Στο καλό και να μας γράφετε!

0
88

Λίγες είναι οι φορές που μ’ έχει ενοχλήσει τόσο πολύ ένα κείμενο μουσικού, που να με κάνει να θέλω να απαντήσω. Ούτε καν τα μακροσκελή ξεσπάσματα του Rob Flynn, να σκεφτείτε, που όποιον δεν γουστάρει, τον κάνει ρόμπα στο διαδίκτυο μιλώντας επί μισή ώρα. Αυτό που έγινε με τους CREMATORY όμως και τον ντράμερ τους, Markus Jüllich , δεν νομίζω να έχει προηγούμενο. Για όσους δεν γνωρίζουν τι ακριβώς γράφτηκε στην επίσημη σελίδα των Γερμανών gothic metallers, εν συντομία να σας πω ότι το γκρουπ κυκλοφορεί στα μέσα Απριλίου τον δίσκο του κι έχει κλείσει μία περιοδεία στη χώρα του, με 15 ημερομηνίες. Αποφασίζουν να επιτεθούν, λοιπόν, ευθέως στους οπαδούς τους, ονομάζοντάς τους «τεμπέληδες», επειδή δεν έχουν αγοράσει δύο μήνες πριν εισιτήρια για τις συναυλίες τους στη Γερμανία, ενώ δεν παραλείπει να «παρακινήσει» του οπαδούς να αγοράσουν το διπλό βινύλιο και το CD, επειδή οι πωλήσεις τον κάνουν να θέλει να ξεράσει!!! Συνεχίζει εξηγώντας ότι τα χρήματα που παίρνουν οι CREMATORY από τα downloads και τα streams, είναι υπερελάχιστα και καταλήγει λέγοντας, ότι αν δεν αλλάξει κάτι, θα έχει φτάσει το τέλος της πορείας αυτού του σχήματος, αφού δεν θα έχει νόημα να συνεχίσουν να παίζουν μουσική… Αναλυτικά οι δηλώσεις εδώ:

Πάμε στα γενικά, πρώτα απ’ όλα. Ποιοι είναι οι CREMATORY; Μιλάμε για ένα συγκρότημα που ξεκίνησε ως death metal και γρήγορα άρχισε να κλίνει πιο πολύ στο gothic metal, κάνοντας ένα σχετικό σουξέ στα μέσα της δεκαετίας του ’90, ιδιαίτερα στη χώρα τους. Εμένα, αν με ρωτήσει κανείς, τι ίχνος έχουν αφήσει οι CREMATORY στο metal, θα τους έλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη ότι όταν μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους, είναι η διασκευή στο “Temple of love”, δεν πας πουθενά. Από την άλλη, έχω να θυμηθώ το γεγονός ότι –τουλάχιστον στους πρώτους δίσκους τους, αφού μετά δεν μπορούσα να τους ακολουθήσω- είχαν κάνει ένα έξυπνο marketing τρικ, ονομάζοντας κάθε δίσκο τους, με τραγούδι από τον προηγούμενο. Πραγματικά πολύ έξυπνο! Βραβείο εξυπνάδας βέβαια, δεν διεκδικεί το ότι «διασκεύασαν» το μεγαλύτερο hit τους, “Tears of time”, ονομάζοντάς το “Time for tears” και παίζοντας αντίστροφα τις μελωδίες του προηγούμενου κομματιού!!! Αν μη τι άλλο, δείχνοντας παντελή έλλειψη έμπνευσης.

Φτάνουμε στο σήμερα και τις δηλώσεις του Jullich. Αλήθεια, δεν περίμενα έναν άνθρωπο με τόσο μεγάλη εμπειρία από τη μουσική βιομηχανία, να βγει και να μιλήσει με τόσο απαξιωτικό τρόπο στους οπαδούς του (φανταστικούς ή μη), που δεν πάνε στις συναυλίες τους, όταν ο ίδιος, έχει δουλέψει για πολλά χρόνια σε εταιρίες διοργάνωσης συναυλιών, κάτι που σημαίνει ότι γνωρίζει από πρώτο χέρι αλλά και από τις δύο πλευρές (του μουσικού και του διοργανωτή) τι συμβαίνει. Τον συμβούλεψε κανείς να μιλήσει με αυτόν τον τρόπο; Δηλαδή να απειλεί ότι θα διαλυθούν αν δεν πάει ο κόσμος στις συναυλίες τους και δεν αγοράσει τον δίσκο τους; Μου θυμίζει κάτι ελληνικές ταινίες, που οι γεροντοκόρες απειλούσαν ότι θα φαρμακωθούν αν δεν τους έβρισκαν γαμπρό. Σοβαρά τώρα;

