IRON ENSEMBLE interview (Μαίρη Τασούλη)

19 Νοεμβρίου, 2015 - 01:15

“IRON MAIDEN goes classical”

 

Oι IRON ENSEMBLE είναι το project της Μαίρης Τασούλη και κυκλοφόρησε στη χρονιά που μας φεύγει ένα single. Σε αυτό παρουσιάζει μια ιδιότυπη κλασικότροπη εκδοχή του πολυαγαπημένου κομματιού των Ελλήνων fans, “Alexander the Great”. Για 45 λεπτά συζητήσαμε για ό,τι αφορά τους IRON ENSEMBLE και όχι μόνο.

Ας ξεκινήσουμε από την μεγάλη κοινή μας αγάπη για τους IRON MAIDEN. Πότε ξεκίνησες να τους ακούς;
Αρχές Γυμνασίου ήταν όταν πρωτάκουσα IRON MAIDEN. Από μόνη μου άκουγα γιατί υπήρχαν πολλοί ραδιοφωνικοί σταθμοί και κυρίως πειρατικοί. Από εκεί έμαθα το metal. O αδερφός μου άκουγε rock και hard rock, αλλά εγώ το προχώρησα. Θυμάμαι ότι είχα μάθει όλους τους στίχους του πρώτου album και τους τραγουδούσα μανιωδώς. Πολύ φανατικά δηλαδή και ξεκίνησα από MAIDEN από τα μέσα της δεκαετίας του ‘80 όταν πήγαινα γυμνάσιο.

Τι σε κέρδισε από τη μουσική τους;
Με συνέπαιρναν οι μελωδίες, οι δισολίες και τα ρυθμικά μέρη. Ό,τι και να παίξουν οι MAIDEN μου αρέσει, όπως και οι στίχοι. Και είναι heavy metal, αλλά είναι και progressive. Ενορχηστρώνοντας το “Alexander the great” κατάλαβα ότι είναι πολύ μεγάλο progressive συγκρότημα. Νομίζεις ότι είναι ένα πολύ καλό heavy metal τραγούδι, αλλά στην ουσία δεν είναι. Για μένα δεν είναι κλασικό heavy metal, είναι progressive, αλλά αυτό δεν μπορούν να το καταλάβουν όλοι.

Άρα δεν είναι τυχαίο που διάλεξες κομμάτι από την πιο progressive περίοδο τους, δηλαδή από το “Somewhere in time” και το “Seventh son of a seventh son”.
Η αλήθεια είναι ότι αυτούς τους δύο δίσκους έχω διαλέξει, δηλαδή έχω κάνει ενορχηστρώσεις από κομμάτια εκείνης της περιόδου. Πάντα σε κάθε δίσκο τους είχαν ένα μεγάλο κομμάτι σε διάρκεια, στο οποίο έβαζαν πολλά τέτοια στοιχεία. Αλλά και στο πιο μικρά σε διάρκεια κομμάτια βάζουν κάποιες γέφυρες, αλλάζουν ρυθμούς.

Στο single χωρίσατε το “Alexander the great” σε έξι μέρη με μορφή σουίτας. Αυτά τα έξι μέρη χαρακτηρίζονται από την αυτοτέλειά τους. Αυτό αποδεικνύει πόσο πολύπλευρη είναι αυτή η σύνθεση των MAIDEN, έτσι δεν είναι;
Είναι αυτό που λέμε εμείς τώρα progressive metal και αυτό αποδεικνύει πόσο progressive είναι οι MAIDEN. Είναι φοβερό να σπάσεις ένα κομμάτι σε τόσα μέρη και να έχει το καθένα τη δική του αυτοτέλεια. Πήραμε ειδική άδεια για να το παρουσιάσουμε έτσι, γιατί δεν ήταν εύκολο. Κανονικά δεν επιτρέπεται. Είχαμε δώσει και ονομασίες, αλλά αυτό μας απαγορεύτηκε. Γι’ αυτό έχει Part 1, Part 2 και ούτω καθεξής. Δεν μου επιτρέψανε να γράψω intro, ούτε καν φινάλε. Η σουίτα είναι μια μουσική κλασική φόρμα, που αποτελείται είτε από χορούς ή διάφορα μέρη με διαφορετικούς ρυθμούς. Αγωνίστηκα σκληρά απέναντι στην ΑΕΠΙ να τους εξηγήσω ότι η σουίτα είναι ένα κομμάτι. Ήθελαν εκείνοι να πληρώσω για 6 κομμάτια!

