FIREWIND interview 2020 (Gus G)

0
116




“Reality: A new beginning”

Όλοι γνωρίζουμε πλέον, πως το “Firewind”, η ένατη στούντιο δουλειά της μπάντας του Gus G. κυκλοφόρησε ήδη. Ένα φοβερό άλμπουμ, που αποδεικνύει ότι οι FIREWIND έχουν ακόμα πολλά να δώσουν, παρότι η σύνθεση του συγκροτήματος εξακολουθεί να ανανεώνεται. Όμως η σταθερά της εξίσωσης, είναι ο ηγέτης τους, ο εξαιρετικός Gus, που ίσως να βρήκε και τον πιο ταιριαστό τραγουδιστή που είχε ποτέ το συγκρότημα, τον Herbie Langhans. Περισσότερα, μας είπε ο ίδιος στην μακροσκελή συζήτηση που είχαμε μερικές εβδομάδες, πριν την επίσημη κυκλοφορία του δίσκου.

Ξεκινώντας να σου πω ότι υπό καθεστώς καραντίνας, το έχω ακούσει πολλές φορές σε λίγες μέρες και είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένος με το νέο άλμπουμ.
Θυμάμαι ότι το “Immortal” δεν σου είχε αρέσει τόσο, ότι δεν σου φαινόταν τόσο FIREWIND.

Μου άρεσε η ποικιλία που βρήκα και πάλι σε άλμπουμ σας, οι πιο hard rock στιγμές και ο ήχος πολύ. Είναι πιο FIREWIND άλμπουμ για μένα.
Βασικά η ποικιλία είναι το θέμα. Συμφωνώ σε αυτό που λες, απλά το “Immortals” ήταν η πρώτη μας απόπειρα να κάνουμε ένα θεματικό άλμπουμ τόσο στιχουργικά όσο και συνθετικά διαφορετικό, με τραγούδια με πιο επικό στυλ, πιο power με τις πιο εμπορικές ας πούμε συνθέσεις να απουσιάζουν. Δεν είχε αυτά τα χιτάκια που είχε συνηθίσει ο κόσμος, ενώ το “Firewind” θα το παρομοίαζα με την εποχή του “Allegiance” και “The premonition”, επειδή έχουν κι αυτά την ποικιλία. Ο ήχος είναι σύγχρονος και οι ιδέες καινούγιες, απλά έχει τις hard rock στιγμές, κλασικά heavy metal τραγούδια, αλλά και power. Λίγο απ’ όλα τα στοιχεία που συνοψίζουν το τι είναι οι FIREWIND.

Πριν εμβαθύνουμε στο άλμπουμ, να πιάσουμε την καυτή πατάτα. Πώς φτάσαμε στην αλλαγή του Henning και κυρίως του Bob;
Μπορεί να φάνηκε απότομη, αλλά μια τέτοια αλλαγή είναι αποτέλεσμα διαφόρων πραγμάτων και δεν γίνεται έτσι απλά. Για εμάς υπήρχαν κάποια ερωτηματικά εδώ και καιρό, στα εσωτερικά της μπάντας και με τις δύο περιοδείες που κάναμε πέρυσι, ουσιαστικά διογκώθηκαν. Κυρίως για το πώς βλέπαμε το μέλλον των FIREWIND και δυστυχώς δεν ήμασταν όλοι στην ίδια σελίδα πλέον. Με τον Μπάμπη ήμασταν μαζί 15 χρόνια, ξεκίνησαμε 25 και περάσαμε τα 40 (γέλια). Παντρεύτηκε, αλλά έχει παράλληλα και αρκετές ασχολίες, που είναι προσοδοφόρες κι εξίσου σημαντικές γι’ αυτόν, συν ότι είχε κουραστεί να ταξιδεύει. Βέβαια αγαπούσε την μπάντα και ζοριζόταν να μου μιλήσει γι’ αυτό, σε σημείο που εγώ του είπα πως ήθελε να φύγει (γέλια). Δεν ήθελε να με στενοχωρήσει, όμως δεν μπορούσε να συνεχίσει άλλο αυτή η κατάσταση, διότι κι εγώ που δεν τον έβλεπα ευχαριστημένο, άρχισα να κατηγορώ τον εαυτό μου. Τον βοήθησα δηλαδή να το εξωτερικεύσει και διατηρούμε την στενή μας σχέση ακόμα. Δεν υπάρχουν κακίες. Μου δόθηκε η ευκαιρία να επαναπροσδιορίσω τους στόχους μου, πώς θέλω να γίνουν τα πράγματα στην μπάντα και πού θέλω να πάω.

