A Day To Remember... 26/02 [GAMMA RAY]

26 Φεβρουαρίου, 2020 - 16:15

ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''Heading for tomorrow'' – GAMMA RAY

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1990

ΕΤΑΙΡΙΑ: Noise Records

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Piet Sielck

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:

Φωνητικά – Ralf Scheepers

Κιθάρες/Δεύτερα φωνητικά/Φωνητικά ''Heading for tomorrow'' – Kai Hansen

Μπάσο – Uwe Wessel

Τύμπανα – Mathias Burchardt

Guest musicians:

Μπάσο ''Space eater'', ''The silence'' – Dirk Schlachter

Τύμπανα ''Heaven can wait'' – Tammo Volmers

Κιθάρα ''Free time'' – Tommy Newton

Πλήκτρα – Mischa Gerlach

 

Πρόσφατα στην στήλη μας band of the week είχαμε ως τιμώμενα πρόσωπα τους GAMMA RAY και τον ηγέτη τους Kai Hansen και σε αυτήν εδώ την στήλη ασχολήθηκα με τα δέκα χρόνια από την κυκλοφορία του ''Empathy''. Και στις δυο λοιπόν περιπτώσεις είχα την ευκαιρία να εκφράσω την αγάπη μου, τον fanboy-ισμό μου για τον νονό του power και τη σπουδαιότητά του. Θα αποφύγω λοιπόν τους διθυράμβους για τον κύριο Hansen και θα μπω στο κυρίως θέμα, που δεν είναι άλλο από τα τριάντα χρόνια από την κυκλοφορία του υπέροχου ντεμπούτου των GAMMA RAY , ''Heading for tomorrow''. 

 

Πριν πάμε παρακάτω θέλω να ξεκαθαρίσω πως σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσα να χαρακτηρίσω τον συγκεκριμένο δίσκο ως τρίτο ''Keeper.....'', κάτι που έχω ακούσει από μερικούς και τολμώ να πω ότι αυτή η άποψη είναι μάλλον εξτρεμιστική, για να μην πω και γραφική, ως έναν βαθμό. Ο βασικότερος λόγος είναι πως αυτόν τον άτυπο τίτλο, χωρίς καμία αμφιβολία, τον έπαιξε το μετέπειτα αριστούργημά τους ''Land of the free'', όχι φυσικά με βάση το δικό μου κριτήριο αλλά τόσο της μεγαλύτερης πλειοψηφίας του κόσμου, όσο και των διαφόρων εντύπων και ηλεκτρονικών μέσων που ασχολούνται με το metal όλα αυτά τα χρόνια. Όμως, για να είμαι δίκαιος και σωστός, θεωρώ ότι το ''Heading for tomorrow'' συγκαταλέγεται αναμφίβολα στις κορυφαίες δουλειές των RAYS. 

 

Ας μπούμε όμως στο κυρίως θέμα, για να βρούμε τον ήρωα μας λίγο μετά την  φυγή του από τους HELLOWEEN, αφού πρώτα είχε αναφωνήσει δυνατά το ''I want out'' του, να δανείζεται το όνομα της καινούργιας του μπάντας, GAMMA RAY, από τον τίτλο ενός κομματιού της kraut rock Γερμανικής μπάντας BIRTH CONTROL.  Για να στήσει την καινούργια του συμμορία θα πάρει μαζί του τον ψηλό, τέως τραγουδιστή των TYRAN PACE και μετέπειτα ηγέτη των PRIMAL FEAR, Ralf Scheepers, με τον οποίο, πέρα από τη φιλία τους, μοιράζονταν και σε μεγάλο βαθμό της ίδιες μουσικές επιρροές από JUDAS PRIEST, URIAH HEEP, QUEEN, IRON MAIDEN κλπ. Οι δυο τους, με την προσθήκη δυο, παντελώς άγνωστων τότε αλλά και όχι ιδιαίτερα επιτυχημένων στην συνέχεια της καριέρας τους, μουσικών, Uwe Wessel και Mathias Burchard στο μπάσο και στα τύμπανα αντίστοιχα, είναι η σύνθεση που θα ηχογραφούσε αυτόν τον πολύ σημαντικό και κομβικό δίσκο για την συνέχεια της καριέρας του Kai Hansen και του καινούργιου του σχήματος. Οι περισσότεροι πίστευαν πως το ντεμπούτο των RAYS είχε πολύ μεγάλη σημασία για την καριέρα και την πορεία τους και, όπως θα περίμενε κανείς, ο μικρόσωμος Γερμανός αρχηγός τους θα είχε δυσκολία να βρει τον δρόμο του και τα πατήματά του μακριά από τον στρωμένο, κατά τα φαινόμενα,  με ροδοπέταλα των ως τότε ηγετών του power, HELLOWEEN. Όπως φάνηκε όμως, ο Hansen παρουσιάστηκε μάλλον απελευθερωμένος και απενοχοποιημένος, χαλαρός αλλά και με ξεκάθαρη σκέψη ως προς το τί ήθελε να κάνει: απλά να παίξει μουσική και να το χαρεί, μεταδίδοντάς το απλόχερα και στον ακροατή. 

