CRIPPLED BLACK PHOENIX - “Ellengæst” (Season of Mist)

13 Οκτωβρίου, 2020 - 15:00

Δεν θα σταματήσω να λέω ότι η φετινή είναι μια πολύ πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά για την μουσική. Όλα αυτά που έχουν συμβεί έχουν ωθήσει τα συγκροτήματα σε μια αδιάκοπη δημιουργική διαδικασία με αποτέλεσμα τους τελευταίους δύο μήνες να έχουμε τόσες κυκλοφορίες που δεν είχαμε τα τελευταία δύο χρόνια. Όχι βέβαια ότι χρειάζονταν κάποια ιδιαίτερη αφορμή ο Justin Greaves για να κυκλοφορήσει έναν ακόμα δίσκο. Μισό λεπτό, όχι απλά δίσκο, αλλά δισκάρα.  

Όχι ότι δεν μας είχαν συνηθίσει σε τρομερές κυκλοφορίες, αλλά πως να το κάνουμε έχουν περάσει και δέκα χρόνια από την τριπλέτα των “The Resurrectionists / Night Raider”, “200 Tons of Bad Luck” και  “I, Vingilante” που συντάραξε την ροκ κοινότητα, και πολύ περισσότερο τα εγχώρια venues με τις δυνατές τους ερμηνείες. Και ναι, το “Ellengæst” είναι πράγματι αυτό που περιγράφει ο τίτλος. Είναι το “δυνατό πνεύμα”, ο “μειλίχιος δαίμων”, που οδηγεί αυτή την κυκλοφορία στην επιτυχία. Για να γίνουμε όμως λίγο πιο πρακτικοί, στο “Ellengæst” ο Greaves περιχαρακώνει τις αέναες μετά-αποκαλυπτικές φλοϋδικές ιδέες του σε στιβαρές συνθέσεις με δυνατά συναισθήματα, sing along σημεία και ανατριχιαστικά επαναλαμβανόμενα μουσικά μοτίβα. Είναι ένας δίσκος από τα παλιά, με μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση ηχητική, αφού θα ακούσουμε τους CBP να φτάνουν μέχρι τις παρυφές του post punk.  

Για αυτό όμως που ξεχωρίζει ο δίσκος είναι η πολυσυλλεκτική του ιδιότητα, ένα στοιχείο που αν και ήταν βασικό συστατικό στις απαρχές της πορείας των CBP, παρόλα αυτά τα τελευταία χρόνια άρχισε να φθίνει. Έτσι λοιπόν με την αποχώρηση του, για χρόνια κιθαρίστα, Daniel Änghede από τον κορμό της μπάντας, το δίλημμα ήταν εμφανές. Είτε ο Greaves θα κατέληγε στην λύση της αντικατάστασης, είτε θα  γύριζε στα χρόνια της κολεκτίβας. Η δεύτερη επιλογή φάνηκε να γεμίζει με περισσότερο κίνητρο την μπάντα, με το κέντρο βάρους του δίσκου να μετατίθεται από το κιθαριστικό κομμάτι στο ερμηνευτικό. Το “Ellengæst” φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, ονόματα όπως τον Gaahl από τους GORGOROTH, τον Vincent Cavanagh των ANATHEMA, τον Ryan Patterson των FOTOCRIME και φυσικά την Belinda Kordic, ο ρόλος της οποίας αναβαθμίστηκε αισθητά σε σύγκριση με τους προηγούμενους δίσκους.  