Με τον Henning όμως γιατί χωρίσατε;
Για διαφορετικούς λόγους. Έπρεπε να φροντίσει τον εαυτό του, διότι είχε κάποια θέματα υγείας που είχε παραμελίσει, ενώ δεν είχε τις ίδιες βλέψεις με εμένα για τους FIREWIND. Εγώ έψαχνα να επαναφέρω την μπάντα και να προχωρήσουμε δυναμικά για να γιγαντώσουμε το όνομά μας. Αυτό απαιτεί όλοι να συμμερίζονται το όραμα, από κοινού και να το υποστηρίζουν, αλλιώς δεν μπορεί να συνεχίσει. Αν συνεχίζαμε έτσι, ή θα υπολειτουργούσαμε ή θα διαλύαμε σύντομα. Μπορεί να μην ακούγεται πολύ δημοκρατικό, όμως είναι καλύτερο για τα παιδιά να κοιτάξουν τον εαυτό τους κι εγώ να ακολουθήσω το δικό μου όραμα. Άλλωστε στα συγκροτήματα πρέπει να υπάρχει κάποιος που να θέτει τις γραμμές και τους στόχους.

Θέλω να μου πεις πότε γράφτηκαν οι συνθέσεις, διότι η τελευταία περιοδεία ήταν με τους QUEENSRYCHE μέχρι τον Δεκέμβριο με τον Μπάμπη και τον Henning, ενώ οι ηχογραφήσεις έγιναν τον Ιανουάριο. Άρα οι αποφάσει πρέπει να είχαν ήδη παρθεί, έτσι;
Ναι, βέβαια. Οι ηχογραφήσεις είχαν ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2019, όταν ο Jo (Nunez) έγραψε τα τύμπανα, ενώ εγώ έγραψα κιθάρες τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, πριν την περιοδεία. Τα τραγούδια είχαν γραφτεί όπως καταλαβαίνεις, αλλά έπρεπε να παρθούν κάποιες αποφάσεις, τις οποίες βάλαμε στο τραπέζι μετά το τέλος της περιοδείας τον Δεκέμβριο. Υπήρχε ακόμα ένα θέμα. Δεν προχωρούσε η συνεργασία με τον Dennis (Ward) διότι είχαμε σχεδιάσει να κάνει συμπαραγωγή στο άλμπουμ και να γράψει μελωδίες και στίχους, όμως στα μέσα, προσλήφθηκε από τους HELLOWEEN για να τους βοηθήσει στο νέο άλμπουμ. Έτσι μετακόμισε στο Αμβούργο μαζί τους για κάποιους μήνες και δεν ήταν δυνατόν να συνεχίσει στο δικό μας project. Το βάρος έπεσε πάνω μου και όταν πάρθηκαν οι αποφάσεις, στράφηκα και στην AFM για τραγουδιστή και μου πρότειναν τον Herbie. Ανέκαθεν λοιπόν στους FIREWIND, γράφω αυτό που έχω στο μυαλό μου και μετά κουμπώνουν τα φωνητικά πάνω στα τραγούδια μου.

