A Day To Remember… 31/7 [FLOTSAM AND JETSAM]

0
86

 

 

 

 

ΟΝΟΜΑ ALBUM: ‘Doomsday For The Deceiver’ – FLOTSAM AND JETSAM

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1986

ΕΤΑΙΡΙΑ: Metal Blade Records

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Brian Slagel – FLOTSAM AND JETSAM

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:

Φωνητικά – Eric A.K.

Κιθάρες – Edward Carlson

Κιθάρες – Michael Gilbert

Μπάσο – Jason Newsted

Τύμπανα – Kelly David-Smith

Σε όλα τα είδη του metal και όχι μόνο, μπορεί να βρει κανείς διαμάντια ξεχασμένα στο χρόνο, που χαρακτηρίζονται έτσι, όχι μόνο για το άρτιο και το μεγαλείο της έμπνευσης που προφανέστατα βγαίνει εκείνη την στιγμή από την εκάστοτε μπάντα αλλά και για το πόσο τελικά κατάφερε να επηρεάσει και να επιδράσει στις επόμενες γενιές.

Μια τέτοια περίπτωση είναι και οι FLOTSAM AND JETSAM που αδίκως ακόμα και σήμερα μνημονεύονται από τους περισσότερους ως η μπάντα που ξεκίνησε την καριέρα του ο Jason Newsted πριν πάει στους METALLICA.

Αυτό μπορεί να είναι ένα γεγονός, το σημαντικότερο όμως είναι, πως τα δυο πρώτα άλμπουμ των Αμερικανών είναι από αυτά που συγκαταλέγονται στα καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών στο χώρο του thrash γενικά και όχι άδικα.

Το εκπληκτικό ντεμπούτο τους με τον τίτλο ‘Doomsday For The Deceiver’, είναι αυτό που θα μας απασχολήσει εδώ μιας και κλείνει πλέον 30χρόνια από την κυκλοφορία του.

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, η μπάντα έφαγε περίπου 5 χρόνια για να κυκλοφορήσει το ντεμπούτο της, αφού πρώτα έγιναν πολλές αλλαγές στο πέρασμα του χρόνου, τόσο στο lineup, όσο και στο όνομα της.

Στην αρχή είχαν το όνομα PARADOX, στην πορεία μετονομάστηκαν σε DOGZ και τελικά με έμπνευση από τον J.R.R. Tolkien (όπως τόσοι και τόσοι) και μέσα από το δεύτερο μέρος του Lord Of The Rings ‘The Two Towers’ πήραν την τελική ονομασία τους, FLOTSAM AND JETSAM.

Σε όλο αυτό το διάστημα φυσικά, κόσμος πήγαινε και ερχότανε. Το πιο σημαντικό κομμάτι όμως, που θα συμπλήρωνε το παζλ, ήταν ο Jason Newsted, που εκτός από την ικανότητα του στο μπάσο θα ήταν και βασικός στιχουργός τους, μέχρι και την αποχώρηση του, αλλά και ένας εκ των συνθετών τους.

Με μια σταθερή σύνθεση πλέον, ήρθε και η ώρα να φτάσουν για τα καλά στ’ αυτιά του κόσμου, αφού τόσο τα δυο demo που κυκλοφόρησαν και έδωσαν ένα πολύ θετικό δείγμα όσο και οι εμφανίσεις τους ως support κάτω από σχήματα όπως ARMORED SAINT, MEGADETH, MERCIFUL FATE, RIOT κ.α. , έδωσαν την απαιτούμενη ώθηση.

Η ιστορική λοιπόν Metal Blade και ο Brian Slagel, δεν ήθελαν πολύ και έσπευσαν κατευθείαν να προσφέρουν ένα budget μόλις γύρω στα 12000 δολάρια και έπειτα από δυο εβδομάδες ηχογραφήσεων πήραν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από τους Αμερικάνους, με την κυκλοφορία του ‘Doomsday For The Deceiver’.

Στο άλμπουμ δεν χρειάζεται κόπος για να αντιληφθείς πως υπάρχει ταλέντο τόσο στο παίξιμο όσο και στο γράψιμο και μάλιστα υπό την μορφή της ομάδας. Μπορεί στους στίχους όπως είπαμε ο Newsted να έχει τον βασικό λόγο, αφού οι υπόλοιποι συμμετέχουν σε τρία μόνο κομμάτια, στη μουσική όμως το τελικό αποτέλεσμα έρχεται μέσα από την έμπνευση και των πέντε μελών της μπάντας.