Θεωρείς ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι δεν έχουν αποπειραθεί να παίξουν live αυτό το κομμάτι, έτσι δεν είναι;
Από αυτά που έχω διαβάσει, ο Dickinson είπε ότι ο Smith δεν ήξερε τα solos και κάποια ρυθμικά. Είναι δύσκολο κομμάτι κι έχει πάρα πολλούς στίχους. Έχει επίσης πολλές ρυθμικές εναλλαγές. Πριν 7 χρόνια όταν είχαν έρθει για live εδώ στην Ελλάδα το άκουσαν όπως το είχαμε κάνει και τους άρεσε. Ήταν παρόντες όλοι, εκτός του Smith και του Dickinson όταν τους το έβαλαν να το ακούσουν. Και το management τους.

Είναι πρόκληση να ενορχηστρώσεις ένα τέτοιο κομμάτι;
Ναι, γιατί πίστευα πως με ένα μεγάλο κομμάτι και με πολύ μελωδικούς χρόνους, θα καταλάβουν οι άνθρωποι στις δισκογραφικές εταιρίες και γενικώς του χώρου, ότι μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Κι αυτό το κομμάτι ήταν κατάλληλο και δεν έχει να κάνει με το θέμα Ελλάδα και “Alexander the great”. Στην αρχή τουλάχιστον έτσι ήταν. Μετά το σκέφτηκα και κάπως έτσι, αλλά σίγουρα ήταν το ιδανικό κομμάτι για αρχή.

Για να καταφέρεις κάτι τέτοιο απαιτείται να έχεις την ανάλογη γνώση πάνω στη μουσική και στην ενορχήστρωση. Ποια είναι η επαφή σου μέχρι τώρα;
Ξεκίνησα από οχτώμιση χρονών να μαθαίνω πιάνο στο Εθνικό Ωδείο και αργότερα συνέχισα θεωρητικά και μετά ανώτερα θεωρητικά. Αφού πήρα τα πτυχία μου από το Εθνικό Ωδείο, συνέχισα με κέλτικη άρπα και κέλτικο ρεπερτόριο. Σε μικρή ηλικία δεν τολμούσα να παίξω κομμάτια των MAIDEN στο πιάνο, γιατί ήμουν από εκείνους τους σκληροπυρηνικούς που έλεγαν «όχι πλήκτρα στο heavy metal» (γέλια). Και που έπαιζα synthesizer σε heavy metal συγκροτήματα δεν αισθανόμουν άνετα. Τώρα το βλέπω διαφορετικά. Εξαρτάται τι είδους heavy metal παίζει το κάθε συγκρότημα. Το συμφωνικό μου αρέσει. Εκεί ναι, είναι πολλά πλήκτρα, αλλά δεν μπορείς να παίξεις live. Οι LINGUA MORTIS ORCHESTRA είναι εξαίρεση γιατί έχουν ορχήστρα μαζί τους. Τους έχω δει live και είναι φοβεροί. Ο κανόνας με τα synthesizer είναι ένα χάλι, όπως όταν είδα τους RHAPSODY. Από τότε δεν τους ξανάκουσα, γιατί σκέφτηκα πως είναι κοροϊδία όταν χώνεις πολλά στο studio, μετά στο live δεν μπορείς να τα παίξεις. Αν έχεις ορχήστρα είσαι μια χαρά όπως οι LINGUA MORTIS. Γι’ αυτό και προσέχω τι παίζω. Εντάξει δεν είναι δυνατόν να παιχτούν όλα στο live, αλλά θέλω να πλησιάζουν όσα έχουν παιχτεί στο δίσκο.

