A Day To Remember... 25/10 [BLIND GUARDIAN]

25 Οκτωβρίου, 2019 - 14:15

OΝΟΜΑ ALBUM: ''Follow the blind'' - BLIND GUARDIAN

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989

ΕΤΑΙΡΙΑ: No Remorse records

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Kalle Trapp

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:

Φωνητικά, Μπάσο – Hansi Kursch

Lead Κιθάρες – Andre Olbrich

Rhythm κιθάρες – Marcus Siepen

Τύμπανα – Thomas ''Thomen'' Stauch

 

Μεγάλο δίλημμα, όπως πάντα, όταν καλούμαι ν' αναφερθώ σε κάποιον δίσκο των BLIND GUARDIAN όντας δηλωμένος fanboy και νομίζω ότι ο λατρεμένος τυμπανιστής συνάδελφος και συντάκτης στο rockhard.gr Φραγκίσκος Σαμοΐλης θα με καταλαβαίνει απόλυτα, όπως μάλλον και πολλοί εκεί έξω. Έστω και έτσι, όμως, θα δοκιμάσω για μια ακόμη φορά να συγκρατήσω αυτήν μου την διάθεση και θα προσπαθήσω να παρουσιάσω το δεύτερο δισκογραφικό πόνημα τους ''Follow the blind'', που κλείνει σήμερα 30 χρόνια κυκλοφορίας, όσο πιο αντικειμενικά γίνεται. Πριν μπούμε στα της ουσίας, θα δηλώσω ευθαρσώς πως τη συγκεκριμένη δουλειά, καθαρά και μόνο με τα μάτια του fan, τη λατρεύω. Αυτό δε σημαίνει ότι με αυστηρά αντικειμενικά κριτήρια δεν την κατατάσσω ανάμεσα στις καλύτερες των GUARDIAN, ή ότι πιστεύω πως είναι κακή, καθώς, κατ' εμέ, κάτι τέτοιο μάλλον δεν υπάρχει στην δισκογραφία τους, ας πούμε όμως χάριν αντικειμενικότητας ότι έχουν κάνα δυο μέτριες κυκλοφορίες. Η συγκεκριμένη όμως μάλλον δεν περιλαμβάνεται σε αυτές, όχι μόνο γιατί περιέχει έναν από τους κορυφαίους συναυλιακούς ύμνους των Γερμανών, όπως θα πούμε παρακάτω, αλλά κυρίως για το γεγονός πως, όπως και το ντεμπούτο τους, πρώτο-αποκτήθηκε και ακούστηκε από τον γράφοντα στην μορφή της κασέτας, προφανώς σε πολύ τρυφερή ηλικία. Πάμε όμως στην ουσία και ας δούμε πώς και οι ίδιοι οι δημιουργοί κατέληξαν με βάση τα κατά καιρούς λεγόμενα τους, στο τελικό αποτέλεσμα του ''Follow the blind''. Έναν χρόνο νωρίτερα, η μπάντα είχε κυκλοφορήσει το ντεμπούτο της ''Battallions of fear'', κινούμενοι κατά βάση σε speed metal μονοπάτια, τα οποία και εμπλούτιζαν με power πινελιές και κάποια διάσπαρτα thrash στοιχεία, δείχνοντας ξεκάθαρα και τις μουσικές τους επιρροές που ήταν κυρίως οι συντοπίτες HELLOWEEN της Hansen περιόδου, IRON MAIDEN, JUDAS PRIEST, EXCITER, FATES WARNING, HOLY TERROR και TESTAMENT (τα δυο τελευταία κρατήστε τα καθώς έχουν άμεση σχέση με την ηχητική προσέγγιση του ''Follow the blind'' όπως έχουν δηλώσει και οι ίδιοι), αλλά φυσικά και οι QUEEN, που, σε πρώτη φάση, δε θα είναι τόσο εμφανής στο κάδρο των επιρροών αλλά ανέκαθεν υπέβοσκαν στο μυαλό τους.

 

Η χρονική πίεση από την τότε δισκογραφική τους εταιρεία ήταν ο λόγος με βάση τα λεγόμενα του λατρεμένου βάρδου Hansi Kursch που ο συγκεκριμένος δίσκος κυκλοφόρησε τόσο γρήγορα, κάτι που οι ίδιοι δεν ήθελαν, γι’ αυτό και δεν ήταν ικανοποιημένοι από το τελικό αποτέλεσμα,