Και μπορεί να πέτυχες πλέον τον πιο ταιριαστό τραγουδιστή που είχες ποτέ στους FIREWIND. Φαίνεται σαν να πατάει καλύτερα από τον καθένα πάνω στα τραγούδια σου. Ελπίζω να μείνει.
Χαίρομαι που το ακούω ρε φίλε και μακάρι (γέλια). Έχω δει τα πάντα πλέον και το εύχομαι (γέλια). Συμφωνώ και χαίρομαι που το ακούω από εσένα κι εγώ αυτό ένιωσα όταν τον άκουσα. Το κριτήριο ήταν να τον δοκιμάσουμε στα παλιά τραγούδια, λίγο να δοκιμάσουμε να γράψουμε κάτι μαζί. Έχω πάντα μια διαίσθηση αν κάποιος θα ταιριάξει ή όχι. Όσο περνά ο χρόνος μεγαλώνει και ο κατάλογός μας, οπότε γίνεται και πιο δύσκολο να ανταπεξέλθει κάποιος καινούργιος. Ο Herbie δεν είναι ένας κοινότυπος power metal τραγουδιστής. Έχει ένα γρέζι που θυμίζει λίγο και τον Fredrick αλλά και πολλούς κλασικούς rock/metal τραγουδιστές, όπως ο Biff ή ο Udo παλιά. Ελπίζω κι εγώ να μείνει.


Μιλάμε για μια επανεκκίνηση λοιπόν, σε ό,τι αφορά τους FIREWIND, με ένα άλμπουμ πιο κοντά στο γνώριμο ήχο σας, οπότε έχει νόημα και τη τιτλοφόρηση του δίσκου με το όνομα της μπάντας. Είναι μια δήλωση κι αυτό, είναι βαρυσήμαντο αυτό. 

Δεν το ξέρω αυτό. Είναι μια δήλωση, ως κομβικό σημείο στην καριέρα μας, όπως κι αν εξελιχθούν τα πράγματα. Σκέψου σαν να ξεκινά η μπάντα από την αρχή. Μια δεύτερη ευκαιρία ίσως. Έτσι το βλέπω.

Τότε μιλάμε για ένα φοβερό ντεμπούτο φίλε (γέλια)
Ναι, φοβερό ντεμπούτο μετά από 9 άλμπουμ (γέλια) Από την αρχή ήμασταν ανορθόδοξοι. Ξεκινήσαμε εξ αποστάσεως, ανταλάζοντας αρχεία, όταν δεν υπήρχε αυτό. Στο τέλος όμως αυτό που μετράει είναι η μουσική. Αυτό μένει. Οι κανόνες είναι εκεί για να τους σπάμε και το κλισέ, ότι είμαστε 4 φίλοι που ξεκινάμε μαζί και κάνουμε καριέρα μαζί, όπως γνωρίζεις καλά, δεν ισχύει.

Είναι ρομαντικό το να παραμένουν μαζί οι 4 που ξεκίνησαν και να διατηρούν τους ίδιους στόχους ταυτόχρονα και με τον ίδιο ζήλο, σε βάθος χρόνου. Νομίζω το έχουμε ξεπεράσει όλοι αυτό το στεγανό.
Μα ούτε και αυτοί που είναι πάμπλουτοι και επιτυχημένοι δεν το καταφέρνουν αυτό. Πόσο μάλλον τα μικρότερα γκρουπ.

Η παραγωγή έγινε αποκλειστικά από εσένα;
Με την βοήθεια του Dennis βέβαια. Αυτός έκανε την παραγωγή στα τύμπανα, μετά το συνέχισα εγώ, ενώ πριν φύγει το άλμπουμ για την μίξη, βρήκε χρόνο για να το σιγυρίσει, οπότε είναι συμπαραγωγή. Με βοήθησε αρκετά στις μελωδικές γραμμές, διότι ο Herbie ήταν φρέσκος.

Ας μιλήσουμε για τον Herbie. Είναι πλήρες μέλος των FIREWIND; 
Ναι, απόλυτα.

Από την στιγμή που τα βρήκατε, τι συμμετοχή είχε στο άλμπουμ;
Κοίτα, για όποιον κι αν ερχόταν, θα βρισκόταν σε δύσκολη θέση, διότι τα τραγούδια είχαν γραφτεί και τα τύμπανα ήταν ήδη ηχογραφημένα. Οπότε, δύσκολα θα μπορούσαν να αλλάξουν οι συνθέσεις, είχαμε μελωδικές γραμμές για 4 από αυτές, με στίχους για 3. Τα υπόλοιπα 7-8 ήθελαν δουλειά σε στίχους και μελωδικές γραμμές, στο οποίο του έδωσα πλήρη ελευθερία, όμως ήταν κάτι πολύ δύσκολο και απαιτητικό, διότι ο χρόνος ήταν περιορισμένος. Από την αρχή συμμετείχε 100% και είναι δουλευταράς. Την περίοδο που έπρεπε να ολοκληρώσουμε τα τραγούδια, έγραφε στίχους, ιδέες σε καθημερινή βάση, μου τις έστελνε και ανταλλάζαμε ιδέες συνεχώς. Έχει κι αυτός το δικό του στούντιο, οπότε μπορούσε να ηχογραφεί κι ευτυχώς έτσι προχώρησε γρήγορα η δουλειά.