Την ενορχήστρωση με βάση πιο σκεπτικό την έκανες;
Την έκανα βάσει των οργάνων που επέλεξα, γιατί όταν κάνεις ενορχήστρωση τα βάζεις όλα κάτω. Ένας διευθυντής ορχήστρας ή ένας συνθέτης πρέπει να ξέρει πιάνο, γιατί με αυτό το όργανο μπορείς να παίξεις σχεδόν τα πάντα. Το ξεκίνησα βάζοντας το με αρμονίες. Είχα στην αρχή κάποια βοήθεια. Είχε ο Ηλίας ο Κόσκωρης από το guitar pro κάποιες παρτιτούρες, οι οποίες με βοήθησαν σε ένα βαθμό της τάξης του 10 έως 20%. Αυτές οι παρτιτούρες δεν ήταν σωστές ρυθμικά και γενικώς δεν αξίζει να τις εμπιστεύεσαι. Με βοήθησαν σε κάποια ακόρντα. Μετά με βοήθησε πολύ ο Ηλίας στα solos. Μου έλεγε ο Ηλίας τις νότες και τις έγραψα για βιολί. Ειδικεύεται ο Ηλίας στους MAIDEN όπως και όλα τα παιδιά στους IRON ENSEMBLE. Είμαστε μια παρέα δηλαδή, δεν ήρθε κάποιος απλά για να παίξει. Και το έκαναν όλοι αφιλοκερδώς. Κανένας δεν πληρώθηκε. Το έκαναν από αγάπη για το metal και γιατί θεώρησαν ότι έκανα καλή δουλειά και το εκτίμησαν.

Ποιος είναι ο ρόλος του κάθε οργάνου στην ενορχήστρωση;
Όλα τα όργανα παίζουν ρόλο. Αυτό σημαίνει όχι μόνο ακόρντα, αλλά μελωδίες και solos. Το κοντραμπάσο είναι ίσως πιο δύσκολο, αλλά κάνει κι αυτό τα περάσματα του, όπως κάνει κι ο Harris. Αφού δεν έχουμε φωνητικά, είναι λογικό να παίζουν η βιόλα ή τα βιολιά αυτή τη μελωδία.

Θα έβαζες φωνητικά στους IRON ENSEMBLE; Έναν τενόρο για παράδειγμα.
Όχι, δε το συζητώ. Για μένα θα ακουγόταν γελοίο. Θα το είχα κάνει, γιατί δε μου είναι δύσκολο να βρω κάποιον τενόρο. Έχω τόσες επαφές, αλλά δεν το θέλω.

Πως εξηγείς που κανένας δεν έχει κάνει κάτι ανάλογο με συμφωνική ορχήστρα για τους IRON MAIDEN;
Έχουν κάνει διασκευές και μάλιστα πολλές, δηλαδή για παράδειγμα δύο όργανα. Η να παίζουν ένα βιολί και ένα τσέλο. Δηλαδή πρόχειρα πράγματα. Έχουν βγει ανάλογα σχήματα, αλλά σαν το δικό μας δεν υπάρχει άλλο. Κι αυτό γιατί θέλει πολύ δουλειά, θέλει γνώσεις ενορχήστρωσης και δεν ασχολούνται πολύ με αυτό, γιατί είτε δεν ξέρουν, είτε γιατί δεν είναι εύκολο.

Άλλα κομμάτια που έχεις ετοιμάσει για τους IRON ENSEMBLE;
Δε θέλω να αναφερθώ σε κάτι τέτοιο, γιατί ίσως και να μην υπάρχει συνέχεια.

Θα διασκευάζετε μόνο IRON MAIDEN;
Ωραία ερώτηση. Η απάντηση είναι όχι. Το IRON δε σημαίνει μόνο IRON MAIDEN. Το IRON έχει πολλές προεκτάσεις. Και πάλι να μην παίζαμε IRON MAIDEN, πάλι IRON ENSEMBLE θα το λέγαμε. Δε θέλω να σου αποκαλύψω περισσότερα. Θέλω να τα πω όταν θα είμαστε έτοιμοι για live. Κι αυτό γιατί στα live θα παίζουμε και από άλλα συγκροτήματα και μπορεί να μην είναι… συγκροτήματα. Για να σε βοηθήσω, όσοι ακούνε επικό heavy metal, τι άλλο μπορεί να ακούνε;

Παραδοσιακή μουσική, folk και κέλτικη μουσική.
Ακριβώς αυτά και άλλα ακόμα. Αλλά δε θέλω να σου πω κάτι που στο τέλος ίσως και να μη γίνει.