θεωρώντας ότι έπρεπε να πάνε πιο αργά την όλη διαδικασία. Χαρακτηριστικό επίσης είναι και το γεγονός πως στο ''Follow the blind'' η τετράδα των GUARDIAN συνεχίζει την αναζήτηση του ήχου που τους ταιριάζει καλύτερα, σε σχέση πάντα με το μουσικό υπόβαθρο που περιγράψαμε πριν και είχαν ήδη παρουσιάσει στο ντεμπούτο τους. Έτσι εδώ το σχήμα, με το που τελειώσουν το εισαγωγικό ''Inquisition'' των 40 δευτερολέπτων, ξεχύνεται με τέτοια ορμή που πραγματικά σχεδόν ακροβατεί σε όλο τον δίσκο μεταξύ του speed και του thrash metal, οδηγώντας σ' ένα τελικό αποτέλεσμα που έχει χαρακτηριστεί ως ότι πιο heavy έχουν κυκλοφορήσει ποτέ μέχρι σήμερα. Φυσικά υπάρχει και η power πλευρά τους μέσα στα κομμάτια, αλλά αρκετά πιο διασκορπισμένη σε σχέση με το ντεμπούτο αλλά και με την συνέχεια που θα έρθει ένα χρόνο αργότερα και θα φέρει τον πρώτο μεγάλο τους δίσκο ''Tales from the twilight world'', αλλά αυτό είναι μια ιστορία για άλλη φορά. Σύμφωνα λοιπόν με τον ρυθμικό κιθαριστικό ογκόλιθο της μπάντας, Marcus Siepen, η πιο δυναμική αυτή συνθετική προσέγγιση της μπάντας, στην οποία όλα τα μέλη της έβαλαν το χεράκι τους, έγκειται στο γεγονός πως όλοι τότε ήταν σε μια περίοδο που άκουγαν πολύ thrash metal και χαρακτηριστικά μπάντες όπως οι FORBIDDEN και οι TESTAMENT, που τους είχαν δει και σε live στο Dynamo festival κάποια στιγμή τότε. 

Σαν γενικό συμπέρασμα, με βάση τα παραπάνω και τα λεγόμενα μελών του συγκροτήματος, εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως το ''Follow the blind'' δεν ξεχωρίζει γιατί είναι μέσα στις πιο άρτιες ή πιο χαρακτηριστικές δουλειές των BLIND GUARDIAN. Ξεχωρίζει, όμως, γιατί είναι μια δουλειά που σε κερδίζει με τα δυναμικά και τσιτωμένα σιδηροδρομικά riffs που δημιουργούν οι κιθάρες των Marcus Siepen και Andre Olbrich, για τα τεχνικά, γρήγορα και μελωδικά solos που δημιουργεί πάνω στην ταστιέρα ο δεύτερος, αλλά και για το εντυπωσιακά γρήγορο και δυνατό παίξιμο από το πολυβόλο που κάθεται στα τύμπανα, Thomas ''Thomen'' Stauch, που πλέον αρχίζει να βγάζει στην επιφάνεια  πολύ περισσότερο την εξαιρετική του ικανότητα να κάνει υπέροχα γεμίσματα μέσα στα κομμάτια. Φυσικά, ένα ακόμα που ξεχωρίζει, όπως σε όλες τους τις δουλείες μέχρι και σήμερα, είναι η φωνή του βάρδου Hansi Kürsch, ακόμα και αν ακούγεται αρκετά πιο τραχιά απ'ότι στην πορεία και ελαφρώς άγουρη, αλλά είναι εντυπωσιακή και δένει απόλυτα με τη δομή των συνθέσεων του δίσκου. Επιπλέον για τον Kursch να πούμε πως είναι και αυτός που αναλαμβάνει, όχι μόνο να πει, αλλά και να γράψει τις ιστορίες, μιας και οι στίχοι είναι γραμμένοι από τον ίδιο. Στο μεγαλύτερο μέρος τους αντλεί έμπνευση από την φανταστική λογοτεχνία του Michael Moorcock, όπως στο ''Damned for all the time'', που βασίζεται στον ήρωα της σειράς βιβλίων Eternal Champion (Αιώνιος Πρόμαχος, για όσους γνωρίζουν με κεντρικό χαρακτήρα των Ερεκόζι ή Erekose), αλλά και στο ''Fast to madness'' που αναφέρεται στον Elric of Melinbone και το σπαθί του, Stormbringer. Τιμάται όμως και ο Stephen King στο υπέροχο ομώνυμο ''Follow the blind'', που είναι εμπνευσμένο από το βιβλίο του Stephen King και του Peter Straub ''The Talisman''. Άλλη μια στιχουργική πτυχή είναι η θρησκεία και η πίστη, εκεί όπου ανήκουν θεματολογικά το εναρκτήριο ''Banish from sanctuary'', με θέμα την ζωή του Ιωάννη του Βαπτιστή, αλλά και δυο από τις καλύτερες στιγμές του δίσκου, στις οποίες συναντάμε και τον guest φίλο της μπάντας Kai Hansen, το ''Hall of the king'' με τον καλεσμένο να προσφέρει στο solo του και τον έκτοτε live ύμνο τους ''Valhalla'', όπου ο Hansen προσφέρει και την φωνή του μαζί με τα solos του, με θέμα τη μετάβαση των Βόρειων λαών από τον παγανισμό στον Χριστιανισμό. Η παραγωγή του δίσκου είναι μάλλον το πιο αδύναμο σημείο του δίσκου, χωρίς να φέρει την βασική ευθύνη ο για χρόνια παραγωγός τους Kalle Trapp, μιας και όπως έχει δηλώσει ο Hansi Kürsch, λόγω της προαναφερόμενης χρονικής πίεσης για την κυκλοφορία του δίσκου, κάποια κομμάτια δεν είχαν τόσο καλή ποιότητα στον ήχο και δεν υπάρχει μια σφιχτή δομή στον συγκεκριμένο τομέα. Κλείνοντας να πούμε πως ακόμα και αν το ''Follow the blind'' δεν είναι ο δίσκος που θα χαρακτήριζε κανείς ως το ξεπέταγμα της μπάντας, εντούτοις με αυτό οι BLIND GUARDIAN αρχίζουν αναμφίβολα να κάνουν ακόμα πιο αισθητή την παρουσία τους στο χώρο του speed/power metal αλλά και να προϊδεάζουν τους ακροατές για το τί μέλλει γενέσθαι, χτίζοντας από εδώ τα βασικά στοιχεία που θα τους οδηγήσουν στο επόμενο τεράστιο βήμα τους. Καλά να είμαστε, με υγεία πάνω από όλα και αυτό θα το δούμε του χρόνου όταν έρθει η ώρα του, μέχρι τότε play και :