Αυτό που προσφέρεται από όλο αυτό τελικά είναι ένα υπέροχο Thrash/Speed κράμα, με πραγματικές κομματάρες γεμάτες από έμπνευση, δύναμη, ορμή και την ικανότητα να αντέξουν στο χρόνο. Απτά παραδείγματα αποτελούν τα ‘Hammerhead’, ‘Iron Tears’, ‘Doomsday For The Deceiver’, ‘Metalshock’ και ‘She Took An Axe’. Στο τομέα της απόδοσης του καθενός στο άλμπουμ η προσφορά όλων των μελών είναι επίσης και εξίσου τρομερά σημαντική. Τα ουρλιαχτά και οι τσιρίδες του Eric A.K. είναι εκπληκτικές. Οι κιθάρες των Gilbert και Carlson εκτοξεύουν υπέροχα riffs και δημιουργούν υπέροχες εναλλαγές, ειδικά στα solos σε σημείο που πραγματικά να αλληλοσυμπληρώνονται. Ο Jason Newsted αποδεικνύει γιατί τον επέλεξαν τελικά οι METALLICA δείχνοντας το μεγάλο ταλέντο που έχει στο μπάσο, μέσα από εξαιρετικές μπασογραμμές, σολαρίσματα όπου μπορεί και άριστη υποστήριξη του rhythm section που συνθέτει με τον ντράμερ της μπάντας Kelly David-Smith, ο οποίος με τη σειρά του κάνει εμφανές το πόσο καλά γνωρίζει, πως πρέπει να κινείται στο thrash/speed στυλ τους.

Η παραγωγή του Brian Slagel και της μπάντας, αν και όχι η καλύτερη προφανέστατα λόγω χαμηλού budget, δεν είναι ικανή σε καμία περίπτωση να στερήσει την μαγεία και την δύναμη των συνθέσεων, αν και για να είμαστε δίκαιοι, για τα δεδομένα είναι σχετικά καλή. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως έχουν χαντακωθεί εκείνη την περίοδο ουκ ολίγες πολλές καλές δουλείες και μάλιστα από πολύ μεγαλύτερα ονόματα και με σαφώς μεγαλύτερο οικονομικό υπόβαθρο φυσικά.

Το ‘Doomsday For The Deceiver’, μαζί με την συνέχεια του, το εκπληκτικό ‘No Place For Disgrace’, που ήρθε δυο χρόνια αργότερα και αφού κατόρθωσαν να ξεπεράσουν τη σφαλιάρα που έφαγαν από την αποχώρηση του Newsted, συγκαταλέγεται δε στα άλμπουμ εκτός Big 4 που είχαν τόσο μεγάλη απήχηση και επίδραση με τα χρόνια.

Έστω και αν τελικά οι FLOTSAM AND JETSAM δεν κατάφεραν ποτέ να φτάσουν τις υψηλές προσδοκίες που είχαν δημιουργήσει αλλά ούτε και να εξαργυρώσουν την επιτυχία που έκαναν τότε και μόνο για τα δυο υπέροχα διαμάντια που έβγαλαν, αξίζουν μια μικρή έστω θέση στο πάνθεον των ηρώων του Thrash. Αξίζει γενικά να του δώσετε μια ακόμα ακρόαση παλιοί και νέοι, και να ξαναζήσετε ή να ανακαλύψετε τη μαγεία του.

 

Did you know that:

  • Το κομμάτι ‘She Took An Axe’ αναφέρεται στην ιστορία της Lizzie Borden που το 1892 κατηγορήθηκε ότι δολοφόνησε τους γονείς της με ένα τσεκούρι. Το refrain του κομματιού είναι ένα μικρό τετράστιχο που γράφτηκε για εκείνη τότε.

  • Το κομμάτι ‘Der Fuhrer’ αναφέρεται στον Hitler. Οι στίχοι είναι πάνω κάτω μια ιστορία που παρουσιάζει τον Hitler και την ιδεολογία του σαν ένα τέρας ή σαν δαίμονα, κάτι που φυσικά δεν έγινε αρεστό από τις τάξεις των οπαδών του Ναζισμού.

  • Το άλμπουμ αποτελείτο στην έκδοση του βινυλίου από εννέα κομμάτια, το πολύ καλό instrumental ‘Flotzilla’ που προστέθηκε στο remaster και στην Αμερικάνικη έκδοση του άλμπουμ σε Cd το 1992, είχε κυκλοφορήσει σαν single ένα χρόνο μετά το άλμπουμ το 1987.

 

Χαρά Νέτη & Παναγιώτης ‘The Unknown Force’ Γιώτας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here