Τί κριτήριο θα έχεις για να επιλέξεις αυτά τα κομμάτια;
Αυτά τα κομμάτια που έχω επιλέξει ακούγονται από όλους τους χεβιμεταλλάδες. Θα είναι μουσική που ακούν οι περισσότεροι, όπως συμφωνικό rock/metal ή folk metal και άλλοι που παίζουν παιχνίδια fantasy. Νομίζω τώρα κατάλαβες προς τα πού κινούμαι.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα των IRON ENSEMBLE; Πώς προκύψανε;
Ένα κυριακάτικο πρωινό είχα πάει να δω το δάσκαλό μου, που έπαιζε άρπα και μετά πήγαμε να φάμε μεσημεριανό στο εστιατόριο του Μεγάρου Μουσικής. Εκεί γνώρισα μια μουσικολόγο, την κυρία Έφη Αβέρωφ. Καθώς με σύστησε ο δάσκαλος μου στην κυρία Αβέρωφ, της είπε ότι παίζω heavy metal. Εκείνη, ως ανοιχτό μυαλό που είναι, μου πρότεινε να παίξουμε heavy metal στο Μέγαρο Μουσικής για τα παιδιά, γιατί αυτή ήταν υπεύθυνη στο εκπαιδευτικό τμήμα. Μου είπε ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον, γιατί δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ στο Μέγαρο Μουσικής. Φυσικά όταν μου το είπε, έμεινα άναυδη. Δεν περίμενα ότι κάποιος θα μου έλεγε κάτι τέτοιο στο Μέγαρο Μουσικής, που πριν επτά χρόνια ήταν δύσκολο να παρουσιαστεί μοντέρνα μουσική. Και ήταν δύσκολο γιατί δε διέθετε ακόμα το καινούριο συγκρότημα κτιρίων, που διαθέτει αυτή τη στιγμή. Τέλος πάντων, γυρίζω στο σπίτι χαρούμενη και μετά από καιρό το λέω στον Ηλία Κόσκωρη, ο οποίος πέταξε από τη χαρά του όπως κι εγώ. Έτσι αρχίσαμε να σκεφτόμαστε πως θα το κάνουμε και αποκλείσαμε την περίπτωση να εμφανιστούμε επί σκηνής με ενισχυτές. Κι αυτό γιατί όποιος εμφανίζεται με ενισχυτές στο Μέγαρο, θάβεται. Δεν είχε νόημα να κάνουμε μια καλή δουλειά και να είναι one-off. Δεν το ήθελα αυτό, γιατί δεν έχω το ψώνιο να λέω ότι ανέβηκα στο Μέγαρο Μουσικής. Ήθελα κάτι να έχει συνέχεια. Απορρίψαμε τους ενισχυτές, οπότε καταλήξαμε στο να κάνουμε αυτό το σχήμα. Βέβαια είχα πει στην κυρία Αβέρωφ ότι θα είχε απάντηση σύντομα. Την άρπαξα την ευκαιρία. Έτσι, λοιπόν, σκεφτήκαμε να το κάνουμε κλασικό και εκπαιδευτικό συνάμα για να προσελκύσουμε και νέο κόσμο, αλλά και πιο μεγάλο.

Έτσι είναι ένα project ηλικίας επτά ετών, που ξεκίνησε με μεγάλη προσμονή και πάγωσε στην πορεία του χρόνου.
Το είχα έτοιμο σαν demo, όχι σαν ολοκληρωμένο CD, εδώ και επτά χρόνια. Πίστευα ότι θα βρεθεί κάποια εταιρία και θα το προχωρήσουμε. Ο λόγος που δεν έγινε κάτι ήταν γιατί από την ΑΕΠΙ και τις εταιρίες δεν έπαιρναν άδεια από τους IRON MAIDEN. Σταματήσαμε λοιπόν την προσπάθεια, αν και εγώ με τον Ηλία είχαμε ετοιμάσει και άλλα κομμάτια των MAIDEN, γιατί πιστεύαμε πως θα προχωρήσει. Η EMI Ελλάδας που το είχε ακούσει, μας είχε κλείσει τρεις εμφανίσεις στο Μέγαρο Μουσικής. Οι εμφανίσεις αυτές θα είχαν διάρκεια μαζί με το διάλειμμα περίπου μιάμιση ώρα. Όταν μου το πρότειναν είχα έτοιμο αρκετό υλικό, αλλά όχι ολόκληρο. Άδεια, όμως, για CD καμία κουβέντα. Χωρίς CD όμως και έστω ένα single, πώς θα γινόταν γνωστό στον κόσμο;

Που έγιναν οι ηχογραφήσεις του single;
Πήγαμε στο studio του Τζόνυ Βαβούρα, που τότε ήταν manager των IRON ENSEMBLE. Είχε εκτιμήσει πολύ την προσπάθειά μας και είμαστε και πολύ καλοί φίλοι. Τα δύο βιολιά, η βιόλα, το τσέλο και το κοντραμπάσο γράφτηκαν live. Μετά μπήκε η κιθάρα του Ηλία Κόσκωρη, μετά μπήκα εγώ με το πιάνο και μετά από χρόνια μπήκα με την άρπα. Η ηχογράφηση αυτή έγινε πριν από επτά χρόνια.