Στο ''Heading for tomorrow'' βγάζει μπροστά με την άνεσή του όλες του τις επιρροές χωρίς να τον απασχολεί πώς θα το κάνει, ξέροντας ότι δεν έχει να δώσει λόγο σε κανέναν για αυτό, δείχνοντας έτσι το πώς είχε διάθεση να πορευτεί και, ίσως, ως ένα σημείο, ποιά ήταν και η γνώμη του για τον δρόμο που θα έπρεπε να είχαν ακολουθήσει οι HELLOWEEN. Αυτό που θα προκύψει τελικά στα σχεδόν πενήντα λεπτά διάρκειας του άλμπουμ ήταν ένα υπέροχο συνολικό αποτέλεσμα, με τον ίδιο να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Όχι μόνο γιατί ήταν προφανώς ο βασικός συνθέτης και στιχουργός αυτού, με τον Ralf Scheepers να προσφέρει ίσως την πιο αδύναμη σύνθεση του δίσκου με το αρκετά pop-ish ''Free time'', αλλά κυρίως για την μαγεία που προσφέρει με τα μικρά αλλά θαυματουργά του δάχτυλα πάνω στην ταστιέρα της κιθάρας του, καθώς τα riff του σου κολλάνε και τα solos του μαγνητίζουν μυαλό, ψυχή και σώμα, όντας αξιομνημόνευτα. Ο ψηλός, λέγε με Ralf Scheepers, στα φωνητικά είναι άψογος και ξεχωρίζει δίπλα στον Hansen. Μπορεί ακόμα να μην έχει μπει στο ρόλο του «θέλω να γίνω Halford στην θέση του Halford», που μάλλον δεν του έκανε και τόσο καλό στην πορεία αλλά άλλη κουβέντα αυτή, είναι όμως εξαιρετικός στα καθήκοντα του, ξεχωρίζει με την απόδοση και την μεγάλη του άνεση καθώς κινείται πίσω από το μικρόφωνο ως άλλως Kiske, καθαρός, δυναμικός, με χαρακτηριστική άνεση στις ψηλές του νότες, δείχνοντας πως ήταν μια πολύ σωστή επιλογή. Εδώ που τα λέμε, αυτό που νομίζω τον πρόδιδε ανέκαθεν δεν ήταν οι αναμφίβολα καταπληκτικές φωνητικές του ικανότητες αλλά η αδυναμία του ως frontman, όχι μόνο κατά την παραμονή του στους RAYS όπου ο Kai επωμίζονταν αυτόν τον ρόλο από την πρώτη κιόλας στιγμή, αλλά και στην πορεία με τους δικούς του εξαίρετους PRIMAL FEAR. 

 

