A day to remember... 30/1 [EDGUY]

30 Ιανουαρίου, 2019 - 10:30

 

 

 

ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''Theater of salvation'' – EDGUY
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999
ΕΤΑΙΡΙΑ: AFM Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: EDGUY
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, Πλήκτρα – Tobias Sammet
Κιθάρες – Jens Ludwig, Dirk Sauer
Μπάσο – Tobias ''Eggi'' Exxel
Τύμπανα – Felix Bohnke

Το σχήμα των EDGUY ήταν κι είναι πολύ συμπαθές στα δικά μου αυτιά. Είναι επίσης μια μπάντα που άλλαξε τον ήχο της σε μεγάλο βαθμό. Όταν ξεκίνησαν έκαναν αίσθηση κι όνομα έχοντας έναν κλασικό power ήχο, με τον οποίο και συστήθηκαν στον κόσμο, γράφοντας και κυκλοφορώντας μερικούς από τους καλύτερους δίσκους του ιδιώματος στα τέλη των 90's μέχρι και τα μέσα των 00's. 
Κατόπιν αποφάσισαν να περάσουν σε μια πιο εμπορική hard rock προσέγγιση, με την οποία και πορεύονται ως σήμερα. Εντάξει, μπορεί προφανώς και να μην κάνουν την ίδια αίσθηση στο χώρο του metal σε σχέση με την πρώτη περίοδο τους, όμως θεωρώ ότι και η hard rock πλευρά τους δεν είναι καθόλου άσχημη κι έχει κάτι να πει. 

Πάμε όμως στο δια ταύτα, που έρχεται από τη χρυσή εποχή της μπάντας, τότε που το Γερμανικό σχήμα κατάφερε να πάρει θέση ανάμεσα στην αφρόκρεμα του euro-power και να βρεθεί στην κορυφή δίπλα στους μεγάλους του είδους. Όλα αυτά για το τέταρτο δισκογραφικό πόνημα των EDGUY  “Theater of salvation”, το οποίο και συμπληρώνει 20 χρόνια από την κυκλοφορία του. 

Αυτό το άλμπουμ, πέραν του γεγονότος πως είναι μια από τις καλύτερες δουλείες της μπάντας, έχει  
και την ιδιαιτερότητα να είναι στην πραγματικότητα ο προπομπός των AVANTASIA. Εδώ εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι το προσωπικό project του Tobias Sammet έχει ήδη σχηματιστεί ως ιδέα στο μυαλό του πολυπράγμονος βασικού συνθέτη κι ηγέτη των EDGUY και πως απλά θα σχηματιστούν ως οντότητα ένα χρόνο αργότερα. 

Μετά, λοιπόν, το εξαιρετικό 'Vain glory opera' που προηγήθηκε ένα χρόνο νωρίτερα, το γερμανικό συγκρότημα διατηρεί τον πήχη ψηλά, συνεχίζοντας να κρατά ως σταθερή τον παραδοσιακό power εμπορικό δρόμο που έχει χτίσει βασισμένο στους HELLOWEEN της εποχής Kai Hansen και κυρίως των δυο 'Keeper....' σε συνδυασμό με τις κλασικές δομές και prog διακυμάνσεις των άλλων αγαπημένων τους, ANGRA. Μόνο που πλέον εδώ θα προσθέσουν και πολύ, μα πολύ, από QUEEN, τους οποίους και προφανώς θαυμάζει και προσκυνά ο Sammet κι όχι μόνο. 

Οι πολυφωνίες και τα χορωδιακά φωνητικά, αλλά κι η πομπώδης διάθεση έρχονται να προστεθούν στην κυρίως speedάτη, γεμάτη από τις πλούσιες μελωδίες, power δομή που βασίζεται στις κιθάρες και τα πλήκτρα και καταφέρνει να γοητεύσει τον ακροατή.  Το άλμπουμ αποτελεί ένα κράμα 11 συνθέσεων, την ευθύνη των οποίων έχει κατά βάση, όπως πάντα, ο Sammet με κάποια βοήθεια από τον κιθαρίστα και συνιδρυτή της μπάντας, Jens Ludwig. Οι περισσότερες εξ αυτών κινούνται σε up-tempo ρυθμούς με πιασάρικα ως επί το πλείστον refrain, ενώ δεν λείπουν και κάποιες πολύ δυνατές mid-tempo στιγμές καθώς και δυο μπαλάντες, 'Land of the miracle' και 'Another time', η πρώτη εκ των οποίων πολύ αξιόλογη, κι η άλλη από τις πιο αδύναμες στιγμές του δίσκου. 

 

 

Συνθέσεις που ξεχωρίζουν και βρίσκονται στα highlights του δίσκου, αλλά και της μέχρι σήμερα πορείας του σχήματος, όπως τα 'Babylon', 'The headless game', 'Falling down' και το μαγευτικό 'Theater of  salvation' είναι εδώ για να δείξουν γιατί οι EDGUY μπήκαν στην elite του power. Επίσης θα βρει κανείς κι ένα δυο διαμαντάκια όπως τα 'Arrows fly' και 'The unbeliever', που βρίσκονται μεν στην πίσω γραμμή, αλλά κατά τ’ άλλα είναι εξαιρετικές συνθέσεις. Θετικό είναι και το γεγονός πως ακόμα κι οι λίγες στιγμές που δεν θα ενθουσιάσουν τόσο τον ακροατή είναι αν μη τι άλλο ευχάριστες στην ροή και δεν μπορούν να θεωρηθούν γεμίσματα. Τα δυναμικά κι ογκώδη riff με τις πολλές δισολίες του διδύμου των Ludwig και Sauer είναι αυτά που σε κερδίζουν από το πρώτο άκουσμα ενώ τα καταπληκτικά solos του πρώτου είναι το κερασάκι στην πολύ καλή κιθαριστική δουλειά που έχει το άλμπουμ. 