Γιατί άργησαν τόσο πολύ οι IRON ENSEMBLE να κυκλοφορήσουν αυτό το single;
Την πόρτα τη φάγαμε από τους IRON MAIDEN υποτίθεται. Είχα στείλει στην ΑΕΠΙ το δείγμα της δουλειάς και μετά από καιρό μου είπαν ότι οι IRON MAIDEN δεν έδωσαν απάντηση, ενώ είχαν κάνει αρκετές νύξεις. Έτσι το ξέχασα. Στην πορεία του χρόνου δεν άλλαξα τρόπο σκέψης, αλλά είπα ότι θα το τελειώσω αυτό το project. Το έβαλα στόχο και είπα θα το τελειώσω, θα το γράψω, γιατί μου έλειπε η άρπα. Μετά είπα θα βάλω ένα manager να το αναλάβει. Έλα ντε που δεν υπάρχει manager στην Ελλάδα. Δύσκολα τα πράγματα… Είχα κάτι γνωστούς που όταν τους το είπα, μου απάντησαν κατευθείαν πες μου τι θες και θα το αναλάβω. Και τους απαντούσα δεν ξέρω τι πρέπει να κάνεις, εσύ πρέπει να ξέρεις τι θα κάνεις. Κάνανε κάποιες προσπάθειες, αλλά δεν κατάφεραν να βρουν τους MAIDEN. Δεν είχαν καμία απάντηση. Μια ωραία πρωία είπα θα ρωτήσω στην EMI τι κάνουμε για τους MAIDEN και ποιος δίνει την άδεια.

Είναι κοινό μυστικό πως ο άνθρωπος που κινεί τα νήματα στους IRON MAIDEN, είναι ο manager τους, Rod Smallwood.
Ακριβώς. Μου είπαν ότι δεν θα έπρεπε να πάρω άδεια από τον συνθέτη, τον Harris συγκεκριμένα. Δεν είναι αυτός το κλειδί, αλλά είναι ο Smallwood. Βρήκα κάποιες διευθύνσεις και κάποια τηλέφωνα της εταιρίας και τα έδωσα στο Σάκη Φράγκο, που ξέρει από τέτοιου είδους επαφές. Αποδείχτηκε πάρα πολύ καλός manager και δεν το λέω επειδή είναι σύζυγός μου, αλλά είναι γνώστης του αντικειμένου, επειδή έχει σπουδάσει και σχετικά. Έκανε μόλις δύο νύξεις και μας έδωσαν την άδεια. Πολύ απλά! Το ίδιο φαντάζομαι θα είχε κάνει και η ΑΕΠΙ, αλλά δεν πήρα την απάντηση που έπρεπε πριν πολλά χρόνια. Δυστυχώς έχασα πολύτιμο χρόνο με όλα αυτά. Αν είχε βγει το CD πριν επτά χρόνια, μπορεί να είχαμε ξεκινήσει συναυλίες ή ακόμα και περιοδεία. Δεν ξέρω ποια θα ήταν η τύχη μας, αλλά σίγουρα θα ήταν καλύτερη. Τόσα χρόνια πήγαν χαμένα…