Εκτός από το ''Free time'' που αναφέραμε και από το ''Hold your ground'' που μπορεί να τα πηγαίνει καλά μέχρι την γέφυρα αλλά χάνει στο refrain του, τα υπόλοιπα κομμάτια του δίσκου κινούνται σε πολύ υψηλά στάνταρ. Τα πενήντα επτά δευτερόλεπτα της instrumental εισαγωγής ''Welcome'', εκτός του ότι φέρνουν στο νου απευθείας τις αντίστοιχες εισαγωγές από τα ''Keepers ...'' των HELLOWEEN, έχει καταφέρει μέχρι και σήμερα να είναι το σχεδόν μόνιμο καλωσόρισμα στις live εμφανίσεις της μπάντας. Ένα ακόμα γεγονός που φέρνει στο νου HELLOWEEN είναι και η funny στιχουργική προσέγγιση στο πολύ καλό και πλήρως ασόβαρο ''Money''. Όμως δεν κινούνται όλα γύρω από το πρώην σχήμα του, καθώς το single του δίσκου ''Heaven can wait'' αφενός κάνει την δουλειά του, αφετέρου γίνεται ένα πολύ δυνατό χαρτί για τις live εμφανίσεις τους με το υμνικό refrain του, με πιο δυνατό χαρτί, για εμένα, να είναι το εύθυμο riff  και οι αισιόδοξοι στίχοι. Το ''Space eater'', που είναι και το μοναδικό κομμάτι που γυρίστηκε σε βίντεο, μπορεί να είναι εντελώς παράδοξο ρυθμικά, έχει,  όμως, τον Scheepers να ξεχωρίζει πηγαίνοντας πολύ ψηλά και με θεματολογία τα ναρκωτικά, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη φράση χρησιμοποιείται σαν περιγραφή για τον εθισμό από την κοκαΐνη. Δεν ξέρω αν είχε κάτι στο μυαλό του ο Hansen όταν το έγραφε. Κάτι που σίγουρα συμβαίνει στο εκπληκτικό ''Lust for life'', που μοιάζει περισσότερο με δήλωση, και είναι ένα από τα κορυφαία κομμάτια του δίσκου, με την φρενήρη speed/power δομή του και το PRIEST-ικό riff του. Μεγάλη κομματάρα είναι και το εκπληκτικό ''The Silence'',  με την υπέροχα αισιόδοξη ματιά του και την ξεκάθαρη QUEEN λογική του και τον Scheepers να δίνει ρέστα, αν και μεταξύ μας, πάντα θα το προτιμώ από την πιο σκληρή χροιά του Hansen, αλλά γούστα είναι αυτά. Από το εισαγωγικό riff στην ακολουθία με το πιάνο, τις πολυφωνίες, τις εναλλαγές μέσα στο κομμάτι, το μαγευτικό σολάρισμα, είναι μια ωδή στο Τεράστιο αυτό Βρετανικό σχήμα, που τόσο αγαπά ο Hansen. 

 

Και, όπως λένε συχνά, το καλύτερο μένει για το τέλος σαν εκλεκτό έδεσμα, και εδώ μοιάζει να επιβεβαιώνεται, καθώς το ομώνυμο έπος ''Heading for tomorrow'' μέσα δεκατέσσερα και μισό λεπτά που διαρκεί τα λέει όλα, τόσο ως μια δήλωση στους πρώην bandmates του, όσο και ως ένα από τα καλύτερα κομμάτια που έχει συνθέσει ποτέ ο Kai Hansen. Εδώ να σημειώσουμε πως, ως σύνθεση κατά τα λεγόμενα του ίδιου, το ως ιδέα το κομμάτι προηγείτο της ίδρυσης των HELLOWEEN. Οι εναλλαγές, οι διακυμάνσεις και οι κορυφώσεις του κομματιού μοιάζουν ατελείωτες, η μετάβαση της PRIEST εισαγωγής (''Victim of changes''), σε QUEEN, MAIDEN-ικά και URIAH HEEP μονοπάτια είναι υπέροχη. Ενώ στο κέντρο του πάντα θα λάμπει η κιθαριστική πανδαισία που προσφέρει ο νονός του power Kai Hansen, licks και solos χωρίς αύριο με όλους τους τρόπους και όλες τις ταχύτητες για πάνω από έξι λεπτά μέσα στο ίδιο κομμάτι, όντας ο απόλυτος πρωταγωνιστής του, ενώ για πρώτη φορά μέσα στον δίσκο βγαίνει κάποιες στιγμές μπροστά και στα φωνητικά.

 

Τέλος, να πούμε ότι στην πολύ καλή παραγωγή του δίσκου βρίσκεται ένα παλιό και σταθερά καλό φιλαράκι του Kai o Piet Sielck των IRON SAVIOR, ο οποίος προσφέρει και στα δεύτερα φωνητικά. Η μίξη έγινε από έναν παλιό γνώριμο από την εποχή των HELLOWEEN, τον Tommy Newton, που βοηθάει και κιθαριστικά στο ''Free time''. Αυτός λοιπόν ήταν ο τρόπος με τον οποίο ο Hansen ατένιζε τότε τόσο το δικό του μέλλον όσο και του νεοσύστατου σχήματός του, δείχνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο πως τα καλύτερα έρχονται και πως τελικά όχι αδίκως του προσέδωσαν το επίθετο ''νονός'' του power αλλά και ίσως του πιο σημαντικού μουσικού της Γερμανικής σχολής του power.  Κλείνοντας, να επαναλάβω ότι ο όχι κορυφαίος αλλά ένας από τους καλύτερους δίσκους των GAMMA RAY γίνεται 30, και σκέφτομαι ακούγοντας το από την μια «αμάν μεγαλώσαμε», αλλά από την άλλη πατάω ξανά το play και συνεχίζω να αισιοδοξώ, όπως λέει και ο ποιητής : 

''We are heading for tomorrow, but we don't know if we're near

Will we beg or steal or borrow, will we ever lose the fear?!''