Απ’ όσο γνωρίζω, εκτός από τραγουδιστής, είναι και κιθαρίστας, ενώ συνέθετε και για τις μπάντες του.
Ξέρεις κάτι, εγώ δεν το γνώριζα αυτό. Μου είχε αρέσει στους SINBREED ως τραγουδιστής, τους είδα σε κάποια live των AVANTASIA και ήθελα να δοκιμάσω. Ήθελα να έχω έναν τραγουδιστή που θα μπορούσε να γράψει. Ο Henning ήταν εκτελεστής και όχι συνθέτης ενώ ο Herbie γράφει κιόλας, όπως έκανε κι ο Apollo, με τον οποίο είχαμε βρει μια χημεία. Στο “Immortals” εγώ έκανα την μουσική, τις ενορχηστρώσεις, κάποιες ιδέες για τίτλους και ο Dennis έγραφε μελωδικές γραμμές και τους στίχους, με κάποια συμβολή και από τον Μπάμπη. Είναι κάτι που δεν το είχα με τον Henning.

Πιστεύω πως αν ασχοληθεί κι ο ίδιος και βάλει τις ιδέες του, θα το κάνει δικό του και θα ανακατευτεί περισσότερο, έτσι;
Θεωρώ πως αυτό έγινε με τον Herbie. Μπορεί εγώ να έθεσα τις γραμμές για το όραμα που είχα, όμως κι αυτός έφερα τα στοιχεία του στην μπάντα και μου άρεσε. Αν δεν μου αρέσουν οι ιδέες που ακούω, δεν μπορώ να τις αποδεχτώ στα τραγούδια μου κι ευτυχώς μου άρεσαν πολύ οι ιδέες του, ενώ σε αυτά που έπρεπε να αλλάξουμε, ήταν πολύ δεκτικός και συνεργάσιμος.


Τέλεια. Συνθετικά τώρα, υπήρχαν παλιότερες ιδέες τις οποίες δούλεψες, ή κάτι από τον Dennis ή κάτι από τον Μπάμπη;

Είχαμε ένα τραγούδι  του Μπάμπη, το οποίο το ολοκληρώσαμε μαζί, το οποίο είναι το “Orbitual sunrise”, το οποίο ήταν διαφορετικό και γι’ αυτό ήθελα να το κρατήσω. Τα υπόλοιπα όμως είναι δικά μου τραγούδια.

Αν υπήρχε ένα πράγμα που θα σου λείψει από τον Bob Katsionis, μετά από τόσα χρόνια μαζί, τι θα ήταν;
Ε, σίγουρα η παρέα και τα αστεία που κάναμε συνέχεια. Είχαμε αρκετά αρρωστημένο χιούμορ (γέλια) και ιδιαίτερα αν βάλεις τον Μπάμπη, τον Πέτρο κι εμένα δηλαδή, τι να σου πω (γέλια). Αλλά, δεν έχει σημασία, διότι μιλάμε αρκετά συχνά στο τηλέφωνο και δεν σταμάτησε η φιλία μας επειδή δεν θα βγαίνουμε μαζί σε περιοδείες. Ευτυχώς.

