα οποία έπαιξε ο Hansen είναι αυτά που δείχνουν τον δρόμο στους IRON SAVIOR και πάλι. Το αποτέλεσμα είναι δώδεκα, μαζί με ένα ιντερλούδιο, σχεδόν στο σύνολο τους εξαιρετικές συνθέσεις- και λέω σχεδόν γιατί κάποιοι εξέφρασαν ενδοιασμούς για κάνα δυο συνθέσεις, κάτι που προσωπικά δεν με βρίσκει σύμφωνο, θεωρώντας, για παράδειγμα, το ''Forevermore'' που κλείνει τον δίσκο ως μια από τις πιο όμορφες μπαλάντες που έχει γράψει ο Hansen ή το ''The Battle'' μια πανέμορφη mid tempo σύνθεση με πανέμορφη γέφυρα και πολύ καλό ρεφρέν. 

Όμως, όπως και να το δει κάποιος, δεν γίνεται να μείνει κανείς ασυγκίνητος, όταν υπάρχουν κομμάτια που εκπέμπουν κορυφαίου επιπέδου speed/power, ενώ δεν είναι λίγες κι οι φορές που φλερτάρουν με το thrash, όπως το εναρκτήριο ''Coming Home'', το ''Starborn'', το ''Deadly sleep'' στο οποίο η φωνή του Hansen έχει τον πρώτο λόγο, το ''Brothers (of the past), το ''Mind over matter'', και το ''Prisoner of the void''. 

 


 

Οι κιθάρες των Piet Sielck και Kai Hansen έχουν εμφανώς τον πρώτο λόγο, με την χημεία των δυο παιδικών φίλων να είναι αριστουργηματική και να προσφέρει έναν καταιγισμό από riffs και δισολίες βγαλμένες από speed/power στα καλύτερα του, αλλά και εναλλαγές σε solos και φράσεις που δύσκολα μπορούν να μην σου εξιτάρουν το ενδιαφέρον. Το rhythm section είναι ονειρικό για το είδος, με τον για πολλά χρόνια μπασίστα Jan-Soren Eckert να πυροβολεί προς πάσα κατεύθυνση χωρίς έλεος. 

Ο έτερος αυτού ντράμερ Dan Zimmermann, στην μια και μοναδική εμφάνιση του σε άλμπουμ των SAVIOR, καθώς η θέση του τότε σε GAMMA RAY και FREEDOM CALL δεν του επέτρεπαν προφανώς και τρίτο σταθερό σχήμα, δείχνει με μεγάλη άνεση το γιατί θεωρείται ένας από τους καλύτερους ντράμερ του χώρου του power γενικότερα, με τα breaks του να δίνουν τον τόνο και την σταθερά μη χρήση triggers στα τύμπανα να είναι τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του. 

Την εξαιρετική δουλειά στον εκτελεστικό τομέα συμπληρώνει ο πληκτράς Andreas Kuck που χρωματίζει με τα πλήκτρα το background εξαιρετικά, χωρίς να παρενοχλεί καθόλου την δυναμική του ήχου που χτίζουν οι υπόλοιποι. Υπέροχη δουλεία και στα φωνητικά, σε πρώτο πλάνο φυσικά ο Sielck που είναι και βασικός τραγουδιστής, όπου με την χαρακτηριστική βραχνάδα και το γρέζι της φωνής του βρίσκεται να ακροβατεί συχνά πυκνά ανάμεσα στο speed και το thrash και σε δεύτερο πλάνο η δυναμικότατη και σκληρή φωνή του Hansen, όπου όταν κάνει πρώτα φωνητικά ξεσηκώνει, φέρνοντας απευθείας στο μυαλό του ακροατή τις πρώτες μέρες των HELLOWEEN αλλά και των δικών του ηγετών του χώρου GAMMA RAY, ενώ όταν μπαίνει με εμβόλιμα δεύτερα δίνει ένα άλλο χρώμα σε αυτό τον τομέα. Να τονιστεί επίσης ότι τα δεύτερα φωνητικά στα ρεφρέν, είτε υπό χορωδιακή είτε υπό gang μορφή στα οποία και συμμετέχουν όλα τα μέλη, είναι ένα ακόμα συν στο γενικό σύνολο.

