A Day To Remember... 2/9 [THIN LIZZY]

4 Σεπτεμβρίου, 2017 - 10:45

 

 

ΟΝΟΜΑ ALBUM: Bad Reputation” – THIN LIZZY
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:  1977 
ΕΤΑΙΡΙΑ:  Vertigo Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ:  Tony Visconti
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Μπάσο/Φωνητικά: Phil Lynott
Κιθάρες: Scott Gorham - Brian Robertson
Τύμπανα: Brian Downey

 

Αρχές φθινοπώρου του 1977, ο Phil Lynott επέστρεψε με τους THIN LIZZY και τον όγδοο δίσκο τους, το “Bad Reputation”, το οποίο αποτέλεσε το τρίτο άλμπουμ τους σε διάστημα δύο ετών. 
Οι ΤΗIN LIZZY διανύουν την πιο επιτυχημένη περίοδο τους, μετά τα εξαιρετικά “Jailbreak” και “Johnny the Fox” το 1976, ενώ η φήμη τους βρίσκεται στο απόγειο. Το συγκρότημα μετά το “Johnny the Fox” είχε αλλαγές και πάλι στην σύνθεση του, αφού ενώ ετοιμαζόντουσαν να βγουν σε περιοδεία στις Η.Π.Α. ως support στους QUEEN (Ιανουάριο του 1977), o Brian Robertson θέλοντας να προστατεύσει τον φίλο του και τραγουδιστή Frank Miller από χτύπημα με σπασμένο μπουκάλι στο κεφάλι, έβαλε το χέρι του μπροστά και κόπηκε πολύ άσχημα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ακολουθήσει την περιοδεία. 
Ο Phil Lynott ενοχλήθηκε πολύ με αυτό το γεγονός. Ο κίνδυνος να «πετάξουν στα σκουπίδια» την δεύτερη ευκαιρία να βγουν στην Αμερική (μετά το πρόβλημα υγείας που είχε παρουσιάσει ο Phil Lynott μήνες νωρίτερα και αναγκάστηκαν να ακυρώσουν την Αμερικάνικη περιοδεία τους όπου έπαιζαν support στους RAINBOW), σε συνδυασμό με την «εκτός ορίων» συμπεριφορά του Brian Robertson όπου ενισχυόταν με την υπερβολική κατανάλωση του αλκοόλ, τον ανάγκασε να τον αντικαταστήσει με τον Gary Moore. Ο Moore πήρε την θέση του για την περιοδεία και μόνο, ενώ ο Phil Lynott απαίτησε να μην προσλάβουν δεύτερο κιθαρίστα πριν κυκλοφορήσει το “Bad Reputation”.  Στην δεύτερη Αμερικάνικη περιοδεία τους θα γνωρίσουν τον Tony Visconti που θα αποτελέσει τον παραγωγό του ερχόμενου δίσκου τους. Ο Tony Visconti, ο οποίος ήταν πασίγνωστος manager εκείνη την εποχή  και ό,τι πιάνανε τα χέρια του γινόταν «χρυσός», είχε εκτοξεύσει καλλιτέχνες όπως ο David Bowie αλλά και ο Mark Bolan των T-REX.
Με το “Bad Reputation” oι THIN LIZZY κατάφεραν να παραμείνουν στον αφρό των μεγάλων συγκροτημάτων, σε μια εποχή που οι μεγάλες μπάντες του Ηνωμένου Βασιλείου είχαν αρχίσει να χάνουν λίγη από την αίγλη τους, όπως οι DEEP PURPLE που είχαν ήδη διαλύσει, οι LED ZEPPELIN που πλησίαζαν στο τέλος τους και οι BLACK SABBATH που επίσης αντιμετώπιζαν προβλήματα, έχοντας χάσει τον προσανατολισμό τους. Στα charts φιγουράριζαν μπάντες όπως οι UFO, οι AC/DC, οι SCORPIONS αλλά και οι THIN LIZZY που με το “Bad Reputation” ανέβηκαν στην ψηλότερη θέση που είχαν λάβει ποτέ ως τότε. 
Σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την επιτυχία, είχε μεταξύ των άλλων και η δουλειά του Tony Visconti, ο οποίος έδωσε μία άλλη διάσταση στον ήχο τους, αφού εκμεταλλεύτηκε την μουσική ευφυΐα του Phil Lynott και το ταλέντο των Downey και Gorham. Ο τελευταίος δε, υπερέβαλε εαυτό και έκανε εξαιρετική δουλειά, υπερκαλύπτοντας το κενό του Brian Robertson, που απουσίαζε κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης περιόδου της ηχογράφησης και που κατόπιν της επιμονής του Gorham επέστρεψε στις ηχογραφήσεις του άλμπουμ, παρά την αρχική άρνηση του Lynott. Συμμετείχε σε δύο τραγούδια που ο Gorham εσκεμμένα δεν είχε ολοκληρώσει τα καθαριστικά τους solo.


