DRAMA NOIR - “A Necromancy Lore” (Drakkar)

19 Οκτωβρίου, 2020 - 09:15

Η black metal σκηνή της χώρας μας είναι σταθερή ως προς τη ποιότητα κυκλοφοριών και συγκροτημάτων. Από τη δεκαετία του ‘90 μέχρι τώρα, δεν έχει πραγματικά τίποτα να ζηλέψει από το εξωτερικό, έχοντας μείνει στην ιστορία για τον ιδιαίτερο και μοναδικό ήχο της. Φέτος, οι EMPIRE OF THE MOON, οι KAWIR, οι ACHERONTAS και οι HAIL SPIRIT NOIR αποτέλεσαν αιχμές του δόρατος για τη σκηνή, με θέση στο δυναμικό σημαντικών εταιρειών του χώρου. Από το underground βγαίνουν φέτος, εκτός από τους FOVITRON που παρουσιάσαμε εκτενώς, οι DRAMA NOIR. Η σύνθεση απαρτίζεται μεταξύ άλλων από το γνωστό γυρολόγο της σκηνής, Νίκο Σάμιο στα τύμπανα και τον τραγουδιστή των SYNTELEIA, με το διακριτικό παρατσούκλι Nyctelios. Οι DRAMA NOIR κινούνται, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, στο χώρο του ατμοσφαιρικού black/death metal.

To δεύτερο άλμπουμ τους, ονόματι “A necromancy lore”, κυκλοφορεί από την παλαιά γνώριμη των blacksters, τη Γαλλική Drakkar Productions (που από το roster της έχουν περάσει μπάντες όπως οι DEATHSPELL OMEGA, οι MÜTIILATION και οι ALCEST), από το τέλος Αυγούστου. Το εναρκτήριο κομμάτι, “Desert draconids”, μετά από την ψαρωτική αφηγηματική εισαγωγή του (χορηγία της μοναδικής καλεσμένης του δίσκου, Tasha Danzig), μας βάζει και μουσικά στο κλίμα, με ένα ανατολίτικο riff να εμπλουτίζει το 90s black metal της μπάντας. Το αμέσως επόμενο, “Chaos melathron”, παρά τη mid-tempo εισαγωγή του, αναλαμβάνει να μας θυμίσει ότι αυτή η μπάντα ξέρει να ρίχνει και ξύλο και να ρίχνει και καλά. Τα solos έχουν σίγουρα άρωμα Ελλάδας, χωρίς να προσπαθούν επιτηδευμένα να ακουστούν σαν κάτι από εκείνες τις εποχές. Αυτό βγαίνει φυσικά στους παίκτες, αυτό παίζουν. Το ξύλο συνεχίζεται στο ντουέτο των “Luminous seduction” και “Devolution in the curve of time”, που είναι από τα πιο «Νορβηγικά» κομμάτια του δίσκου, με το πνεύμα των MAYHEM του “De mysteriis dom Sathanas” να εμφανίζεται από πάνω τους, με το δεύτερο να έχει μία ελαφρά death metal επίγευση και να σπάει το ρυθμό για μερικές ανάσες στη μέση.

Στο “The last incarnation” δεν είμαι εδώ, είμαι στα Storm studios, κάπου στη δεκαετία του ’90, όπου οι μεγάλοι παλαιοί της black metal σκηνής ηχογραφούσαν τα πρώτα κλασσικά άλμπουμ τους. Η δε κύρια μελωδία, κλείνει πονηρά το μάτι και προς Σουηδία μεριά (DISSECTION), ήτοι ένας λόγος παραπάνω να το/τους αγαπήσω παραπάνω. Σίγουρα από τα αγαπημένα μου κομμάτια του δίσκου. Παύση στις εχθροπραξίες με το “Relics of my enemies”, για ένα ατμοσφαιρικό μπάσιμο με ψίθυρους και πλήκτρα, που χτίζεται σιγά σιγά σε ένα πιο αργό κομμάτι, με τα απαραίτητα ξεσπάσματα, για να μας θυμίσει ότι μιλάμε για το ίδιο συγκρότημα που ακούγαμε στα προηγούμενα κομμάτια. Για τη συνέχεια, “Witches curse (η κατάρα της Ηρούς)”. Μελαγχολική εισαγωγή, με πλάτες από πλήκτρα, που αν πω ότι μου θύμισε παλιούς CRADLE OF FILTH θα με πιστέψετε; Ιδιαίτερο κομμάτι, το μεγαλύτερο του δίσκου (οριακά κάτω από 8 λεπτά), με πολλές αλλαγές και με μεγάλο μέρος των στίχων του στα ελληνικά, δείχνοντας ένα από τα κύρια στιχουργικά θέματα των DRAMA NOIR. Την μυθολογία/μυθοπλασία. Και κλείνουμε με το μικρότερο κομμάτι του δίσκου, το “Cyber necromancer of doom”, να δίνει την τελική γροθιά και νοκ άουτ στον ακροατή, για το τέλος ενός άλμπουμ που φεύγει νεράκι.

