SHADOWPATH – “Rumours of a coming dawn” (Sliptrick Records)

13 Μαίου, 2020 - 02:30

Το δίπολο «growling αντρικά κι αιθέρια γυναικεία φωνητικά» προς τα τέλη των 90s τρελή μόδα, με πολλά αξιόλογα σχήματα να το καθοδηγούν. Από κάποιο σημείο και μετά, ομολογώ πως έγινε πολύ κουραστικό όλο αυτό το “beauty and the beast” σκηνικό κι έχασε το ενδιαφέρον που είχε, εν μέρει επειδή τα γκρουπ κινούνταν στο ίδιο μουσικό ύφος, αλλά κι επειδή όταν προσπαθούσαν να κάνουν κάτι διαφορετικό, ο ρόλος των γυναικείων φωνητικών μάλλον ήταν δυσανάλογος. 

Όπως και να έχει, τούτοι εδώ οι Ελβετοί, μου φαίνεται ότι βαδίζουν στον σωστό δρόμο. Οι SHADOWPATH, κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο τους, “Rumours of a coming dawn”, σ’ ένα symphonic death metal ύφος, με το δίπολο που περιγράψαμε στην αρχή. Το πρώτο που παρατηρεί κανείς αμέσως, είναι η ομοιότητα που έχουν τα φωνητικά του πληκτρά, Phil Bohny, με τα ακραία φωνητικά του Mikael Akerfeldt των OPETH, ενώ και η μουσική τους έχει αρκετά κοινά σημεία. Το δυνατό τους σημείο είναι ο τρόπος με τον οποίο ελίσσονται στα διάφορα μουσικά είδη κι εκεί που λες ότι είναι σαν OPETH, το γυρίζουν σε NIGHTWISH, πάντα διατηρώντας τον συμφωνικό αλλά και προοδευτικό τόνο τους.

Το αδύναμο χαρτί; Θα έλεγα τα γυναικεία φωνητικά, που στα ψιλά δεν μου χτυπάνε καλά, ενώ όταν είναι σε πιο «γήινες» νότες ακούγονται συμπαθητικά. Είναι βήμα προς τη θετική κατεύθυνση, ότι πλέον τραγουδίστρια είναι η Simone Christinat (ELIS), που έχει μία φωνή που θεωρώ ότι ταιριάζει πιο πολύ στο σχήμα και περιμένω να την ακούσω σε νέες συνθέσεις. Χαρακτηριστικό της άποψής μου, είναι το “Deny me”, που είναι το αγαπημένο μου στον δίσκο, το μοναδικό που δεν χρειάζεται να «χτυπήσει» ψιλές νότες η τραγουδίστρια του σχήματος.

Σε γενικές γραμμές όμως, ο δίσκος δείχνει ένα σχήμα που γνωρίζει ακριβώς τι θέλει, με πολύ καλή τεχνική κατάρτιση, πολύ ωραία πλήκτρα και κιθάρες, που στα μεγάλα σε διάρκεια τραγούδια, όπως το “The impossible chain” ή το “Beta”, δεν σε κάνει να βαριέσαι καθόλου, αντιθέτως κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον, χωρίς να χάνεται και η συνοχή του τραγουδιού, κάτι που σαφώς χρειάζεται ιδιαίτερη ικανότητα. Θα περιμένω το επόμενο βήμα τους με ιδιαίτερη ανυπομονησία, αφού η αλλαγή στα γυναικεία φωνητικά ήταν αυτό που περίμενα για να δω αν θα κάνουν το βήμα παραπάνω.

7,5 / 10

Σάκης Φράγκος
 

 

Σχόλια

Διαβάστε επίσης

NIGHTMARE - “Aeternam” (AFM Records)

27 Σεπτεμβρίου, 2020 - 09:15 Θοδωρής Κλώνης

Βετεράνοι πια στο χώρο, οι Γάλλοι heavy power metallers NIGHTMARE δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Με μια πλούσια δισκογραφία πίσω τους, οι ...

[περισσότερα]

DEREK SHERINIAN – “The Phoenix” (Inside Out)

25 Σεπτεμβρίου, 2020 - 10:15 Φίλιππος Φίλης

Μία ακόμη σόλο κυκλοφορία, από έναν σημαντικό και περίφημο σολίστα μουσικό για σήμερα, αφού ακούσαμε ήδη τις πρόσφατες κυκλοφορίες των John Petrucci και Kiko Loureiro, που ανέβασαν τον πήχη ψηλά....

[περισσότερα]

KATAKLYSM - “Unconquered” (Nuclear Βlast)

25 Σεπτεμβρίου, 2020 - 10:15 Γιάννης Σαββίδης

Οι Καναδοί KATAKLYSM, εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, βρίσκονται στην καλύτερη φάση της καριέρας τους. Σταθερό κεφάλαιο στην Nuclear Blast από τον πρώτο τους δίσκο, 25 χρόνια πίσω, ως και σήμερα, με...

[περισσότερα]

CLOUDKICKER - “Solitude” (Self – Released)

25 Σεπτεμβρίου, 2020 - 10:15 Νίκος Ζέρης

Είναι πολλά για τα οποία μπορείς να θαυμάσεις τον Ben Sharp, τον ιθύνοντα νου των CLOUDKICKER. Από το μουσικά ιδιοφυές μυαλό του, έως την στάση του να μοιράζει την δουλειά του δωρεάν,...

[περισσότερα]

PIRANHA – “Arise From the Shadows” (7hard)

25 Σεπτεμβρίου, 2020 - 03:30 Σάκης Φράγκος

Θυμάμαι τον εαυτό μου πιτσιρικά, να πηγαίνει όπου έπαιζαν ελληνικά σχήματα στα νότια προάστια στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και να ξεσαλώνουμε. Αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, ανοιχτά θέατρα, οπουδήποτε...

[περισσότερα]