Το έντονο συναίσθημα και η δραματική αίσθηση που υπήρχε στις μελωδίες της περιόδου που στην κιθάρα ήταν ο Eric Bell, επανεμφανίζονται στο "Soldier Of Fortune", ενώ στο "Dear Lord” τα απίστευτα «αγγελικά» υποστηρικτικά φωνητικά της γυναίκας του Visconti, Mary Hopkin-Visconti, δίνουν στο τραγούδι άλλη διάσταση και φυσικά τα credits στον Lynott για την έμπνευση του, να της ζητήσει να τραγουδήσει. Εξαιρετική είναι η μπαλάντα “Downtown Sundown”, το μελωδικό “Southbound” και τo τραγούδι ύμνος “Bad Reputation” με το «στραβωμένο» αγχωτικό riff. Στο "That Woman's Gonna Break Your Heart", είναι εμφανής η χημεία των μουσικών που γνωρίζουν καλά ο ένας τον άλλο, τραβούν προς την ίδια μουσική κατεύθυνση και μιλούν την ίδια μουσική γλώσσα, πιο άνετα από ποτέ. Οι εναλλαγές στις αρμονίες ανάμεσα στον Gorham και τον Robertson, ακούγονται πιο φυσικές και λειτουργικές από κάθε άλλη φορά. To "Dancing In The Moonlight (It's Caught Me in Its Spotlight)" κυκλοφόρησε σαν single και η φωνή του Lynott, δίνει στο τραγούδι έντονα το άγγιγμα της κομψότητας και του αισθησιασμού, με την βοήθεια των ήχων του σαξοφώνου αλλά και με την κατάλληλη κιθαριστική πινελιά του Gorham. Στο "Killer Without A Cause" η επιθετικότητα και η ευαίσθητη διάθεση παράλληλα, αποδεικνύουν την αλαζονεία των THIN LIZZY, όσον αφορά τη δεινότητα τους στην γραφή των τραγουδιών, στην εναλλαγή της δυναμικής που έχουν μέσα στο δίσκο τα τραγούδια και της συνθετικής ευφυΐας του Phil Lynott. Το βασικότερο κατ’ εμέ στο “Bad Reputation” όπως και στους υπόλοιπους δίσκους των THIN LIZZY φυσικά, είναι ο βαθύτερος, σχεδόν βασανισμένος, μελαγχολικός τόνος της φωνής του και η λυρική «άτακτη» συμπεριφορά του Lynott, που κάθε φορά σε «μυεί» σε ιστορίες σκοτεινού ρομαντισμού, νυχτερινού «παιχνιδιού» και θρησκευτικού μυστικισμού.
Ο πειραματισμός που ξεκίνησε με το “Johnny The Fox” συνεχίστηκε και εδώ με επιτυχία. Η εισαγωγή του σαξόφωνου, η γυναικεία φωνή της Mary Hopkin, μαζί με την εισαγωγή synths, έδωσαν άλλη διάσταση στην μουσική των THIN LIZZY ενώ οι στίχοι για άλλη μια φορά είχαν βάθος. Αντίθετα, η απουσία των πιο έντονων κιθαριστικών γραμμών του Robertson κάνει τις κιθάρες να ακούγονται αναπόφευκτα λιγότερο-ευέλικτες και πικάντικες. Παρόλα αυτά ο Gorham αντιμετώπισε τα διπλά καθήκοντά του με αξιοσημείωτη αποτελεσματικότητα, ενώ το πιο ήρεμο και χαλαρό ύφος του, ταιριάζει με την αίσθηση των περισσότερων τραγουδιών που έχει ο δίσκος. To “Bad Reputation” θα πρέπει να αναγνωριστεί για τη μουσική του έκταση και ποικιλία. Θα είναι το ζωντανό παράδειγμα μπάντας που έχει όραμα, τολμάει να πειραματιστεί με τον ήχο της και καταφέρνει να κάνει άνοιγμα σε ένα πιο ευρύ κοινό χωρίς όμως να χάσουν την ταυτότητα τους ως μπάντα. Οι THIN LIZZY με ένα εξαιρετικό σερί δίσκων-διαμαντιών κατάφεραν να πλασαριστούν μέσα στις κορυφαίες μπάντες της Rock και ο Phil Lynott στους κορυφαίους συνθέτες που πάτησαν το πόδι τους στην γη.