Μουσικά πάντως, θα λείψουν οι δεύτερες κιθάρες στις συναυλίες, έτσι δεν είναι;
Γι’ αυτό φίλε υπάρχουν τα backing tracks (γέλια) Τα πλήκτρα του Μπάμπη θα υπάρχουν και οι κιθάρες όπου χρειάζεται. Δεν είμαστε οι πρώτοι, ούτε οι τελευταίοι. Εδώ βλέπεις μπάντες όπως οι SABATON που δεν έχουν πλήκτρα στη σκηνή και παίζουν τραγούδια που είναι γεμάτα από πλήκτρα. Εμάς η μουσική μας έχει και λίγο κιθάρα, έχουμε κι έναν κιθαρίστα εκεί κάπου στην γωνία (γέλια), όμως όπως είπαμε θα έχουμε μια νέα προσέγγιση.

Πάντως μίλα με τον Herbie, γιατί παλιότερα έπαιζε και κιθάρα στην μπάντα του.
Δεν ήξερα καν πως παίζει κιθάρα να σου πω την αλήθεια. Άσε που είναι επιβλητική μορφή και αν κρατούσε κιθάρα θα φαινόταν σαν…. μπαγλαμαδάκι στα χέρια του (γέλια)

Είναι και το πρώτο άλμπουμ από την AFM. Να φανταστώ ότι έχοντας κυκλοφορήσει τις προσωπικές σου δουλειές από την AFM, προέκυψε και η συνεργασία με τους FIREWIND;
Βασικά η συμφωνία από την αρχή, είχε γίνει για 3 προσωπικά άλμπουμ και άλλα 3 με τους FIREWIND, απλά δεν το είχαμε ανακοινώσει. Θεώρησα ότι θα ήταν καλύτερο να έχω και τα δύο projects κάτω από την ίδια στέγη.

Τι περιμένεις από την AFM που δεν σου έδωσε η Century Media;
Κοίτα, ο τρόπος που λειτουργούν οι δισκογραφικές σήμερα, είναι λίγο πολύ ο ίδιος. Αυτό που μου άρεσε, είναι ότι υπήρχε ένας ενθουσιασμός από την πλευρά της AFM, κάτι το οποίο έλειπε από την άλλη πλευρά, δεύτερον ότι μουσικά ταιριάζουμε περισσότερο με το roster της AFM παρά με την εξέλιξη που πήρε η Century Media και τρίτον το γεγονός πως τα πράγματα άλλαξαν αρκετά απ’ όταν η Sony εξαγόρασε την Century Media κι έφυγαν αρκετά άτομα από εκεί, με τα οποία είχα προσωπική σχέση και έσπρωχναν την μπάντα. Έγιναν πιο απρόσωποι. Η AFM μπορεί να υποστηρίξει το μέγεθος των FIREWIND με καλό δίκτυο διανομής, έχουν τους κατάλληλους ανθρώπους και είχαν τον ενθουσιασμό για την συνεργασία μας. Από τις πρώτες ερωτήσεις που τους έθεσα όταν διαπραγματευόμασταν ήταν το πού βλέπουν τους FIREWIND και τι θέση θα έχουμε στις προτεραιότητες της εταιρίας. Μου ξεκαθάρισαν από την αρχή πως θα είμαστε στις 3 υψηλότερες προτεραιότητές τους. Η προσφορά που μου έκαναν, το αντικατόπτριζε αυτό και έχοντας παραδόσει το καλύτερο άλμπουμ που μπορούσα να κάνω, τώρα η μπάλα είναι στα χέρια τους. Καταλαβαίνω βέβαια πως οι συνθήκες αυτή την εποχή δεν είναι οι καλύτερες για να προωθήσεις ένα άλμπουμ, οπότε θα δούμε τι θα μας φέρει αυτή η συγκυρία.

Μουσικά, το άλμπουμ μου έφερε περισσότερο στα χρόνια του Chastain, κάτι από τις ρίζες της μπάντας, αλλά και τις δικές σου μουσικές επιρροές από τους guitar heroes της Shrapnel, με λίγο από Malmsteen.
Ίσως και η φωνή να παραπέμπει στα παλιά, αλλά και ότι τα πλήκτρα έχουν ένα δευτερεύοντα ρόλο τώρα, ίσως αυτό σου θύμισε περισσότερο το κιθαριστικό, Αμερικάνικο power που παίζαμε. Όλος αυτός ο συνδυασμός είναι που σου δημιουργεί αυτή την εντύπωση.