Οι DRAMA NOIR, στα 42 λεπτά μουσικής του “A necromancy lore”, μπορούν να περηφανεύονται αφενός για τις επιρροές τους, αλλά και αφετέρου για την ικανότητά τους να γράφουν κομμάτια με αρχή, μέση και τέλος, κερδίζοντας τον ακροατή, ίσως και όχι μόνο του ακραίου ήχου. Εν κατακλείδι, μία δυνατή δουλειά, που σίγουρα θα απασχολήσει τους θιασώτες του ακραίου ήχου. Και αν όχι, οπωσδήποτε αξίζει της προσοχής τους.

 

8/10

Γιάννης Σαββίδης

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

ARRAYAN PATH - “The marble gates to Apeiron” (Pitch Black Records)

1 Δεκεμβρίου, 2020 - 02:30 Δημήτρης Τσέλλος

Πάντα, όταν έχεις να αξιολογήσεις κάποιον δίσκο, παίζουν πολλά πράγματα ρόλο. Το πόσο έχεις παρακολουθήσει την πορεία του συγκροτήματος, πόσο το γνωρίζεις, πόσο γνωρίζεις γενικότερα το ιδίωμα που...

[περισσότερα]

THE FLOWER KINGS – “Islands” (Insideout)

1 Δεκεμβρίου, 2020 - 02:15 Φίλιππος Φίλης

Όσοι με «διαβάζετε» συχνά θα έχετε μάλλον καταλάβει πως οι προτιμήσεις μου κλείνουν προς το prog rock και πως έχω μια ιδιαίτερη αδυναμία στον βρετανικό ήχο και σε αντιπροσωπευτικές μπάντες όπως...

[περισσότερα]

SYNTHETIC - “Clepsydra: Time against infinity” (ROAR! Rock Of Angels Records)

1 Δεκεμβρίου, 2020 - 02:15 Γιώργος Κουκουλάκης

Για μένα οι SYNTHETIC είναι μια ανακάλυψη, μια ευχάριστη έκπληξη σε μια χρονιά γεμάτη απογοητεύσεις και αρνητική διάθεση. Ο πυρήνας τους, βασισμένος σε δυο φίλους από την Θεσσαλονίκη, έχει...

[περισσότερα]

ACCUSER - “Accuser” (Metal Blade)

1 Δεκεμβρίου, 2020 - 02:15 Θοδωρής Κλώνης

Η αλήθεια είναι ότι δεν ήξερα τι να περιμένω όταν ο μέγας γκουρού Σάκης Φράγκος μου ανέθεσε το νέο άλμπουμ των ACCUSER για κριτική. Οι Γερμανοί thrashers βρίσκονται στο κουρμπέτι από το 1986 και όλα...

[περισσότερα]

WARRIOR SOUL - “Cocaine and other good stuff” (Livewire/ Cargo Records)

23 Νοεμβρίου, 2020 - 03:15 Γιάννης Παπαευθυμίου

Υπήρχε μια εποχή στο πρώτο μισό της δεκαετίας του ΄90 που ο Κory Clarke “ξεστράβωνε” αρκετό κόσμο στο metal χώρο με τις διασκευές που επέλεγε στους δίσκους και στα singles του (JOY DIVISION, David...

[περισσότερα]