 

Did you know that:
-  Ο δίσκος έφτασε στο No.4 στα UK Charts.
-  Στο “Bad Reputation” θα είναι η τελευταία συμμετοχή του Brian Robertson δισκογραφικά στους THIN LIZZY. Όπως προείπαμε, ο Scott Gorham δεν είχε ολοκληρώσει τα solo σε δύο τραγούδια, όπου τα ολοκλήρωσε ο Brian Robertson. Αυτά ήταν τα "Opium Trail" και "Killer Without a Cause". Στο επόμενο άλμπουμ, επαναπροσέλαβαν τον τεράστιο Gary Moore.
-  Το εξώφυλλο του δίσκου ήταν λύση ανάγκης. Δεν χρησιμοποιήθηκε δουλειά του Ιρλανδού Jim Fitzpatrick, καθώς έγινε κακή συνεννόηση μεταξύ αυτού και του Phil Lynott. Ο τελευταίος ταξίδεψε στις Η.Π.Α. για μία εμφάνιση και (σχεδόν στο τέλος της διορίας που είχε δοθεί από την δισκογραφική) ταξίδεψε με προορισμό το σπίτι του καλλιτέχνη στο Madison του Connecticut. Όμως ο Phil Lynott πήγε στο Madison του Wisconsin από μπέρδεμα. Οι δύο αυτές πόλεις απέχουν μεταξύ τους περίπου 1300 χλμ. και έτσι κατέληξε στο γνωστό εξώφυλλο, που είναι έργο των Linda Sutton και Roger Cooper. Λέγεται ότι ο Phil Lynott απαίτησε να μην μπει στο εξώφυλλο ο Robertson με τον τελευταίο να συμφωνεί. Φωτογραφία του Robertson υπάρχει μόνο στο οπισθόφυλλο του δίσκου και στο εσώφυλλο.

 

Θάνος “Thanoz” Κολοκυθάς

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember... 1/12 [Eric Bloom, Chris Poland]

1 Δεκεμβρίου, 2017 - 10:00 Χαρά Νέτη

          ΟΝΟΜΑ:  Eric Bloom INSTRUMENT: Κιθάρα, πλήκτρα ΗΜ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: 1 Δεκεμβρίου 1944 [73] ΠΟΛΗ / ΧΩΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Νέα Υόρκη, Η.Π.Α. ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 30/11 [MANILLA ROAD]

30 Νοεμβρίου, 2017 - 10:00 Δημήτρης Τσέλλος

  ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Mystification” - MANILLA ROAD ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1987 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Black Dragon Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Mark Shelton - Paul Zaleski ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά / κιθάρες: Mark...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 30/11 [SANCTUARY]

30 Νοεμβρίου, 2017 - 10:00 Ντίνος Γανίτης

            ΟΝΟΜΑ AΛΜΠΟΥM: “Refuged denied” – SANCTUARY ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1987 ΕΤΑΙΡΙΑ: Epic Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Dave Mustaine – Paul Lani...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 30/11 [DOKKEN]

30 Νοεμβρίου, 2017 - 09:45 Ντίνος Γανίτης

        ΟΝΟΜΑ AΛΜΠΟΥM: “Back for the attack” – DOKKEN ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1987 ΕΤΑΙΡΙΑ: Elektra ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Neil Kernon ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά – Don...

[περισσότερα]

A Day To Remember... 29/11 [WISHBONE ASH]

29 Νοεμβρίου, 2017 - 10:45 Ντίνος Γανίτης

    ΟΝΟΜΑ AΛΜΠΟΥM: “Front page news” – WISHBONE ASH ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1977 ΕΤΑΙΡΙΑ: MCA ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Ron Albert – Howard Albert ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά – Martin Turner ...

[περισσότερα]