 

''Valhalla - Deliverance

Why 've you ever forgotten me.......''

 

το υπόλοιπο δικό σας.

 

Did you know that:

• Το πολύ όμορφο καρτουνίστικου τύπου εξώφυλλο είναι δημιούργημα της Van Way design.

• Η αρχική έκδοση του δίσκου σε LP περιελάμβανε 9 κομμάτια, με την διασκευή των THE REAGENTS/LITTLE RICHARD, '''Barbara Ann /Long Tall Sally'' να κλείνει τον δίσκο, κάτι που συχνά πυκνά για τον χαβαλέ και πάρτυ χαρακτήρα συνηθίζουν να παίζουν και στα live τους.

• Όταν η εταιρεία τους ζήτησε ένα ακόμα κομμάτι για να συμπεριληφθεί στην έκδοση του CD, ο Marcus Siepen έριξε την ιδέα να κάνουν μια διασκευή σε DEMON, και έτσι προέκυψε μια boost-αρισμένη έκδοση του υπερ - κλασικού ύμνου των Βρετανών ΝWOBHM θρύλων, ''Don't break the circle''.

• Οι Γρηγοριανοί ψαλμοί που ακούγονται στο εισαγωγικό ''Inquisition'' είναι ένα κομμάτι παρμένο από το film του 1975 ''Monty Python and the Holy Grail''.

• Το τελευταίο κομμάτι που γράφτηκε για τον δίσκο ήταν το ''Valhalla'', το οποίο μάλιστα η μπάντα τότε δεν ήθελε να το συμπεριλάβει στο άλμπουμ, γιατί δεν τους άρεσε. Όμως, ευτυχώς για εμάς αλλά και για τους ίδιους, εφόσον δεν υπήρχε κάποιο άλλο κομμάτι έτοιμο, συμπεριλήφθηκε καθώς έπρεπε να καλυφθεί το χρονικό πλαίσιο του δίσκου.

• Στην remastered και remixed επανέκδοση του δίσκου το 2007 για το box-set ''A Traveler's Guide to Space and Time'', συμπεριλήφθηκε ως extra υλικό το δεύτερο demo ''Battalions of fear'' της αρχικής μορφής του σχήματος, όταν ακόμα λέγονταν LUCIFER'S HERITAGE.

 

Παναγιώτης ''The Unknown Force'' Γιώτας

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember... 04/12 [CARCASS]

4 Δεκεμβρίου, 2019 - 18:45 Γιάννης Σαββίδης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Symphonies of sickness” - CARCASS   ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Earache Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Colin Richardson ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Μπάσο/φωνητικά – Jeff Walker Κιθάρες...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 01/12 [SAVATAGE]

1 Δεκεμβρίου, 2019 - 21:30 Φραγκίσκος Σαμοΐλης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Gutter ballet” - SAVATAGE ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Atlantic Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Paul O’Neill ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:  Jon Oliva – φωνητικά, πιάνο Criss Oliva...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 30/11 [CONTROL DENIED]

30 Νοεμβρίου, 2019 - 20:15 Άγγελος Κατσούρας

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “The fragile art of existence” – CONTROL DENIED ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΙΑ: Nuclear Blast ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Chuck Schuldiner, Jim Morris ΣΥΝΘΕΣΗ: Tim Aymar – φωνητικά Chuck...

[περισσότερα]

A Day to Remember… 30/11 [PINK FLOYD]

30 Νοεμβρίου, 2019 - 11:30 Θανάσης Μπόγρης

      ΟΝΟΜΑ ALBUM: “The Wall” – PINK FLOYD  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1979 ΕΤΑΙΡΙΑ: Harvest - Columbia ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ: Bob Ezrin, David Gilmour, James Guthrie, Roger Waters...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 23/11 [NUCLEAR ASSAULT]

23 Νοεμβρίου, 2019 - 21:15 Γιάννης Σαββίδης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Handle with care” - NUCLEAR ASSAULT  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Under One Flag ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Randy Burns ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά, κιθάρα - John Connelly Κιθάρα -...

[περισσότερα]