 

Did you know that:

- Στην έκδοση του CD συμπεριλαμβάνεται και μια πολύ καλή διασκευή στο εκπληκτικό ''Look at yourself''' των URIAH HEEP, είπαμε γνωστή η αγάπη του Hansen για αυτό το τεράστιο σχήμα.

- Στην επανέκδοση του άλμπουμ το 2002 και το 2015, συμπεριλήφθηκαν τρία κομμάτια bonus που είχαν μείνει έξω από τον δίσκο αλλά είχαν κυκλοφορήσει στο EP του ''Heaven can wait''. Αυτά ήταν το ''Mr. Outlaw'' μια σύνθεση που είχε γράψει ο Ralf Scheepers, που μάλλον θα ήταν πιο ταιριαστή από το ''Free time'' και δυο συνθέσεις του Kai Hansen, το instrmental ''Lonesome stranger'' και το ''Sail on''. Αν έχετε όρεξη και δεν τα έχετε ακούσει μπορείτε άνετα να τα βρείτε πλέον στο Youtube είναι συμπαθέστατες και οι τρεις θα έλεγα.

- Επειδή το συγκρότημα δεν ήταν γνωστό ακόμα η εταιρεία για να το διαφημίσει σε πολλές εκδόσεις κυρίως σε CD έβαζα επάνω αυτοκόλλητα με την ίδια γραμματοσειρά και το λογότυπο που έγραφαν το όνομα του Kai Hansen ή κάποια που έγραφαν ''Featuring Kai Hansen of HELLOWEEN''.

- Αμέσως μετά τον δίσκο θα προστεθεί στο line up ως δεύτερος κιθαρίστας ο μετέπειτα μπασίστας και πιο σταθερός συνοδοιπόρος και συνεργάτης του Hansen στους RAYS, ο Dirk Schlachter. Μάλιστα συμμετέχει και σε δυο κομμάτια του δίσκου παίζοντας μπάσο.

- Στο EP ''Heaven can wait'' που κυκλοφόρησε λίγο μετά τον δίσκο θα προστεθεί στην  σύνθεση της μπάντας ένας ακόμα γνώριμος του Γερμανικού power, ο μετέπειτα ντράμερ τον HELLOWEEN, Uli Kusch.

- Μέρος της περιοδείας που ακολούθησε μετά τον δίσκο αποτυπώθηκε σε VHS μορφή, βιντεοκασέτα για τους παλιούς, το 1990 με τον τίτλο ''Heading for the east'' και γυρίστηκε στο Shibuya Kokaido Hall του Τόκυο. Το 2003 επανακυκλοφόρησε υπό την μορφή DVD πλέον.

 

Παναγιώτης ''The Unknown Force'' Γιώτας

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember... 27/03 [ASPHYX]

27 Μαρτίου, 2020 - 19:30 Άγγελος Κατσούρας

ΟΝΟΜΑ ALBUM: “On the wings of inferno” - ASPHYX ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2000 ΕΤΑΙΡΙΑ: Century Media ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Eric De Boer, Harry Wijering ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:  Φωνητικά/Mπάσο – Wannes Gubbels...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 26/03 [VAN HALEN]

26 Μαρτίου, 2020 - 22:00 Στέλιος Μπασμπαγιάννης

ΟΝΟΜΑ ALBUM: “Women and children first" – VAN HALEN ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1980 ΕΤΑΙΡΙΑ: Warner ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Ted Templeman ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά – David Lee Roth Κιθάρες – Eddie Van...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 26/03 [ALCEST]

26 Μαρτίου, 2020 - 21:30 Γιώργος Δρογγίτης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Écailles de lune” - ALCEST ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2010 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Prophecy Productions ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Martin Koller ΣΥΝΘΕΣΗ: Neige – φωνητικά, κιθάρα, μπάσο, πλήκτρα Winterhalter – τύμπανα...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 26/03 [CATHEDRAL]

26 Μαρτίου, 2020 - 20:45 Μίμης Καναβιτσάδος

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ : "The guessing game" - CATHEDRAL ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : 2010 ΕΤΑΙΡΕΙΑ : Nuclear Blast ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ : Warren Riker ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: • Lee Dorrian - φωνητικά, samples • Garry...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 26/03 [GARY MOORE]

26 Μαρτίου, 2020 - 17:15 Παναγιώτης Γιώτας

ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''Still got the blues'' – Gary Moore ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1990 ΕΤΑΙΡΙΑ: Virgin ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Gary Moore – Ian Taylor ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Κιθάρες, Lead φωνητικά – Gary Moore...

[περισσότερα]