Σίγουρα. Επίσης, παρατηρώ πως ακόμα και στο πιο εμπορικό τραγούδι τους άλμπουμ, στο “Rising fire” που είναι το πιο ευθύ ας πούμε, έχεις για πρώτη φορά 3 σόλο στο ίδιο κομμάτι.
Όπως είπε και ο μεγάλος Yngwie Μalmsteen: “more is more” (γέλια)

Δηλαδή αυτό το ριφ τους “Break away”, τι να πω ότι μου πρωτοθυμίζει….
Όλη η εποχή της Shrapnel εκεί είναι… (γέλια)


Είδες που έρχεσαι στα λεγόμενά μου; (γέλια) Μου άρεσε πολύ αυτό και θα σου θυμίσω αυτό που σου είπα πρόσφατα, ότι ο κόσμος περιμένει από εσένα να χτίσεις πάνω στο προφίλ σου ώς νέος ήρωας της κιθάρας, κάτι το οποίο χαίρομαι που ακούω στο νέο άλμπουμ. 

Χαίρομαι που το λες αυτό. Επειδή μίλησες και για τα σόλο άλμπουμ μου, μου είναι πιο ξεκάθαρο τώρα πως ο κόσμος ίσως περίμενε γεμάτο κιθάρα, ενώ εγώ έγραψα τραγούδια που δεν μπορούσα να κυκλοφορήσω με την μπάντα, τα πιο μοντέρνα και τους πειραματισμούς μου. Ενώ ίσως εκεί έπρεπε να είχα περισσότερες στιγμές όπως το “Break away” (γέλια)

Οπότε τώρα, να περιμένουμε το επόμενο σόλο άλμπουμ, να είναι κιθαριστικό;
Αν μου βγουν τα κομμάτια, τότε πιστεύω πως ναι.

Πάντως, δεν ξέρω αν το συνειδητοποιείς, πάντως αυτό είναι το ένατο άλμπουμ των FIREWIND. Είναι ένα αξιοζήλευτο επίτευγμα και συγχαρητήρια.
Ευχαριστώ Γιώργο και πολλοί δεν σκέφτονται ότι είμαστε μπάντα εδώ και 20 χρόνια. Έχουμε καταφέρει να κυκλοφορούμε δίσκους χωρίς διακοπή, εκτός από την περίοδο που είχα ανειλημμένες υποχρεώσεις με τον Ozzy, δεν έχουμε σταματήσει καθόλου.

Σκέφτεσαι καθόλου την περίοδο που ξεκίνησες;
Ήταν πολύ διαφορετικά τα πράγματα. Εγώ στα δυο πρώτα άλμπουμ προσπαθούσα απλά να εδραιωθώ και οφείλω πολλά στον David Chastain που με εμπιστεύθηκε και με βοήθησε να κυκλοφορήσω τις πρώτες δουλειές των FIREWIND από την Leviathan.

Μιλάμε για μια εποχή που εκτός από τα τραγούδια σου, δεν είχες συγκρότημα. 
Βέβαια και ο Chastain μου πρότεινε τον Frederick τότε. Θυμάμαι, με ρωτούσαν τα πρώτα χρόνια, πώς κάνουμε πρόβες. Ποιές πρόβες; Εδώ τον τραγουδιστή μου δεν τον είχα γνωρίσει ποτέ από κοντά! (γέλια) Εγώ έγραφα εδώ κι αυτός στην Αμερική.

Εκείνη την εποχή μάλιστα, έπαιζες με τους NIGHTRAGE, τους MYSTIC PROPHECY, τους DREAM EVIL. Δεν ήταν δύσκολο να βάλεις σε δεύτερη μοίρα το δικό σου σχήμα;
Θα έλεγα πως δεν ήταν διότι ήμουν νέος και άγνωστος. Έψαχνα να καταξιωθώ και προσπαθούσα να μάθω όσο γίνεται περισσότερα μέσα από όλα αυτά τα project και μάλιστα θα έλεγα πως δεν βίωσα τι σημαίνει μεγάλη μπάντα, με οργάνωση, στόχο και πλάνο, μέχρι που μπήκα στους ARCH ENEMY. Εκεί είδα τον Michael Amott και την προσπάθεια που έκαναν σαν συγκρότημα. Τότε, ήταν που αποφάσισα να αποσυρθώ από όλα τα υπόλοιπα projects και να αφοσιωθώ στους FIREWIND, διότι κατάλαβα πώς πρέπει να προσεγγίσω την καριέρα μου αν θέλω να βελτιώσω το όνομα της μπάντας μου.