Οι IRON ENSEMBLE αποτελούνται από επτά μέλη, που είναι όλοι τους μουσικοί σε ορχήστρες κλασικής/συμφωνικής μουσικής. Το γεγονός, όμως, που έπαιξε τον καθοριστικό ρόλο για την επιλογή τους από τη Μαίρη είναι η προσωπική επαφή και το γεγονός ότι είναι όλοι τους φανατικοί χεβιμεταλλάδες.
Κιθαρίστας είναι ο Ηλίας Κόσκωρης, που είμαστε μαζί στους DARK NOVA και είμαστε πολύ καλοί φίλοι. Ένα από τα δύο βιολιά είναι ο Δημήτρης Αγγελίδης και παίζαμε μαζί στους ΕΞΟΡΙΣΤΟΥΣ και είμαστε φίλοι πολλά χρόνια. Μόλις το άκουσε δεν υπήρχε δεύτερη κουβέντα. Ακούει thrash και άλλα πράγματα πέρα από MAIDEN. Με τα υπόλοιπα παιδιά γνωρίστηκα μέσω μιας φίλης μου που έκανε δημόσιες σχέσεις στην Κρατική Ορχήστρα. Όλοι τους ακούνε metal και ειδικότερα IRON MAIDEN. Βιολοντσέλο στην Κρατική Ορχήστρα παίζει ο Δημήτρης Τραυλός. Στην Καμεράτα παίζει βιολί ο Κώστας Παναγιωτίδης. Ο Δημήτρης Καμαριανάκης παίζει κοντραμπάσο στην Φιλαρμονική του Δήμου Αθηναίων. Αυτά τα παιδιά έχουν δημιουργήσει και άλλα μικρά μουσικά σύνολα όπως το «Έργον» και το «Τετράκτις». Ο Ali Basegmezler παίζει βιόλα στους IRON ENSEMBLE και ήταν στην Καμεράτα. Πλέον έχει πάει στην Τουρκία και ο αντικαταστάτης του είναι κι αυτός, παιδί που ακούει metal και λατρεύει τους MAIDEN. Είναι όλοι τους επαγγελματίες μουσικοί και παίζουν σε ορχήστρες. Αυτός είναι ο λόγος που είναι δύσκολο να κανονιστεί κάποιο live των IRON ENSEMBLE. Πρέπει να πάρουμε ειδική άδεια από το μαέστρο των δύο παιδιών που παίζουν στην Κρατική Ορχήστρα, γιατί δεν επιτρέπεται να παίζουν σε άλλα σύνολα. Αυτός είναι και ο λόγος που με εμποδίζει να προχωρήσω γρήγορα στο να γίνει κάποιο live. Θέλω να πιστεύω ότι θα γίνει κάποιο live του χρόνου το καλοκαίρι.

Και πως σκέφτεσαι αυτό το live; Με περισσότερους μουσικούς και ορχήστρα;
Το έχω σκεφτεί και αυτό, αλλά αυτό κοστίζει γιατί χρειάζεται χορηγός. Έχω σκεφτεί να δώσω την παρτιτούρα σε ορχήστρα και να γίνει κάπως έτσι.

Ποιες είναι οι αντιδράσεις μέχρι τώρα;
Οι αντιδράσεις είναι οι καλύτερες. Ειδικά τα παιδιά που παίζουν σε ορχήστρες, έχουν λάβει τις καλύτερες εντυπώσεις για τους IRON ENSEMBLE και τα παιδιά χαίρονται πάρα πολύ. Σίγουρα στο εξωτερικό θα εκτιμηθεί πιο πολύ, από ότι εδώ. Μέχρι στιγμής έχουμε πολλές θετικές αντιδράσεις και οι πωλήσεις στο εξωτερικό πάνε πολύ καλά.

Πιστεύεις ότι αυτό το εγχείρημα θα μπορούσε να ανατρέψει την αρνητικη εικόνα που έχει το heavy metal στη χώρα μας;
Στην Ελλάδα δεν ξέρω πως θα το εκτιμήσουν και είναι κάτι που φοβάμαι πάρα πολύ. Οι Έλληνες είναι μεταξύ Ανατολής και Δύσης, οπότε ακούνε πολλά που ακούγονται στην Ανατολή και υπάρχουν λίγοι που ακούνε και δυτικά πράγματα. Είναι λίγοι που ακούνε δυτική μουσική και δε φταίει η κουλτούρα μας, αν είμαστε αμόρφωτοι ή αγράμματοι. Είναι ότι είμαστε κοντά στην Ανατολή. Ο Χατζιδάκις και ο Θεοδωράκης έχουν γράψει δυτική μουσική, όπως και πολλοί άλλοι. Οι σύγχρονοι μπλέκουν την Ανατολή με τη Δύση, για να μπορούν να την ακούνε όλοι, αλλά αυτό δεν έχει ταυτότητα. Είναι ένας αχταρμάς. Αν ζούσαμε σε κάποια άλλη χώρα στην κεντρική Ευρώπη θα ήταν πολύ πιο εύκολα τα πράγματα. Θα κάναμε καριέρα τώρα. Το πρόβλημα είναι ότι ζούμε στην Ελλάδα.