 Η παραγωγή από τον Sielck και τα υπόλοιπα μέλη είναι αψεγάδιαστη, με ευκρινέστατα όλα τα όργανα, άψογη δουλειά στα φωνητικά και κρυστάλλινη. 

Για το κλείσιμο να πούμε ότι το ''Unification'', πέραν ότι είναι μια εξαιρετική δουλειά για το speed/power, πετυχαίνει και τον σκοπό του Sielck και των IRON SAVIOR να καταφέρουν να εδραιώσουν το όνομα τους στις καλύτερες μπάντες του χώρου από την δεύτερη κιόλας δουλεία τους, δείχνοντας πως μόνο τυχαία δεν ήταν η αρχική επιτυχία του ντεμπούτου τους, κάτι που θα επιβεβαιωθεί και στο μέλλον, αρχής γενομένης από το ''Dark Assault'' που θα επακολουθήσει και θα είναι κι η τελευταία φορά που θα βρεθεί στην σύνθεση τους ως μόνιμο μέλος ο Kai Hansen, αλλά αυτά τα λέμε όταν θα έρθει η ώρα του. 

 

Did you know that:
-  Ο Γερμανός κιθαρίστας Uwe Lulis για χρόνια γνωστός από την για χρόνια θητεία του στους GRAVE DIGGER, ιδρυτής, παραγωγός και εκ των βασικών συνθετών των REBELLION και τα τελευταία χρόνια μέλος των ACCEPT, συμμετέχει παίζοντας solo στο ''The battle''
-  Στην bonus Βορειοαμερικάνικη και Ευρωπαϊκή έκδοση θα βρει κανείς μια πολύ όμορφη επανεκτέλεση του ''Gorgar'' των HELLOWEEN φυσικά με τον Kai Hansen στα φωνητικά, μια ενδιαφέρουσα διασκευή στο κλασικό ''Neon nights'' των BLACK SABBATH και ακόμα υπάρχει και το κομμάτι ''Dragonslayer'' από την Ελβετική power μπάντα EXCELSIS η οποίοι κέρδισαν την συμμέτοχη τους στο δίσκο με τον συγκεκριμένο κομμάτι μέσω ενός διαγωνισμού που έκανε η μπάντα κατά την διάρκεια της περιοδείας της ''Atlantis falling tour''.
-  Στην Ιαπωνική έκδοση του δίσκου θα βρει κανείς άλλη μια πολύ καλή επανεκτέλεση σε κομμάτι των HELLOWEEN της περιόδου Hansen, ο λόγος για το ''Metal Invaders'' φυσικά και πάλι με τον Kai στα φωνητικά.

 

Παναγιώτης ''The Unknown Force'' Γιώτας

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

A day to remember... 30/1 [EDGUY]

30 Ιανουαρίου, 2019 - 10:30 Παναγιώτης Γιώτας

      ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''Theater of salvation'' – EDGUY ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΙΑ: AFM Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: EDGUY ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά, Πλήκτρα – Tobias Sammet...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 27/1 [GRAVE DIGGER]

27 Ιανουαρίου, 2019 - 13:15 Θοδωρής Μηνιάτης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Ballads Of A Hangman” – GRAVE DIGGER  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2009  ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Napalm Records  ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Chris Boltendahl/Jorg Umbreit/Vincent Sorg  ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 26/1 [NEVERMORE]

26 Ιανουαρίου, 2019 - 17:00 Άγγελος Κατσούρας

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: "Dreaming Neon Black" ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Century Media ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Neil Kernon ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Warrel Dane - φωνητικά Jim Sheppard - μπάσο Jeff Loomis – κιθάρες...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 26/1 [FLOTSAM AND JETSAM]

26 Ιανουαρίου, 2019 - 13:15 Άγγελος Κατσούρας

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: "Unnatural Selection" – FLOTSAM AND JETSAM ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Metal Blade ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: James Lockyer ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Eric A.K - φωνητικά Marc Simpson - κιθάρες Ed...

[περισσότερα]

A day to remember... 25/1 [GARY MOORE]

25 Ιανουαρίου, 2019 - 11:00 Παναγιώτης Γιώτας

  ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''After the war'' – Gary Moore ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989 ΕΤΑΙΡΙΑ: Virgin ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Peter Collins ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Κιθάρες, Lead φωνητικά – Gary Moore Πλήκτρα – Neil Carter...

[περισσότερα]