Αλλά ας πάμε στην ουσία του δίσκου. Όπως αναφέραμε και παραπάνω το βασικό χαρακτηριστικό του “Ellengæst” είναι ότι περιέχει τραγούδια κι όχι ατέρμονες συνθέσεις, όπως αυτές τις γνωρίσαμε στα “White Light Generator” και “Bronze”. Ο Greaves, γνώριμος μάστορας των συναισθηματικά φορτισμένων μελωδιών, βρίσκει ξανά τις νότες που ξεκλειδώνουν το θυμικό μας, και ασταμάτητα, με ρυθμό σχεδόν επώδυνο για τον ψυχικό μας κόσμο, χτίζει τραγούδια με ξεκάθαρες δομές, που προορίζονται για έναν και μόνο σκοπό, να παιχτούν δυνατά live. Αν λοιπόν σκεφτούμε ότι αυτά τα κομμάτια βαδίζουν στη γνώριμη φιλοσοφία των CBP και εμπλουτίζονται με την αισθητική της post-punk σκηνής, τότε καταλαβαίνει κανείς ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι εξαιρετικά δελεαστικό. Ήδη από τα πρώτα singles “Cry of Love” και “Lost”, η μπάντα έδειξε τις προθέσεις της, αλλά από τις πρώτες κιόλας ακροάσεις το μέγεθος της επιτυχίας του δίσκου φαντάζει ακόμα μεγαλύτερο. Κομμάτια όπως “In The Night”, με τον μυσταγωγικό Gaahl να κάνει την διαφορά, μπαίνει με την αξία του στην all time λίστα της μπάντας, ενώ η διασκευή στο ταξιδιάρικο “She’s In Parties” των BAUHAUS, με την Belinda να γίνεται πιο σαγηνευτική από ποτέ, έρχεται να επιβεβαιώσει την περιρρέουσα post punk ατμόσφαιρα.  

Πρόκειται για έναν δίσκο κόσμημα για την μακρά δισκογραφική πορεία του συγκροτήματος, χωρίς ούτε μία στιγμή αδυναμίας, ούτε μία περιττή φράση, παίρνοντας το μέγιστο από κάθε νότα, από την κάθε ερμηνεία του εκάστοτε συμμετέχοντα. Ένα μεγαλεπήβολο πρότζεκτ που ήρθε από το πουθενά, ανέβασε την μπάντα ακόμα ψηλότερα στην λίστα αυτών που “πρέπει να ακούσεις” καθώς θα εισέρχεσαι στην σύγχρονη ροκ σκηνή.  

8,5 / 10 

Νίκος Ζέρης 

 

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

SODOM – “Genesis XIX” (SPV / Steamhammer) (ομαδική κριτική)

20 Νοεμβρίου, 2020 - 15:15 Rockhard

Οι Γερμανοί thrashers, SODOM, τέσσερα χρόνια μετά την προηγούμενη δισκογραφική τους προσπάθεια, ως τετράδα πλέον, με τον Frank Blackfire στην κιθάρα μετά από πάρα πολλά χρόνια, επιστρέφουν με το “...

[περισσότερα]

DREAM THEATER – “Distant Memories – Live in London” (Inside Out)

20 Νοεμβρίου, 2020 - 15:00 Σάκης Φράγκος

Υπάρχει πολύς κόσμος εκεί έξω που γνωρίζει πόσο βλαμμένος είμαι με τους DREAM THEATER. Από την άλλη όμως, δεν έχω διστάσει να τους κριτικάρω και μάλιστα έντονα σε σχέση με διάφορες κινήσεις τους που...

[περισσότερα]

BLACK FATE – “Ithaca” (Rockshots Records)

19 Νοεμβρίου, 2020 - 15:15 Σάκης Φράγκος

…ή αλλιώς «έτσι γ@@@ει η Λάρισα». «Τσκ τσκ», θα πείτε. «Μαζέψτε τη γλώσσα σας κύριε Φράγκο». Κι εγώ θα απαντήσω: «έχετε ακούσει το “Ithaca” των BLACK FATE; Αν όχι, έχετε το δικαίωμα να παραμείνετε...

[περισσότερα]

BLACK SABBATH – “Vol. 4 (Redux)” (Magnetic Eye Records)

19 Νοεμβρίου, 2020 - 15:15 Γιάννης Παπαευθυμίου

Η Αμερικάνικη εταιρία έχει κάνει και άλλες “αναβιώσεις” κάποιων σπουδαίων δίσκων του παρελθόντος, και πλέον στην σειρά ακολουθεί στη θρυλικό τέταρτο album των αρχιερέων του heavy metal από το...

[περισσότερα]

SOULBURN - “Noa's D'ark” (Century Media)

19 Νοεμβρίου, 2020 - 15:00 Γιάννης Σαββίδης

Η Ολλανδική σκηνή φέτος, τα πάει πραγματικά καλά, και αυτό μόνο καλό είναι. Σε μια χρονιά που το λιγότερο καλό είναι το νέο GOD DETHRONED (καλός δίσκος, μη λέμε ότι θέλουμε), το τελευταίο THANATOS...

[περισσότερα]