Από την άλλη, το για πρώτη φορά rhythm section που συγκροτείται από τους Felix Bohnke στα τύμπανα και Tobias ''Eggi'' Exxel στο μπάσο, κάνει πολύ καλή δουλειά κι ας μην είναι το στοιχείο που σε πρώτο πλάνο θα εντυπωσιάσει, μολονότι έχουν ο καθένας και τις στιγμές τους, όπου μπορούν. 
Αυτό που σίγουρα, όμως, φαίνεται με το καλημέρα είναι πως υπάρχει μια εξαιρετική χημεία μεταξύ τους, κάτι που έχει αποτυπωθεί και στο γεγονός πως το συγκεκριμένο δίδυμο παραμένει στις ίδιες θέσεις μέχρι και σήμερα. 
Το κλου όμως είναι ο Tobias Sammet που, απαλλαγμένος πλέον πλήρως από την ευθύνη του μπάσου, έχει την άνεση να επικεντρωθεί στον ερμηνευτικό τομέα, κάνοντας εξαιρετική δουλειά με την θαυμάσια φωνή του, όντας θεατρικός, οπερατικός και δυναμικός, ανάλογα με τις συνθήκες που απαιτούνται στο κάθε κομμάτι. Εκτελεστικά κρατά για τον εαυτό του μόνο τα πλήκτρα, με τα οποία και χρωματίζει πανέμορφα το τελικό αποτέλεσμα. 

Η παραγωγή είναι εξαιρετική και προσδίδει τα μέγιστα, τόσο με το γεγονός πως επιτρέπει σε όλα τα όργανα να ακούγονται πεντακάθαρα, όσο και με το υπέροχο αποτέλεσμα που προκύπτει από στα δεύτερα φωνητικά της χορωδίας. Θα κλείσουμε λέγοντας πως με το εξαιρετικό 'Theater of salvation' οι EDGUY απέδειξαν και πάλι τον λόγο που κατόρθωσαν να διακριθούν μπαίνοντας στην elite του power metal, όντας μια μπάντα που αποφεύγει σε γενικές γραμμές τις συνηθισμένες κλισέ μανιέρες που ακολουθούν αρκετές μπάντες στο είδος, κινούμενοι σε πιο ποικιλόμορφα και περιπετειώδη ηχητικά μονοπάτια, δείχνοντας έτσι και το ανήσυχο πνεύμα που είχαν τόσο η μπάντα ως σύνολο, όσο κι ο ηγέτης και κύριος συνθέτης τους Tobias Sammet.

Did you know that:
Η Ιαπωνική έκδοση του δίσκου περιελάμβανε τρία bonus tracks, τα οποία ήταν δυο live εκτελέσεις στα 'Walk on fighting' και 'Fairytale', που βρίσκονται στο 'Vain glory opera' και το 'For a trace of life', μια αρκετά καλή ακουστική μπαλάντα που, ορθά, έμεινε έξω από τον δίσκο γιατί και τρίτη μπαλάντα θα παρα-πήγαινε, εδώ που τα λέμε.

Παναγιώτης ''The Unknown Force'' Γιώτας

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

A Day To Remember… 1/4 [BLACK SABBATH]

1 Απριλίου, 2019 - 14:45 Άγγελος Κατσούρας

ΑΛΜΠΟΥΜ:  “Headless cross” – BLACK SABBATH ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989 ΕΤΑΙΡΙΑ: I.R.S. ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Tony Iommi, Cozy Powell ΣΥΝΘΕΣΗ: Tony Iommi – κιθάρες Tony Martin – φωνητικά Cozy Powell –...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 29/3 [AMORPHIS]

29 Μαρτίου, 2019 - 17:00 Φραγκίσκος Σαμοΐλης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Tuonela” ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Nuclear Blast ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Simon Efemey ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Pasi Koskinen – φωνητικά Esa Holopainen – κιθάρα Tomi Koivusaari...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 29/3 [GAMMA RAY]

28 Μαρτίου, 2019 - 18:00 Παναγιώτης Γιώτας

ΟΝΟΜΑ ALBUM: ''Power Plant'' – GAMMA RAY ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999 ΕΤΑΙΡΙΑ: Noise Records – Sanctuary Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Kai Hansen – Dirk Schlachter ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Φωνητικά/Κιθάρες –...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 24/3 [MOTORHEAD]

24 Μαρτίου, 2019 - 23:00 Γιάννης Σαββίδης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Overkill” – MOTORHEAD  ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1979  ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Bronze Records ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Jimmy Miller  ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: Ian “Lemmy” Kilmister - μπάσο, φωνητικά “Fast”...

[περισσότερα]

A Day To Remember… 24/3 [MASTODON]

24 Μαρτίου, 2019 - 22:45 Φίλιππος Φίλης

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Crack the skye” - MASTODON ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2009 ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Reprise ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Brendan O’ Brien  ΣΥΝΘΕΣΗ:  Troy Sanders: μπάσο, φωνητικά Brent Hinds: κιθάρα, φωνητικά...

[περισσότερα]