Έχουν αναρωτηθεί οι CREMATORY, για ποιον λόγο τα τελευταία 15 χρόνια έχει συρρικνωθεί το ακροατήριό τους; Έχουν κάνει την αυτοκριτική τους; Ακόμη κι αν πιστεύουν ότι παίζουν τρομερή μουσική, έχουν αναρωτηθεί αν υπάρχει το ανάλογο κοινό να τους ακούσει; Πιστεύουν ότι τώρα που «απείλησαν» το –όποιο- κοινό τους  με αυτόν τον τρόπο, θα τους προκαλέσουν το ενδιαφέρον να αγοράσουν δίσκο και να πάνε στις συναυλίες τους ή να τους σιχτιρίσουν; Πόσοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν ακόμα οι CREMATORY; Για πόσους οπαδούς μιλάει ο Markus, γιατί το να σου κατεβάσουν το δίσκο από τα torrents, δεν σημαίνει ότι κάποιος είναι οπαδός σου. Αν βγάλεις κάτι αξιόλογο κι έχεις ένα υποτυπώδες fan base, θα έχεις κάποιες αγορές. Το δύσκολο είναι να βρεις βάση οπαδών, το πιο εύκολο είναι να τη χάσεις, είτε με κακούς δίσκους, είτε με άστοχες (το λιγότερο) δηλώσεις. Και κάνοντας τέτοιες δηλώσεις, χάνεις όποιο δίκιο μπορεί να έχεις σε ότι αφορά το κομμάτι των εσόδων από τις πωλήσεις, όπως με σαφήνεια αναφέρεται. Διότι από προώθηση οι CREMATORY, δεν πρέπει να είχαν ποτέ παράπονο: Nuclear Blast, Massacre, SPV, αν μη τι άλλο, έχουν ένα δίκτυο promotion πολύ καλύτερο από μία αυτοχρηματοδοτούμενη ελληνική μπάντα. Οι πωλήσεις πέφτουν για όλους, οπότε κάτι κάνουν στραβά και μάλιστα το συνεχίζουν, δείχνοντας να μην καταλαβαίνουν πόσο κακό έκαναν στο συγκρότημά τους με τις αρχικές τους δηλώσεις, αφού σε απάντηση όλων των αρνητικών σχολίων που κατάκλυσαν τη σελίδα τους και οπουδήποτε δημοσιεύτηκε η είδηση, είπαν στους οπαδούς τους «να πάνε να γαμηθούν», όπως ευκρινέστατα δείχνει και η εικόνα παρακάτω… Αφήστε δε, που κοιτάζοντας λίγο παραπάνω το θέμα, παραλληλίζουν τους εαυτούς τους με τον Lars Ulrich και τη μάχη που είχε δώσει με το Napster!!! Ξέρετε κάτι; Ρωτήστε την SPV που είναι η εταιρία σας, να σας πει για τις πωλήσεις των SAXON και των MOTORHEAD διαχρονικά, όσα χρόνια ήταν εκεί (και ήταν πολλά χρόνια, οπότε έχουν ικανό δείγμα γραφής). Ξέρετε τι θα πουν; Ότι πουλούσαν σχεδόν «συνδρομητικά», αφού αναλογικά αγόραζε τις δουλειές τους ελάχιστος κόσμος σε σχέση με όσους πλήρωναν να τους δουν στις συναυλίες τους. Αν λοιπόν πραγματικά οι CREMATORY είχαν αξιόλογο πυρήνα οπαδών, μπορεί να μην αγόραζαν τον δίσκο σας, αλλά θα πήγαιναν να τους δουν στις συναυλίες. Από τη στιγμή που δεν συμβαίνει ούτε αυτό και το διατυμπανίζουν μάλιστα, μάλλον θα πρέπει να ψαχτούν καλύτερα… 

Κύριοι CREMATORY, καταφέρατε να γνωστοποιήσετε στον κόσμο ότι υπάρχετε, αφού η συντριπτική πλειοψηφία σας είχε ξεχάσει και πίστευε ότι είχατε διαλυθεί. Το καταφέρατε με εντελώς λάθος τρόπο όμως. Δεν υπήρξα ποτέ οπαδός σας, είναι βέβαιο όμως ότι δεν πρόκειται να σας ξανακούσω, πόσο μάλλον να πάω σε συναυλία σας. Αλλά ξέρετε κάτι; Δεν βλέπω να υπάρχει μέλλον και για εσάς, από τη στιγμή που επιλέξατε τον λάθος τρόπο να τραβήξετε τους προβολείς της δημοσιότητας πάνω σας. Ευχαριστούμε για όσα προσφέρατε, πολλά ή λίγα, καιρός να βρείτε μία άλλη δουλειά και να σταματήσετε να εκτίθεστε ανεπανόρθωτα, καταστρέφοντας ότι με κόπο χτίσατε σχεδόν 30 χρόνια και άλλη φορά να φροντίσετε να έχετε καλύτερους συμβουλάτορες (αλήθεια, η εταιρία τους, η SPV, τι έχει να πει γι’ αυτό;).

Σάκης Φράγκος

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here