Το εξώφυλλο είναι πραγματικά φοβερό. Ποιος το επιμελήθηκε;
Ο Tommy Pons είναι Αμερικανός και είναι ένας πασίγνωστος σκιτσογράφος, ο οποίος στο παρελθόν έχει ζωγραφίσει πολλές φορές τον Eddie. Του προτείναμε να μας φτιάξει έναν Eddie με εμφάνιση μουσικού κλασικής μουσικής. Με την πρώτη μας έκανε αυτό ακριβώς το εξώφυλλο. Δε χρειάστηκε να αλλάξουμε το παραμικρό. Ο άνθρωπος είναι κορυφή, εκτός του γεγονότος ότι έχει ισχυρή αντίληψη.

Σημείωση Σάκη Φράγκου: Τον είχαμε χρησιμοποιήσει σε μια ειδική έκδοση του έντυπου Rock Hard, που είχαμε βγάλει για τους IRON MAIDEN. Από τότε είχαμε την επαφή μαζί του. Είχε κάποιες φιγούρες του Eddie παρεμφερείς, οι οποίες ήταν όλες φοβερές. Αυτός κάνει διάφορα και είναι πολύ γνωστός γι’ αυτά που κάνει, αλλά έχει εξειδίκευση στους IRON MAIDEN και σε πρόσωπα τύπου Eddie.

Λευτέρης Τσουρέας

www.ironensemble.com

Line-up:
Δημήτρης Αγγελίδης – βιολί
Κώστας Παναγιωτίδης – βιολί
Ali Basegmezler (session) – βιόλα
Δημήτρης Τραυλός – βιολοντσέλο
Δημήτρης Καμαριανάκης – κοντραμπάσο
Ηλίας Κόσκωρης – κιθάρα, ενορχηστρώσεις σόλο
Μαίρη Τασούλη – άρπα, πιάνο, ενορχήστρωση

Το CD των IRON ENSEMBLE, είναι διαθέσιμο από την ιστοσελίδα τους, www.ironensemble.com, από τη σελίδα τους στο bandcamp: http://ironensemble.bandcamp.com/
Στην Αθήνα, μπορείτε να το βρείτε στο No Remorse, στο Metal Era και στο Sirens.

 

Σχόλια

Άλλα άρθρα του συντάκτη

Διαβάστε επίσης

INTELLIGENT MUSIC PROJECT (Milen Vrabevski)

23 Οκτωβρίου, 2020 - 12:45 Σάκης Νίκας

“Music is intelligence” Ο Milen Vrabevski είναι ένας Βούλγαρος συνθέτης, μουσικός, παραγωγός και ο ιθύνων νους πίσω από το INTELLIGENT MUSIC PROJECT στο οποίο συμμετέχουν διάσημοι μουσικοί όπως...

[περισσότερα]

JOHN PETRUCCI interview

21 Οκτωβρίου, 2020 - 02:30 Σάκης Φράγκος

“Instrumental experiments” Έχω μιλήσει με πρώην και νυν μέλη των DREAM THEATER, αμέτρητες φορές. Για κάθε στούντιο άλμπουμ από το “Falling into infinity”, σε κάθε ζωντανή τους εμφάνιση, για κάθε...

[περισσότερα]

SACRED OUTCRY interview (Γιώργος Απαλοδήμας)

15 Οκτωβρίου, 2020 - 10:00 Δημήτρης Τσέλλος

“Feel the anger, feel the pain, hear the sacred outcry!” Οι Έλληνες SACRED OUTCRY «τάραξαν τα νερά» του επικού power metal στην χώρα μας με το εκπληκτικό ντεμπούτο τους, “Damned for all time...

[περισσότερα]

JUDICATOR interview (John Yelland)

13 Οκτωβρίου, 2020 - 09:30 Δημήτρης Τσέλλος

“O stavros nika, oh let there be light!” Οι Αμερικάνοι JUDICATOR, κυκλοφόρησαν φέτος μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της χρονιάς, το άλμπουμ “Let there be nothing”. Ή τουλάχιστον έκπληξη για...

[περισσότερα]

Δείτε ολόκληρο το Instagram Chat με τον Matt Barlow (ASHES OF ARES, SCHAFFER / BARLOW PROJECT, ex-ICED EARTH)

6 Οκτωβρίου, 2020 - 01:15 Σάκης Φράγκος

Την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου, ο Σάκης Φράγκος έκανε ένα Instagram Live Chat μέσα από τη σελίδα του Rock Hard με καλεσμένο τον Matt Barlow τραγουδιστή των ASHES OF ARES, SCHAFFER / BARLOW PROJECT,...

[περισσότερα]