Πιστεύω, πως έμαθες πολλά κι από την συνεργασία σου στους DREAM EVIL με τον Fredrick Nordstrom που ήταν ήδη καταξιωμένος παραγωγός, αλλά και τον Snowy Shaw με την εμπειρία του στην βιομηχανία, έτσι;
Σίγουρα. Ιδιαίτερα από τον Fredrick έμαθα πολλά για την ηχογράφηση και την παραγωγή ενός άλμπουμ. Πάντα ήμουν εκεί και τον ρωτούσα κι αυτός ήταν πάντα πρόθυμος να μοιραστεί τις γνώσεις του.

Ποιούς άλλους θα ανέφερες ως μέντορές σου στην όλη σου πορεία;
Πρώτ’ απ’ όλα οι γονείς μου. Με στήριξαν από την αρχή, με βοήθησαν και με προέτρεψαν να ακολουθήσω το όνειρό μου. Δεν θα είχα καταφέρει τίποτα χωρίς αυτούς όπως καταλαβαίνεις. Μετά, καθοριστικό ρόλο έπαιξε ο Chastain, ο οποίος είδε κάτι σε μένα, επένδυσε πάνω μου και με βοήθησε πάρα πολύ. Αυτός βρήκε drummer και τραγουδιστή, ώστε να ολοκληρωθούν τα τραγούδια μου και να κυκλοφορήσει το “Between heaven and hell”. Ακόμα παραμένουμε σε επαφή και μου είπε ότι επικοινώνησες μαζί του (γέλια. Σ.σ ακολουθεί άλλο άρθρο με τις δηλώσεις του). Μετά σίγουρα ο Μάριος Ηλιόπουλος ήταν από τους ανθρώπους που μου έμαθε πολλά. Όταν τον έβλεπα στη Θεσσαλονίκη, όταν ήμουν εγώ μικρός, αυτός με τους EXHUMATION είχε καταφέρει να υπογράψει συμβόλαιο με Ευρωπαϊκή δισκογραφικές εταιρίες το 1997 και 1998, ήταν κάτι σπουδαίο. Μετακόμισε στην Σουηδία για να πραγματοποιήσει το μουσικό του όνειρο και με βοήθησε κι εμένα όταν πήγα εκεί. Θυμάμαι τον Leif Jensen της Century Media, ο οποίος μου έδωσε το πρώτο συμβόλαιο για τους FIREWIND, με το οποίο καταφέραμε να καταξιωθούμε σαν συγκρότημα. Τότε η εταιρία μας πίστεψε και μπορέσαμε να γίνουμε ένα λειτουργικό σχήμα. Βέβαια, στους μέντορες, συμπεριλαμβάνονται ο Ozzy και η Sharon Osbourne. Η ευκαιρία που είχα να δουλέψω σε αυτό το επίπεδο είναι άλλων διαστάσεων. Ό,τι κι αν γνωρίζεις για την μουσική βιομηχανία είναι διαφορετικό με το να κινείσαι στην στρατόσφαιρα όπου βρίσκονται καλλιτέχνες όπως ο Ozzy Osbourne και ήμουν πραγματικά τυχερός που για τόσα χρόνια βρέθηκα σε αυτό τον κόσμο.

Οι FIREWIND δεν μας απογοητεύουν ποτέ μουσικά. Όπως έγραψα και στην παρουσίαση, το ομώνυμο άλμπουμ τους, είναι από τις καλύτερές τους δουλειές τους, ενώ εδώ μπορείτε να διαβάσετε πιο αναλυτικά τα σχόλια του Gus G. για κάθε τραγούδι ξεχωριστά.

Γιώργος “Kay” Κουκουλάκης